inloggen natuurlijkquote:Op maandag 26 april 2004 21:56 schreef Premium het volgende:
Ok, ik heb SuSe 9.1 Live CD gedownload. Daarna een ISO gebrand en gestart. Dat lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar dan ineens een scherm met fouten die voor mij Chinees zijn.
Een heel scherm met Bad character height 0... failed en verwijzingen naar mappen en bestanden en gzip.
Vervolgens de volgende melding:
failed services runlevel 5
pcmcia sshd postfix kbd cups en nog een paar.
Daaronder:
Welcome to SuSe Linux 9.1
linux login:
met achter de dubbele punt een knipperende cursor. Het zal ongetwijfeld een domme vraag zijn, maar wat moet ik nu doen?
P.S.: Het is voor mij de allereerste keer dat ik Linux start dus ik ben nog helemaal blanco wat kennis betreft. Ik ken verder ook niemand die Linux gebruikt, dus ik probeer mijn geluk hier.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
tik in:quote:Op dinsdag 27 april 2004 06:58 schreef Premium het volgende:
Kun je iets duidelijker zijn?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wat bedoel je met root?
Premium, wellicht is het handiger als je eerst zelf wat gaat opzoeken en lezen over Linux. Op Internet is er genoeg te vinden. Via google kun je verschillende, zogehete, Newbie guides vinden.quote:Op dinsdag 27 april 2004 06:58 schreef Premium het volgende:
Kun je iets duidelijker zijn?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wat bedoel je met root?
Check deze site van Intel, daar staan Linux drivers, deze werken waarschijnlijk beter dan de modules in de vanilla kernel. Ondanks dat Inter Hardware over het algemeen goed ondersteunt wordt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:48 schreef meranto het volgende:
Algemeen linux probleem hier: Op een Dell Inspiron 1150 met intel 852GMV chipset willen alleen de oude versies van XFree86 draaien, alle distro's die met 4.3.0 of nieuwer geleverd worden crashen met een groen beeld als X gestart wordt. Alleen met de "vesa" module werkt de boel op max 8bpp kleuren, niet echt om blij van te worden dus.
Videokaart is onboard bij dat moederboard, ze noemen het Intel Extreme Graphics onboard met 64 MB shared memory maar linux ziet em dus als intel85x videokaartquote:Op dinsdag 27 april 2004 14:52 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Welke videokaart zit erin? NVidia, ATI, iets anders ?
Check de linux drivers @ de website van betreffende fabrikant, deze zullen waarschijnlijk wel/beter werken dan de vanilla kernel modules
Volgens mij zelfs al in een 2.2 kernel..quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:08 schreef smoking2000 het volgende:
bridging zit al tijden in 2.4 als ik mij niet vergis, in 2.4.26 zit t iig
2.4.20 is niet meer aan te raden ivm security issues mremap ed
De afweging 'nieuwe kernel + downtime en mogelijke onstabiliteit' vs 'iets minder veilig maar stabiel' slaat niet altijd door naar het eerstequote:Op dinsdag 27 april 2004 15:08 schreef smoking2000 het volgende:
2.4.20 is niet meer aan te raden ivm security issues mremap ed
ur welcomequote:Op dinsdag 27 april 2004 15:22 schreef robh het volgende:
[..]
De afweging 'nieuwe kernel + downtime en mogelijke onstabiliteit' vs 'iets minder veilig maar stabiel' slaat niet altijd door naar het eersteom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Maar thnx iigom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.'Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
doe es:quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:58 schreef Premium het volgende:
Ik ben nu iets verder. Na het intikken van root verschijnt de volgende tekst:
Have a lot of fun...
Daarna een nieuwe prompt met
linux:~ #
met daarachter een knipperende cursor. Ook hier heb ik weer root achter getikt, maar dan kom ik niet meer verder. Iemand een idee hoe verder? Het is dus een startbare live cd-rom van SuSe.
Ik zou toch even wat gaan lezenquote:Op dinsdag 27 april 2004 17:58 schreef Premium het volgende:
Ik ben nu iets verder. Na het intikken van root verschijnt de volgende tekst:
Have a lot of fun...
Daarna een nieuwe prompt met
linux:~ #
met daarachter een knipperende cursor. Ook hier heb ik weer root achter getikt, maar dan kom ik niet meer verder. Iemand een idee hoe verder? Het is dus een startbare live cd-rom van SuSe.
En dan vraagt hij wat hij vervolgens moet doen (als x al goed geconfigureerd is enzo). Niet echt een structurele oplossingquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:02 schreef ToBe het volgende:
[..]
doe es:
startx
Ik gok dat er dan een windows omgeving geladen wordt.
Het gaat om een livecd als ik het goed las. Startx zou genoeg moeten zijn.quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:08 schreef yootje het volgende:
[..]
En dan vraagt hij wat hij vervolgens moet doen (als x al goed geconfigureerd is enzo). Niet echt een structurele oplossingom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop