Sjoeg, ik heb mijn verhaal idd in dat topic gezet, maar voor jou nog eventjes:
De keizersnee is me reuze mee gevallen. Was vooral stiknerveus.
Toen de beslissing gevallen was om niet te draaien is mij direkt de keuze voorgelegd: bevalling of ks. Ik had al heel veel via internet opgezocht en heb de beslissing heel overwogen genomen. Kijk eens hier
www.nvog.nl onder het kopje verloskunde. Daar vindt je heel duidelijke info over stuitligging en keizersnee. Dit heeft voor mij veel vragen beantwoord. Is ook een site die me door het ziekenhuis is aangeraden.
De keuze voor een ks was voor mij vanwege dit: Ik kan aangeven of ik pijn heb, zo'n kleintje niet. Tuurlijk wordt de kleine tijdens zo'n bevalling streng in de gaten gehouden, maar toch. Het was ook wel een gevoelskwestie hoor.
En tuurlijk zag ik er niet naar uit om 5 dagen in het ziekenhuis te liggen, maar je hebt een volledig medisch team dag en nacht ter beschikking en dat is ook wel wat waard. En ik heb me nooit verveeld. Had een leuke buuf en geweldige verpleging. Het sfeertje wat daar hing was super.
Tijdens de keizersnee ben je er helemaal bij. Als je tenminste kiest voor een ruggeprik. Je moet het zo zien dat de operatie voor 20% bestaat uit het apie eruit halen en 80% om alles dicht te maken. Je mannetje mag er gewoon bij zijn en hij gaat ook met de kleine mee als die gecontroleerd wordt. Het gaat allemaal best snel, achteraf gezien. Op het moment lijkt het uren te duren, want je bent zo verwachtingsvol. En daarna duurt het dichtmaken zo lang, omdat je graag naar je kleintje toe wilt. Maar dat is puur je gevoel.
Weet je wat het is Sjoeg? Je bent snel geneigd om de negatieve verhalen te onthouden. Het kan natuurlijk fout gaan, maar dat kan een gewone bevalling ook. Maar het gaat meer goed dan fout moet je maar denken. En als je mijn mening vraagt, ik zou zo weer een keizersnee doen.
Het herstel gaat ook goed, je moet jezelf gewoon heel goed in de gaten houden. Niet denken, ach dat kan best. Gewoon niet doen.
Maar ik vertrouw erop dat je je eigen weloverwogen beslissing neemt. Succes ermee!