abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1317055
We hebben het niet over sexueel open relaties, dat is iets wat een ander weet, waar we het over hebben is iemand bedriegen en niets zeggen terwijl de ander denkt dat die monogaam is.
pi_1317152
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:03 schreef Aneurism het volgende:
We hebben het niet over sexueel open relaties, dat is iets wat een ander weet, waar we het over hebben is iemand bedriegen en niets zeggen terwijl de ander denkt dat die monogaam is.
Waar staat dat? Daar heb ik onze grote vriend niets over zien schrijven?
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:12:39 #78
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_1317193
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:00 schreef JoeNNie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Stel: ik heb een goede vriend waarvan ik weet dat z'n vriendin/verloofde/anders vreemdgaat, dan denk ik dat ik eerst naar die vriendin/verloofde/anders ga om te zeggen dat IK heb weet, en dat ik het op prijs stel dat zij dit OOK aan die vriend van mij verteld (als ze dat nog niet gedaan heeft dus). Dit is namelijk het minste wat zij kan doen. Als dit niet gebeurt dan zeg ik het (eventueel tussen neus en lippen) aan die vriend. Vreemdgaan is al lang genoeg, maar als het niet verteld wordt, dan vind ik het ECHT NIET KUNNEN!

Dat is jouw mening, maar dat is nog steeds niet wat hier bedoelt word met er mee bemoeien.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:15:07 #79
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1317226
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waar staat dat? Daar heb ik onze grote vriend niets over zien schrijven?

Dat klopt dat heb ik hem ook niet zien schrijven maar de discussie wordt ook wel iets breder gevoerd dan dit ene voorval.
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 13:45 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Ik walg van zowel man als vrouw die vreemdgaat, ongeacht welke omstandigheden. Er is maar 1 mogelijk excuus wat mij betreft en dat is een afspraak met je partner verder is het om te

En zo heb ik nog een aantal maal aangegeven dat dit idd uitzonderingen zijn waarbij ik vreemdgaan accepteer. Maar nog steeds heb ik geen enkele andere situatie gelezen, gezien of gehoord waarin ik vreemdgaan kan goedkeuren of er iig begrip voor kan opbrengen, dus bring it on.......
Hard, gemeen en snel
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:18:03 #80
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317253
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:12 schreef HighLander het volgende:
Dat is jouw mening, maar dat is nog steeds niet wat hier bedoelt word met er mee bemoeien.

Dan is het mij even onduidelijk.
Wat wordt er HIER dan bedoelt met 'ermee bemoeien'
En wat is jouw mening hierover?
They exceed the ceiling, from the terrified feelings | which we often repress, and end up depressed (Biohazard)
pi_1317260
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:15 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Dat klopt dat heb ik hem ook niet zien schrijven maar de discussie wordt ook wel iets breder gevoerd dan dit ene voorval.
[..]

En zo heb ik nog een aantal maal aangegeven dat dit idd uitzonderingen zijn waarbij ik vreemdgaan accepteer. Maar nog steeds heb ik geen enkele andere situatie gelezen, gezien of gehoord waarin ik vreemdgaan kan goedkeuren of er iig begrip voor kan opbrengen, dus bring it on.......

Je ziet mij ook niet schrijven dat ik het er mee eens of oneens ben. Ik zeg alleen dat er niet te snel moet worden geoordeeld als je de achtergrond niet weet. Ik ben het dus ook met jou eens...
pi_1317281
hij bedoelt dat ik die "vrouw" ga confronteren met haar misselijkmakende gedrag. Omdat het me dwars zit, omdat ik het niet kan accepteren dat die "vrouw" dit haar gezin aandoet.

voor de rest, als ik het over sexueel open relaties had, dan zou ik dat wel zeggen... het gaat over overspel en vreemdgaan en dat is dus niet hetzelfde als een seksueel open relatie.

en ja ik weet zeker dat er in dit geval sprake is van vreemdgaan.

Mad Scientist!
pi_1317284
ik bemoei me ermee, ongeacht of het om een totale onbekende gaat. Vreemdgaan flik je niet, ik zou iemand niet meer aan kunnen kijken als ik dit zou moeten verbergen.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:21:16 #84
1687 poep
praat geen poep
pi_1317292
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 14:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat is echt onzin, je vergeet niet dat je wat met iemand hebt wanneer je gaat flirten met een ander, dat kan niet... Het schort gewoon aan de moed en eerlijkheid van een ander om het even uit te stellen.

ik ben het niet met je eens.
ik ga een voorbeeld noemen waar ik me van kan voorstellen dat je in zo'n situatie vreemd kan gaan.

Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.

In bovenstaande situatie is de kans errug groot dat je vreemd gaat!

houdt van spannend...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:28:00 #85
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1317362
Hehe..
Sommigen hebben echt oogkleppen op en 'willen'het maar van 1 kant zien..
Die grijze gebieden zijn er echt, allen zullen sommige jongeren vooral met te weinig levenservaring het niet zien...
En van bepaalde mensen hier krijg ik het gevoel dat ze met hun pisnijdige houding toch maar steeds blijven zwelgen in zelf medelijden. Sommige zaken verwerk je blijkbaar niet snel, maar ook niet door die oogkleppen op te houden, alles alleen naar je zelf toe te trekken en te weigeren de andere kant van het verhaal te zien...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:28:43 #86
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317371
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:21 schreef poep het volgende:
ik ga een voorbeeld noemen waar ik me van kan voorstellen dat je in zo'n situatie vreemd kan gaan.

Stel je gaat volgende week zonder je relatie op vakantie, nu heb je deze week, wat eigenlijk een soort afscheidsweek had moeten worden, vreselijke ruzie met je relatie gehad, je gaat dus met een enorm kut gevoel op vakantie. Aangekomen op je vakantie adres, groot feest, iedereen is in een opperbeste stemming, jij ook want daar wordt je door aangestoken. Je vergeet even de ruzie met je vriendin thuis. Er komt een leuk en lekker persoontje naar je toe, zo eentje waar je al jaren van droomt, mister of missis Perfect, en begint je te versieren, jij bent verwart op dat moment maar beseft wel dat je een relatie hebt maar jullie hadden voor je weg ging knallende ruzie en dit persoontje is dus een hele verademing voor je.

NEE!
Dan haal ik het NOG niet in m'n hoofd om vreemd te gaan. De relatie van je zit namelijk thuis, heeft OOK een kutgevoel, maar VERTROUWT JOU!
Het ergste (zo'n beetje) wat je kan doen is iemands vertrouwen misbruiken.
They exceed the ceiling, from the terrified feelings | which we often repress, and end up depressed (Biohazard)
pi_1317388
nee, dat is het niet, omdat ik denk aan de tijden die we gehad hebben en ik VERPLICHT aan die persoon ben om het op een nette manier te laten eindigen. Het is immers niet uit, en je bent dus weg gegaan en hebt die persoon achtergelaten met het idee dat er nog een relatie is. Hoe slecht deze relatie is, ik zou het respectvol laten eindigen, dit uit respect voor de in het verleden gedeelde momenten...

Nee ik zou niet vreemd gaan..

donderdag 2 augustus 2001 @ 15:30:31 #88
1687 poep
praat geen poep
pi_1317396
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:28 schreef KingShakur het volgende:
Hehe..
Die grijze gebieden zijn er echt, allen zullen sommige jongeren vooral met te weinig levenservaring het niet zien...
En van bepaalde mensen hier krijg ik het gevoel dat ze met hun pisnijdige houding toch maar steeds blijven zwelgen in zelf medelijden. Sommige zaken verwerk je blijkbaar niet snel, maar ook niet door die oogkleppen op te houden, alles alleen naar je zelf toe te trekken en te weigeren de andere kant van het verhaal te zien...
Dat ik hier nu niet op kom!

Zo bedoel ik het nu ook!

houdt van spannend...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:30:48 #89
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_1317400
quote:

[..]

Eindelijk iemand die durft en probeert mij te overtuigen , thanx

Nu mijn antwoord op bovenstaande

Je bent of hebt dan een zwakke persoonlijkheid en geen respect voor diegene die thuis zit. Ik zou best in de verleiding kunnen komen maar ik zou het niet doen voordat mijn huidige relatie over was.

Kortom wederom puntje 5. ik heb pech want ik heb nog een relatie en die moet ik eerst beeindigen, anders had ik die relatie maar voordat ik op vakantie ging moeten stoppen of er nooit aan moeten beginnen.

Dit voorbeeld geeft mij geen reden om mijn visie bij te stellen maar toch bedankt voor de poging

Hard, gemeen en snel
pi_1317404
quote:
Hehe..
vertel ons dan eens wat zich in dat groze grijze gebied bevind?
En laat ons dan eens de andere kant zien...
Mad Scientist!
pi_1317408
quote:
Hehe..
Ja die zien dat iemand die braaf thuis zit te wachten zijn vertrouwen word beschaamd en pijn gedaan.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:34:05 #92
1687 poep
praat geen poep
pi_1317430
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:30 schreef Aneurism het volgende:
nee, dat is het niet, omdat ik denk aan de tijden die we gehad hebben en ik VERPLICHT aan die persoon ben om het op een nette manier te laten eindigen. Het is immers niet uit, en je bent dus weg gegaan en hebt die persoon achtergelaten met het idee dat er nog een relatie is. Hoe slecht deze relatie is, ik zou het respectvol laten eindigen, dit uit respect voor de in het verleden gedeelde momenten...

Nee ik zou niet vreemd gaan..

er stond ook dat de kans groot is dat je in zo'n situatie vreemd zou gaan! bij jou blijkbaar dus niet.

Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik op zo'n moment wel verstandig kan denken! Ik denk dat in zo'n geval mijn lichaam teveel verteld..... en dat mijn gevoel het overneemt, en dat mijn verstand op zo'n moment op een zijspoor komt te staan....

houdt van spannend...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:34:41 #93
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_1317436
quote:
Hehe..
Die grijze gebieden zijn er echt
Blablabla, kom nou eens met voorbeelden dan ipv anderen te lopen afkatten.
quote:
allen zullen sommige jongeren vooral met te weinig levenservaring het niet zien...
quote:
Nogmaals ik heb er geen ervaring mee, ben dus niet pisnijdig heb geen zelfmedelijden en ben dolgelukkig met mijn super meissie. Daarnaast heb ik duidelijk aangegeven ook de andere kant van het verhaal te willen horen.

Ik zou het dus zeer op prijs stellen King als je niet generaliseert en desnoods mensen dmv quote aanspreekt ipv met sommige

Hard, gemeen en snel
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:37:00 #94
1687 poep
praat geen poep
pi_1317457
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hehe..

Ja die zien dat iemand die braaf thuis zit te wachten zijn vertrouwen word beschaamd en pijn gedaan.
--------------------------------------------------------------------------------

Of ik begrijp de tekst van KingShakur niet of jij begrijpt hem niet.....

[Dit bericht is gewijzigd door poep op 02-08-2001 15:37]

houdt van spannend...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:37:26 #95
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_1317460
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:20 schreef Tri-face het volgende:
hij bedoelt dat ik die "vrouw" ga confronteren met haar misselijkmakende gedrag. Omdat het me dwars zit, omdat ik het niet kan accepteren dat die "vrouw" dit haar gezin aandoet.

voor de rest, als ik het over sexueel open relaties had, dan zou ik dat wel zeggen... het gaat over overspel en vreemdgaan en dat is dus niet hetzelfde als een seksueel open relatie.

en ja ik weet zeker dat er in dit geval sprake is van vreemdgaan.

Vertel er dan meteen ook bij dat je die vrouw helemaal niet kent.
Net als haar man, haar kinderen, of die jonge gozer die ze vanavond weer ziet.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_1317464
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:34 schreef poep het volgende:

[..]

er stond ook dat de kans groot is dat je in zo'n situatie vreemd zou gaan! bij jou blijkbaar dus niet.

Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik op zo'n moment wel verstandig kan denken! Ik denk dat in zo'n geval mijn lichaam teveel verteld..... en dat mijn gevoel het overneemt, en dat mijn verstand op zo'n moment op een zijspoor komt te staan....

Ligt duidelijk aan je character, want ik heb genoeg kansen gekregen in mijn korte onervaren leventje om vreemd te gaan, maar zelfs in een trip, zelfs dronken, zelfs met verdriet of dat ik ontevreden was in een relatie ging ik niet vreemd. En weet je, ik ben er verdomde trots op dat ik dat niet heb gedaan.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:39:08 #97
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1317473
Misschien ben ik nog te jong ( ) om de 'grijze gebieden' te begrijpen. Ik geef een (waargebeurd) voorbeeld, en dan mag iemand aan mij de grijze gebieden ofzo gaan uitleggen.
Ik was 17 jaar oud en had verkering met een meid van ook ongeveer 16/17. De verkering begon ongeveer in april. Rond half juli ging in met m'n ouders, m'n beste vriend en m'n broertje en zusje naar Kroatie op vakantie (ga nou 'ns geen flauwe grappen maken, de oorlog was toen al 2 jaar voorbij!)
Voordat ik wegging geen problemen, etc. Ik lekker feesten (vakantie duurde 3,5 weken) maar ik bleef vasthouden aan trouw aan je vriendin, blablabla.
Die beste vriend van mij gaat natuurlijk grandioos z'n gang, en elke keer als ik straal-lazerus m'n 3 prs. tent binnenkom, ligt hij weer met een ander bezig te wezen. ik kom ook de tent binnen, ga in m'n slaapzak liggen, en ben vrij snel weg. In die 3,5 weken heeft men mij een paar keer geprobeerd te versieren, maar ik geef niet toe natuurlijk. Kom ik thuis en blijkt (merk ik 3 maanden later) dat die vriendin WEL vreemd gegaan is.De eerste verhalen daaromheen merk/hoor ik pas rond halverwege september. Ik natuurlijk navraag doen naar die verhalen bij m'n vriendin. maar zij zegt dat ze NIET vreemdgegaan is. prima!
Ik heb zelfs met die beste vriend van mij ENORME ruzies (tot mepperij aantoe) gehad omdat hij zei dat ze WEL vreemdgegaan is, en hij kon ook degene noemen met wie ze gegaan was. in de herfstvakantie geeft ze het eindelijk toe dat ze in de ZOMERVAKANTIE vreemdgegaan is.
Nu voel ik me natuulijk grandioos verneukt, en niet zo'n klein beetje ook! had ik op vakantie kunnen gaan met EEN HELEBOEL meiden, heeft het me een ruzie of 10 gekost met m'n beste vriend en het ergste van allemaal: IEMAND DIE IK VOLLEDIG VERTROUWDE VERNEUKT ME ENORM. Ik was natuurlijk boos en heb GELIJK de relatie stopgezet (zij had dat nog niet eens gedaan...moet je voorstellen.. )
Kan iemand mij hier nu dan vertellen welke grijze gebieden er zijn?
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:39:59 #98
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_1317483
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:37 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ligt duidelijk aan je character, want ik heb genoeg kansen gekregen in mijn korte onervaren leventje om vreemd te gaan, maar zelfs in een trip, zelfs dronken, zelfs met verdriet of dat ik ontevreden was in een relatie ging ik niet vreemd. En weet je, ik ben er verdomde trots op dat ik dat niet heb gedaan.

hier worden de jongens onderscheiden van de mannen
Hard, gemeen en snel
  donderdag 2 augustus 2001 @ 15:41:27 #99
1687 poep
praat geen poep
pi_1317507
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 15:37 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Je kunt je verstand er bij houden, knap!
ik weet alleen niet of dat met karakter te maken heeft. Mijn verstand en mijn gevoel die liggen soms in de clinch. Wat niet wil zeggen dat ik vreemd ga! Tot nu toe heb ik het nog nooit gedaan maar ik zal niet zeggen dat het nooit zal gebeuren! Klinkt misschien allemaal wel krom maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!
houdt van spannend...
  Moderator donderdag 2 augustus 2001 @ 15:41:46 #100
8781 crew  Frutsel
pi_1317511
quote:

[..]

Leuk voorbeeld...zal ik mijn verhaal erbij doen Poep? Ik neem aan dat je daar beetje op doelt?

Stel dat die meid inderdaad heel erg leuk is...maar je belt je thuisfront op...en daar blijkt dat je eigen vriendin tijd heeft doorgebracht met een jongen, waar je juist zo'n ruzie om gemaakt heeft en ze dus TOCH gedaan heeft wat jij nou liever niet had gewild. Nee ze heeft nix met hem gehad. Maar als je vraagt;" Hou je nog van me?" En ze zegt door de telefoon.." dat weet ik niet meer"...

Dan geloof me..ga je echt wel ff door de grond...
en op dat moment gingen die oogkleppen na 2 dagen echt wel af zoals Highlander dat bedoeld...en heb ik dat leuke meisje maar versierd... Is dat vreemd gaan?
jammer dan...

Blijf er bij: Hangt van de totale situatie af... je kan er niet over oordelen als je neit alles weet. En als TriFace zegt dat ie het weet...naja, dan weet je het...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')