abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1324359
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Egoisme roeleert, toch?
Altijd bezig met zorgen dat je er zelf het beste vanaf komt!

Kan je niet lezen of zo?
Moet je soms bij iemand blijven terwijl je gevoelens voor anderen hebt?

Tsk....

Oh...ik zie het al: 09 september 1980

Tis de leeftijd maar.
Spreek je over 10 jaar wel, als je 10 jaar meer levenservaring en ervaring met relaties hebt.
Kan je wat realistischer praten.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 14:04:59 #177
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1324516
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Tis de leeftijd maar.
Spreek je over 10 jaar wel, als je 10 jaar meer levenservaring en ervaring met relaties hebt.

Soms hebben veel jongere mensen meer levenservaring en kennis dan ouderen dus wil leeftijd niet altijd wat zeggen.
Hard, gemeen en snel
pi_1324549
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik wil even mensen tot de orde roepen die het over realiteit hebben. In de realiteit,de werkelijkheid dus, maak JIJ de beslissingen. Wij zitten hier geen theorieen te vertellen over vreemdgaan en waarom we het wel of niet zouden doen op grond van welke argumenten. Het is hier meerdere malen door de mensen die mijn standpunt steunen in de realiteit geplaatst en sommige mensen hier zien dat geloof ik niet.

Vreemdgaan is moreel onjuist handelen, in theorie en in de praktijk.

Net als Aneurism heb ik veel verleidingen moeten weerstaan, zelfs eergister nog.

Mijn ex-vriendin probeerde me te zoenen en dat gaat je niet in je koude kleren zitten als je zolang ( 2,5 jaar) een goede relatie hebt gehad. Nou had ik het kunnen doen, mijn principes opzij zettend. Wat was ik er mee opgeschoten?

Ik doe mijn ex pijn omdat ik niet bij haar kan zijn op dit moment en dat ook niet wil....
Ik doe mijn nieuwe vriendin pijn met het vreemdgaan..

Ik dook dus weg, het is gewoon fout om uberhaupt vreemd te gaan, je richt er alleen maar schade mee aan.

Iedereen komt altijd aan met:

'je bent zo'n heilig boontje'

Nee dat ben ik niet, maar misschien wel het heiligste boontje hier. Eentje die doet wat ie zegt in ieder geval. Eentje die ergens voor staat en zich niet laat voortslepen door 'lang leve de lol' en strax met een vrouw zit op zijn 40ste waar ie nix meer voor voelt.

En een vrouw die net als hij vreemdgaat en niets meer dan een vriendschapsrelatie heeft in wezen ( zoals zoveel stellen).

Zeg maar dat ik oogkleppen opheb en dat de realiteit echt anders is, maar de werkelijkheid is wat JIJ ervan maakt en niemands anders. Ik hoop dat de mensen hier die het anders zien, het ook zo gaan zien. ZO niet, dan wens ik ze veel plezier in de rest van hun leven en hoop ik dat ze op een andere manier als mij heel gelukkig gaan worden 0+

Ik ben het geheel met je eens.
pi_1324690
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:51 schreef poep het volgende:

[..]

idd.....

lama's zijn best leuke beesten, ze spugen alleen zo verdomd vaak....

pi_1324724
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Kan je niet lezen of zo?
Moet je soms bij iemand blijven terwijl je gevoelens voor anderen hebt?

Tsk....

Tis de leeftijd maar.

Daar issie weer, de levenservaring. Ik zal niet gaan zeggen hoe een leeg begrip dat is, maar goed.
Dit heeft NIETS maar dan ook NIETS met leeftijd te maken.

Ik zeg helemaal niet dat je bij een iemand moet blijven terwijl je gevoelens voor een ander hebt.
Je moet er dan een eind aan maken en met degene gaan die je gelukkig maakt. Ik denk dat bepaalde 'levenservaringen' je niet bepaald positief hebben gevormd.....

Egoisme is NIET de manier in ieder geval

vrijdag 3 augustus 2001 @ 14:57:35 #181
1687 poep
praat geen poep
pi_1325031
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:25 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Daar issie weer, de levenservaring. Ik zal niet gaan zeggen hoe een leeg begrip dat is, maar goed.
Dit heeft NIETS maar dan ook NIETS met leeftijd te maken.

Spreek ik je alweer tegen! Op mijn 20ste dacht ik er namelijk net zo over als jou! En nu......
Vul maar in!
Ik was zelfs zo fel dat als mijn relatie vreemd zou gauw er geen argument op de wereld was om het te bespreken! Iemand die vreemd ging werd zonder pardon de deur uit gezet!
houdt van spannend...
pi_1325102
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:57 schreef poep het volgende:

[..]

Spreek ik je alweer tegen! Op mijn 20ste dacht ik er namelijk net zo over als jou! En nu......
Vul maar in!
Ik was zelfs zo fel dat als mijn relatie vreemd zou gauw er geen argument op de wereld was om het te bespreken! Iemand die vreemd ging werd zonder pardon de deur uit gezet!

Precies. Bij vele discussies valt me het zwart-wit denken op. De meeste 20-jarigen denken dat ze alles al weten en heel wat levenservaring hebben (dacht ik ook), maar dat valt vies tegen. Als je wat ouder bent, dan zie je dat alles meestal niet zo eenvoudig ligt. Het is erg makkelijk om natuurlijk gelijk met je oordeel klaar te staan.
pi_1325144
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:57 schreef poep het volgende:

[..]

Vul maar in!

Ik heb mijn ex-vriendin teruggenomen nadat ze was vreemdgegaan, dus helaas klopt dit niet voor mij.
We hebben daarna nog een hele mooie 2 jaar gehad.

Het gaat erom dat je afzwakt in wat je denkt blijkbaar, hoe ouder je wordt. Omdat iedereen het doet, is het nog niet goed te praten.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:12:02 #184
1687 poep
praat geen poep
pi_1325177
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:08 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je afzwakt in wat je denkt blijkbaar, hoe ouder je wordt.

ik ben wijzer geworden, wijzer met betrekking tot dingen zwart wit zien, ik weet dat nu dat er een heel grijs gebied zit, een gebied wat niet goed maar ook niet fout is.
houdt van spannend...
pi_1325200
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:04 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Precies. Bij vele discussies valt me het zwart-wit denken op. De meeste 20-jarigen denken dat ze alles al weten en heel wat levenservaring hebben (dacht ik ook), maar dat valt vies tegen. Als je wat ouder bent, dan zie je dat alles meestal niet zo eenvoudig ligt. Het is erg makkelijk om natuurlijk gelijk met je oordeel klaar te staan.

Het is helemaal niet makkelijk en ik sta ook niet met een oordeel klaar, behalve dat vreemdgaan fout is en daar verander ik over honderd jaar nog niet mijn mening over.

Ik denk niet dat ik levenservaring heb en eerlijk gezegd is dat ook niet iets wat er toe doet. Levenservaring zoals men graag gebruikt om het leven zin te geven is niet relevant en voor iedereen verschillend ( denk er eens over na, over het begrip, het houdt gewoon geen stand). 'Levenservaring' zoals ik het zie heeft zowel positieve en negatieve werkingen. Positief:je kan dingen misschien beter inschatten en waarderen omdat je de situatie eerder hebt meegemaakt

Negatief: je stapt van je principes af en er blijft geestelijk niet veel van je over. Zie psychiaters en identiteitscrisis.

Je kunt mij over 5/10 jaar gerust aanpreken en ik zal er nog het precies hetzelfde over denken. Ik weet dat dat leeg klinkt, maar ik heb nog nooit anders over vreemdgaan gedacht en dat zou ik ook niet willen...
Dan was ik simpelweg mezelf niet meer.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:17:02 #186
1687 poep
praat geen poep
pi_1325240
Bewaar zelf bovenstaande tekst van je en lees het over 4à5jaar nog eens! ik zou er bijna een weddenschap op los willen laten....

Heef toch geen zin, ik was er toen ook helemaal van overtuigt dat ik er nooit anders over zou gaan denken....

houdt van spannend...
pi_1325266
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:12 schreef poep het volgende:

[..]

ik ben wijzer geworden, wijzer met betrekking tot dingen zwart wit zien, ik weet dat nu dat er een heel grijs gebied zit, een gebied wat niet goed maar ook niet fout is.

Deze kwestie is helemaal niet zwart-wit en zeker niet van mijn kant. Vreemdgaan is begrijpelijk en ik snap dat er bepaalde situaties zijn waarin de stap makkelijker is ( en dat snap ik heel goed), maar dat praat het nog niet goed dat je niet de ballen hebt om de relatie waar je eerst inzit te beeindigen.

In een bepaald opzicht is het hele vreemdgaan zwart-wit, het is namelijk moreel gezien onjuist.

je kunt voor jezelf grijze gebieden creeren waarin verzachtende omstandigheden zijn, waarin het niet gek zou zijn, maar het blijft FOUT.

Het hele woord vreemdgaan heeft een bijklank die zegt:

NEE!

Dan kun je beginnen over levenservaring, zwart-wit kijken, schemergebieden en weet ik veel wat nog meer, maar het blijft fout!

Bovendien is jouw situatie ( ik dacht er vroeger zo over maar nu niet meer) geen enkele indicatie over hoe IK er over ga denken over 10 jaar.

Ik sta niet in deze wereld te denken dat ik met mijn 20 jaar alles weet, maar het lijkt alsof ik iets heb meegekregen ( weet niet wat).... en daar moet ik iets mee doen. Ik vind het jammer dat mensen excusen blijven zoeken om dit soort dingen goed te praten.

pi_1325287
in een bepaald opzicht zijn wij het wel eens eigenlijk

'Vreemdgaan is fout, maar er zijn situaties waarin het begrijpelijk is dat men zulk gedrag vertoont'

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:23:18 #189
1687 poep
praat geen poep
pi_1325308
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:21 schreef Tranceptor het volgende:

'Vreemdgaan is fout, maar er zijn situaties waarin het begrijpelijk is dat men zulk gedrag vertoont'

houdt van spannend...
pi_1325309
quote:

ur brainwashed dude
pi_1325318
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef poep het volgende:
Bewaar zelf bovenstaande tekst van je en lees het over 4à5jaar nog eens! ik zou er bijna een weddenschap op los willen laten....

Heef toch geen zin, ik was er toen ook helemaal van overtuigt dat ik er nooit anders over zou gaan denken....

Er is een bepaalde verhouding tussen het leven en jijzelf

Meeste mensen slaan door :

Willen zelf het leven bepalen of laten het leven hun karakter bepalen.

Vind een balans waarmee jij gelukkig wordt. Ik ben heel tevreden met hoe ik ben en ik denk dat een hoop mensen van mij leeftijd daar echt niet zijn.

Hoeveel wedden we?

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:24:21 #192
1687 poep
praat geen poep
pi_1325320
quote:

Zullen we een topic openen over "Wat is voor jouw vreemgaan?"
Kun je ook lekker over discussieren!
houdt van spannend...
pi_1325327
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

ur brainwashed dude

hehe nee hoor, het blijft fout en moreel onjuist. Ik snap alleen waarom mensen het doen, dat snap jij toch ook wel. Wij wijten dat aan een gebrek aan ruggegraat en daar zit het addertje
pi_1325339
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:24 schreef poep het volgende:

[..]

Zullen we een topic openen over "Wat is voor jouw vreemgaan?"
Kun je ook lekker over discussieren!

Ik vind dit altijd rete-interessant, omdat niemand mij een echt goede reden geeft om vreemd te gaan.
pi_1325360
wat een onzin die zogenaamde "levenservaring" die mensen het licht heeft laten zien. Die levenservaring die mensen doet beseffen dat het met opzet kwetsen van een ander uit puur egoisme helemaal niet zo slecht is en helemaal niet verkeerd is.

Ach wat geeft nu die kinderen die thuis zitten, wat doet die man of vrouw er nu toe die je belooft hebt na je huwelijk trouw te zullen zijn en lief te zullen hebben, die je hebt belooft te respecteren.

Want als voor jou de liefde voorbij is en je zo nodig je eigen geluk achterna wil streven, en daarbij je kinderen en partner nog lekker aan het lijntje houdend en doen alsof er niets mis is, dan moet dat natuurlijk mogen.

Wat zijn hun gevoelens nu voor jou? Als jij maar plezier hebt in het leven, als jij je boontjes maar gedopt hebt en profijt haalt uit je situatie wat is er dan mis?

Wat geeft het dat je anderen ontzettend kwetst en schade berokkent, wie geeft daar nu om. De belangrijkste in het verhaal is natuurlijk jijzelf. Ach en verberg je maar achter "je zult eens worden gekwetst" want met die instelling maak je het jezelf alleen nog maar makkelijker om anderen te kwetsen. Je praat je gedrag goed, bagataliseert je daad en houd jezelf voor dat het resultaat van je daden, de pijn, onvermijdelijk is, was en zal zijn.

Ik ben verliefd op iemand anders, maar thuis is er iemand die denkt dat ik van die persoon houdt, iemand die mij vertrouwt en respecteert.
Maar wat heb ik aan dat vertrouwen en respect? Het doet mij niets en ik moet uiteindelijk mijn gevoelens volgen in de schaduwen, telkens weer liegen tegen degene die ik achterlaat als ik op avontuur en geluk vindt in de schoot van een ander, zolang ik mijn gevoelens maar volg.

Want zeg nu zelf, Egoisme is toch uiteindelijk de basis van al je relaties geweest, die centreren toch maar rondom 1 persoon jijzelf. De schijn ophouden is alleen maar gunstig want dat geeft je de kans om van twee walletjes te eten.

maar die levenservaring heb ik nog niet. Ik heb oogkleppen op. Ach wat een dwaas ben ik toch om te geven om iemand met wie ik een relatie deel, wat een dwaze gedachte om vast te houden aan respect en vertrouwen, wat een domme instelling om te denken dat er een band is tussen twee mensen. Wie ben ik toch om te denken dat anderen ook emoties hebben!

Walgelijk.

Als je het afscheuren van een gezicht walgelijk vind als een straf, dan wil je niet weten wat ik in de eerste instantie van plan was te doen.

Maar ja, we mogen allemaal andere mensen kwetsen, want hey, who cares!? Als ik maar blij ben, niet waar?

Mad Scientist!
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:29:06 #196
1687 poep
praat geen poep
pi_1325367
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:26 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd rete-interessant, omdat niemand mij een echt goede reden geeft om vreemd te gaan.

Ik bedoel meer: Is voor jou vreemdgaan: zoenen, met iemand naar bed, cybersex etc.
Hoe ligt de grens?
houdt van spannend...
pi_1325400
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef Tri-face het volgende:
.

maar die levenservaring heb ik nog niet. Ik heb oogkleppen op. Ach wat een dwaas ben ik toch om te geven om iemand met wie ik een relatie deel, wat een dwaze gedachte om vast te houden aan respect en vertrouwen, wat een domme instelling om te denken dat er een band is tussen twee mensen. Wie ben ik toch om te denken dat anderen ook emoties hebben!

Walgelijk.

Als je het afscheuren van een gezicht walgelijk vind als een straf, dan wil je niet weten wat ik in de eerste instantie van plan was te doen.

Maar ja, we mogen allemaal andere mensen kwetsen, want hey, who cares!? Als ik maar blij ben, niet waar?

Dank U . Op een dag word iedereen wakker uit zijn zwakke emotionele staat en zal het zien zoals wij het zien. Mensen zijn goed in excuses maken, heel erg goed!
Hou vast aan je oogkleppen, ooit zal men zien dat WIJ niet degene zijn met oogkleppen op, maar de enige mensen die het zien. En daar kan niemand met 'levenservaring' tegenop.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:34:04 #198
1687 poep
praat geen poep
pi_1325425
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef Tri-face het volgende:
blablabla
Het leven is egoistisch! Je leeft hoe het jou het beste uitkomt, jij doet wat jij wil! Tuurlijk doe je weleens wat voor anderen, omdat jij een goed mens wil zijn!
Hier is geloof ik al een topic over!
houdt van spannend...
pi_1325440
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:29 schreef poep het volgende:

[..]

Ik bedoel meer: Is voor jou vreemdgaan: zoenen, met iemand naar bed, cybersex etc.
Hoe ligt de grens?

Hmmm cybersex vink de moeilijkste, is gewoon veredelde vorm van mooie vrouw zien en rukken, toch?

Verder is alles wat tegen het vertrouwen van je partner indruist vreemdgaan IMHO. Als je partner het goedkeurt dat je met iemand anders zoent...is het geen vreemdgaan. Mijn partner zou dat NOOIT goedkeuren en ik van haar ook NOOIT.

Vreemdgaan in de vorm van sex is ook nooit een verbetering voor haar, dus ach, mag ze hem houden ook!

Vreemdgaan is je partner besodemieteren en haar vertrouwen beschadigen............ op welke wijze dan ook met een ander.

pi_1325478
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:25 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

hehe nee hoor, het blijft fout en moreel onjuist. Ik snap alleen waarom mensen het doen, dat snap jij toch ook wel. Wij wijten dat aan een gebrek aan ruggegraat en daar zit het addertje

Als je het zo zegt, ok, ik kan het begrijpen maaaaar... goedkeuren doe ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')