bron: ADquote:Vegetariėrs boos over stinkers
De verkoop van 'stinkers', speelgoedpoppetjes die een vieze lucht verspreiden als je erin knijpt, moet worden stopgezet. Dat eist de Nederlandse Vegetariėrsbond (NVB) van speelgoedketen Intertoys.
Koos Knoflook, Simon Schimmelkaas en Barry Broccoli zijn voorbeelden van stinkers, de nieuwste speelgoedrage. De 24 verschillende onwelriekende poppen wonen in Stinkstad en horen bij zes verschillende clubs. Een van die clubs heet 'De Vegetariėrs'. En dat is tegen het zere been van de vegetariėrsbond. Intertoys geeft kinderen volgens de organisatie een verkeerd beeld van mensen die geen vlees eten.
De NVB ziet niet veel in juridische stappen tegen Intertoys. Neemt Intertoys de poppetjes niet uit de handel, dan moet een deel van de opbrengst ten goede moeten komen aan een organisatie die strijdt tegen dierenleed in de intensieve veehouderij, vindt de bond. Ook stellen de vegetariėrs voor in dat geval een serie vleesstinkers aan het stadje toe te voegen: Simon Slager, Tinus Transport, Melle Mester en Sjaak Slachter.
Intertoys-directeur R. Cornelissens begrijpt niets van de verontwaardiging. ,,We hebben er helemaal niet bij stilgestaan dat dit slecht zou kunnen vallen. Bij ons werken ook vegetariėrs, en zij voelen zich niet beledigd.'' Volgens Cornelissens moet de vegetariėrsbond zich met belangrijker zaken bezighouden. ,,Ik vind het vreselijk overdreven. Waarschijnlijk komt dit protest van iemand met te veel vrije tijd.''
De stinkers zijn de komende weken niet te koop, maar dat heeft niets te maken met het protest van de NVB. Ze zijn in heel het land uitverkocht. Intertoys-filialen krijgen over enkele weken nieuwe exemplaren binnen.
Die zijn gek zegquote:Op vrijdag 23 april 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De NVB ziet niet veel in juridische stappen tegen Intertoys. Neemt Intertoys de poppetjes niet uit de handel, dan moet een deel van de opbrengst ten goede moeten komen aan een organisatie die strijdt tegen dierenleed in de intensieve veehouderij, vindt de bond
quote:Goeiemorgen allemaal.
Eerst het huis luchten! matthias heeft een Stinker... de nieuwe rage.... nou erg leuk! Dat is een poppetje in een "stankcontainer" die dus onwijs stinkt als je hem eruit haalt en als je erin knijpt verga je helemaal! Het hele huis stinkt er naar. In de winkel hadden ze me nog gewaarschuwd; Haal hem niet thuis eruit, maar buiten! Gelukkig het hele weekend de tijd om te luchten en het poppetje per ongeluk ergens te verstoppen.
Je hebt allerlei verschillende,wij hebben de Stiekeme Scheeter
Theo Tenenkaas,Onno Oksel,De stinklijven:
Theo Tenenkaas
Kok Zweetsok
Robbie Rotei
Onno Oksel (Onno Oksel??? getsie dat klinkt ook erg vies.....)
De hijgers
Gerard Grootbek
Herman Hondenadem
Fred Visbek
Karel Kikker
De Scheeters
Meester Scheter
Stiekeme Scheeter
Boerende Bernard
Peter Poep
De natuurclub
Klaas Koeienvlaai
Martin Mest
Victor Vraken
Steef Stinkdier
De Vegetariėrs
Koos Knoflook
Simo Schimmelkaas
Barry Broccoli
Bert Bloemkool
De stinkbroers
Harry Haring
Kees Kots
Piet Plee
Vincent Vuilnisbak
quote:Stinkende poppetjes vliegen de winkel uit
Stefan Dölcken
Venlo/Venray - Quizvraag: wat stinkt als de pest en gaat tóch als warme broodjes over de toonbank? Kinderen, ouders en leerkrachten weten het antwoord: de Stinkers. Dé speelgoed-rage van deze lente.
Vergeet Pokémon, vergeet de Beyblade-tollen. De kids hebben iets nieuws ontdekt: de Stinkers, een serie van 24 plastic poppetjes ą 4,99 euro, met veelbelovende namen als Bert Bloemkool, Theo Tenenkaas en Kees Kots. Bedoeld voor vijf jaar en ouder.
De poppetjes doen hun naam meer dan eer aan. Zodra de verpakking van twee lagen doorkijkplastic is verwijderd, verspreiden ze een penetrante geur. Zo ernstig smerig zelfs dat de verpakkingen onder geen beding in de winkel mogen worden opengemaakt. Winkelpersoneel weet waarom. ,,We hebben er eens een paar getest'', vertelt een verkoopster bij Blokker in Sittard. ,,Het was verschrikkelijk. Om misselijk van te worden.''
Kinderen tussen de vijf en de twaalf zijn er wél dol op. De Stinkers zijn dan ook niet aan te slepen. De 24 poppetjes zijn ingedeeld in zes behoorlijk ongewassen 'families': de Stinklijven (met namen als Onno Oksel), de Hijgers (Herman Hondenadem), de Scheeters (Peter Poep), de Natuurclub (Klaas Koeienvlaai), de Vegetariėrs (Koos Knoflook) en de Stinkbroers (Vincent Vuilnisbak). Bij ieder poppetje zit een 'stankcontainer' met broekriemclip en het opschrift 'voorzichtig openen' en 'superstinkende inhoud'.
De proef op de som leert dat Herman Hondenadem een tamelijk onaangenaam mannetje is. De geur van een vijftienjarige herder met cariės wordt niet geėvenaard, maar naar hondenmand ruikt het wel. Helemaal verschrikkelijk is Koos Knoflook, die een tenenkrommende lijflucht heeft. Dat is nu net de kick voor de kids. Steeds als weer iemand een nieuw 'luchtje' heeft, wordt er duchtig aan gesnoven. ,,Het leuke is dat het zo gek stinkt. En dat er zo veel rare luchtjes zijn. Echt vies soms,'' verklapt Sam (8) uit Sittard. De een jaar oudere Max uit Stevensweert heeft zelf geen Stinkers, maar zijn vriendjes wel. Na school spelen ze er wel eens mee. ,,Maar op school mag het niet'', weet Max.
Een rondgang langs scholen leert inderdaad dat de Stinkers taboe zijn. Op veel scholen mogen de kids sowieso geen speelgoed meebrengen. Dat geldt ook voor basisschool De Harlekijn in Venlo. ,,Wij hebben eigenlijk geen last van dit soort rages. De kinderen mogen de spullen niet meenemen.''
De eerste klacht over 'stankoverlast' is overigens wel al binnen. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), de voormalige Keuringsdienst van Waren, onderzoekt een klacht uit het noorden van het land van iemand die zegt onwel te zijn geworden van een Stinker. De uitslag wordt morgen verwacht. Woordvoerster A. Kraft Van Ermel: ,,We willen weten of het een toevallige klacht is, of dat er stoffen in de poppetjes zitten waardoor mensen ziek kunnen worden.''
quote:Op vrijdag 23 april 2004 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
bron: AD
Weet iemand misschien wat voor clubs (afgezien van die vegetariėrs) zich nog meer in die poppenstad bevinden, ik ben niet bekend met het fenomeen.
bvd
Als ik het lijstje zo bekijk begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed wat de vegetariėrs ertussen doen, in die zin kan ik me de verontwaardiging wel een beetje voorstellen.quote:Op vrijdag 23 april 2004 02:33 schreef Loedertje het volgende:
De hijgers
Gerard Grootbek
Herman Hondenadem
Fred Visbek
Karel Kikker
De Scheeters
Meester Scheter
Stiekeme Scheeter
Boerende Bernard
Peter Poep
De natuurclub
Klaas Koeienvlaai
Martin Mest
Victor Vraken
Steef Stinkdier
De Vegetariėrs
Koos Knoflook
Simo Schimmelkaas
Barry Broccoli
Bert Bloemkool
De stinkbroers
Harry Haring
Kees Kots
Piet Plee
Vincent Vuilnisbak
Ze noemen het vegetarier omdat er groenten/zuivelproducten staan. Ik snap werkelijk niet waar de vegatarier bond zich druk om maakt. Als ze er niet over begonnen waren had 99% van de bevolking er niet eens over nagedacht.quote:Op vrijdag 23 april 2004 02:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Als ik het lijstje zo bekijk begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed wat de vegetariėrs ertussen doen, in die zin kan ik me de verontwaardiging wel een beetje voorstellen.
Overtuigd vegetariers zullen hun kinderen ook zo opvoeden, en die kinderen horen dan ook in de lijst van stinkers, dat is wat sneu vind ik.
De hijgers, de scheeters, de stinkbroers en de vegetariers, ik zie de logica niet zo.
quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:15 schreef SiGNe het volgende:
Ouders die hun kinderen vegetarisch opvoeden belemmeren hun kind in de groei.
Het is bewezen dat de vitamines die in vlees zitten goed zijn voor de hersenen net zoals de vitamines in vis goed zijn voor het zenuwstelsel en de spijsvertering.
vlees/vis is net zo hard nodig als groenten en fruit.
http://www.petakids.com/index.html <<--- Daar krijgen jonge kinderen wel een goed beeld van ?quote:Op vrijdag 23 april 2004 02:52 schreef kees_zenuwpees het volgende:
Vooral jongere kinderen krijgen misschien zo een verkeerd beeld. En sommige ouders voeden hun kids vegetarisch op, denk ik, en die kinderen worden dan weer gepest enzo.
Niet-vegetariers eten toch ook groente en zuivel?quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:03 schreef Steijn het volgende:
Ze noemen het vegetarier omdat er groenten/zuivelproducten staan.
Omdat ze tussen de hijgers, stinkbroers en de scheters staan wellicht?quote:Ik snap werkelijk niet waar de vegatarier bond zich druk om maakt.
En dus zetten we ze tussen de stinkers?quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:15 schreef SiGNe het volgende:
Ouders die hun kinderen vegetarisch opvoeden belemmeren hun kind in de groei.
Het is bewezen dat de vitamines die in vlees zitten goed zijn voor de hersenen net zoals de vitamines in vis goed zijn voor het zenuwstelsel en de spijsvertering.
vlees/vis is net zo hard nodig als groenten en fruit.
Je vergeet de natuurclub en de stinklijven ...quote:Op vrijdag 23 april 2004 02:58 schreef Cosma-Shiva het volgende:
De hijgers, de scheeters, de stinkbroers en de vegetariers, ik zie de logica niet zo.
Post svp even de gehele reeks zodat ik me een beter beeld kan vormenquote:Op vrijdag 23 april 2004 03:27 schreef Loedertje het volgende:
Je vergeet de natuurclub en de stinklijven ...
(Er zijn er 24)
En dan 5000, gefeli alvast.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:28 schreef Libris het volgende:
natuurclub en vegetariers passen inderdaad niet echt in het rijtje..
Nog 8 posts
De herbivoren klinkt zo raar.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Niet-vegetariers eten toch ook groente en zuivel?
Wat heeft groente en zuivel met geen vlees eten te maken?
Echt, werkelijk, waar kan je je druk over maken. Wat zouden we toch geholpen zijn als er alleen mensen waren die een iets dikkere huid hebben.quote:Omdat ze tussen de hijgers, stinkbroers en de scheters staan wellicht?
Niemand is hijger, stinkbroer of scheter uit overtuiging imo.
Ik vierde een tijdje geleden ook mijn jubileum 10000 posts.quote:Op vrijdag 23 april 2004 03:33 schreef Libris het volgende:
Open er zo wel een topic over
Nog 6 denk ik... kutkater
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |