quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:50 schreef Kang-He het volgende:
Wat vinden jullie van Trabelsi's beslissing om naar de rechter te stappen? Ik vind het niet bepaald netjes tegenover Ajax, dat hem toch de gelegenheid heeft gegeven om op een hoger niveau te voetballen en zich te ontwikkelen.
Ik vind dit eigenlijk een non-argument. Hij heeft inderdaad van Ajax de mogelijkheid gekregen om zich te ontwikkelen, maar daar heeft Ajax ook het voordeel van gehad. Hij stapt nu naar de rechter, omdat hij denkt dat hem onrecht wordt aangedaan. Als jij het gevoel had door een bedrijf waarbij je werkt te worden genaaid en je kan het alleen oplossen door naar de rechter te stappen zou je dat ook doen.
Ik vind het wel niet netjes, maar dan om een andere reden. Hij heeft met zijn volle verstand een contract getekend. Waar toen ook die clausule (optie) in stond. Als hij het daar niet mee eens was, dan had hij toen dat aan moeten geven en niet nu het contract nietig willen larten verklaren. Nu heeft hij aangekeken hoe alles zich ontwikkeld en kiest nu de weg die hem het meeste geld oplevert. Dat is niet het fair spelen.