Het schijnt in bug de zijn in kde of samba; hij staat tenminste op de kde buglist.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:59 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Misschien is het filesystem "out of sync". Wat staat er in je /etc/fstab ?
Mijn geluidskaart wordt niet gezien door Mandrake 10.0. Ook heb ik gekeken op de website van Creative of er drivers aanwezig zijn, niet dusquote:Op donderdag 3 juni 2004 20:41 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Die zal toch wel gewoon door ALSA ondersteund worden. Heb je er al info over opgezocht?
Welke kaart heb je?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:42 schreef Lunar het volgende:
[..]
Mijn geluidskaart wordt niet gezien door Mandrake 10.0. Ook heb ik gekeken op de website van Creative of er drivers aanwezig zijn, niet dus
Is ALSA een soort algemene driver, of is het iets totaal anders?
Windows XP zegt dat het een Creative Soundblaster 16 Plug and Play (WDM) is.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:47 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Welke kaart heb je?
Heb je misschien hier iets aan? http://linux-sound.org/drivers.htmlquote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:55 schreef Lunar het volgende:
[..]
Windows XP zegt dat het een Creative Soundblaster 16 Plug and Play (WDM) is.
Waaruit concludeer je dat het de driver is die brak is?quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:00 schreef robh het volgende:
[..]
Druk er maar een andere nic in. Een brakke driver oplappen door de rest van je systeem aan te passen is niet echt slim. Helemaal niet wanneer het een server betreft.
Ik kan niet veel wijzer worden van die site... op opensource.creative.com wordt je naar de site van ALSA ( www.alsa-project.org ) gestuurd maar die wil niet openen hierquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Heb je misschien hier iets aan? http://linux-sound.org/drivers.html
Voor niet professionele doeleinden is een edimax perfect. Een Intel presteert wel wat beter, en snoept minder van je cpu af..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:22 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Waaruit concludeer je dat het de driver is die brak is?
Overigens heb ik 2 servers met in allebei dezelfde NIC. Ik heb ze verwisseld en ben zo tot de conclusie gekomen dat sowieso die NIC kapot is. Maar met de vervangde NIC, die in een andere (windows-)server wél werkt, krijg ik de zelfde errors.
Overigens, is Intel veel beter dan Edimax? Er is een prijsverschil van 29 euro tussen die 2, dat vind ik eigenlijk nogal veel geld...
Omdat je schreefquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:22 schreef QuietGuy het volgende:
Waaruit concludeer je dat het de driver is die brak is?
Overigens heb ik 2 servers met in allebei dezelfde NIC. Ik heb ze verwisseld en ben zo tot de conclusie gekomen dat sowieso die NIC kapot is. Maar met de vervangde NIC, die in een andere (windows-)server wél werkt, krijg ik de zelfde errors.
Nou ja, aan de hand van wat je schrijft lijkt het me nog steeds een brakke driver. Ikzelf heb tot nu toe alleen nog maar te maken gehad met 3com gigabit kaarten en die drivers zijn prima (duh, voor dat geld..) .quote:Mijn windows-server werkt overigens wel met beide kaarten, dus dan moet het op linux toch zéker kunnen?
Precies, en ik draai een 2.6-kernel. Drivers zitten dan ook meegebakken in de kernel. Ik ga toch een intel-kaartje proberen. Mocht dat níet de oplossing zijn breng ik die gewoon ff terug.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:47 schreef robh het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat Realtek wel drivers heeft voor de 2.4 kernel.
ALSA is een "algemeen" stuurprogramma voor geluidskaarten onder Linux: voor elke kaart is er wel een driver, en dan zijn er nog wat tools om je geluidskaart mee te configgen. Heel fijn programma, ik denk dat het Mandrake het ook wel gebruikt.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:42 schreef Lunar het volgende:
[..]
Mijn geluidskaart wordt niet gezien door Mandrake 10.0. Ook heb ik gekeken op de website van Creative of er drivers aanwezig zijn, niet dus
Is ALSA een soort algemene driver, of is het iets totaal anders?
Compile de kernel eens met de Realtek-driver als module. Misschien levert het meer info op als je de driver dan modprobet.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:48 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Precies, en ik draai een 2.6-kernel. Drivers zitten dan ook meegebakken in de kernel. Ik ga toch een intel-kaartje proberen. Mocht dat níet de oplossing zijn breng ik die gewoon ff terug.
Ik zal de stappen eens doornemen, ik hoop dat het werkt. Alvast bedankt!!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:34 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
ALSA is een "algemeen" stuurprogramma voor geluidskaarten onder Linux: voor elke kaart is er wel een driver, en dan zijn er nog wat tools om je geluidskaart mee te configgen. Heel fijn programma, ik denk dat het Mandrake het ook wel gebruikt.
Hier staat hoe je je geluidskaart kunt aan de praat krijgen.
Compiling... duurt wel ff op een P1 133mHzquote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:36 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Compile de kernel eens met de Realtek-driver als module. Misschien levert het meer info op als je de driver dan modprobet.
Daar is wel een trucje voor, met distcc kun je meerdere pc's inzetten voor het compileerwerk. Je hebt natuurlijk wel een werkend netwerk nodig.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:12 schreef QuietGuy het volgende:
Compiling... duurt wel ff op een P1 133mHzom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als het goed is werken de windows IPSec clients die op UDP port 4500 connecten ipv UDP 500, zorg dat de betreffende service draait.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:04 schreef BarBaar het volgende:
Voor de echte kenners dan maar:
Wie heeft er wel eens een linux-server met een windows-client laten vpn'en? Het liefst met een 2.6 kernel en mbv ipsec/racoon/isakmpd.. (eventueel mag openswan ook, maar dan wel een goeie howto svp!)
Enne, op de windows client niet gebruik maken van extra software..
ALSA heeft standaard het geluidsnivo op 0 staan, gooi mbv alsamixergui oid je pcm, master e.d. soundchannels omhoogquote:Op maandag 7 juni 2004 08:36 schreef Lunar het volgende:
[..]
Ik zal de stappen eens doornemen, ik hoop dat het werkt. Alvast bedankt!!
Of t onder firefox anders gaat weet ik niet zeker, maar onder mozilla ram je op Ctrl+P, in t Print dialog klik je op Properties en zet bij "Print Command" ipv lp of lpr alleen kprinterquote:Op maandag 7 juni 2004 21:05 schreef NewOrder het volgende:
Is het toevallig iemand al gelukt om met Firefox + Kprinter te printen?
Ik ken die hele free/open-swan site al bijna uit me kopquote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:58 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Als het goed is werken de windows IPSec clients die op UDP port 4500 connecten ipv UDP 500, zorg dat de betreffende service draait.
Verder: FreeS/Wan Documentation
In FireFox heb je een keuzemenu waarbij je uit verschillende printers kan kiezen. Daar staat Kprinter echter niet bij. Je kunt in ieder geval geen printer commando instellen. Ik zal nog wel eens proberen of het via about:config wel lukt...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:04 schreef smoking2000 het volgende:
Of t onder firefox anders gaat weet ik niet zeker, maar onder mozilla ram je op Ctrl+P, in t Print dialog klik je op Properties en zet bij "Print Command" ipv lp of lpr alleen kprinter
hier staat wat info mbt windows ipsec clientsquote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:05 schreef BarBaar het volgende:
[..]
Ik ken die hele free/open-swan site al bijna uit me kopom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Maar helaas spreken de diverse howto's elkaar redelijk tegen.. En ik heb begrepen dat het met kernel 2.6 native geregeld moet zijn (dus zonder openswan).. dat wil ik het liefst..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als jij een werkende/goeie/duidelijke howto weet voor vpn (eventueel met openswan) icm windowsclients die roadwarriors zijn.. dan zou je me redelijk gelukkig maken..
Dat "printer command" staat niet bij alle printers. Wel bij de "Postscript/default", maar die kun je niet als default instellenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:04 schreef smoking2000 het volgende:
Of t onder firefox anders gaat weet ik niet zeker, maar onder mozilla ram je op Ctrl+P, in t Print dialog klik je op Properties en zet bij "Print Command" ipv lp of lpr alleen kprinter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop