abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20669452
sugar kan me je gevoel heel goed voorstellen. en tsja, al zouden ze daar iets over kunnen zeggen, over de kans dat het alsnog op een ks uitloopt. als tijdens de bevalling besloten wordt dat het alsnog een keizersnede moet worden dan is dat maar zo lijkt me. natuurlijk heel jammer van de doorstane weeën maar dan heb je 't wel geprobeerd.
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 18:12:00 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_20669556
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heb ik toch ook niet gezegd? En al helemaal niet bedoeld, mocht iemand dat denken.
Sorry, kwam op mij een beetje over dat als je niet vlot op de been was, een zeurderige pieper was.

Sugar, er schijnt in Amsterdam een vrouw te zijn die goed is in het draaien van babietjes die in een stuit liggen. en dat áls ze het babietje niet gedraait krijgt, dat het dan niet te draaien zou zijn of zo. Ik meen dat Phileine hier meer van af wist, naam en zo.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 18:22:34 #128
43556 miss_dynastie
pi_20669775
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 18:12 schreef moussy het volgende:
Sugar, er schijnt in Amsterdam een vrouw te zijn die goed is in het draaien van babietjes die in een stuit liggen. en dat áls ze het babietje niet gedraait krijgt, dat het dan niet te draaien zou zijn of zo. Ik meen dat Phileine hier meer van af wist, naam en zo.
Riet van Baaren, slotervaartziekenhuis Amsterdam. Was toen op tv in de kraamafdeling
  † In Memoriam † vrijdag 16 juli 2004 @ 18:25:00 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_20669817
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 18:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Riet van Baaren, slotervaartziekenhuis Amsterdam. Was toen op tv in de kraamafdeling
  vrijdag 16 juli 2004 @ 18:38:56 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20670128
Ja, weet ik! Maar het ligt dus niet aan "niet kunnen draaien", maar aan apie die een te zwakke hartslag ervan kreeg. Ergens zit dus iets klem en is het voor de baby niet goed. Dat ligt (voor zover ik weet) niet aan de manier van draaien en het lijkt me geen zin hebben het nog eens bij deze "goeroe" te proberen.
Maar: mijn nichtje is bijna vlos én heeft een tijd bij Riet "meegelopen". Ik heb haar om advies gevraagd. Mocht het zin hebben, dan proberen we het denk ik alsnog daar!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 juli 2004 @ 19:01:40 #131
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20670593
Sugar, ik heb verder geen tips maar m'n nichtje is kraamverzorgster en die heeft m'n adere nicht een keer advies gegeven waar ik bij was. Nicht 2 kreeg toen een geplande keizersnede, maar tijdens een stuitbevalling loop je natuurlijk ook wel een klein risico. Anyway het ging over dingen die je soms beter op een papiertje kan neerzetten en van te voren doorspreken met de mensen die bij de operatie zijn. Zoals dat je het misschien fijn vindt om de baby 'naakt en ongewassen' op je borst te krijgen ipv dat het al wordt aangekleed zoals soms gebeurd. En dat de rest van de familie de baby pas kan zien als jij ook ruim je tijd gehad hebt voor de baby, soms houden ze daar geen rekening mee als ze je nog aan het oplappen zijn. Vraag of iemand die erbij is een foto wil maken als ze de baby op de weegschaal leggen en je vriend (of man dunno) bij jou wil blijven. Er zullen vast meer dingen zijn, maar dit is wat ik toen onthouden heb omdat m'n nicht van mensen waar ze bij kraamde vaak hoorde dat ze met dit soort dingen te weinig rekening hadden gehouden. Misschien heb je er wat aan
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:24:00 #132
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20687238
Sjoeg, je komt er wel uit zie ik. Je zult toch altijd wel met een twijfel blijven zitten hoor, wat je ook beslist. Je weet toch nooit of je het goed doet. Maar vertrouw op je intuïtie, daar heb ik gedurende de zwangerschap ook blindelings op leren vertrouwen.

En inderdaad, zet alles voor jezelf op papier. Ook bij een stuitbevalling. Mochten de dingen toch anders lopen dan van tevoren gedacht, dan kun je daarop terugvallen. Bespreek het van tevoren goed. En idd laat je nogmaals goed informeren door de gyn. Vergeet ook niet die site te bezoeken die ik al aangaf. Hier nogmaals de link www.nvog.nl
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 18 juli 2004 @ 21:07:10 #133
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20708316
Het voelt helemaal niet alsof ik eruit kom, eerlijk gezegd... Vind het zo moeilijk en word er vooral zo verdrietig van!

Die site had ik indirect al gelezen, omdat de gyn ons die info geprint heeft meegegeven. Andere zoektochten op internet leveren gewoon wisselende verhalen op. Zo moeilijk.
Ben er eerlijk gezegd helemaal down van en loop al dagen te huilen. Ik wil niets verkeerds beslissen. Ik kan niet in de toekomst kijken!!!!! :'(
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_20708672
sugar, ik denk dat er niet één ultiem antwoord op of 'beste weg' is uit dit dilemma. probeer er vanuit te gaan dat het gewoon twee verschillende routes naar dezelfde uitkomst zijn. je wordt daar neem ik aan goed in de gaten gehouden tijdens de bevalling en je apie ook. en mogelijk kun je afspraken maken over wanneer je wil dat er alsnog besloten wordt tot een keizersnede? sterkte ermee, hartstikke vervelend als je zo loopt te malen.
  zondag 18 juli 2004 @ 21:37:49 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20709037
Sugar, ik weet wat je voelt. Ik heb uiteindelijk 2 weken tijd nodig gehad voor het maken van een beslissing. Elke keer weer uitstel gevraagd aan de gynaecoloog . Gelukkig had hij er alle begrip voor.

Ik heb ook al die onderzoeken gelezen indertijd en veel met de gynaecoloog gepraat en naar zijn ervaringen gevraagd met stuitbevallingen.
Ik koos uiteindelijk voor een stuitbevalling en kon op veel onbegrip rekenen. Veel mensen vonden dat ik mijn baby daarmee in gevaar bracht, terwijl ik gewoon veel vertrouwen had in de gynaecologen. Ze hadden mij verzekerd dat ze direct ingrepen zodra ze het niet vertrouwden. Het belangrijkste bij een stuitbevalling is dat als eenmaal de billen geboren zijn, het hoofdje ook snel moet komen. De gynaecoloog zei dat zodra ze merkten dat de gewone weeen niet krachtig genoeg waren of als ze doorhadden dat ik te vermoeid zou worden om goed te kunnen persen ze heel snel alsnog tot een keizersnede zouden besluiten. In de 25 jaar dat mijn gynaecoloog al werkte had hij nog nooit meegemaakt dat het kindje gestorven was omdat het hoofdje niet snel genoeg geboren werd.

En aan de andere kant is het bij Job tijdens de keizersnede bijna fout gegaan, omdat ze zijn billen/benen er al uit hadden en zijn hoofd klem zat onder mijn ribben. Het duurde echt lang voordat ze zijn hoofd er ook uit hadden en zijn Apgarscore was dan ook een 3 en hij moest meteen beademd worden en leeggezogen.

Ik wil helemaal geen keus voor jou maken Sugar, want er is geen goede keus of slechte keus. Alles heeft zijn voor- en zijn nadelen en het is ook een illusie om in die korte tijd die je hebt voor je keuze alle voor- en nadelen helemaal op een rijtje te hebben. Uiteindelijk is dit een pure gevoelskwestie en het enige wat voor mij doorslaggevend was was dat ik eigenlijk gewoon wilde bevallen en dat ik heel veel vertrouwen had in de medische staf. En dat laatste heb ik gekregen door gewoon een aantal keren een gesprek aan te vragen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_20709302
livelink je hebt 't vast al eens opgeschreven, maar waarom moest bij de geboorte van Job uiteindelijk tot een KS worden overgegaan?
  zondag 18 juli 2004 @ 21:49:27 #137
37150 livelink
pi_20709340
Job lag overdwars, dus kon hij er met geen mogelijkheid via een normale bevalling uitkomen. Dat was ook de reden dat zijn hoofd klem zat onder mijn ribben.
pi_20709443
ah ja nu weet ik 't weer. tnx.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:26:02 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20710094
Dankjulliewel. Ik voel me heel erg begrepen!

Net hebben vriendje en ik er echt even voor gezeten en gepraat. Vrijdag spreken we met gyn alles door en gelukkig zijn we het eens over ons "eerste gevoel". Als de gyn vertrouwen heeft en ons heldere antwoorden geeft, kunnen we beslissen.

Hopelijk vraag ik me daarna dan weer lekker af of het een meisje of een jongen wordt, in plaats van of het wel of niet met een gewone bevalling zal gaan en of het wel of niet zonder complicaties zal verlopen. Want ja, die vraag blijft er altijd en ligt ook niet in onze handen. Maak ik me liever "druk" om het geslacht, of ik zal huilen als ik apie voor 't eerst zie en hoe het allemaal zal zijn.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:40:25 #140
37150 livelink
pi_20710432
Je klinkt in ieder geval weer wat rustiger, Sugar. Fijn dat jij en je vriend het erover eens zijn. Hopelijk tref je een goede gynaecoloog vrijdag.
pi_20759507
Ik ben zelf vanuit een stuipligging geboren via de 'normale' manier , kont eerst dus

Je hebt dan kans dat je heupen niet helemaal goed ontwikkeld zijn en je de 1e paar jaar een soort van beugel om moet om te voorkomen dat de heup uit de kom gaat (hoop dat ik het zo goed zeg)

Verder geen problemen ervan gehad hoor
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:42:43 #142
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_20760201
Voor iedereen met een kindje dat in een stuitligging ligt, heb ik misschien een goede tip. Ik vond het zelf een beetje vreemd kllinken, maar verschillende moeders hebben mij verzekerd dat het echt helpt!!!!

Oke, komt de tip:
Laat je partner (of iemand anders natuurlijk), 3 tot 5 avonden op een rij de zijkanten (buitenkanten, dat dikkere gedeelte) van je kleine tenen masseren. 10 minuten voor de rechterteen en 10 minuten voor je linkerteen.

Ik heb echt van heel veel vrouwen gehoord dat het echt heeft geholpen, dus misschien is het het proberen waard!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2004 @ 10:44:57 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_20760239
voetreflexmassage ofzoiets

Na wat tenen gepriegel is de bevalling van René heel snel begonnen
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:56:40 #144
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20760450
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:04 schreef renkie het volgende:
Ik ben zelf vanuit een stuipligging geboren...

Tink, ik ga dan tóch die tip maar proberen!!!!! Heb vriendje net jouw instructie gemaild, dus hopelijk vanavond eerste sessie!
Mous, lag René verkeerd eerst?
pi_20760683
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:04 schreef renkie het volgende:
Je hebt dan kans dat je heupen niet helemaal goed ontwikkeld zijn en je de 1e paar jaar een soort van beugel om moet om te voorkomen dat de heup uit de kom gaat (hoop dat ik het zo goed zeg)
Dat is dus niet waar. Het heupgewricht wordt al vóór de geboorte ontwikkeld, het klopt dus niet dat een stuitligging die verkeerde ontwikkeling veroorzaakt. Die ontwikkeling heeft dan immers al lang plaatsgevonden!

Het kan echter best zijn dat een stuitligging een heupluxatie (= heup uit de kom) kan veroorzaken, maar dat weet ik niet, zo goed ben ik niet op de hoogte. Maar dit is waarschijnlijk wat je bedoelde.

(Overigens was ik zelf ook een 'stuiter' én ben ik geboren met een heupluxatie, maar het één heeft in mijn geval niet met het ander te maken. Mijn heupgewricht was immers ook niet goed ontwikkeld, en ik had dus dysplasie. In mijn geval is de heupdysplasie veroorzaakt door erfelijkheid).
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:29:09 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_20761131
Ohja, ik hoorde ook nog dat veel babies die na die massage nog niet draaien, daar een hele goede reden voor hebben. Dan is de navelstreng bijvoorbeeld te kort, of het hoofdje te groot of te klein (ja dat kan ook nog) om een 'normale' geboorte door te maken.

Misschien helpt het bij het accepteren van een stuitligging als je dit in het achterhoofd houdt. Het zou mij persoonlijk in ieder geval wel helpen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 22 juli 2004 @ 21:34:56 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20796166
Vanavond gaan we de 2e sessie in van het tenen-verhaal! Was best lekker eigenlijk! Maar apie is er nog niet wezenlijk van ondersteboven...

Ik voel me verder nog steeds beter sinds het "gesprekje" met vriendje over dé beslissing! Gelukkig!
We hebben dat lijssie met vragen aan de gyn en zijn het in elk geval nog steeds eens over ons eerste gevoel: liefst een stuitbevalling! Maar de gyn moet daarin wel veel vertrouwen geven én hebben (zoals ook Livelink dat beschreef). We wachten haar antwoorden op ons vragen-lijssie daarom af voordat we definitief beslissen. Morgen zien we haar, om kwart over tien.

Gelukkig hoor ik van "vakmensen" dat een stuitbevalling toch ook wel vaak wordt aangemoedigd; vlossen worden er nog steeds mee opgeleid dat 't prima kan en dus ook nagestreefd mag worden... Dat sterkt me.
pi_20797172
Sugar, ik ga voor je duimen morgen
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:24:19 #149
37150 livelink
pi_20797175
Sugar, alvast veel succes voor het gesprek morgen. Ik hoop dat je bevredigende antwoorden krijgt op al je vragen.
pi_20797258
Sugar, heel veel succes morgen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')