Omdat vrouwen geen bierbuik willen en dus bijna geen bier drinkenquote:Op donderdag 22 april 2004 16:41 schreef Limsdealer het volgende:
En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Vrouwen krijgen meestal geen "bierbuik", als ze dik worden zit het vet meestal over het lichaam verspreid. Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden. Het komt door de vele vette spijzen die zware bierdrinkers bij hun drinkgelagen consumeren dat ze doorgaans niet van het zevende knoopsgat zijn.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:47 schreef rena het volgende:
[..]
Omdat vrouwen geen bierbuik willen en dus bijna geen bier drinken![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 april 2004 16:41 schreef Limsdealer het volgende:
Erg veel bier drinken (2 liter of meer) per keer, schijnt echter nog steeds hoofdzakelijk bij mannen voor te komen. Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken.
quote:en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten? En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Denk het wel ja... en misschien omdat bier zo bitter is? Je moet aan de biersmaak wel wennen. Volgens mij houden mannen meer van bitter dan vrouwen van bitter houden.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:47 schreef rena het volgende:
[..]
Omdat vrouwen geen bierbuik willen en dus bijna geen bier drinken![]()
![]()
![]()
Omdat niemand zijn eerste biertje echt lekker vindt? Als man moet je wel, als vrouw hoeft het allemaal niet zo en leer je dus nooit echt bier drinken.quote:En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Maar je eerste glas wijn, sterke drank is toch ook vies? En ja, er zijn tegenwoordig genoeg vrouwelijke alcoholisten, maar die drinken meestal geen bier. Waarom is bier nog steeds zo'n typische "mannendrank"?quote:Op donderdag 22 april 2004 16:52 schreef mynick het volgende:
[..]
Omdat niemand zijn eerste biertje echt lekker vindt? Als man moet je wel, als vrouw hoeft het allemaal niet zo en leer je dus nooit echt bier drinken.
Wat een theorie he....![]()
En dat terwijl elk glas bier gelijk staat voor een bruine boterham met kaasquote:Op donderdag 22 april 2004 16:51 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen meestal geen "bierbuik", als ze dik worden zit het vet meestal over het lichaam verspreid. Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden. Het komt door de vele vette spijzen die zware bierdrinkers bij hun drinkgelagen consumeren dat ze doorgaans niet van het zevende knoopsgat zijn.
Wat een theorie jaquote:Op donderdag 22 april 2004 16:52 schreef mynick het volgende:
[..]
Omdat niemand zijn eerste biertje echt lekker vindt? Als man moet je wel, als vrouw hoeft het allemaal niet zo en leer je dus nooit echt bier drinken.
Wat een theorie he....![]()
Zelfde theorie, mannen gaan volgens mij later aan de wijn dan vrouwen. Sterke drank is groepsdruk.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:53 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Maar je eerste glas wijn, sterke drank is toch ook vies? En ja, er zijn tegenwoordig genoeg vrouwelijke alcoholisten, maar die drinken meestal geen bier. Waarom is bier nog steeds zo'n typische "mannendrank"?
Inderdaad, waarom zou je doorgaan met drinken als je het smerig vind? Ik vond mijn eerste biertje, nouja, slokjes bier om te proeven waren het toen nog, echt wel lekker.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:55 schreef Uddel het volgende:
Ik vond m'n eerste biertje echt wel lekker hoor, dat bittere enzo, hou ik wel van.. Als ik het niet lekker had gevonden had ik gewoon geen bier gedronken hoor... Had ik wel wat anders gedronken.
![]()
Helemaal als ze daardoor "makkelijker" worden!quote:Op donderdag 22 april 2004 17:09 schreef Tiemie het volgende:
vrouwen die bier drinken zijn oké![]()
Je moet eens gaan kijken bij een studentenvereniging, daar weten de vrouwen pas wat bierdrinken is! Althans bij mij op de vereniging gaan er echt liters bij die damesdisputen doorheen!!quote:Op donderdag 22 april 2004 16:41 schreef Limsdealer het volgende:
Vrouwen hebben de laatste decennia de meeste mannelijke gewoontes overgenomen. Was een halve eeuw geleden bijvoorbeeld roken nog iets typisch mannelijk, tegenwoordig lijken in sommige kringen al meer vrouwen dan mannen te roken. En er zijn nog veel meer zulke voorbeelden.
Erg veel bier drinken (2 liter of meer) per keer, schijnt echter nog steeds hoofdzakelijk bij mannen voor te komen. Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken, en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten? En zoniet, waarom is veel bier drinken dan nog steeds iets typisch "mannelijks"?
Vreselijk he, vrouwen met smaak?quote:Op donderdag 22 april 2004 17:15 schreef Dizzee het volgende:
Vrouwen die bier drinken.![]()
Ja? Gaan er echt liters in? En eten ze daarbij ook vette spijzen enz.?quote:Op donderdag 22 april 2004 17:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Je moet eens gaan kijken bij een studentenvereniging, daar weten de vrouwen pas wat bierdrinken is! Althans bij mij op de vereniging gaan er echt liters bij die damesdisputen doorheen!!
Oh nee.... t zit anders stampvol suikers.... moet jij eens opletten of je daar dik van wordtquote:Op donderdag 22 april 2004 16:51 schreef Limsdealer het volgende:
Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden.
Nee helaas dat is een fabeltje.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:51 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen meestal geen "bierbuik", als ze dik worden zit het vet meestal over het lichaam verspreid. Trouwens, van bier wordt je helemaal niet dik, zelfs niet van grote hoeveelheden. Het komt door de vele vette spijzen die zware bierdrinkers bij hun drinkgelagen consumeren dat ze doorgaans niet van het zevende knoopsgat zijn.
Jups, maar er wordt eigenlijk niet bij gegeten bij ons op de sociteit. Ik weet natuurlijk niet wat er er voor eten natuurlijkquote:Op vrijdag 23 april 2004 11:32 schreef Limsdealer het volgende:
[..]
Ja? Gaan er echt liters in? En eten ze daarbij ook vette spijzen enz.?
Stoer heur..quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:41 schreef merdeka het volgende:
Zelf zuip ik liters bier, ik word alleen nooit echt dronken. Om dronken te worden trek ik wel wat sterkers uit de kast!
mmmm... zo was het niet bedoeld. Die liters zijn op maandbasis, niet wekelijks!quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:04 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Stoer heur..
waarom zijn mannen wel stoer als ze bekennen liters bier weg te gieten en als vrouwen er dan een boekje over open doen wordt er weer lekker cynisch gereageerdquote:Op vrijdag 23 april 2004 14:04 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Stoer heur..
Zo foutquote:Op donderdag 22 april 2004 17:11 schreef Miss_mini het volgende:
Witte wijn (zoet)
Daarnaast schijnt het nog iets met de koolzuur en gist in bier te maken te hebben, die zorgen voor een opzetten van je buik en verslapping van je buikspieren als gevolg.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:01 schreef nozem het volgende:
Dat fabeltje: "Van het bier zelf word je niet dik, het komt door de vele vette dingen die je er bij eet blablabla", daar klopt geen zak van. In een glas bier zitten ongeveer 100 calorieen, een avondje stevig zuipen is dus niet bepaald goed voor de strakheid van de buik.
Alcohol zorgt er ook voor dat mannen een bepaald vrouwelijk hormoon (was het oestrogeen?) aanmaken waardoor je als vent dus letterlijk borsten kunt krijgen.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daarnaast schijnt het nog iets met de koolzuur en gist in bier te maken te hebben, die zorgen voor een opzetten van je buik en verslapping van je buikspieren als gevolg.
Ik geloof ook niets van het fabeltje aangezien ik buitensporig gezond eet en toch veel bier drink en evenzo een bierbuikje heb. Ik hou niet van snacken en kots op de febo/shoawarma-tenten.
Go figure...
Natuurlijk bestaan die. Ga maar eens naar een willekeurig feest in de Achterhoekquote:Op donderdag 22 april 2004 16:41 schreef Limsdealer het volgende:
V Ik vraag mij nu af: bestaan er ook meisjes en vrouwen die overmatig bier drinken, en eventueel de daarbijhorende gewoontes hebben zoals veel vette en zoute spijzen (frieten, worsten, enz.) eten?
Dat staat precies even sneu. Leuk dat je het doet, zelf ook genoeg gedaan, maar ik zie het nou niet als iets waar je mee op kan scheppen, eerder sneu..quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:33 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
waarom zijn mannen wel stoer als ze bekennen liters bier weg te gieten
Bij mij gelukkig ook, alhoewel ik blij ben dat ik af en toe sportquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:15 schreef nozem het volgende:
[..]
Alcohol zorgt er ook voor dat mannen een bepaald vrouwelijk hormoon (was het oestrogeen?) aanmaken waardoor je als vent dus letterlijk borsten kunt krijgen.
Gelukkig valt dat bij mij nog reuze mee.
Dat klopt wel. ECHTE alcoholisten, dat wil zeggen mensen die bijna alleen maar drinken en nauwelijks eten, zijn meestal vrij mager. Mensen die alleen maar elke dag liters bier drinken, zijn doorgaans helemaal niet dik.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:01 schreef nozem het volgende:
Dat fabeltje: "Van het bier zelf word je niet dik, het komt door de vele vette dingen die je er bij eet blablabla", daar klopt geen zak van. In een glas bier zitten ongeveer 100 calorieen, een avondje stevig zuipen is dus niet bepaald goed voor de strakheid van de buik.
Als ik met mijn jaarclub op de vereniging ben gaat er ook wel heel wat bier doorheen hoor.. En bij ons wordt er ook geen eten verkocht, ja zakjes chips, en die gaan er later op de avond zeker ook wel goed in. Maar na afloop is er vaak nog wel een tussenstop bij het alom bekende Polleke voor we echt naar huis gaan...quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Jups, maar er wordt eigenlijk niet bij gegeten bij ons op de sociteit. Ik weet natuurlijk niet wat er er voor eten natuurlijk
Ik ben een bierdrinkend meisje. Ik dacht altijd dat het vrij normaal was, tijdens stappen drinken veel meiden bier, toch? Op een familiefeestje was ik de enige vrouwelijke bierdrinker, en ik heb een verschrikkelijk grote familie. Toen kwam ik er pas achter dat het in bepaalde kringen not done is.quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Als ik met mijn jaarclub op de vereniging ben gaat er ook wel heel wat bier doorheen hoor.. En bij ons wordt er ook geen eten verkocht, ja zakjes chips, en die gaan er later op de avond zeker ook wel goed in. Maar na afloop is er vaak nog wel een tussenstop bij het alom bekende Polleke voor we echt naar huis gaan...
Wij drinken toch vooral bier omdat het beschikbaar en betaalbaar is... Het is zo lullig als iemand je in de kroeg wat te drinken aanbiedt en jij vraagt gelijk om een of ander duur mixdrankje, daar maak je niet echt vrienden mee (onder studenten dan).quote:Op maandag 28 juni 2004 00:27 schreef Foxxy het volgende:
Ik ben een vrouw en drink bier.. Maar goed, ik drink onderhand alles waar alcohol in zit.
Ik denk dat veel andere vrouwen geen bier drinken omdat ze het mannelijk vinden staan of omdat ze het simpelweg niet lusten en meer voor de zoete drankjes gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |