abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2004 @ 21:39:25 #1
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18595681
Hoi mede-Fok!kers. Als jullie goede adviezen kunnen geven over onderstaande situatie, graag !

Nu: Thuiswonend, leuk salaris, aardige reserve, weinig spullen op voorraad (op m'n audioset/dvd speler/laptop na, zeg maar niks).

Nabije toekomst? Eigen appartement, inrichting (nog te bepalen...), leuke (?) auto.

Waar mogen jullie nou op schieten met jullie adviezen?
- Ik kan nu een leuke auto kopen (overkopen van pa, ongeveer 5000 euri), en dan weet ik meteen hoe er in die auto is gereden, wat de onderhoudsstatus is (goed), etc, etc. OF ik kan ervoor kiezen om 'een andere' auto te kopen (alles onbekend), bovendien zijn dit soort auto's (Middenklasser vanaf 1997 met LPG, 'leuke' auto) moelijk te krijgen voor deze prijs (pa hanteerd uiteraard gewoon de marktprijs). Optie: toch een kleinere/goedkopere auto kopen, met het risico dat ik die auto helemaal niet zie zitten op de langere duur... (inruilen = '2000 euri inleveren')
Het enige nadeel aan deze auto zijn eigenlijk de (hoge) afschrijvingskosten, gelukkig zijn dit geen uitgaven, maar je moet het geld volgens de economie-boekjes natuurlijk wel reserveren.

- Ik heb de mogelijkheid om tot het einde van deze maand (April) een ontzettend gave bank te kopen. (www.novastyl.nl - Collector's Item - Jarrow) Daarna, gaat deze 600 euri in prijs omhoog, wat ik toch aan de hoge kant vind (1800 is ook te veel voor een bank, maar ja, het design spreekt me ontzettend aan). Of toch maar 2e hands meubelen opslaan in eerste instantie?

- Het appartement inrichten? Naast deze auto + bank heb ik nog een reserve over die genoeg moet zijn om het appartement aan te kleden (laminaat, gordijnen, verfje, etc, en een goed bed natuurlijk). Voor verder inrichting blijft dan weinig over. Het word ook lastig om snel meubels te gaan vervangen, want de maandlasten van de hypotheek zullen hoog zat worden... Wat denken jullie? Liever een simpele Ikea inrichting, maar compleet in dezelfde stijl, of toch een voor een spullen gaan vervangen (al kan dat goed een paar jaar duren, voor alles naar wens is, en m'n smaak verandert in die paar jaar ook ongetwijfeld nog een beetje (nee, niet veel denk ik)).

Dus: alles lekker simpel, en in een keer nieuw.
OF: Een paar luxe zaken kopen, de rest langzaamaan vernieuwen (als m'n vriendin nou mee zou helpen... welke vriendin!?)
Design for PEBKAC-users, not experts.
pi_18595983
simpel en nieuw, later als je genoeg geld hebt alles vervangen wat niet naar je zin is, ik houdt niet van mensen die een paar fancy meubelen in hun huis hebben staan terwijl de rest oude meuk is. Dat ontsierd de mooie meubelen naar mijn mening. gewoon een ikea inrichting, strak en simpel, het is natuurlijk niet zo blits maar ook niet lelijk

en als je op den duur samen gaat wonen kunnen jullie het mooi met z'n tweeen inrichten zonder dat jij gaat huilen als ze je mooie meubelen uit huis wil hebben omdat ze haar niet aanstaan
pi_18596015
Over de auto: Als het model van de auto van je vader je aanspreekt, zou ik die zeker kopen. Voor 5k is het lastig om een perfect onderhouden auto te krijgen. Garantie zul je ook niet snel krijgen. Kies dus voor de zekerheid van de auto van je pa (of het moet een jap zijn en je wilt een alfa , koop dan zelf een auto)

Over de inrichting (om met Jan de Bouvrie te spreken) koop 1 meubelstuk wat je fantastisch vindt en kijk dan verder wat je nog kunt kopen. In jou geval zou ik dus die bank zeker kopen!! Die smakeloze IKEA troep zou ik sowieso niet kopen Kies iig dus voor één of enkele zeer mooie (dure) meubelstukken. Je zult zien dat je daar veel meer lol van gaat beleven, dan van alleen maar zouteloze saaie meubelstukken...

Succes!!
  woensdag 21 april 2004 @ 21:56:17 #4
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18596151
De auto is een Subaru Impreza (Yeah baby !) uit 1998 (owh, dan is 't een saai model ). Model spreekt me dus niet aan, trekkracht is ook leuk, maar wat ik belangrijker vind: LPG. En nog belangrijker: 4-wielaandrijving (ik huur voor m'n werk wel eens nieuwe Audi A4's, Ford Focus/Mondeo's en zelfs een BMW320, allen stationwagon uitvoering. De wegligging van die wagens is gewoon slecht in vergelijking met die vierwielaandrijving (de Mondeo kwam overigens redelijk dicht in de buurt, maar voorwielaandrijving is gewoon... minder).

Commentaar over 1 meubelstuk van carfreak spreekt me overigens ook wel aan. De rest 'komt wel'.

Beetje inrichting kan natuurlijk altijd wel, met een leuk kleedje onder m'n salontafel bijvoorbeeld...

Edit:
quote:
of het moet een jap zijn en je wilt een alfa
Alfa ga ik zowiezo niet rijden, sorry Maar die wagens vind ik nog lelijker dan deze sedan uitvoering oud pokke model van de Subaru Impreza
quote:
en als je op den duur samen gaat wonen kunnen jullie het mooi met z'n tweeen inrichten zonder dat jij gaat huilen als ze je mooie meubelen uit huis wil hebben omdat ze haar niet aanstaan
Heb je die bank gezien? Hoe kan die iemand nou niet aan staan
pi_18596226
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:56 schreef RedSoniq het volgende:

Commentaar over 1 meubelstuk van carfreak spreekt me overigens ook wel aan. De rest 'komt wel'.
Dank

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand blij kan worden van een volledig fantasieloos IKEA-interieur.... Zo saai...
pi_18596265
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:56 schreef RedSoniq het volgende:

Edit:
[..]

Alfa ga ik zowiezo niet rijden, sorry Maar die wagens vind ik nog lelijker dan deze sedan uitvoering oud pokke model van de Subaru Impreza.
Was meer om verschil aan te geven
Wat voor auto zou je wel willen voor 5k??
  woensdag 21 april 2004 @ 22:02:27 #7
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18596318
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:58 schreef carfreak het volgende:

[..]

Dank

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand blij kan worden van een volledig fantasieloos IKEA-interieur.... Zo saai...
't zou je misschien nog verbazen, maar ik denk 'in totaal' best wat uit de wehkamp/ikea/etc te kunnen halen en samen een leuk dingetje samen te stellen... Maar ja, ik probeer Yup te worden, en daar past het idee van de Ikea natuurlijk niet bij (van 2ehands ook niet, maar dat vervang ik wel binnen 4 jaar... da's met een compleet nieuwe inriching natuurlijk ook nog maar de vraag)
pi_18596377
Je probeert yup te worden Nou, je arrogantie is iig een grote stap voorwaarts. Man man, ga nu eerst maar eens onder moeders rok vandaan en kijk dan nog eens.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:05:29 #9
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18596411
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:00 schreef carfreak het volgende:

[..]

Was meer om verschil aan te geven
Wat voor auto zou je wel willen voor 5k??
In mijn toekomstige auto zoek ik als eerste: vierwielaandrijving (welke zijn dat? eerste optie: auto van pa, tweede optie: Opel Calibra (hhmmmm, verkeerde image nog anderen rond die prijsklasse?)

Mocht ik die requirement moeten laten vallen, dan wil ik op z'n minst de volgende opties:
Airco (heb ik nu ook niet), stuurbekractiging, centrale deurvergrendeling op afstand, vlot rijgedrag. Sommige Opel (alweer?) Vectra's voldoen aan die beschrijving... Ford Focus/Astra kan misschien ook, al zie ik die weinig staan. Kilometrage maakt me (redelijk) weinig uit, als er maar een onderhoudsboekje bij zit. En niet al te oud dus, lekker veel eisen zo al bij elkaar
pi_18596431
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:02 schreef RedSoniq het volgende:

[..]

't zou je misschien nog verbazen, maar ik denk 'in totaal' best wat uit de wehkamp/ikea/etc te kunnen halen en samen een leuk dingetje samen te stellen... Maar ja, ik probeer Yup te worden, en daar past het idee van de Ikea natuurlijk niet bij (van 2ehands ook niet, maar dat vervang ik wel binnen 4 jaar... da's met een compleet nieuwe inriching natuurlijk ook nog maar de vraag)
Ik zou gewoon semi-hip (eigenlijk is het al weer uit) 'less is more' toepassen. 1 mooie bank kopen, 1 tv, 1 stereo en een lamp
Dat is natuurlijk een beetje overdreven, maar je hoeft echt niet alles nu te kopen. Veel dingen zou ik nog ff uitstellen totdat je een aantal maandsalarissen hebt gehad en dingen iets mooier (lees: duurder) kunt kopen. Van die saaie en goedkope meubelen krijg je snel genoeg. Op die manier wordt het toch nog duur....
  woensdag 21 april 2004 @ 22:08:28 #11
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18596508
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:04 schreef gelly het volgende:
Je probeert yup te worden Nou, je arrogantie is iig een grote stap voorwaarts. Man man, ga nu eerst maar eens onder moeders rok vandaan en kijk dan nog eens.
----------
Somalie is veilig, Hirsi Ali kan terug.
En ik stem nog VVD ook, de volgende keer een grote kans voor Hirsi ! (Eerst nog eens kijken wat 'r standpunten nou echt zijn, maar dat doen we tzt wel weer.
[/serieus]

En omdat ik nu nog lekker veilig onder moeders rok zit kan ik lekker een beetje orienteren op wat er te krijgen is op de markt. Een beetje levenservaring van wat mede-fok!kers kan me dan natuurlijk de goede richting op wijzen (of niet, maar da's mijn risico).
pi_18596601
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:08 schreef RedSoniq het volgende:

[..]

En ik stem nog VVD ook, de volgende keer een grote kans voor Hirsi ! (Eerst nog eens kijken wat 'r standpunten nou echt zijn, maar dat doen we tzt wel weer.
[/serieus]

En omdat ik nu nog lekker veilig onder moeders rok zit kan ik lekker een beetje orienteren op wat er te krijgen is op de markt. Een beetje levenservaring van wat mede-fok!kers kan me dan natuurlijk de goede richting op wijzen (of niet, maar da's mijn risico).
VVD stemmen is een goede start als yup, maar het is dan toch jammer als je daarbij in een subaru rijdt...Koop dus toch maar een andere auto...
  woensdag 21 april 2004 @ 22:15:26 #13
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18596698
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:12 schreef carfreak het volgende:

[..]

VVD stemmen is een goede start als yup, maar het is dan toch jammer als je daarbij in een subaru rijdt...Koop dus toch maar een andere auto...
Hmm, had je ook nog suggesties (en dan bedoel ik geen nieuwe Audi TT's (ook in quattro uitvoering?)).
En naast de hypotheek was ik niet van plan nog andere schulden aan te gaan, zowiezo geen nieuwe auto dus.
pi_18596876
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:15 schreef RedSoniq het volgende:

[..]

Hmm, had je ook nog suggesties (en dan bedoel ik geen nieuwe Audi TT's (ook in quattro uitvoering?)).
En naast de hypotheek was ik niet van plan nog andere schulden aan te gaan, zowiezo geen nieuwe auto dus.
Ik zou flink druk zetten op je nieuwe baas en een leaseauto eisen
Als dat niet lukt misschien een golf 3 of een polootje... Goede beginyuppenautootjes (leuk scrabblewoord)
  woensdag 21 april 2004 @ 22:28:56 #15
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18597133
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:21 schreef carfreak het volgende:

[..]

Ik zou flink druk zetten op je nieuwe baas en een leaseauto eisen
Als dat niet lukt misschien een golf 3 of een polootje... Goede beginyuppenautootjes (leuk scrabblewoord)
Golf of Polo, hoe durf je. Nou ja, ik ga naar bed (jaja, morgen weer vroeg naar m'n werk !). Ik kijk later wel of iemand nog iets NUTTIGS heeft gezegd
pi_18597204
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:28 schreef RedSoniq het volgende:

[..]

Golf of Polo, hoe durf je. Nou ja, ik ga naar bed (jaja, morgen weer vroeg naar m'n werk !). Ik kijk later wel of iemand nog iets NUTTIGS heeft gezegd
Is een leuk begin hoor, nieuwe advocate op het kantoor waar ik werk heb der ook één. Maar ik moet ook maar es slapen om vervolgens over 4 uurtjes weer uit te gaan om m'n vliegtuig te halen.....
pi_18597324
>>>WGR
  donderdag 22 april 2004 @ 08:30:39 #18
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_18602518
Okay, topic verplaatst. Al vond ik het ook wel iets met lifestyle te maken hebben

Weer wakker, dus de suggesties mogen weer binnenstromen. Thanks !
  donderdag 22 april 2004 @ 08:43:13 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_18602606
Ik vind het ook méér lifestyle dan WGR...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_18602653
Ik vind het ook meer lifestyle dan WGR, en hij mag weer daar verder.
pi_18854276
Al een keuze gemaakt???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')