abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18612859
Vrouwen hebben de laatste decennia de meeste mannelijke gewoontes overgenomen. Was een halve eeuw geleden bijvoorbeeld roken nog iets typisch mannelijk, tegenwoordig lijken in sommige kringen al meer vrouwen dan mannen te roken. En er zijn nog veel meer zulke voorbeelden.

Erg veel bier drinken (2 liter of meer) per keer, schijnt echter nog steeds hoofdzakelijk bij mannen voor te komen. Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken, en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten? En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_18612988
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:41 schreef Limsdealer het volgende:
En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Omdat vrouwen geen bierbuik willen en dus bijna geen bier drinken
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_18613037
En ze willen wel zo'n lelijk rook gezicht ??
Liever 8 uur op kantoor dan helemaal niet slapen
pi_18613090
Ik ken maar 1 meid die mij onder tafel kan drinken en voor de rest drinken vrouwen niet zo vaak bier. Vinden ze vies. Rare jongens die meiden. :d
pi_18613109
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:47 schreef rena het volgende:

[..]

Vrouwen krijgen meestal geen "bierbuik", als ze dik worden zit het vet meestal over het lichaam verspreid. Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden. Het komt door de vele vette spijzen die zware bierdrinkers bij hun drinkgelagen consumeren dat ze doorgaans niet van het zevende knoopsgat zijn.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
  donderdag 22 april 2004 @ 16:52:07 #6
70004 niksan
net een beetje meer
pi_18613128
quote:
Erg veel bier drinken (2 liter of meer) per keer, schijnt echter nog steeds hoofdzakelijk bij mannen voor te komen. Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken.
quote:
en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten? En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?

Dit heeft niets met "het man of vrouw zijn", te maken. Zie jij alleen mannen in de snackbar of bij de Hema??
Ik weet niet of je student bent.....als ik jou was, zou ik in het weekend eens op stap te gaan, kun je zien dat het niet iets mannelijks is.
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_18613129
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:47 schreef rena het volgende:

[..]

Denk het wel ja... en misschien omdat bier zo bitter is? Je moet aan de biersmaak wel wennen. Volgens mij houden mannen meer van bitter dan vrouwen van bitter houden.
  donderdag 22 april 2004 @ 16:52:11 #8
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_18613131
quote:
En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Omdat niemand zijn eerste biertje echt lekker vindt? Als man moet je wel, als vrouw hoeft het allemaal niet zo en leer je dus nooit echt bier drinken.
Wat een theorie he....
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_18613154
Overigens bestaat de bierbuik helemaal niet. Of eigenlijk wordt de bierbuik niet door bier veroorzaakt maar gewoon door slecht eten enz...
Aldus.
pi_18613172
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:52 schreef mynick het volgende:

[..]

Omdat niemand zijn eerste biertje echt lekker vindt? Als man moet je wel, als vrouw hoeft het allemaal niet zo en leer je dus nooit echt bier drinken.
Wat een theorie he....
Maar je eerste glas wijn, sterke drank is toch ook vies? En ja, er zijn tegenwoordig genoeg vrouwelijke alcoholisten, maar die drinken meestal geen bier. Waarom is bier nog steeds zo'n typische "mannendrank"?
  donderdag 22 april 2004 @ 16:53:39 #11
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18613174
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:51 schreef Limsdealer het volgende:

[..]

Vrouwen krijgen meestal geen "bierbuik", als ze dik worden zit het vet meestal over het lichaam verspreid. Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden. Het komt door de vele vette spijzen die zware bierdrinkers bij hun drinkgelagen consumeren dat ze doorgaans niet van het zevende knoopsgat zijn.
En dat terwijl elk glas bier gelijk staat voor een bruine boterham met kaas
Anyway, ik vreet niet tijdens het drinken (hoguit wat nootjes ofzo), alleen voor ik naar huis ga, maar als ik niet drink eet ik ook nog eens laat op de avond
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  donderdag 22 april 2004 @ 16:53:43 #12
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_18613176
Fackme!
pi_18613234
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:52 schreef mynick het volgende:

[..]

Wat een theorie he....
Wat een theorie ja Ik vond m'n eerste biertje echt wel lekker hoor, dat bittere enzo, hou ik wel van .. Als ik het niet lekker had gevonden had ik gewoon geen bier gedronken hoor... Had ik wel wat anders gedronken. Maar ik kén wel een jongen die bier echt smerig vindt (nog steeds), maar hij drinkt het wel, om 'erbij' te horen...
  donderdag 22 april 2004 @ 16:56:18 #14
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_18613252
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:53 schreef Limsdealer het volgende:

[..]

Maar je eerste glas wijn, sterke drank is toch ook vies? En ja, er zijn tegenwoordig genoeg vrouwelijke alcoholisten, maar die drinken meestal geen bier. Waarom is bier nog steeds zo'n typische "mannendrank"?
Zelfde theorie, mannen gaan volgens mij later aan de wijn dan vrouwen. Sterke drank is groepsdruk.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  donderdag 22 april 2004 @ 16:57:53 #15
79550 Ymke
your ghost
pi_18613288
Nou , een lekker kasteel biertje of een duveltje
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18613313
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:55 schreef Uddel het volgende:
Ik vond m'n eerste biertje echt wel lekker hoor, dat bittere enzo, hou ik wel van .. Als ik het niet lekker had gevonden had ik gewoon geen bier gedronken hoor... Had ik wel wat anders gedronken.
Inderdaad, waarom zou je doorgaan met drinken als je het smerig vind? Ik vond mijn eerste biertje, nouja, slokjes bier om te proeven waren het toen nog, echt wel lekker.
pi_18613328
Volgens mij komt het ook vooral doordat, bij het uitgaan, er rondjes gegeven worden, maar dan bestellen ze gewoon een dienblad bier... Ja, om een beetje te profiteren moet je wel aan het bier he.. ... Aan vrouwen wordt meestal nog apart gevraagd wat ze willen, maar die pakken ook weleens gewoon bier van het dienblad...
pi_18613398
Bier
pi_18613463
Dus vrouwen die veel bier drinken gebruiken zo een voorbindpenis.
  donderdag 22 april 2004 @ 17:09:07 #20
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_18613583
vrouwen die bier drinken zijn oké
  donderdag 22 april 2004 @ 17:10:40 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_18613616
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:09 schreef Tiemie het volgende:
vrouwen die bier drinken zijn oké
Helemaal als ze daardoor "makkelijker" worden!
  donderdag 22 april 2004 @ 17:11:48 #22
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_18613637
Witte wijn (zoet)
Donker biertje kan er af en toe ook nog wel us in bij mij
Welkom in Limburg....wat un geveul
pi_18613711
Vrouwen die bier drinken.
  donderdag 22 april 2004 @ 17:28:58 #24
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_18614032
quote:
Vrouwen hebben de laatste decennia de meeste mannelijke gewoontes overgenomen. Was een halve eeuw geleden bijvoorbeeld roken nog iets typisch mannelijk, tegenwoordig lijken in sommige kringen al meer vrouwen dan mannen te roken. En er zijn nog veel meer zulke voorbeelden.

Erg veel bier drinken (2 liter of meer) per keer, schijnt echter nog steeds hoofdzakelijk bij mannen voor te komen. Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken, en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten? En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Je moet eens gaan kijken bij een studentenvereniging, daar weten de vrouwen pas wat bierdrinken is! Althans bij mij op de vereniging gaan er echt liters bij die damesdisputen doorheen!!
pi_18614268
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:15 schreef Dizzee het volgende:
Vrouwen die bier drinken.
Vreselijk he, vrouwen met smaak?
pi_18614427
Ik heb er geen problemen mee als vrouwen bier drinken ofzo...als ze maar niet aangeschoten/bezopen raken
Bezopen vrouwen....dan lijkt het net zo'n manwijf
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_18614914
Hoezo vind iedereen zijn eerste biertje vies dan?
Maarja als je van je pa om te beginnen een vies lauw aldi-biertje krijgt voorgeschoteld wil je natuurlijk voor het leven niet meer

En ik ken zat vrouwen die best stevig drinken hoor. Tuurlijk veel meer mannen, maar tegenwoordig vrouwen net zo hoor. Was laatst op de Hockeyclub en daar waren zelfs alle vrouwen aan het bier
pi_18629269
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Je moet eens gaan kijken bij een studentenvereniging, daar weten de vrouwen pas wat bierdrinken is! Althans bij mij op de vereniging gaan er echt liters bij die damesdisputen doorheen!!
Ja? Gaan er echt liters in? En eten ze daarbij ook vette spijzen enz.?
pi_18629553
quote:
Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden.
Oh nee.... t zit anders stampvol suikers.... moet jij eens opletten of je daar dik van wordt
Vrijwillig gebanned
pi_18629672
Bier is gewoon weg lekker.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_18629701
Op een studentenvereniging kan het hard gaan hoor.
Sowieso ook buiten verenigigngen, al je op een feest of op een kroegavondje met een groepje bent wordt regelmatig 'vers' bier aangesleept. Vooral als het een gemengde groep is.

Heb niet lang geleden ook een keer een kranteartikel gelezen over het alcohol gebruik van jonge hoogopgeleide vrouwen.

* Sassie is studente en pakt ook wel eens een biertje
Wel minder dan eerder, maar komt ook door minder uitgaan en doordat we ook fris in de 'bierkoelkast' hebben staan. Lustte het eerst ook geen bier, maar via een paar wat zoetere biertjes in mijn introductiedagen aan de smaakt gewend geraakt en overgestapt op het normale bier.

Over vette snacks, die 'horen' ook bij het studentenleven. Toen we nog een frituurpan hadden werd ie regelmatig gebruikt als we uit de kroeg kwamen (frikandellen bakken ).
  vrijdag 23 april 2004 @ 11:50:09 #32
56951 Najra
---------------
pi_18629720
quote:

[..]

Nee helaas dat is een fabeltje.
En nog meer helaas ben ik daar het levende voorbeeld van.

:'(

(waarom doet die klote smilie het niet)
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 23 april 2004 @ 12:46:58 #33
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_18630974
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 11:32 schreef Limsdealer het volgende:

[..]

Ja? Gaan er echt liters in? En eten ze daarbij ook vette spijzen enz.?
Jups, maar er wordt eigenlijk niet bij gegeten bij ons op de sociteit. Ik weet natuurlijk niet wat er er voor eten natuurlijk
pi_18631046
liever champagne en rosé dan bier.
alhoewel op een terrasje een witbiertje of een palmpje best kan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 23 april 2004 @ 13:41:14 #35
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_18632193
Ik vind bier heerlijk, vooral speciaalbier. En deze zomer wordt het Witte Trappist!
Je ziet wel steeds meer van mijn medevrouwen drinken, maar meestal blijft het bij een stuk of 2 pilsjes. Zelf zuip ik liters bier, ik word alleen nooit echt dronken. Om dronken te worden trek ik wel wat sterkers uit de kast!
Het is stiekem wel leuk om mannen totaal onder tafel te drinken... just to see their faces
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_18632770
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 13:41 schreef merdeka het volgende:
Zelf zuip ik liters bier, ik word alleen nooit echt dronken. Om dronken te worden trek ik wel wat sterkers uit de kast!
Stoer heur..
  vrijdag 23 april 2004 @ 14:26:21 #37
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_18633402
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 14:04 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Stoer heur..
mmmm... zo was het niet bedoeld. Die liters zijn op maandbasis, niet wekelijks!
Tenzij het heel warm is natuurlijk (de afgelopen 3 jaar hebben we daarom 's zomers in het kantoor een tapje staan )

Sommige mensen slaan liever liters cola achterover... nou, mij niet gezien

En wat betreft dat dronken worden: ik kom niet verder dan wat dom gelul als ik bier op heb. Alleen whisky etc. laten de knietjes wiebelen. Natuurtalentje denk ik:)
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_18633566
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 14:04 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Stoer heur..
waarom zijn mannen wel stoer als ze bekennen liters bier weg te gieten en als vrouwen er dan een boekje over open doen wordt er weer lekker cynisch gereageerd
btw ik ken meer vrouwen die wel bier drinken dan vrouwen die geen bierdrinken
pi_18634751
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:11 schreef Miss_mini het volgende:
Witte wijn (zoet)
Zo fout .

Droge witte wijn .

Of rosé .
pi_18636642
Dat fabeltje: "Van het bier zelf word je niet dik, het komt door de vele vette dingen die je er bij eet blablabla", daar klopt geen zak van. In een glas bier zitten ongeveer 100 calorieen, een avondje stevig zuipen is dus niet bepaald goed voor de strakheid van de buik.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18636671
Ik ken wel een aantal vrouwen dat bier drinkt. Maar of ze 2 liter of meer drinken, ik zou het niet weten.
pi_18636791
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 17:01 schreef nozem het volgende:
Dat fabeltje: "Van het bier zelf word je niet dik, het komt door de vele vette dingen die je er bij eet blablabla", daar klopt geen zak van. In een glas bier zitten ongeveer 100 calorieen, een avondje stevig zuipen is dus niet bepaald goed voor de strakheid van de buik.
Daarnaast schijnt het nog iets met de koolzuur en gist in bier te maken te hebben, die zorgen voor een opzetten van je buik en verslapping van je buikspieren als gevolg.

Ik geloof ook niets van het fabeltje aangezien ik buitensporig gezond eet en toch veel bier drink en evenzo een bierbuikje heb. Ik hou niet van snacken en kots op de febo/shoawarma-tenten.

Go figure...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18636909
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 17:10 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Daarnaast schijnt het nog iets met de koolzuur en gist in bier te maken te hebben, die zorgen voor een opzetten van je buik en verslapping van je buikspieren als gevolg.

Ik geloof ook niets van het fabeltje aangezien ik buitensporig gezond eet en toch veel bier drink en evenzo een bierbuikje heb. Ik hou niet van snacken en kots op de febo/shoawarma-tenten.

Go figure...
Alcohol zorgt er ook voor dat mannen een bepaald vrouwelijk hormoon (was het oestrogeen?) aanmaken waardoor je als vent dus letterlijk borsten kunt krijgen.

Gelukkig valt dat bij mij nog reuze mee.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 23 april 2004 @ 17:18:43 #44
56951 Najra
---------------
pi_18636965
Ah dat verklaart meteen waarom ik elke avond met mijn tieten lig te spelen.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_18637151
quote:
V Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken, en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten?
Natuurlijk bestaan die. Ga maar eens naar een willekeurig feest in de Achterhoek
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_18637357
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 14:33 schreef hannekethemaster het volgende:

[..]

waarom zijn mannen wel stoer als ze bekennen liters bier weg te gieten
Dat staat precies even sneu. Leuk dat je het doet, zelf ook genoeg gedaan, maar ik zie het nou niet als iets waar je mee op kan scheppen, eerder sneu..
pi_18638188
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 17:15 schreef nozem het volgende:

[..]

Alcohol zorgt er ook voor dat mannen een bepaald vrouwelijk hormoon (was het oestrogeen?) aanmaken waardoor je als vent dus letterlijk borsten kunt krijgen.

Gelukkig valt dat bij mij nog reuze mee.
Bij mij gelukkig ook, alhoewel ik blij ben dat ik af en toe sport
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_20161691
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 17:01 schreef nozem het volgende:
Dat klopt wel. ECHTE alcoholisten, dat wil zeggen mensen die bijna alleen maar drinken en nauwelijks eten, zijn meestal vrij mager. Mensen die alleen maar elke dag liters bier drinken, zijn doorgaans helemaal niet dik.
pi_20162936
Ieder zijn eigen ding, maar persoonlijk houd ik niet van bier. Dan heb ik toch echt wel liever frisdrank.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:54:14 #50
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_20163034
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 12:46 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Jups, maar er wordt eigenlijk niet bij gegeten bij ons op de sociteit. Ik weet natuurlijk niet wat er er voor eten natuurlijk
Als ik met mijn jaarclub op de vereniging ben gaat er ook wel heel wat bier doorheen hoor.. En bij ons wordt er ook geen eten verkocht, ja zakjes chips, en die gaan er later op de avond zeker ook wel goed in. Maar na afloop is er vaak nog wel een tussenstop bij het alom bekende Polleke voor we echt naar huis gaan...
Nulla verba sed acta
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:59:30 #51
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_20165085
bier is yumm
en n lekker patatje gaat er bij mij altijd in, dus ook als ik heb gedronken
en nee ik ben niet dik / bierbuik
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:28:29 #52
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20166279
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:54 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Als ik met mijn jaarclub op de vereniging ben gaat er ook wel heel wat bier doorheen hoor.. En bij ons wordt er ook geen eten verkocht, ja zakjes chips, en die gaan er later op de avond zeker ook wel goed in. Maar na afloop is er vaak nog wel een tussenstop bij het alom bekende Polleke voor we echt naar huis gaan...
Ik ben een bierdrinkend meisje. Ik dacht altijd dat het vrij normaal was, tijdens stappen drinken veel meiden bier, toch? Op een familiefeestje was ik de enige vrouwelijke bierdrinker, en ik heb een verschrikkelijk grote familie. Toen kwam ik er pas achter dat het in bepaalde kringen not done is.
A spoonful of sugar...
pi_20238956
Ik vind het niet "not done", daar trek ik me niks van aan (heb ook shag gerookt, dat "horen" vrouwen kennelijk ook niet te doen), maar ik lust het gewoon niet.
pi_20240924
Ik ben een vrouw en drink bier.. Maar goed, ik drink onderhand alles waar alcohol in zit .

Ik denk dat veel andere vrouwen geen bier drinken omdat ze het mannelijk vinden staan of omdat ze het simpelweg niet lusten en meer voor de zoete drankjes gaan.
pi_20241035
Mijn vriendin houdt ook wel van een potje bier .

Persoonlijk vind ik dat gezelliger dan dat ze aan de witte wijn of de breezers gaan .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 28 juni 2004 @ 00:33:33 #56
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_20241068
quote:
Op maandag 28 juni 2004 00:27 schreef Foxxy het volgende:
Ik ben een vrouw en drink bier.. Maar goed, ik drink onderhand alles waar alcohol in zit .

Ik denk dat veel andere vrouwen geen bier drinken omdat ze het mannelijk vinden staan of omdat ze het simpelweg niet lusten en meer voor de zoete drankjes gaan.
Wij drinken toch vooral bier omdat het beschikbaar en betaalbaar is... Het is zo lullig als iemand je in de kroeg wat te drinken aanbiedt en jij vraagt gelijk om een of ander duur mixdrankje, daar maak je niet echt vrienden mee (onder studenten dan).
Nulla verba sed acta
pi_20241738
idd, vrouwen maken met mij geen vrienden als ze allemaal dure troep gaan bestellen (tenzij ze mij een whiskey aanbieden)
mn vriendin is ook gewoon een bierdrinkster (en ze kotst vaker dan ik maar dat terzijde)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')