quote:Je moet niet zo selectief lezen...
Op donderdag 02 augustus 2001 14:09 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
sorry hoor maar dit is wel veruit de meest botte reactie die ik hier tot nu toe heb gelezen.
Jij ziet het slachtoffer nu als schuldige
quote:* Jojogirl weet het eigenlijk niet.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef JoeNNie het volgende:[..]
hieruit begrijp ik dat je wel enorm geleerd hebt (op de een of andere manier) van je vreemdgaan?
mag ik vragen op welke manier (no offence, puur informatief)
Ik denk dat ik nu gewoon echt toe ben aan een vaste relatie, terwijl ik dat toen wel dacht maar niet was.
Kan het heel slecht uitleggen, maar ik weet zeker dat het nu niet zal gebeuren.
quote:Ik zou heel boos en verdrietig zijn, precies willen weten hoe wat waarom enz. en daarna een beslissing nemen over het lot van onze relatie.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef Tri-face het volgende:
wat zou jij doen als hij vreemdgaat JojoGirl?
quote:Je hebt echt kompleet gelijk, en weet je die mensen veranderen nooit, ze leren er wel van, dat is zeker. Maar als ze nooit nooit zeggen, geloof ze niet. Dit soort mensen denken alleen aan zichzelf, en dan zullen ze het niet meer doen, vreemdgaan dan. Maar mensen die vreemdgaan zijn zeer egoistisch ingesteld, en dat kan je in principe geen vreemdgaan noemen, maar het bedriegen van een relatie is het wel. Een relatie is het om elkaar denken en respecteren toch?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:18 schreef Tranceptor het volgende:
Ik walg van vreemdgangers,Moge zij allen uit hun lijden verlost worden
Er zijn teveel mensen met te weinig ruggegraat en te weinig verantwoordelijkheidsbesef op deze wereld.
Er is geen excuus voor vreemdgaan, het is gewoon het laagste wat je kan doen. Het is nooit de drank, de avond, je eigen relatie, jij bent het. Als je je niet happy voelt in je relatie, DOE ER WAT AAN, mensen.
En zoniet, maak er dan een eind aan!*haat vreemdgangers en duldt ze ook niet in zijn omgeving*
Als je een vriend vamme bent en vreemdgaat ( om welke reden dan ook) DOEI! Ik hoef dat soort mensen niet in mijn omgeving
En kom niet aanzetten dat het een keer kan gebeuren, je laat het gebeuren. Wees dan zo fatsoenlijk en verantwoordelijk om de relatie met je partner te verbreken, ongeacht de consequenties.
![]()
quote:OK, ben blij dat je er iets van geleerd lijkt te hebben maar toch nog wat vragen....
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Omdat ik zo jong en naief was dat me pas op het moment dat ik vreemdging duidelijk was dat die relatie niet klopte.
Heel stom ik weet het, maar wel waar.
Dit is mijn visie op het geheel.
1. Je begint met iemand een relatie, met goede bedoelingen. Iemand die dat niet doet is is geen discussie waard. Je houdt van elkaar en wilt graag samen het leven door.
2. Een relatie kan goed of fout lopen. Loopt ie fout dan maakt 1 van de 2 of beiden een einde aan de relatie. Dat is vervelend maar zo is het leven.
3. Op het moment dat de een dreigt vreemd te gaan, weet hij/zij dat er iets fout zit.
4. Aangezien je een relatie hebt, heb je verantwoordelijkheden en heb je dus gekozen voor 1 iemand! Niet voor 2, niet voor 3 maar voor die ene speciale
5. Je hebt op het moment dat je een leukere tegenkomt (waarmee je wilt vreemdgaan) dus gewoon pech want je moet het eerst uitmaken met je huidige vriend/vriendin/man/vrouw.
6. Als je dat niet kunt opbrengen ben je asociaal bezig en ben je onbetrouwbaar.
Zeker van volwassen mensen mag je toch wel iets verwachten.
kun je je hierin vinden Jojogirl of vind je dit onzin. Uit je verhaal neem ik aan dat je nu zo'n actie nooit meer zult uithalen.
quote:Welke ervaringen, ooit eens in het pakket gezeten dat iemand je bedroog, in wat voor een vorm dan ook? En waar berust je dat zelfmedelijden op, ik kots alleen op mensen die bedriegen en natuurlijk zelfmedelijden lijkt me gepast. Er zijn zo veel mensen, en juist degene waar je wat mee hebt haalt het in zijn kop om vreemd te gaan, ik zou mezelf behoorlijk zielig vinden als iemand dat flikt omdat je zo veel beter kan krijgen. Ik denk wel dat je een aantal situaties door de war haalt.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:19 schreef KingShakur het volgende:[..]
Je moet niet zo selectief lezen...
Aneurism stelde dat vreemdgaan alles kapot maakte, ook de goede herinneringen. Ik stelde er tegenover dat goede herinneringen stuk worden gemaakt door het zelfmedelijden van het slachtoffer. Daar blijf ik bij, en daar is niks bot aan, het berust alleen op ervaringen die ik rondom me heen heel vaak zie.
quote:Dat zelfmedelijden (wat niets oplost) komt wel voort uit het feit dat meneer of mevrouw de partner zo nodig vreemd moest gaan zonder voor een andere oplossing te kiezen. Uiteindelijk ligt de schuld dus NOOIT bij het slachtoffer
Op donderdag 02 augustus 2001 14:19 schreef KingShakur het volgende:[..]
Je moet niet zo selectief lezen...
Aneurism stelde dat vreemdgaan alles kapot maakte, ook de goede herinneringen. Ik stelde er tegenover dat goede herinneringen stuk worden gemaakt door het zelfmedelijden van het slachtoffer. Daar blijf ik bij, en daar is niks bot aan, het berust alleen op ervaringen die ik rondom me heen heel vaak zie.
quote:Ik kan me hier grotendeels in vinden. Alleen denk ik dat het zo kan zijn dat iemand denkt dat een relatie goed is terwijl dat niet zo is simpelweg omdat de relatie niks tegenkomt dat de relatie test.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:26 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
OK, ben blij dat je er iets van geleerd lijkt te hebben maar toch nog wat vragen....
Dit is mijn visie op het geheel.
1. Je begint met iemand een relatie, met goede bedoelingen. Iemand die dat niet doet is is geen discussie waard. Je houdt van elkaar en wilt graag samen het leven door.
2. Een relatie kan goed of fout lopen. Loopt ie fout dan maakt 1 van de 2 of beiden een einde aan de relatie. Dat is vervelend maar zo is het leven.
3. Op het moment dat de een dreigt vreemd te gaan, weet hij/zij dat er iets fout zit.
4. Aangezien je een relatie hebt, heb je verantwoordelijkheden en heb je dus gekozen voor 1 iemand! Niet voor 2, niet voor 3 maar voor die ene speciale
5. Je hebt op het moment dat je een leukere tegenkomt (waarmee je wilt vreemdgaan) dus gewoon pech want je moet het eerst uitmaken met je huidige vriend/vriendin/man/vrouw.
6. Als je dat niet kunt opbrengen ben je asociaal bezig en ben je onbetrouwbaar.
Zeker van volwassen mensen mag je toch wel iets verwachten.
kun je je hierin vinden Jojogirl of vind je dit onzin. Uit je verhaal neem ik aan dat je nu zo'n actie nooit meer zult uithalen.
Verder is het idd netter om het eerst uit te maken, maar de omstandigheden zijn daar niet altijd naar.
quote:OK ik sta open voor discussie, maar geef dan wat grijze voorbeelden want die lees ik hier niet en nogmaals ik heb daar ook geen ervaringen mee, misschien dat ik dan ook de andere kant kan begrijpen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:30 schreef poep het volgende:
wel een beetje zwart wit allemaal!
quote:OK dat kan altijd gebeuren, niets is zeker maar je bent wel een relatie aangegaan en dus heb je (als je geen afspraken maakt over het toestaan van scharrels) verplichtingen naar elkaar toe.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:31 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ik kan me hier grotendeels in vinden. Alleen denk ik dat het zo kan zijn dat iemand denkt dat een relatie goed is terwijl dat niet zo is simpelweg omdat de relatie niks tegenkomt dat de relatie test.
quote:Hier treed dan punt 5 in werking, je hebt gewoonweg pech omdat je eerst je huidige verplichting moet beeindigen.
Verder is het idd netter om het eerst uit te maken, maar de omstandigheden zijn daar niet altijd naar.
quote:Precies, walgelijk is het vreemdgaan. Een chronisch gebrek aan respect voor een ander en voor jezelf.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:26 schreef Aneurism het volgende:[..]
Je hebt echt kompleet gelijk, en weet je die mensen veranderen nooit, ze leren er wel van, dat is zeker. Maar als ze nooit nooit zeggen, geloof ze niet. Dit soort mensen denken alleen aan zichzelf, en dan zullen ze het niet meer doen, vreemdgaan dan. Maar mensen die vreemdgaan zijn zeer egoistisch ingesteld, en dat kan je in principe geen vreemdgaan noemen, maar het bedriegen van een relatie is het wel. Een relatie is het om elkaar denken en respecteren toch?
Emotionele kleuters bedoel ik dan!
quote:Als je vreemd gaat doe je toch iemand pijn, wat valt daar goed aan te praten?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:30 schreef poep het volgende:
wel een beetje zwart wit allemaal!
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 13:14 schreef Tri-face het volgende:
Vreemdgaan vind ik misselijk makend.
quote:Is dit om je gevoelens voor of tegen dit onderwerp te uiten, duidelijkheid! dat is waar het hier om gaat
Op donderdag 02 augustus 2001 14:45 schreef RB-tje het volgende:[..]
quote:niets, misschien alleen het feit dat de relatie niet goed genoeg was en dat degene die vreemd ging daar te laat achter was?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:43 schreef Aneurism het volgende:[..]
Als je vreemd gaat doe je toch iemand pijn, wat valt daar goed aan te praten?
quote:Precies, maar weinig sympathie voor de zaak hebben is iets totaal anders dan je er bewust mee te gaan bemoeien en de benadeelde persoon informatie gaan verstrekken.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:35 schreef JoeNNie het volgende:
ik zit er momenteel middenin (niet ikzelf, en gelukkig ook niet mijn relatie...maar wel een relatie in mijn vriendenkring) en kan momenteel niet veel sympathie opbrengen voor degene die vreemdgaat. je maakt inderdaad EEN HELEBOEL kapot. in eenkeer gaan relaties er anders uitzien, worden uitspraken en bindingen (verlovingen?) ERG betrekkelijk enzo.....
weinig sympathie van mijn kant dus!
quote:Dat is echt onzin, je vergeet niet dat je wat met iemand hebt wanneer je gaat flirten met een ander, dat kan niet... Het schort gewoon aan de moed en eerlijkheid van een ander om het even uit te stellen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef poep het volgende:[..]
niets, misschien alleen het feit dat de relatie niet goed genoeg was en dat degene die vreemd ging daar te laat achter was?
Gevoel is iets wat zich niet laat dwingen! en op zo'n moment denk je (denk ik) heel egoistisch en denk je niet aan het gevoel van de ander.
Ik kan me voorstellen dat iemand die vreemd gaat denkt "shit waar ben ik mee bezig" en dan is het al te laat! Dat bedoel ik met gevoel laat zich niet dwingen.
verstand en gevoel dat zijn 2 dingen die meestal loodrecht tegen over elkaar staan en niet met elkaar kunnen samen werken.
quote:nogmaals geef dan voorbeelden want ik begrijp het niet, ik zie die grijze gebieden niet dus maak duidelijk wat je bedoeld ........... zodat ik (heel misschien
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef Merel het volgende:
Vroeger dacht ik er ook heel zwart-wit over, vreemdgaan was slecht, punt. Maar ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat er inderdaad grijze gebieden zijn. Je kunt niet zomaar alle mensen die ooit vreemd zijn gegaan over 1 kam scheren.
quote:Sorry, maar ik ga hier niet iemand anders' vuile was buiten hangen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:56 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
nogmaals geef dan voorbeelden want ik begrijp het niet, ik zie die grijze gebieden niet dus maak duidelijk wat je bedoeld ........... zodat ik (heel misschien
) mijn mening aan kan passen
quote:je was toch niet van plan namen te noemen
Op donderdag 02 augustus 2001 14:57 schreef Merel het volgende:[..]
Sorry, maar ik ga hier niet iemand anders' vuile was buiten hangen.
anders beschrijf je het globaal, maar ik snap nog steeds niet dat mensen kunnen vreemd gaan
quote:Hoe bedoel je dit?
Op donderdag 02 augustus 2001 14:52 schreef HighLander het volgende:
Precies, maar weinig sympathie voor de zaak hebben is iets totaal anders dan je er bewust mee te gaan bemoeien en de benadeelde persoon informatie gaan verstrekken.
quote:Hmm..ik heb het hele topic eens doorgelezen en ik kan me "gek" genoeg aardig vinden in de stellingen van Merel en Poep. Jij kent iemand die een relatie met een vrouw met relatie.
Op donderdag 02 augustus 2001 13:20 schreef Tri-face het volgende:
geen ervaring maar ik ken iemand die op dit moment iemand kent die een relatie heeft met een getrouwde vrouw die kinderen heeft.dat vind ik werkelijk ziek, die teef moet boeten voor haar daden, en zijn gezicht moet er af worden gescheurd.
Echter zie ik nergens een woord of zin WAARVAN je ze kent. Ik neem aan dat jij die jongen van 21 kent (of ben je het zelf?) die de vrouw versiert? Wie zegt dat zij vreemd gaat? Mag dan wel voor die kinderen raar zijn maar wat als zij met d'r man een sexueel vrije relatie heeft en dus mag/kan doen wat ze wil? (En geloof me: Die vrouwen en ook mannen zijn er!! Ik ken ze persoonlijk en die hebben ook een kind!!)
Dus ik vind niet dat je alles inderdaad over 1 kam moet scheren. Voor elke relatie en individu is vreemdgaan een apart begrip. Leg anders eerst eens uit hoe die relatie tussen die getrouwde vrouw en man zit. Als je dat niet weet...so be it...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |