quote:Ik ben prima tevreden met mezelf, mijn omgeving is prima tevreden met mij. Ik sta altijd voor iedereen klaar, zoveel als mogelijk is. Ik ben absoluut geen asociaal figuur. Jij, noch iemand anders op fokzine kent mij. (behalve Monty natuurlijk)
Op zondag 05 augustus 2001 02:22 schreef Koekepan het volgende:[..]
Inderdaad. Trek je maar niets aan van de meerderheid die over jouw gedrag valt en wijt het aan je humeur, aan het weer of aan de intelligentie van anderen. Zoek de oorzaak maar niet bij jezelf, stel je voor. Je bent 37, en je zou op die leeftijd maar tot de ontdekking moeten komen dat je al die tijd een asociaal figuur geweest bent! Dat zou even erg zijn zeg. Begin er maar niet aan meid, blijf maar lekker zoals je bent.
quote:Ssst, het was Koekepan maar.
Op zondag 05 augustus 2001 02:30 schreef Gia het volgende:
Ik ben prima tevreden met mezelf, mijn omgeving is prima tevreden met mij. Ik sta altijd voor iedereen klaar, zoveel als mogelijk is. Ik ben absoluut geen asociaal figuur. Jij, noch iemand anders op fokzine kent mij. (behalve Monty natuurlijk)
Dus trek ik mij idd niets aan van jullie oordeel.
quote:Foto's van jezelf kun je kwijt in het foto-album.
Op zondag 05 augustus 2001 02:32 schreef Mijlpaal het volgende:
quote:Koekepan slaat de plank weer eens comleet RAAK.
Op zondag 05 augustus 2001 02:22 schreef Koekepan het volgende:[..]
Inderdaad. Trek je maar niets aan van de meerderheid die over jouw gedrag valt en wijt het aan je humeur, aan het weer of aan de intelligentie van anderen. Zoek de oorzaak maar niet bij jezelf, stel je voor. Je bent 37, en je zou op die leeftijd maar tot de ontdekking moeten komen dat je al die tijd een asociaal figuur geweest bent! Dat zou even erg zijn zeg. Begin er maar niet aan meid, blijf maar lekker zoals je bent.
Die Gia is echt te onopgevoed voor woorden. Het spijt me zeer om dit te zeggen: maar als jij je kinderen dit soort manieren bij brengt zijn ze bij voorbaat kansloos in de maatschappij waarin zij later terecht komen... En ik behoud me het recht om dat als 18-jarig pikkie te zeggen (dus dat kan geen argument meer worden voor gia
).
quote:Jij kent me niet!
Op zondag 05 augustus 2001 03:17 schreef MixMasterMike het volgende:[..]
Koekepan slaat de plank weer eens comleet RAAK.
Die Gia is echt te onopgevoed voor woorden. Het spijt me zeer om dit te zeggen: maar als jij je kinderen dit soort manieren bij brengt zijn ze bij voorbaat kansloos in de maatschappij waarin zij later terecht komen... En ik behoud me het recht om dat als 18-jarig pikkie te zeggen (dus dat kan geen argument meer worden voor gia
).
Ik behoud me het recht om me van jouw gebrabbel geen reet aan te trekken!
quote:...moejijwetuh...
Op zondag 05 augustus 2001 03:21 schreef Gia het volgende:[..]
Jij kent me niet!
Ik behoud me het recht om me van jouw gebrabbel geen reet aan te trekken!
Ik weet dat veel mensen het met me eens zijn. En dat houdt me op de been. ![]()
Jij bent lekker associaal, wehwehweh.
quote:Zucht!
Op zondag 05 augustus 2001 03:37 schreef MixMasterMike het volgende:[..]
...moejijwetuh...
Ik weet dat veel mensen het met me eens zijn. En dat houdt me op de been.
Jij bent lekker associaal, wehwehweh.
quote:Jij snapt wel vaker iets niet toch?
Op zondag 05 augustus 2001 02:06 schreef Gia het volgende:[..]
Ik snap niet waarom jij een verkleiningsvorm als nickname hebt?
quote:Mijn ervaring is dat als je als laatste uit de trein stapt je je eerst nog door een bende slinks voorkruipende oude lijken moet worstelen die geen 20 seconden de tijd hebben om te wachten tot iedereen uit de trein is.
Op vrijdag 03 augustus 2001 19:09 schreef tong80 het volgende:[..]
Precies, die bejaarden komen altijd als laatste aangestrompeld. En wat me ook hindert is dat ze zo beleefd blijven; ze dringen niet voor, en wringen zich niet langs de als laatste uitstappende passagiers, vaak ook bejaarden, kreupelen en ander hinderlijk struweel. Laat ze maar lekker staan, ze zitten de hele dag al.
Ook leuk voorbeeld: Half volle trein, de hele rokerscoupe zit vol met smokende jongeren. Komt er een ouwe doos binnen of er aub iemand wilt opstaan want zij heeft toch ook voor een kaartje betaald en we hebben geen respect voor de ouderen en blaablaablaa.
Rot op, ga maar in de volgende (niet rokers)coupe zitten !!!
-Let een beetje op je woorden ajb-
[Dit bericht is gewijzigd door Fannetje op 05-08-2001 11:11]
quote:Da's nou een mooi voorbeeld van het slag ouderen / bejaarden (oftewel flessen azijn zoals Gia dat noemt) waar ik geen respect meer voor wil hebben. Ik ben vriendelijk tegen vriendelijke bejaarden, ook ben ik vriendelijk tegen zwijgzame of beleefde bejaarden die vragen of ze misschien zouden mogen zitten.
Op zondag 05 augustus 2001 11:07 schreef houseworkx het volgende:Ook leuk voorbeeld: Half volle trein, de hele rokerscoupe zit vol met smokende jongeren. Komt er een ouwe doos binnen of er aub iemand wilt opstaan want zij heeft toch ook voor een kaartje betaald en we hebben geen respect voor de ouderen en blaablaablaa.
... maar als zo'n figuur bij voorbaat al gaat miepen dat we geen respect hebben voor de ouderen en dat soort verwijten, ja hoor es dan hoeft het voor mij dus al niet meer
Zeg Fannetje, TARA en eventuele andere mods,
jullie zouden eens voor de gein de gewijzigde tekst vet of onderstreept of grijs of cursief ofzo moeten weergeven... ben eigenlijk wel benieuwd wat nou nog originele tekst is en wat niet ![]()
(ok, back on topic)
Ik vind dat sommige FOKKERS een beetje in herhalingen beginnen te vallen!
Verder heb ik sowieso geleerd, dat het wanneer het heel druk is vanzelfsprekend is dat kinderen onder de 10 bij een ouder op schoot gaan zodat een volwassene kan zitten. Zo deden mijn ouders dat ook als de kerk erg vol zat (wat toen ik klein was nog wel eens voor kwam
) Natuurlijk vond ik het niet leuk om als negenjarige bij mijn moeder op schoot te moeten zitten, maar volgens mijn ouders was dat normaal. En dat vind ik eerlijk gezegd ook.
De mensen waarop dat meisje doelde stonden 3 stoelen verderop, maar klaagden toch over het roken van de man tegenover mij. Ik denk dus niet dat die vrouw daar had willen gaan zitten, als ze niet tegen sigarettenrook kan.
Verder laat ik me de wet niet voorschrijven door een jong meisje. Het was duidelijk dat ze mij wel aan durfde te spreken, ervan uitgaand dat ik alleen reisde met mijn zoontje. Misschien dacht ze wel dat ik overbluft gehoor zou geven aan haar vraag.
In de directe omgeving van die oudere mensen zaten jongeren, waarvan ze waarschijnlijk een grote mond zou kunnen terug verwachten, dus sprak ze die maar niet aan.
Toch wilde ze even aan de hele trein laten horen hoe goed zij wist hoe het hoort.
Trouwens vlak voor station Utrecht stonden de moeder met het zoontje van een jaar of 12/13, die naast de oudere mensen zaten, op zeggend: 'Gaat u hier maar zitten hoor'.
Ja, toen kon ze ineens wel opstaan, omdat ze er in Utrecht uit moesten, maar ze was wel blijven zitten van Den Bosch tot Utrecht.
Ook jammer voor je dat je zo'n probleem had met het feit dat het meisje dat wat van je zei jonger was dan jij. Is het niet lastig op een site als deze waar nog meer mensen jonger zijn dan jij en commentaar op je hebben?
Kijk, het probleem zit m.i. in de verwachtingen die sommige ouderen hebben. Tuurlijk heb ik respect voor ze, maar dat betekent niet dat omdat ze oud zijn, ze meer rechten ontlenen. Ik heb en toon net zoveel respect voor iemand van 30, als voor iemand van 70. Als ik niet opsta voor iemand van 30 sta ik ook niet op voor iemand van 70.
Maar als ik zie dat iemand het moeilijk heeft, of als iemand een stok heeft, wat indiceert dat die persoon slecht ter been is (of blind, maar dat telt ff niet
), dan sta ik op. Maar let wel; dat heeft dan niet met leeftijd te maken maar met het feit dat die persoon maar beter kan zitten voor het fout gaat.
Ik vind persoonlijk dat het een kleine moeite was geweest om je kind op schoot te nemen, Gia. Het is niet zo dat er van je verlangt werd op te staan, en het werd toch gevraagd? Zolang het op een beleefde manier gevraagd werd zie ik echt geen probleem.
Naja, wellicht ben ik ook wel raar.
quote:If you see someone without a seat, give him one of yours!!!
Op maandag 06 augustus 2001 19:56 schreef Gia het volgende:
quote:Heb je toen aan iemand gevraagd of je mocht zitten of heb je je alleen maar zitten opvreten van binnen. Ik sta ook op voor oude mensen en zwangere vrouwen maar soms heb je het niet door en dan zie je dat mensen al een hele tijd staan te ergeren. VRAAAAG het dan, ik bijt niet hoor!.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:37 schreef Ester het volgende:
Toen ik hoog zwanger was had ik enorme last van mijn rug. Ik ging met het openbaar vervoer en NIEMAND stond op. Hierdoor ben ik flauw gevallen en eerder uit de bus gestapt.
BTW, ik sta zeker niet aan Gia's kant, zeker niet.
quote:Had je bij mij moeten doen, dan had ik je persoonlijk door het raampje gevouwen.
Op donderdag 02 augustus 2001 14:15 schreef Dash het volgende:
Ach, er zijn nog ergere mensen.
Ik en mijn vriendin stappen in Breda op de trein naar Den Haag. Vol. een plek van 4 zitplaatsen (IC+) zitten 2 mensen en een hond!
Ik jaag die hond van die stoel af en bied mijn vriendin een plaatsje aan, waarna ik ook ga zitten.
Krijg ik commentaar:
"wij hebben ook voor die hond betaald hoor!"Ik:
"Zit niet te zeiken trut! Ik blijf niet staan voor een hond"
"Als je nog iets durft te zeggen sla ik er op, je uit je reactie laat je blijken dat je mij minder vind dan een hond, dus don't push your luck"Rest van de reis hebben ze de hele tijd niets durven zeggen.
Ook al heb je gelijk dat je recht hebt op een zitplaats, als je het zo doet ben je op het verkeerde adres bij mij en ik hoop een boel anderen.
--edit--
ietsje minder kan ook wel
Als je zowiezo met je gore poten aan mijn hond durft te zitten dan sloop ik je.
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 07-08-2001 16:15]
quote:Volgens mij heeft dat er gewoon mee te maken dat je je kinderen niet goed opvoedt. Dat blijkt wel uit het hele verhaal dat je hier hebt opgehangen (en steeds een beetje aanpast om toch niet helemaal op je bek te gaan).
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:03 schreef Gia het volgende:
We hebben trouwens afgelopen dinsdag wel even moeten staan, op het balkon, van Eindhoven naar Helmond. En ik had de grootste moeite om te voorkomen dat mijn kinderen lastig werden of omvielen.
Ik weet het niet zeker hoor...
quote:Ik vind dit ook een goed punt!
Op donderdag 02 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:[..]
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.
Een kind van 9 kan in de trein nog niet zo goed zijn evenwicht bewaren.
Als mijn kinderen een jaar of 13 of zo zijn, dan laat ik ze ook opstaan voor bejaarden, heb ik trouwens vroeger zelf ook altijd gedaan.
Maar nu, terwijl er zat jongeren zitten, sta ik niet meer op.
De NS schiet te kort met 2e klas wagons.Ik ga trouwens ook 1e klas zitten als er nergens anders plaats is.
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:46 schreef Doc het volgende:
Overigens lastig dat je kinderen zo'n beperk evenwichtsgevoel hebben of te weinig spierkracht hebben om op 9 jarige leeftijd op eigen benen in een rijdende trein te staan. Ik ben blij dat mijn dochters van 2 en 3 wel het vermogen hebben te staan in een juist het station uitrijdende trein (veel wissels dus wat schokkeriger) te staan. Ze houden zich dan goed vast, maar vinden het razend spannend...
quote:Doc toch , foei!
Ook jammer voor je dat je zo'n probleem had met het feit dat het meisje dat wat van je zei jonger was dan jij. Is het niet lastig op een site als deze waar nog meer mensen jonger zijn dan jij en commentaar op je hebben?
De mensen waar het hier over gaat, vroegen niet om een zitplaats, dat deed de persoon die naast mij stond voor die mensen. (misschien beledigde ze daarmee wel die mensen!)
Ik geloof niet dat die vrouw op de plaats van mijn zoontje had willen zitten, aangezien ze dan naast de rokende man had moeten zitten, waar ze overigens wel een opmerking over maakte.
Dus had ik mijn zoon op schoot genomen en had die vrouw de zitplaats geweigerd, dan had het blondje kunnen gaan zitten. Misschien was dat haar insteek wel?
En je betaald voor een hond nog meer voor een treinkaartje dan voor een kind, maar ik vind een hond op een stoel smerig. Onze hond mag ook niet op de bank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |