Wat zou je doen als je partner je zou vertellen dat hij of zij in een vroegere relatie wel eens is vreemdgegaan?
Is het dan meteen een slecht mens waar je geen relatie meer mee wilt maar het gezicht vanaf wilt scheuren?
quote:Hoezo is het een uitzondering? Al die miljoenen mensen die wel een vreemd zijn gegaan hebben hun eigen verhaal, en zolang jij die verhalen niet kent kun je niet oordelen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 17:08 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Je begrijpt wel dat jouw geval enigzins een uitzonderingsgeval is, toch?
(Dit bedoel ik trouwens niet om ET aan te vallen of te zeggen dat haar situatie niet vervelend en rot was, alleen om een punt aan Trabceptor duidelijk te maken.)
quote:Ik denk dat je even terug moet lezen en dan reageren, anders kom je nogal dommig over. Het is een uitzondering in het geval waar wij het over hebben.
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:12 schreef Merel het volgende:[..]
Hoezo is het een uitzondering? Al die miljoenen mensen die wel een vreemd zijn gegaan hebben hun eigen verhaal, en zolang jij die verhalen niet kent kun je niet oordelen.
(Dit bedoel ik trouwens niet om ET aan te vallen of te zeggen dat haar situatie niet vervelend en rot was, alleen om een punt aan Trabceptor duidelijk te maken.)
hehe
Tranceptor trouwens..
En nee, je punt komt niet over. Alle situaties zijn anders, maar dat wil niet zeggen dat je geen vergelijkingen mag trekken.
quote:Geloof me, dit is GEEN uitzonderingsgeval. Er zijn genoeg mensen die dit overkomen na een jarenlange relatie of huwelijk...
Moreel gezien blijft vreemdgaan en dus onjuist handelen. Vandaar dat ik er tegen ben....
but
'this a hard nut to crack'
quote:je komt nog wel
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:18 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is om een einde aan die relatie te maken. Ik zeg niet dat de principes ophouden die ik heb, niet zwaar is. Het is loodzwaar, maar het voelt goed! Iedereen moet zelf weten wat hij doet met een partner die vreemdgaat, maar in mijn hart is er geen plaats meer voor!
quote:Uitzonderingsgeval?
Moreel gezien blijft vreemdgaan en dus onjuist handelen. Vandaar dat ik er tegen ben....
but
'this a hard nut to crack'
hmz...
wel eens van Amish gehoord?
quote:Man ik lees en praat al vanaf het begin van dit topic mee, lees zelf eens even terug. Dat jij mijn punt nou niet snapt ligt klaarblijk aan jou; zowel ET als Swets onderstrepen mijn punt en dat zijn de mensen die zelf in zo'n situatie zitten.
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:53 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik denk dat je even terug moet lezen en dan reageren, anders kom je nogal dommig over. Het is een uitzondering in het geval waar wij het over hebben.
Als je de discussie niet actief volgt en meedoet, onthou je dan even van mening, lees alles en kom er op terug AUB. Kost mij weer typwerk terwijl ik verrek van de honger en eigenlijk moet staan kokenhehe
Tranceptor trouwens..
En nee, je punt komt niet over. Alle situaties zijn anders, maar dat wil niet zeggen dat je geen vergelijkingen mag trekken.
quote:En ook hier een "uitzonderingsgeval"
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Uitzonderingsgeval?
99% van 'vreemdgaan' zoals jij het noemt ontstaat op deze manier.
Zij is nog steeds niet gescheiden, maar woont al wel 6 maanden met mij samen, en we hebben 8 maanden een relatie.
Dus als ik jou goed begrijp gaat E.T. nu al 8 maanden vreemd volgens jou normen en waarden stelsel.hmz...
Ondertussen gescheiden en gelukkig in de nieuwe relatie. Maar het heeft voor mij NOOIT als vreemdgaan gevoeld.
Voor mij is een relatie over als mijn gevoel over is voor die ander. En daar kan geen papiertje verandering in brengen !
Geeft dikke aan Swets en E.T
quote:Dat ligt niet aan mij, dit word steeds grappiger.
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:07 schreef Merel het volgende:[..]
Man ik lees en praat al vanaf het begin van dit topic mee, lees zelf eens even terug. Dat jij mijn punt nou niet snapt ligt klaarblijk aan jou; zowel ET als Swets onderstrepen mijn punt en dat zijn de mensen die zelf in zo'n situatie zitten.
Of het nu een uitzonderingsgeval is of niet, het blijft moreel onjuist handelen, wat jullie ook zeggen.
quote:99% van de mensen heeft een slechte relatie, dus werk daar eens aan. Dan hoeven we ons ook niet druk te maken over vreemdgaan.
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Uitzonderingsgeval?
99% van 'vreemdgaan' zoals jij het noemt ontstaat op deze manier.
Zij is nog steeds niet gescheiden, maar woont al wel 6 maanden met mij samen, en we hebben 8 maanden een relatie.
Dus als ik jou goed begrijp gaat E.T. nu al 8 maanden vreemd volgens jou normen en waarden stelsel.hmz...
quote:Was je gevoel helemaal over in een keer, wat moet jij een kutrelatie hebben gehad...!!
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:09 schreef defender het volgende:[..]
En ook hier een "uitzonderingsgeval"
Vergelijkbare "uitzonderlijke ?" situatie.Ondertussen gescheiden en gelukkig in de nieuwe relatie. Maar het heeft voor mij NOOIT als vreemdgaan gevoeld.
Voor mij is een relatie over als mijn gevoel over is voor die ander. En daar kan geen papiertje verandering in brengen !Geeft dikke
aan Swets en E.T
Anyway, ik stop hier in dit topic met posten, het is één tegen 40 geworden geloof ik en daar heb ik geen zin in. Jullie noemen MIJ star maar nemen zelf ook nix aan, met al jullie 'wijsheid'.
Communiceer met je partner en zorg goed voor hem/haar dan hoef je later niet vreemd te gaan.
Veel geluk en begrip voor jullie allen. Enkelen van jullie gaan het echt nodig hebben
quote:Uhuh, die twee uitspraken spreken elkaar toch niet tegen?
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:21 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Eerst zeg je nog dat alle situaties anders zijn en dan stel je zo'n punt dat het geen uitzonderingsgeval is.
quote:Slaap er eens een nachtje over..... en denk er eens goed over!
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:25 schreef Merel het volgende:[..]
Uhuh, die twee uitspraken spreken elkaar toch niet tegen?
Uitzonderingsgeval wil zeggen dat de rest hetzelfde is ........ .... en nou jij
Jezus hoe leg je dat uit aan iemand die niet wil luisteren?
Euh...
1. Er zijn zoveel relaties waarbij het niet helemaal duidelijk is wanneer de relatie precies is afgelopen. De genoemde relatie vormt daar geen uitzondering op. Of relaties die via andere stappen verlopen, maar qua grote lijn overeenkomen met een hele hoop andere relaties.
2. Toch is elke relatie verschillend, en om te kunnen oordelen moet je naar alle factoren kijken, hoe klein ook, en die verschillen natuurlijk per situatie.
Maar nu wijken we helemaal af van de oorspronkelijke discussie omdat jij me wilt pakken op een taalkundig elementje, of een verschil in opvatting over de betekenis van het woordje "uitzondering". Beetje flauw, vind je niet?
Aan de andere kant, als je relatie wat minder 'goed' is kan ik me voorstellen dat je (onder de juiste omstandigheden) gevoelens krijgt voor een ander. Wat je daar mee doet is je eigen zaak. Veelal zullen hier (als je nog realistisch kunt nadenken) andere zaken in meespelen zoals kinderen of wat je samen hebt meegemaakt of wat dan ook.
Op zich keur ik 'overspel' af en vind dat als er problemen in een relatie zijn je daar (misschien tot in den treure) over moet praten alvorens je overweegt of daadwerkelijk 'overspel' wilt plegen. Openheid en vertrouwen binnen een relatie is het belangrijkst. Vertel hem/haar wat je dwarszit,...als je dat al niet kunt is je relatie niet zoals het zou moeten zijn.
quote:Mijn gevoel was niet ineens over. Waarop baseer je dat ? Zou een scheiding niet betekenen dat je er al aan gewerkt heb en uiteindelijk besluit om er mee te stoppen. Ik had het hier over een relatie van meer dan 8 jaar.
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:25 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Was je gevoel helemaal over in een keer, wat moet jij een kutrelatie hebben gehad...!!
.......
Communiceer met je partner en zorg goed voor hem/haar dan hoef je later niet vreemd te gaan.Veel geluk en begrip voor jullie allen. Enkelen van jullie gaan het echt nodig hebben
Ik communiceerde met mijn partner EN zorgde goed voor hem. Wees maar niet bang. Maar zoiets moet van 2 kanten komen toch ?
Ik heb toen eindelijk in mijn leven eens voor mezelf gekozen, en dat heeft me erg goed gedaan. Oordeel niet over mijn (ex)relaties als je er niet alles over weet.
Meer heb ik hier niet meer over te zeggen.....
quote:Nogmaals...je komt wel.
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:22 schreef Tranceptor het volgende:[..]
99% van de mensen heeft een slechte relatie, dus werk daar eens aan. Dan hoeven we ons ook niet druk te maken over vreemdgaan.
Daar stop je niet zomaar mee, en ga je ook niet 'zomaar' vreemd.
Met iemand anders naar bed gaan, dit zien als een eyeopener (hee, ik heb dusdanige sterke gevoelens voor een ander dat ik 'vreemd kan gaan'), en vervolgens een punt achter je oude relatie zet (welke al een jaar in het slop zat en er deze keer NIET meer uit te trekken was) is in mijn opinie geen vreemd gaan.
Een relatie in stand houden kost veel energie.
Iedereen die een serieuze relatie heeft zal zeker bereid zijn deze energie erin te steken.
Maar wanneer (vaak op jonge leeftijd) een relatie is begonnen met, achteraf, de verkeerde persoon, kan je er energie in BLIJVEN steken zonder het gewenste resultaat (hier komt altijd een regel van blöf in mij op: "Dit huis beschermt niet meer").
Maar dan komt het punt: "Hoe stop ik dit???"
Je woont al jaren samen in een huis, en hoewel de romatische liefde weg is, zal je TEN ALLE TIJDEN een familieachtige liefde houden voor die persoon (als een broer of zus).
Zo'n band verbreek je niet zomaar
je twijfelt
je wikt
je weegt
"Is deze relatie wel zo slecht?"
vertwijfeling, hartzeer etc.
En dan....
Dan kom je opeens iemand tegen
'boem'
van het een komt het ander, en je beseft: "JA!! mijn huidige relatie IS zo slecht als ik dacht"
Je beseft dat je je huidige relatie niet blijvend wilt schaden, en dan NA deze uiteindelijke eyeopener weet je dat het over is, en zet je een punt achter die relatie...breekt af (en voelt je daar ONDANKS dat je weet dat het de enige juiste beslissing is KUT bij) en begint opnieuw...
In bovenstaande situatie is er niet voldoende aan de vorige relatie gewerkt?
In bovenstaande situatie is er technisch gesproken van vreemdgaan, maar moreel ook?
Geloof me...10 jaar geleden zag ik het net zo zwart/wit als jij.
En ik denk dat je, net als mij, ergens in de komende 10 a 15 jaar dit nuanceverschil zal inzien.
Vreemdgaan is niet correct, maar in veel gevallen is de letterlijke zin van vreemdgaan niet dezelfde als de morele zin van vreemdgaan.
Iedereen die ooit in deze situatie heeft gezeten (en vreemd genoeg zijn dat heel veel dertigers) zal dit direct met mij eens zijn en beamen.
(overigens ging mijn EX 'vreemd'...niet ik, dus dit is een post van degene die 'bedrogen' werd)
quote:oe! vreemdgaan?
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:28 schreef Qarinx het volgende:
overspel is ziek jah..en is een bewijs van gebrek aan respect en liefde voor je partner..
wat een gezeik hier zeg, overspel pleeg je bewust klaar! so you are wrong!
quote:Vreemdgaan is fout, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen begrip voor heb in bepaalde situaties.
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nogmaals...je komt wel.
Ik: relatie van 10 jaar
ET: relatie van 12½ jaar.Daar stop je niet zomaar mee, en ga je ook niet 'zomaar' vreemd.
Geloof me...10 jaar geleden zag ik het net zo zwart/wit als jij.
En ik denk dat je, net als mij, ergens in de komende 10 a 15 jaar dit nuanceverschil zal inzien.Vreemdgaan is niet correct, maar in veel gevallen is de letterlijke zin van vreemdgaan niet dezelfde als de morele zin van vreemdgaan.
Iedereen die ooit in deze situatie heeft gezeten (en vreemd genoeg zijn dat heel veel dertigers) zal dit direct met mij eens zijn en beamen.(overigens ging mijn EX 'vreemd'...niet ik, dus dit is een post van degene die 'bedrogen' werd)
'Maybe too many people take too much for granted and when they finally look at it, it's nothing more than dust'
Er zit bij mij allang een nuanceverschil, maar de daad an sich is fout en moreel onjuist. Daar gaat het mij om. Dat iedereen wel een reden kan verzinnen en dat die af en toe best begrijpelijk is, is wat anders
quote:Nee Ron, je weet altijd dr voornaam toch?
Op woensdag 05 september 2001 14:57 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik ga nooit vreemd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |