abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2004 @ 18:14:37 #226
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_19452400
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:26 schreef yootje het volgende:
Op een Pentium 166 mp3's afspelen met een console mp3-speler lukt wel toch?
Moet wel kunnen lijkt mij. Probeer mpg123 eens.
pi_19454082
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:26 schreef yootje het volgende:
Op een Pentium 166 mp3's afspelen met een console mp3-speler lukt wel toch?
op een 486 - 66MHz ook
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_19458494
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:30 schreef Skinkie het volgende:

[..]

op een 486 - 66MHz ook
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mooi
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_19471071
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:17 schreef Hiawatha het volgende:
Kan je me de titel van een goed boek over FreeBSD geven?
De standaard werken:
Developers Handbook en Handbook. Veel voorbeelden kun je meestal vinden onder /usr/local/share/examples/ en /usr/share/examples/
  vrijdag 28 mei 2004 @ 15:26:33 #230
15769 BarBaar
Sarcast!
pi_19473914
Hmm, vraagje van mij maar eens dan!

Mandrake 10 heeft 2 kernels inzich; een gewone 2.6.3 kernel, en een enterprise versie van deze kernel.. Wanneer wil ik die enterprise kernel gaan gebruiken? De enterprise memory heeft o.a. native support voor hi-memory en SMP
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_19474065
Heb je "hi-memory" en meerdere CPU's (SMP)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Voor de pentiums met "hyperthreading" is SMP ook wel makkelijk, maar je kunt zelf je kernel configureren/compileren.
pi_19565791
Ik heb nu een Suse installatie draaien, maar ik kan op een of andere manier niet FTPen. Kan wel browsen op internet, maar als ik iets van een FTPsite wil downloaden, dan krijg ik timeouts....

Weet iemand even snel waar dat aan ligt?
pi_19583428
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:10 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb nu een Suse installatie draaien, maar ik kan op een of andere manier niet FTPen. Kan wel browsen op internet, maar als ik iets van een FTPsite wil downloaden, dan krijg ik timeouts....

Weet iemand even snel waar dat aan ligt?
Probeer eens om je ftp-client op passive ftp te zetten ipv active
si non confectus non reficiat
  woensdag 2 juni 2004 @ 11:44:52 #234
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19583675
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 15:32 schreef devzero het volgende:
Heb je "hi-memory"
Het is niet "heb je", het is "wil je" high-memory support.

Dat wordt pas interessant als je meer dan 4 gb aan geheugen wilt gebruiken (omzeilt het limiet op x86 arch).

Het kan geen kwaad om het aan te zetten trouwens.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19583686
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 11:34 schreef Vetinari het volgende:

[..]

Should do the trick
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_19585119
* F.U.B.A.R meldt voor Gentoo en Debian.

FreeBSD heb ik ook geïnstalleerd maar daar ken ik nog geen reet van.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_19585202
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 15:26 schreef BarBaar het volgende:
Hmm, vraagje van mij maar eens dan!

Mandrake 10 heeft 2 kernels inzich; een gewone 2.6.3 kernel, en een enterprise versie van deze kernel.. Wanneer wil ik die enterprise kernel gaan gebruiken? De enterprise memory heeft o.a. native support voor hi-memory en SMP
Als je veel RAM hebt en meer dan 1 CPU zou je de enterprise kernel kunnen gebruiken. Het is natuurlijk handiger om zelf een kernel te bakken (= veel makkelijker dan het klinkt!).
pi_19588102
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 12:36 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Als je veel RAM hebt en meer dan 1 CPU zou je de enterprise kernel kunnen gebruiken. Het is natuurlijk handiger om zelf een kernel te bakken (= veel makkelijker dan het klinkt!).
Ik heb inderdaad nog een beetje gelezen.. SMP is voor meerdere cpu's.. ik heb er maar een (wel met hyperthreading, maardaar is geen smp voor nodig).. HI-memory is idd voor meer dan 4 gb.. en ik heb 1 gb..

Niet nuttig voor mij dus..
pi_19594434
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 11:34 schreef Vetinari het volgende:

[..]

That didn't do the trick....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als ik in de Konquerer browser bijvoorbeeld een download van de Mozillasite aanklik krijg ik de volgende melding:
quote:
An error occured while loading
ftp://ftp.mozilla.org/pub(...)-pc-linux-gnu.tar.gz:

Could not connect to host ftp.mozilla.org
En ik kan trouwens wel gewoon op de FTPserver van XS4ALL komen zag ik net....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_19609499
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:34 schreef Werewolf het volgende:

[..]

That didn't do the trick....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als ik in de Konquerer browser bijvoorbeeld een download van de Mozillasite aanklik krijg ik de volgende melding:
[..]

En ik kan trouwens wel gewoon op de FTPserver van XS4ALL komen zag ik net....
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Heb je al contact gehad met xs4all ? Ik heb begrepen dat ze nog wel eens uitgaand verkeer willen blokkeren op bepaalde poorten.
si non confectus non reficiat
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:16:11 #241
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_19609644
Ik ben zelf niet zo'n goeroe maar ben met Linux aan het stoeien.

Nu is het zo dat ik een Debian machine heb draaien (phpsysinfo, phpinfo(), foto's, dmesg)

Hierin zitten dus 2 ethernetkaarten, welke beiden in de kernel (2.6.6) zijn meegenomen, maar zodra ik de link op de Ethernet-kaart activeer krijg ik deze errors:
quote:
NETDEV WATCHDOG: eth1: transmit timed out
eth1: no RX buffer allocated
(screendump)
Hij reageert dan ook nergens op en herhaalt 1x per minuut ongeveer die onderste regel.

Ik heb al flink gegoogled, maar kom er niet aan uit. Wie o wie han mij hierbij helpen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

-edit-
toevoeging aan 't verhaal:
eth0 werkt wel; dit is een PCI RTL8139 (10/100mbit)
eth1 werkt dus niet; dit is een PCI RTL8169 (10/100/1000mbit)

eth1 werkt even, hooguit 5 minuten en dan dus die errors

-edit2-
Mijn process list op http://diavolo.stefan2000.com/ps.txt

Mijn windows-server werkt overigens wel met beide kaarten, dus dan moet het op linux toch zéker kunnen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 3% gewijzigd door QuietGuy op 03-06-2004 10:55:29 ]
pi_19611645
Kijk hier eens, QuietGuy. Je bent niet de enige.
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:50:40 #243
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_19611738
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:47 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Kijk hier eens, QuietGuy. Je bent niet de enige.
Mja, dat zijn andere errors, maar ik ga vanavond eens een en ander proberen. Hiawatha heeft via MSN de volgende tips gegeven:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sluit alle daemons (vooral SMB-toepassingen)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Verwissel de netwerkkaart (ik heb er 2, in iedere server 1)

Dat ga ik dan ook vanavond even proberen, m'n servers moeten sowieso ff uit m'n rack gehaald worden omdat er wieltjes onder gezet gaan worden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_19611833
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:09 schreef Vetinari het volgende:

[..]

Heb je al contact gehad met xs4all ? Ik heb begrepen dat ze nog wel eens uitgaand verkeer willen blokkeren op bepaalde poorten.
Op mijn Windows rammelbak doet alles het wel.....en die gebruikt toch dezelfde poorten.....

Sinds gisteren gaat zelfs het verkeer vanaf de Windows rammelbak door mijn Susemachine zonder probleem. Aleen de Susemachine zelf heeft problemen met FTP
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_19611892
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 18:24 schreef Caesu het volgende:
weet weinig af van Linux. het enige wat ik er mee gedaan heb is een Knoppix cd gemaakt en één keer gebruikt toen m'n harde schijf kapot ging - met Knoppix kon ik zo belangrijke gegevens op een cd branden.

ik heb een P100 met Windows 98 erop. die maakt verbinding met internet en deelt die verbinding voor 3 Windows XP computers.

nu wil ik daar helemaal geen Windows 98 op want hij loopt zo eens in de 2 dagen vast.
ik wil Linux er op. het liefst vanaf een floppy dat ie zo meteen opstart, verbinding maakt en internet gaat delen. dan kan ik de cd-rom drive, harde schijven eruit gooien enzo.

het ingewikkelde is volgens mij dat hij op een nogal aparte manier verbinding maakt.
get gaat nl. zo:

er zit een PCI USB kaart in (Q-tec 422U USB2.0 PCI Card)
daarin zit die groene Alcatel Speed Touch USB modem.
verder zit er nog een 3com PCI Ethernet kaart en via een hub zitten die andere pc's er weer op aangesloten.

een firewall hoeft van mij geeneens.

iemand enige idee hoe ik zo'n floppy kan maken? er zijn wel Linux drivers te vinden voor dat USB modem, die PCI USB kaart en die Ethernet-kaart maar ik weet niet hoe ik zo'n Linux opstart schijf ervan moet maken.

(ik kan natuurlijk ook een Speedtouch Ethernet modem - maar ik ben benieuwd of ik het zo ook op kan lossen)

bvd
Probeer anders IPCop, da's een Linux-distro gemaakt voor routers/NAT's. Ik gebruik hem nu al bijna een paar jaar en het werkt heel fijn! Download ff de ISO van 20MB, of de bootflop en dan via een webserver je LAN installeren, configureren en klaar. Binnen een paar uur heb je een router met hopen functionaliteit! En je kan hem via SSH en http onderhouden. Echt een "install and forget"-pakket.
Eerst had ik hem op een P100 met 24MB RAM draaien, allemaal zonder problemen. Alleen duurde het even als je de router via de site configureerde. Daarom heb ik de router later geupgrade naar een P200 met 80MB RAM en dat gaat allemaal geweldig.
Een P100 voor 3 gebruikers op een 100MBit LAN is zeker al genoeg hoor.

Ik gebruik nu de webproxy op de router met AdZap voor Squid: geen reclamebanners meer!!!

Controleer wel even of die groene modem wel ondersteund wordt. En je hebt een HDD nodig in je systeem (300MB).
pi_19611963
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:48 schreef Risp het volgende:
Het probleem met mijn netwerkkaart is eindelijk opgelost door de livecd 2004.0 te pakken ipv 2004.1 alleen nu heb ik een ander probleem.

Namelijk dat als ik via konqueror naar een andere computer ga: smb://ipadres en ik dan een file wil downloaden via copy paste ik het bestand niet binnen krijg. Tot 90% gaat het meestal goed maar daarna niet meer. Het lukt dus niet om complete files binnen te krijgen. Ik heb gewoon emerge samba gedaan en voor de rest niets aangepast. Waar zou dit aan kunnen liggen? bvd
Misschien is het filesystem "out of sync". Wat staat er in je /etc/fstab ?
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:00:54 #247
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19611994
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:50 schreef QuietGuy het volgende:

Mja, dat zijn andere errors, maar ik ga vanavond eens een en ander proberen. Hiawatha heeft via MSN de volgende tips gegeven:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sluit alle daemons (vooral SMB-toepassingen)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Verwissel de netwerkkaart (ik heb er 2, in iedere server 1)

Dat ga ik dan ook vanavond even proberen, m'n servers moeten sowieso ff uit m'n rack gehaald worden omdat er wieltjes onder gezet gaan worden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Druk er maar een andere nic in. Een brakke driver oplappen door de rest van je systeem aan te passen is niet echt slim. Helemaal niet wanneer het een server betreft.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19615607
Ik heb sinds gisteravond Mandrake 10.0 op mijn pc staan (van de PCM DVD).
Ik ben er erg tevreden over en blijft gewoon lekker op mijn pc draaien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar nu heb ik toch een klein probleem met mijn geluidskaart, Mandrake ziet 'm namelijk niet.
Volgens windows XP is het een Creative Soundblaster 16 Plug and Play (WDM).
Werkt deze kaart niet onder Linux en moet ik een modernere uitproberen? (het is wel een hele goed geluidskaart, mooi geluid)

BVD.
pi_19619654
Voor de echte kenners dan maar:

Wie heeft er wel eens een linux-server met een windows-client laten vpn'en? Het liefst met een 2.6 kernel en mbv ipsec/racoon/isakmpd.. (eventueel mag openswan ook, maar dan wel een goeie howto svp!)

Enne, op de windows client niet gebruik maken van extra software..
pi_19624108
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:30 schreef Lunar het volgende:
Ik heb sinds gisteravond Mandrake 10.0 op mijn pc staan (van de PCM DVD).
Ik ben er erg tevreden over en blijft gewoon lekker op mijn pc draaien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar nu heb ik toch een klein probleem met mijn geluidskaart, Mandrake ziet 'm namelijk niet.
Volgens windows XP is het een Creative Soundblaster 16 Plug and Play (WDM).
Werkt deze kaart niet onder Linux en moet ik een modernere uitproberen? (het is wel een hele goed geluidskaart, mooi geluid)

BVD.
Die zal toch wel gewoon door ALSA ondersteund worden. Heb je er al info over opgezocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop