abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1325482
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:34 schreef poep het volgende:

[..]

Het leven is egoistisch! Je leeft hoe het jou het beste uitkomt, jij doet wat jij wil! Tuurlijk doe je weleens wat voor anderen, omdat jij een goed mens wil zijn!
Hier is geloof ik al een topic over!

Het leven is niet egoistisch, de mensen maken het egoistisch en das heel jammer!
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:40:37 #202
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_1325500
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:19 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Deze kwestie is helemaal niet zwart-wit en zeker niet van mijn kant. Vreemdgaan is begrijpelijk en ik snap dat er bepaalde situaties zijn waarin de stap makkelijker is ( en dat snap ik heel goed), maar dat praat het nog niet goed dat je niet de ballen hebt om de relatie waar je eerst inzit te beeindigen.

'Even een relatie beeindigen'
als je al een aantal jaar samenwoont/getrouwd bent, is een relatie beeindigen niet hetzelfde als je verkering uitmaken.
je zit een hele tijd in weer zo'n grijs gebied. Is de relatie/huwelijk over? Wie blijft er in het huis, waar gaat de ander naartoe. Je woont nog in een huis.. Als alles in overeenstemming gaat, en je geen ruzie hebt ziet de buitenwereld nog een 'relatie' die er in feite al een tijd niet meer was.

zou je dan pas wat met een ander mogen beginnen als de feitelijke scheiding is uitgesproken? (wat in sommige gevallen wel een half jaar of langer kan duren)Als je niet meer in een huis woont? Als door beide partijen is uitgesproken dat 't niet meer gaat. Vaak wordt 't niet eens zo duidelijk uitgesproken, maar is het een wederzijds gevoel wat de een eerder accepteert dan de ander.

Dus wanneer zou je dan een nieuwe relatie mogen beginnen?

En op bovenstaand verhaal zijn natuurlijk meerdere variaties mogelijk. De vrouw die geestelijk/lichamelijk wordt mishandeld door de partner. Niet weg durft te gaan. En dan uiteindelijk de stap voor zichzelf heeft gezet, en stiekem (uit angst voor nog meer slaag of nog erger) op zoek gaat naar een huis en dan met de noorderzon vertrekt. Als zij dan iemand leert kennen vlak voordat ze weggaat, diegene helpt haar met huis opknappen..

en zo kan ik nog wel even doorgaan...

-edit- typo

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 03-08-2001 15:43]

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_1325523
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:04 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Precies. Bij vele discussies valt me het zwart-wit denken op. De meeste 20-jarigen denken dat ze alles al weten en heel wat levenservaring hebben (dacht ik ook), maar dat valt vies tegen. Als je wat ouder bent, dan zie je dat alles meestal niet zo eenvoudig ligt. Het is erg makkelijk om natuurlijk gelijk met je oordeel klaar te staan.

Exact.
Maar probeer dat bv Tranceptor maar wijs te maken

(Maar ja, toen ik 20 was dacht ik ook de waarheid in pacht te hebben dus )

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:47:29 #204
1687 poep
praat geen poep
pi_1325573
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:38 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het leven is niet egoistisch, de mensen maken het egoistisch en das heel jammer!

En wat ben jij?
houdt van spannend...
pi_1325600
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:08 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik heb mijn ex-vriendin teruggenomen nadat ze was vreemdgegaan, dus helaas klopt dit niet voor mij.
We hebben daarna nog een hele mooie 2 jaar gehad.

Het gaat erom dat je afzwakt in wat je denkt blijkbaar, hoe ouder je wordt. Omdat iedereen het doet, is het nog niet goed te praten.

Ik zeg ook helemaal niet dat het goed is, maar ik zeg wel dat het niet zo rampzalig en afschuwelijk is als jij soms doet voorkomen met "straffen voor vreemdgaan" en "gelijk aan moord" etc.
En jouw manier van denken getuigt niet van een volwassen en realitische kijk op relatisch. Dat geeft niet. Je bent pas 20.
Maar ik garandeer je dat je er nog achter komt. Ik dacht eens ook zo als jouw: nooit! onmogelijk! Teringlijers etc.!
Vooral toen mijn vriendin na 6 jaar vreemdging was ik heeeeel fel.
Maar een aantal jaren en relaties later, leer je gewoon meer en leer je te relativeren en aan jezelf te denken. Dat is geen egoisme, dat is zelfbehoud. Ik dacht eerst alleen maar aan anderen, maar niemand aan mij, en keer op keer wordt je dan genaaid.
Daar trap ik nu dus niet meer in. En ja, dan doe ik wat IK moet doen voor MIJN geluk. Anders lukt dat nooit.

Tussen 2 haakjes, denk jij nu ECHT dat de mensen, bv jouw en mijn ouders, die al bv 20-30 jaar getrouwd zijn en veelal met de 1e lover getrouwd zijn, hun HELE leven trouw zijn geweest?

Kijk de cijfers er maar op na: 80% v/d mensen (man+vrouw) gaat wel eens vreemd in lange relaties. Over alle relaties genomen is dat dus bijna 100% waar wel eens de een of de ander een slippertje heeft gehad.
En dat hoeft ook helemaal niet zo erg te zijn. Het zit in de mens.

Zolang het maar beperkt blijft.

pi_1325631
dus als ik jouw geslachtsdelen eraf schroei omdat ik dat leuk vind en ik daar plezier aan beleef mag dat gewoon?
Mad Scientist!
pi_1325648
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef Tri-face het volgende:
wat een onzin die zogenaamde "levenservaring" die mensen het licht heeft laten zien. Die levenservaring

*Ongelofelijk dom geblaat van een puber die waarschijnlijk nog nooit meer dan 1 relatie heeft gehad, daar gedumpt is en daar verbitterd door is*

Walgelijk.

Als je het afscheuren van een gezicht walgelijk vind als een straf, dan wil je niet weten wat ik in de eerste instantie van plan was te doen.

Jij bent gek.
Jij bent het prototype stalker dat z'n ex achterna gaat zitten, pesten en misschien zelfs vermoorden.
Zijn een hoop films op TV over, moet je misschien maar eens gaan kijken.
quote:
Maar ja, we mogen allemaal andere mensen kwetsen, want hey, who cares!? Als ik maar blij ben, niet waar?
En daarom je ontrouwe partner maar het gezicht afscheuren? Zodat JIJ weer blij bent? Want vreemdgaan is inderdaad veeeeel minder erg dan iemand lichamelijk verminken niet?
pi_1325657
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:54 schreef Tri-face het volgende:
dus als ik jouw geslachtsdelen eraf schroei omdat ik dat leuk vind en ik daar plezier aan beleef mag dat gewoon?

Zie laatste zin hierboven

/ignore

pi_1325768
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:47 schreef poep het volgende:

[..]

En wat ben jij?

Niet egoistisch in ieder geval
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:11:16 #210
1687 poep
praat geen poep
pi_1325776
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:10 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Niet egoistisch in ieder geval

dus geen mens
houdt van spannend...
pi_1325817
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:50 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niet dat het goed is, maar ik zeg wel dat het niet zo rampzalig en afschuwelijk is als jij soms doet voorkomen met "straffen voor vreemdgaan" en "gelijk aan moord" etc.
En jouw manier van denken getuigt niet van een volwassen en realitische kijk op relatisch. Dat geeft niet. Je bent pas 20.
Maar ik garandeer je dat je er nog achter komt. Ik dacht eens ook zo als jouw: nooit! onmogelijk! Teringlijers etc.!
Vooral toen mijn vriendin na 6 jaar vreemdging was ik heeeeel fel.
Maar een aantal jaren en relaties later, leer je gewoon meer en leer je te relativeren en aan jezelf te denken. Dat is geen egoisme, dat is zelfbehoud. Ik dacht eerst alleen maar aan anderen, maar niemand aan mij, en keer op keer wordt je dan genaaid.
Daar trap ik nu dus niet meer in. En ja, dan doe ik wat IK moet doen voor MIJN geluk. Anders lukt dat nooit.

Tussen 2 haakjes, denk jij nu ECHT dat de mensen, bv jouw en mijn ouders, die al bv 20-30 jaar getrouwd zijn en veelal met de 1e lover getrouwd zijn, hun HELE leven trouw zijn geweest?

Kijk de cijfers er maar op na: 80% v/d mensen (man+vrouw) gaat wel eens vreemd in lange relaties. Over alle relaties genomen is dat dus bijna 100% waar wel eens de een of de ander een slippertje heeft gehad.
En dat hoeft ook helemaal niet zo erg te zijn. Het zit in de mens.

Zolang het maar beperkt blijft.

Zelfbehoud is een vorm van egoisme. Ik geloof dat je ook een aantal van mijn posts door de war hebt gehaald met die van anderen. Mensen vermoorden voor vreemdgaan , nee absoluut niet.

Ik de waarheid in pacht, nee dank je, ik ben hier om te leren.

Ik denk helemaal niet dat mensen die een lange relatie hebben nooit vreemdgaan. Het is heel jammer dat ze het blijkbaar nodig hebben en dat niet hebben binnen hun relatie. Dat vind ik alleen maar heel jammer.

Ik denk altijd aan anderen, er wordt altijd over mij heengelopen, gedumpt, vreemdgegaan..... weet ik veel, maar ik blijf trouw aan hoe ik erover denk en dat neemt niemand me af, omdat ik zo ben.

Ik denk dat de kijk die ik heb volwassener is dan de kijk die jij erop hebt. Jongens en meisjes van 14/15 denken er precies zo over als jij.

Ik ben blij dat er hier mensen zijn vol onbegrip, vol vooroordelen tegen mij omdat ik pas 20 ben. Ik begrijp helemaal niet de hele wereld, ik ben hier om een deel te begrijpen en ik veroordeel niet de mensen die een ander deel van de waarheid denken te begrijpen.

Ik wil alleen geen vriendin die vreemdgaat en ook geen vrienden die dat doen. Dat is mijn persoonlijk keuze, voor de rest moet iedereen zelf lekker doen wat hij wil.

pi_1325840
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:40 schreef E.T. het volgende:

[..]

'Even een relatie beeindigen'
als je al een aantal jaar samenwoont/getrouwd bent, is een relatie beeindigen niet hetzelfde als je verkering uitmaken.
je zit een hele tijd in weer zo'n grijs gebied. Is de relatie/huwelijk over? Wie blijft er in het huis, waar gaat de ander naartoe. Je woont nog in een huis.. Als alles in overeenstemming gaat, en je geen ruzie hebt ziet de buitenwereld nog een 'relatie' die er in feite al een tijd niet meer was.

en zo kan ik nog wel even doorgaan...

-edit- typo

Ik zeg niet dat het makkelijk is om een einde aan die relatie te maken. Ik zeg niet dat de principes ophouden die ik heb, niet zwaar is. Het is loodzwaar, maar het voelt goed! Iedereen moet zelf weten wat hij doet met een partner die vreemdgaat, maar in mijn hart is er geen plaats meer voor!
pi_1325856
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:11 schreef poep het volgende:

[..]

dus geen mens

Wel mens. niet egoistisch.

Pas op voor kortsluiting in je hersens

pi_1325873
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:15 schreef Tranceptor het volgende:
Ik denk altijd aan anderen, er wordt altijd over mij heengelopen, gedumpt, vreemdgegaan..... weet ik veel, maar ik blijf trouw aan hoe ik erover denk en dat neemt niemand me af, omdat ik zo ben.
Dat deed ik dus ook. Maar inderdaad: men loopt dan over je heen, gaat vreemd etc.
Dat trek je op een gegeven moment niet meer.
Nu ben ik degene die voor mijn eigen geluk zorgt. Niemand anders doet dat namelijk voor je.
En hee, opeens lopen mensen niet meer over je heen, ze gaan niet meer vreemd. Omdat ze nu weten dat je dat niet pikt.
quote:
Ik denk dat de kijk die ik heb volwassener is dan de kijk die jij erop hebt. Jongens en meisjes van 14/15 denken er precies zo over als jij.
Integendeel, toen ik 15 was dacht ik zoals jij nu dacht, op me 20e nog, maar nu, jaren later, is die blik een stuk breder geworden.
quote:
Ik ben blij dat er hier mensen zijn vol onbegrip, vol vooroordelen tegen mij omdat ik pas 20 ben. Ik begrijp helemaal niet de hele wereld, ik ben hier om een deel te begrijpen en ik veroordeel niet de mensen die een ander deel van de waarheid denken te begrijpen.
Jij veroordeelt wel, lees je posts hier maar eens door
Ik wil alleen geen vriendin die vreemdgaat en ook geen vrienden die dat doen. Dat is mijn persoonlijk keuze, voor de rest moet iedereen zelf lekker doen wat hij wil.
[/quote]
pi_1325879
Hmm hoe denk je dat tri-face aan zijn driedelige gezicht komt?
pi_1325887
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:15 schreef Tranceptor het volgende:
die vreemdgaat en ook geen vrienden die dat doen. Dat is mijn persoonlijk keuze, voor de rest moet iedereen zelf lekker doen wat hij wil.
Goh, fijne vriend ben jij

Mijn vriendschap met iemand is echt wel belangrijker dan het feit dat hij buiten ze relatie om rommelt hoor

Buiten dan garandeer ik je dat je op je 40e dan heeeeeeeeeeeeel weinig vrienden over hebt

vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:25:47 #217
3011 E.T.
pi_1325915
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:18 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het makkelijk is om een einde aan die relatie te maken. Ik zeg niet dat de principes ophouden die ik heb, niet zwaar is. Het is loodzwaar, maar het voelt goed! Iedereen moet zelf weten wat hij doet met een partner die vreemdgaat, maar in mijn hart is er geen plaats meer voor!

als je goed leest zie je dat ik het niet heb over makkelijk.
Maar 't ging mij erom: WANNEER zijn die relaties nu over?? WANNEER is er 't punt waarop je wel met een ander zou mogen??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_1325921
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:20 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Dat deed ik dus ook. Maar inderdaad: men loopt dan over je heen, gaat vreemd etc.
Dat trek je op een gegeven moment niet meer.
Nu ben ik degene die voor mijn eigen geluk zorgt. Niemand anders doet dat namelijk voor je.
En hee, opeens lopen mensen niet meer over je heen, ze gaan niet meer vreemd. Omdat ze nu weten dat je dat niet pikt.
[..]

Integendeel, toen ik 15 was dacht ik zoals jij nu dacht, op me 20e nog, maar nu, jaren later, is die blik een stuk breder geworden.
[..]

Jij veroordeelt wel, lees je posts hier maar eens door

[/quote]

Ik veroordeel niemand! Zou toch iets beter lezen . Ik zeg dat vreemdgaan fout is en per definitie laag en dat is een feit, geen mening. Je schaadt andermans vertrouwen en dat is fout. Als mensen het voor zichzelf kunnen verantwoorden zie ik dat als een gebrek in hun emotionele staat, maar daarom veroordeel ik ze niet . 9/10 kunnen ze er ook nix aan doen.

Over dat 14/15 jaar, jij misschien niet, maar een hoop mensen denken 'lang leve de lol' als IK maar plezier heb. Helaas leven we in de eeuw van het grenzeloos egoisme.

ik vind mezelf niet zo belangrijk, voor mij staat het geluk van mijn partner voorop. Ben ik daar dan gek in?
Om dat te geloven?....

Hmmm ik blijf ervoor gaan. Toen Wight zei dat ie kon vliegen geloofde ook niemand hem.

Ik wil geen vriendin die vreemgaat en geen vriendin die dat doen, ik veroordeel toch niemand daarmee???

Weet je wat veroordelen is...?

pi_1325956
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:25 schreef E.T. het volgende:

[..]

als je goed leest zie je dat ik het niet heb over makkelijk.
Maar 't ging mij erom: WANNEER zijn die relaties nu over?? WANNEER is er 't punt waarop je wel met een ander zou mogen??

Hmmm sorry, komt door het snelposten hier....
Het punt is er wanneer de relatie ten einde is en beide kanten dat weten en over eens zijn. Wanneer men volledig losgekoppeld is van de partner. ( ja stalkers zijn een uitzondering)

Bij verkering is dat uit elkaar gaan, huwelijk is dat scheiden of ontbinding vh samenlevingscontract.

Wanneer het in ieder geval voor beide partijen duidelijk is dat ze niet meer met elkaar doorwillen.

Ik vraag me ook af in hoeverre je hier nog van overspel/vreemdgaan kan spreken....

Een moeilijke vraag, dat geef ik toe

pi_1325969
Ik ga nu ECHT een lekker koppie thee drinken en de brief van mijn lief lezen, dus ik post ff nix hoor
pi_1325998
Is goed!
Mn minnares komt nu ook langs dus ik ben effe aan het vreemdgaan
pi_1326007
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Goh, fijne vriend ben jij

Mijn vriendschap met iemand is echt wel belangrijker dan het feit dat hij buiten ze relatie om rommelt hoor

Buiten dan garandeer ik je dat je op je 40e dan heeeeeeeeeeeeel weinig vrienden over hebt

Tja, dat moet dan maar he. Ik denk dat ik hier een nuance aan moet brengen.

ik zal, denk ik, anders reageren op iemand die voor de lol vreemdgaat dan op iemand anders die al 2 jaar problemen heeft met zijn vriendin. In beide gevallen zal ik het afkeuren, maar misschien ben ik in het tweede geval coulanter.

Ik heb alleen geen vrienden die bij mijn weten vreemdgaan voorlopig. Ik wil mensen ook kunnen vertrouwen met mijn meissie ( ik weet dat mensen die vreemdgaan niet zomaar met iedereen gaan...). Ik bedoel hier vooral lollige types.......die erop kicken om mijn vriendin te hebben. Ik noem geen namen!

pi_1326011
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:33 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Is goed!
Mn minnares komt nu ook langs dus ik ben effe aan het vreemdgaan
*bijt op zijn tong*
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:40:58 #224
3011 E.T.
pi_1326065
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:29 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het punt is er wanneer de relatie ten einde is en beide kanten dat weten en over eens zijn. Wanneer men volledig losgekoppeld is van de partner. ( ja stalkers zijn een uitzondering)

bij sommigen duurt 't een aardig tijdje voordat 't besef er is. En dat is niet alleen bij stalkers..
quote:
Bij verkering is dat uit elkaar gaan, huwelijk is dat scheiden of ontbinding vh samenlevingscontract.

Wanneer het in ieder geval voor beide partijen duidelijk is dat ze niet meer met elkaar doorwillen.

vaak wil de een nog wel door, terwijl de ander de hoop allang heeft opgegeven.
quote:
Ik vraag me ook af in hoeverre je hier nog van overspel/vreemdgaan kan spreken....

Een moeilijke vraag, dat geef ik toe

Het huwelijk bestaat nog, er is geen echtscheiding nog uitgesproken. DUS is 't vreemdgaan.

dat kan jaaaaaaaaaren duren hoor zo'n scheiding..(trust me, ik spreek uit ervaring)

En tja, ik heb 't idd allemaal zelf ondergaan. De grens tussen oude relatie en begin nieuwe relatie ligt bij mij ook in zo'n grijs ietwat overlappend gebied.
Was de oude relatie toen al wel of niet over? Ik (en mijn ex ook) weten dat nog steeds zelf niet.

pi_1326328
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:40 schreef E.T. het volgende:

[..]

bij sommigen duurt 't een aardig tijdje voordat 't besef er is. En dat is niet alleen bij stalkers..
[..]

vaak wil de een nog wel door, terwijl de ander de hoop allang heeft opgegeven.
[..]

Het huwelijk bestaat nog, er is geen echtscheiding nog uitgesproken. DUS is 't vreemdgaan.

dat kan jaaaaaaaaaren duren hoor zo'n scheiding..(trust me, ik spreek uit ervaring)

En tja, ik heb 't idd allemaal zelf ondergaan. De grens tussen oude relatie en begin nieuwe relatie ligt bij mij ook in zo'n grijs ietwat overlappend gebied.
Was de oude relatie toen al wel of niet over? Ik (en mijn ex ook) weten dat nog steeds zelf niet.

Je begrijpt wel dat jouw geval enigzins een uitzonderingsgeval is, toch?

Moreel gezien blijft vreemdgaan en dus onjuist handelen. Vandaar dat ik er tegen ben....

but

'this a hard nut to crack'

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')