abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2004 @ 20:03:01 #1
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18593571
Beetje een gekke vraag maar ik ben opzoek naar kleding merken die verantwoord zijn.
Daarmee bedoel ik kledingmerken die geen kinderen uitbuiten of andere arme landen en mensen, om vervolgens overpriced verkocht te worden in winkels.

Het is misschien een beetje vaag omschreven maar zeg maar in de catagorie bodyshop etc.

Ik heb namelijk geen flauw id welke merken geen slavenarbeid gebruiken en dus in mijn ogen verantwoord zijn.

En aub geen flauwe opmerkingen zoals de zeeman ofzo.

Thnxxx
pi_18594077
Ik heb (volgens mij bij Boulevard ) wel eens een item gezien over een jeansmerk dat á la max havelaar werkte. Dus geen slaven- cq. kinderarbeid en natuurlijke materialen enzo. Weet zo de naam niet meer, maar wie weet levert googelen wat op...
  woensdag 21 april 2004 @ 20:28:06 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_18594101
Volgens mij is er geen enkel kleding-merk waar je dat van kan zeggen hoor...
To infinity…and beyond!
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 20:35:43 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_18594257
Volgens mij weet Lurky hier heel veel van. nu maar hopen dat ze de zoekfunctie op haar naam gebruikt of zo en dit zal vinden
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_18594258
kuchiyi ofzoiets
pi_18594362
Maar het heeft ook z'n voordelen.. die mooie kleine steekjes ..
Dat kan niemand zo goed als een uitgebuit kindslaafje..
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_18594536
Kuyichi, merk uit Japan dacht ik, die koopt hun katoen van de 'arme boeren' van Zuid-Amerika.
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 21 april 2004 @ 21:00:03 #8
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_18594754
Eigenlijk is dat bij geen enkel merk met 100 % zekerheid te zeggen. Er kan wel "Made in Thailand" op het label staan, maar dan weet je eigenlijk nog maar heel weinig. Wel is het vaak zo dat wanneer iets in Europa gemaakt wordt (Frankrijk, Spanje, etc.) het doorgaans wel relatief dure mankrachten zijn.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  woensdag 21 april 2004 @ 21:08:30 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18594941
Kijk even op www.fairwear.nl
quote:
van de website:

Wie is Fair Wear Foundation

Fair Wear Foundation is een Nederlandse organisatie die streeft naar goede arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie wereldwijd. Met name in de lage-lonenlanden, waar kleding wordt geproduceerd voor de Nederlandse markt. In de kledingindustrie in die landen zijn de arbeidsvoorwaarden nog te vaak niet acceptabel. Fair Wear Foundation is een initiatief van ondernemersorganisaties in de modebranche, de vakbeweging en maatschappelijke organisaties.

Wat doet Fair Wear Foundation?

Het middel dat Fair Wear Foundation gebruikt om haar doel te bereiken is een gedragscode voor Nederlandse kledingbedrijven. Bedrijven kunnen deze gedragscode overnemen. Zij verplichten zich daarmee om de arbeidsnormen die in de gedragscode genoemd worden, te gaan implementeren bij hun leveranciers van kleding. Bovendien accepteren zij dat Fair Wear Foundation controleert of er daadwerkelijk verbetering van de arbeidsomstandigheden optreedt waar dat nodig is.

Een bedrijf dat de gedragscode onderschrijft en uitvoert, kan "deelnemer van Fair Wear" worden. Voor het publiek is het deelnemerschap een garantie dat de arbeidsvoorwaarden daadwerkelijk verbeterd worden waar dat nodig is. Voor bedrijven is het Fair Wear deelnemerschap een solide instrument voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
pi_18594997
De kledinglijn van het Leger des Heils...?
  woensdag 21 april 2004 @ 21:14:01 #11
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18595079
Dank je!
  woensdag 21 april 2004 @ 21:26:05 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18595376
Ik ben al een tijdje geinteresseerd in maatschappelijk verantwoord ondernemen (misschien ook omdat ik voor een organisatie werk die zich met o.a. ontwikkelingssamenwerking en mensenrechten bezighoudt). Leuke, goedkope kleding kopen van de H&M, Berschka, Vero Moda etc. geeft misschien wel een kortstondige kick, maar geeft mij in elk geval ook wel een 'smerig' gevoel. Als je je gezonde verstand gebruikt, weet je dat die kleding enkel zo gunstig geprijsd kan zijn omdat elders in een lage-lonenland mensenrechten schandalig worden geschonden. We zijn gewoon profiteurs van andermans' ellende.
  woensdag 21 april 2004 @ 21:27:57 #13
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_18595418
Was Kuiuchi geen Nederlands merk.....ik dacht het wel....lastig woord trouwens...
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  woensdag 21 april 2004 @ 21:35:41 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18595597
Die jeans heten Kuyichi. Het is geen Nederlands merk maar is wel geintroduceerd in Nederland door de nederlandse organisatie Solidaridad (Max Havelaar, Oke Bananen). De kleding wordt gemaakt in o.a. Peru.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')