abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1317512
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:39 schreef JoeNNie het volgende:
Misschien ben ik nog te jong ( ) om de 'grijze gebieden' te begrijpen. Ik geef een (waargebeurd) voorbeeld, en dan mag iemand aan mij de grijze gebieden ofzo gaan uitleggen.
Ik was 17 jaar oud en had verkering met een meid van ook ongeveer 16/17. De verkering begon ongeveer in april. Rond half juli ging in met m'n ouders, m'n beste vriend en m'n broertje en zusje naar Kroatie op vakantie (ga nou 'ns geen flauwe grappen maken, de oorlog was toen al 2 jaar voorbij!)
Voordat ik wegging geen problemen, etc. Ik lekker feesten (vakantie duurde 3,5 weken) maar ik bleef vasthouden aan trouw aan je vriendin, blablabla.
Die beste vriend van mij gaat natuurlijk grandioos z'n gang, en elke keer als ik straal-lazerus m'n 3 prs. tent binnenkom, ligt hij weer met een ander bezig te wezen. ik kom ook de tent binnen, ga in m'n slaapzak liggen, en ben vrij snel weg. In die 3,5 weken heeft men mij een paar keer geprobeerd te versieren, maar ik geef niet toe natuurlijk. Kom ik thuis en blijkt (merk ik 3 maanden later) dat die vriendin WEL vreemd gegaan is.De eerste verhalen daaromheen merk/hoor ik pas rond halverwege september. Ik natuurlijk navraag doen naar die verhalen bij m'n vriendin. maar zij zegt dat ze NIET vreemdgegaan is. prima!
Ik heb zelfs met die beste vriend van mij ENORME ruzies (tot mepperij aantoe) gehad omdat hij zei dat ze WEL vreemdgegaan is, en hij kon ook degene noemen met wie ze gegaan was. in de herfstvakantie geeft ze het eindelijk toe dat ze in de ZOMERVAKANTIE vreemdgegaan is.
Nu voel ik me natuulijk grandioos verneukt, en niet zo'n klein beetje ook! had ik op vakantie kunnen gaan met EEN HELEBOEL meiden, heeft het me een ruzie of 10 gekost met m'n beste vriend en het ergste van allemaal: IEMAND DIE IK VOLLEDIG VERTROUWDE VERNEUKT ME ENORM. Ik was natuurlijk boos en heb GELIJK de relatie stopgezet (zij had dat nog niet eens gedaan...moet je voorstellen.. )
Kan iemand mij hier nu dan vertellen welke grijze gebieden er zijn?
Niet, maar daar hebben we te veel "oogkleppen" voor op, want wat wij alleen maar kunnen zien is iemand die pijn word gedaan, en niet degene die het leuk heeft, 2 geslachtsdelen kan neuken etc...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:42:25 #102
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317519
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:39 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
hier worden de jongens onderscheiden van de mannen
KLOPT
hoera....eindelijk iemand die het snapt!
They exceed the ceiling, from the terrified feelings | which we often repress, and end up depressed (Biohazard)
pi_1317527
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:41 schreef poep het volgende:

[..]

Je kunt je verstand er bij houden, knap!
ik weet alleen niet of dat met karakter te maken heeft. Mijn verstand en mijn gevoel die liggen soms in de clinch. Wat niet wil zeggen dat ik vreemd ga! Tot nu toe heb ik het nog nooit gedaan maar ik zal niet zeggen dat het nooit zal gebeuren! Klinkt misschien allemaal wel krom maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!

Ik weet dat als ik het zou willen ik het ook zou kunnen doen, maar ik wil het niet en daarom ben ik er bewuster mee bezig.
  Moderator donderdag 2 augustus 2001 @ 15:45:53 #104
8781 crew  Frutsel
pi_1317556
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:39 schreef JoeNNie het volgende:
Misschien ben ik nog te jong ( ) om de 'grijze gebieden' te begrijpen. Ik geef een (waargebeurd) voorbeeld, en dan mag iemand aan mij de grijze gebieden ofzo gaan uitleggen.
Ik was 17 jaar oud en had verkering met een meid van ook ongeveer 16/17. De verkering begon ongeveer in april. Rond half juli ging in met m'n ouders, m'n beste vriend en m'n broertje en zusje naar Kroatie op vakantie (ga nou 'ns geen flauwe grappen maken, de oorlog was toen al 2 jaar voorbij!)
Voordat ik wegging geen problemen, etc. Ik lekker feesten (vakantie duurde 3,5 weken) maar ik bleef vasthouden aan trouw aan je vriendin, blablabla.
Die beste vriend van mij gaat natuurlijk grandioos z'n gang, en elke keer als ik straal-lazerus m'n 3 prs. tent binnenkom, ligt hij weer met een ander bezig te wezen. ik kom ook de tent binnen, ga in m'n slaapzak liggen, en ben vrij snel weg. In die 3,5 weken heeft men mij een paar keer geprobeerd te versieren, maar ik geef niet toe natuurlijk. Kom ik thuis en blijkt (merk ik 3 maanden later) dat die vriendin WEL vreemd gegaan is.De eerste verhalen daaromheen merk/hoor ik pas rond halverwege september. Ik natuurlijk navraag doen naar die verhalen bij m'n vriendin. maar zij zegt dat ze NIET vreemdgegaan is. prima!
Ik heb zelfs met die beste vriend van mij ENORME ruzies (tot mepperij aantoe) gehad omdat hij zei dat ze WEL vreemdgegaan is, en hij kon ook degene noemen met wie ze gegaan was. in de herfstvakantie geeft ze het eindelijk toe dat ze in de ZOMERVAKANTIE vreemdgegaan is.
Nu voel ik me natuulijk grandioos verneukt, en niet zo'n klein beetje ook! had ik op vakantie kunnen gaan met EEN HELEBOEL meiden, heeft het me een ruzie of 10 gekost met m'n beste vriend en het ergste van allemaal: IEMAND DIE IK VOLLEDIG VERTROUWDE VERNEUKT ME ENORM. Ik was natuurlijk boos en heb GELIJK de relatie stopgezet (zij had dat nog niet eens gedaan...moet je voorstellen.. )
Kan iemand mij hier nu dan vertellen welke grijze gebieden er zijn?
Is gewoon een kutstreek. Ken ook meiden die het pas na een jaar toegeven hoor. Maar als je een jaar verder bent...is je relatie een stuk sterker? of juist niet? Maak je het dan nog uit? Is het vertrouwen dan weg omdat ze het niet verteld heeft? Zit een grijs gebied...maar niet in wat jij verteld...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:46:44 #105
1687 poep
praat geen poep
pi_1317562
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Leuk voorbeeld...zal ik mijn verhaal erbij doen Poep? Ik neem aan dat je daar beetje op doelt?

Ik doelde nergens op lieverd!
Ik had daar eerlijk gezegd niet eens aan gedacht.
Ik kan me zo'n situatie best wel voorstellen!
houdt van spannend...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:49:24 #106
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317584
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:45 schreef Frutsel het volgende:
Maar als je een jaar verder bent...is je relatie een stuk sterker? of juist niet? Maak je het dan nog uit? Is het vertrouwen dan weg omdat ze het niet verteld heeft? Zit een grijs gebied...maar niet in wat jij verteld...
NEE! dit is net zo'n erge kutstreek. hierbij is namelijk dat jaar 'langere' relatie gebaseerd op 'lucht' , op helemaal nix dan leugens. dus denk ik dat het vertrouwen hier ook HELEMAAL weg is.
zelfs bij 'partnerruil' is er niet veel vertrouwen denk ik. hier is er namelijk sprake van een (onderbewust??) verlangen naar 'ander vlees'! VREEMDGAAN ZUIGT GEWOON!
They exceed the ceiling, from the terrified feelings | which we often repress, and end up depressed (Biohazard)
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:51:12 #107
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1317602
quote:

[..]

Leuk voorbeeld...zal ik mijn verhaal erbij doen Poep? Ik neem aan dat je daar beetje op doelt?

Stel dat die meid inderdaad heel erg leuk is...maar je belt je thuisfront op...en daar blijkt dat je eigen vriendin tijd heeft doorgebracht met een jongen, waar je juist zo'n ruzie om gemaakt heeft en ze dus TOCH gedaan heeft wat jij nou liever niet had gewild. Nee ze heeft nix met hem gehad. Maar als je vraagt;" Hou je nog van me?" En ze zegt door de telefoon.." dat weet ik niet meer"...

Dan geloof me..ga je echt wel ff door de grond...
en op dat moment gingen die oogkleppen na 2 dagen echt wel af zoals Highlander dat bedoeld...en heb ik dat leuke meisje maar versierd... Is dat vreemd gaan?
jammer dan...

gelukkig weer iemand die het aandurft mij te overtuigen

Ik kan je verhaal begrijpen en ook het feit dat je door de grond zakte. Maar waarom maak je het dan niet uit aan de telefoon met je vriendin die je net een naaistreek heeft geleverd? Daarna kun je dat lekkere ding op vakantie versieren.

Maar als je dan niet het lef hebt om te breken of bij thuiskomst nog wil proberen het goed te maken of de huidige relatie wilt redden dan lijkt het me niet bijster slim om dat lekkere ding op vakantie aan de haak te slaan.

Ook in dit geval keur ik jou actie niet goed, maar als je haar toen aan de telefoon had gedumpt omdat zij met die kerel liep te flirten dan geef ik je groot gelijk

Hard, gemeen en snel
pi_1317622
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:49 schreef JoeNNie het volgende:

[..]

NEE! dit is net zo'n erge kutstreek. hierbij is namelijk dat jaar 'langere' relatie gebaseerd op 'lucht' , op helemaal nix dan leugens. dus denk ik dat het vertrouwen hier ook HELEMAAL weg is.
zelfs bij 'partnerruil' is er niet veel vertrouwen denk ik. hier is er namelijk sprake van een (onderbewust??) verlangen naar 'ander vlees'! VREEMDGAAN ZUIGT GEWOON!

Partner ruil is iets waar beide aan doen, dus beide hebben schuld. Het ergste van vreemdgaan is gewoon iemand die wel trouw blijft en ongelovelijk word bedrogen.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:55:51 #109
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317640
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:53 schreef Aneurism het volgende:
Partner ruil is iets waar beide aan doen, dus beide hebben schuld. Het ergste van vreemdgaan is gewoon iemand die wel trouw blijft en ongelovelijk word bedrogen.
PARTNERRUIL = geoorloofd vreemdgaan!
dat is misschien voor de partners te begrijpen, voor de buitenstaanders niet helemaal denk ik zo.
maar je hebt gelijk dat het machteloze gevoel van de vertrouwensbreuk bij vreemdgaan NIET KEWL is. je wordt dan verneukt waar je bijstaat!
pi_1317651
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:55 schreef JoeNNie het volgende:

[..]

PARTNERRUIL = geoorloofd vreemdgaan!
dat is misschien voor de partners te begrijpen, voor de buitenstaanders niet helemaal denk ik zo.
maar je hebt gelijk dat het machteloze gevoel van de vertrouwensbreuk bij vreemdgaan NIET KEWL is. je wordt dan verneukt waar je bijstaat!

En daarom is het ook geoorloofd, maar waar ik geen respect voor heb zijn de mensen die anderen pijn doen in hun tocht naar geluk, dit in de vorm van vreemdgaan.
pi_1317656
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef poep het volgende:

[..]

niets, misschien alleen het feit dat de relatie niet goed genoeg was en dat degene die vreemd ging daar te laat achter was?
Gevoel is iets wat zich niet laat dwingen! en op zo'n moment denk je (denk ik) heel egoistisch en denk je niet aan het gevoel van de ander.
Ik kan me voorstellen dat iemand die vreemd gaat denkt "shit waar ben ik mee bezig" en dan is het al te laat! Dat bedoel ik met gevoel laat zich niet dwingen.
verstand en gevoel dat zijn 2 dingen die meestal loodrecht tegen over elkaar staan en niet met elkaar kunnen samen werken.

ehm.... dat je je "pik achter na loopt" wil zeggen dat je je verstand niet gebruikt hebt mbt je relatie. Er loopt iets niet goed, maar ipv je energie te steken in je relatie, steek je je energie -letterlijk- in iets of iemand anders. Het grijze gebied kan je ms stellen dat de 'vreemdgaande' persoon zelf niet door heeft dat er iets schort in de relatie.
  Moderator donderdag 2 augustus 2001 @ 15:58:03 #112
8781 crew  Frutsel
pi_1317666
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:51 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

gelukkig weer iemand die het aandurft mij te overtuigen

Ik kan je verhaal begrijpen en ook het feit dat je door de grond zakte. Maar waarom maak je het dan niet uit aan de telefoon met je vriendin die je net een naaistreek heeft geleverd? Daarna kun je dat lekkere ding op vakantie versieren.

Maar als je dan niet het lef hebt om te breken of bij thuiskomst nog wil proberen het goed te maken of de huidige relatie wilt redden dan lijkt het me niet bijster slim om dat lekkere ding op vakantie aan de haak te slaan.

Ook in dit geval keur ik jou actie niet goed, maar als je haar toen aan de telefoon had gedumpt omdat zij met die kerel liep te flirten dan geef ik je groot gelijk

Waarom niet? Mag toch proberen je te overtuigen?

Uitmaken had ik misschien moeten doen..maar ik wilde op dat moment naar huis... 2 dagen lang heb ik dat lopen denken en wilde via oostenrijk, duitsland met de trein naar huis. Enkele klasgenoten hebben me overtuigd te blijven...en ik was kwaad...razend kwaad...

Het was immers niet de 1e keer dat die gast roet in het eten gooide en zij onze relatie (die toch al bijna 2 jaar duurde) onzekerheid in blies... En toen ik dus thuiskwam...heb ik d'r direct een punt achter gezet en ook verteld wat er gebeurd was. Heb d'r ook geen moment spijt van gehad. Trouwens...telefonisch uitmaken of per e-mail/brief vind ik zeer triest... Ik was standvastig het uit te maken bij terug komst in Nederland... en waarom zou ik een leuke meid die dan voor je open staat (lag ) dan afwijzen?

donderdag 2 augustus 2001 @ 15:58:55 #113
1687 poep
praat geen poep
pi_1317674
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:57 schreef fokje het volgende:

[..]

ehm.... dat je je "pik achter na loopt" wil zeggen dat je je verstand niet gebruikt hebt mbt je relatie. Er loopt iets niet goed, maar ipv je energie te steken in je relatie, steek je je energie -letterlijk- in iets of iemand anders. Het grijze gebied kan je ms stellen dat de 'vreemdgaande' persoon zelf niet door heeft dat er iets schort in de relatie.

Kan kloppen, maar achteraf besft hij of zij wel van "shit wat heb ik nu gedaan!"
houdt van spannend...
  Moderator donderdag 2 augustus 2001 @ 16:01:12 #114
8781 crew  Frutsel
pi_1317692
overspel houdt je relatie fris

hier kunnen we verder volgens iemand die onze discussie meeleest maar niet reageert..

donderdag 2 augustus 2001 @ 16:03:18 #115
1687 poep
praat geen poep
pi_1317712
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 16:01 schreef Frutsel het volgende:
overspel houdt je relatie fris

hier kunnen we verder volgens iemand die onze discussie meeleest maar niet reageert..

Tja, wie zou dat nu kunnen zijn?
houdt van spannend...
pi_1317717
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef Merel het volgende:
Vroeger dacht ik er ook heel zwart-wit over, vreemdgaan was slecht, punt. Maar ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat er inderdaad grijze gebieden zijn. Je kunt niet zomaar alle mensen die ooit vreemd zijn gegaan over 1 kam scheren.
Situaties zijn verschillend, natuurlijk, maar vreemdgaan is vreemdgaan. Jij bent gewoon meegegaan in de grote stroom van 'er is een grijs gebied, we zijn nog jong, het kan gebeuren'.

Ik wil niet mezelf als referentie aanhalen, maar je kunt van mij aannemen dat ik zat kansen heb om vreemd te gaan, zelfs zonder dat mijn partner ervan weet ( die is op vakantie). Ik heb het zelfrespect en de ruggegraat om het niet te doen. Waarom?
Omdat ik graag aan mijn eigen relatie met haar werk en dat hoort voor iedereen op nummer 1 te staan.

De enige mogelijkheid waarop ik zou kunnen voorstellen dat je overspel zou plegen is als je partner verlamd is of in een rolstoel zit.

*blijft walgen van mensen die vreemdgaan, er zijn geen schemergebieden. Men creert schemergebieden om het ged te praten en de hele maatschappij doet er aan mee.
Men moet eens terug naar de basis, dan zou minstens de helft van Nederland door zijn ruggegraat knakken*

donderdag 2 augustus 2001 @ 16:03:53 #117
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1317719
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:58 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waarom niet? Mag toch proberen je te overtuigen?

graag zelfs, ik sta open voor elke discussie
quote:
Uitmaken had ik misschien moeten doen..maar ik wilde op dat moment naar huis... 2 dagen lang heb ik dat lopen denken en wilde via oostenrijk, duitsland met de trein naar huis. Enkele klasgenoten hebben me overtuigd te blijven...en ik was kwaad...razend kwaad...
Tuurlijk was je kwaad en terecht
quote:
Het was immers niet de 1e keer dat die gast roet in het eten gooide en zij onze relatie (die toch al bijna 2 jaar duurde) onzekerheid in blies... En toen ik dus thuiskwam...heb ik d'r direct een punt achter gezet en ook verteld wat er gebeurd was. Heb d'r ook geen moment spijt van gehad.
In deze situatie kun je misschien zeggen dat zij eigenlijk vreemdging en dat de relatie wat dat betreft al verbroken was voordat jij dat meissie verwende
quote:
Trouwens...telefonisch uitmaken of per e-mail/brief vind ik zeer triest...
Als er geen andere mogelijkheden zijn heb ik hier meer respect voor dan voor vreemdgaan maar idd persoonlijk in een gesprek geniet toch wel de voorkeur.
quote:
Ik was standvastig het uit te maken bij terug komst in Nederland... en waarom zou ik een leuke meid die dan voor je open staat (lag ) dan afwijzen?
Het blijft de verkeerde volgorde maar in dit geval was jou vriendin diegene die vnl fout zat, dus ik zal het deze keer door de vingers zien
Hard, gemeen en snel
  Moderator donderdag 2 augustus 2001 @ 16:06:37 #118
8781 crew  Frutsel
pi_1317748
OK..ik ga zo naar huis, dus dat scheelt...
slotjuh...(voor mij dan )
pi_1317755
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:21 schreef poep het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens.
ik ga een voorbeeld noemen waar ik me van kan voorstellen dat je in zo'n situatie vreemd kan gaan.

Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.

In bovenstaande situatie is de kans errug groot dat je vreemd gaat!

Dank je, dit is precies wat ik bedoel en aneurism ook denk ik
pi_1317769
erhm ik bedoel juist dat ik op zo'n moment mijn pik niet achterna loop...
pi_1317781
Ik vind trouwens dat in een sexueel open relatie je moeilijk van overspel kunt spreken. Ik snap niet hoe je zoiets kunt typen......

Het gaat hier over monogame relaties

pi_1317791
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 16:08 schreef Aneurism het volgende:
erhm ik bedoel juist dat ik op zo'n moment mijn pik niet achterna loop...
zie je die ???

die geldt voor het hele verhaal daarboven

pi_1317796
ow ok, ja dat bedoel ik...

pi_1317807
quote:

[..]

Stel dat die meid inderdaad heel erg leuk is...maar je belt je thuisfront op...en daar blijkt dat je eigen vriendin tijd heeft doorgebracht met een jongen, waar je juist zo'n ruzie om gemaakt heeft en ze dus TOCH gedaan heeft wat jij nou liever niet had gewild. Nee ze heeft nix met hem gehad. Maar als je vraagt;" Hou je nog van me?" En ze zegt door de telefoon.." dat weet ik niet meer"...

Dan geloof me..ga je echt wel ff door de grond...
en op dat moment gingen die oogkleppen na 2 dagen echt wel af zoals Highlander dat bedoeld...en heb ik dat leuke meisje maar versierd... Is dat vreemd gaan?
jammer dan...

Blijf er bij: Hangt van de totale situatie af... je kan er niet over oordelen als je neit alles weet. En als TriFace zegt dat ie het weet...naja, dan weet je het...

En daar is weer een goedprater . Een hoop van jullie zijn niet emotioneel capabel om een monogame relatie te hebben lijkt wel. Doe dat dan niet!
  donderdag 2 augustus 2001 @ 16:16:41 #125
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317860
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 16:12 schreef Tranceptor het volgende:
En daar is weer een goedprater . Een hoop van jullie zijn niet emotioneel capabel om een monogame relatie te hebben lijkt wel. Doe dat dan niet!
)
dat onderschrijf ik denk ik. ik lach me ook helemaal te pletter als ik de rubriek 'vrijen enzo' van radio538 luister. allemaal meisjes van 14/15 die willen vrijen, en geen idee hebben hoe dat werkt. '...maar m'n vriendje wil het zo graag...'
ZIELUG TOCH? doe 't dan niet! Op ALLEEN sex kun je geen relatie bouwen....er moet ook vertrouwen zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')