abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 april 2004 @ 12:41:51 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18650978
Toen ik voor de keuze stond keizersnee of stuitbevalling hebben ze me eerlijk verteld over dat Canadese onderzoek. Wat dat betreft vond ik dat ze me heel eerlijke informatie gaven en me echt zelf de keuze lieten maken.

Ik had dus toch gekozen voor een stuitbevalling, maar toen ik twee weken overtijd was van Katja, heeft de gynaecoloog alsnog besloten dat een keizersnede het meest verstandige was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_18671888
For ev'ry season turn turn turn turn
a time to laugh a time to lalalalalala (ik heb altijd bij stuitligging dat hippieliedje in mijn hoofd, mischien kan je het toezingen Dutch? Heel veel succes met turnen!!)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  zondag 25 april 2004 @ 20:38:18 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18678751
Toot!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_18687625
quote:
Op zondag 25 april 2004 20:38 schreef dutchie het volgende:
Toot!
Baat het niet dan schaad het niet, zeg ik altijd...... ZING!!!! Met zijn allen!!!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 28 april 2004 @ 16:40:02 #55
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18748075
Misschien dat die van ons dan ook gaat draaien!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  woensdag 28 april 2004 @ 20:00:32 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_18753141
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze als het kattengejank van ons samen horen hier, dan denken: "Hč gezellig, laat ik eens wat dichterbij komen om goed te luisteren."

Maar hoe is het bij jullie Psyche2003? Ligt ook nog steeds verkeerd om? Willen jullie nu een gewone bevalling of toch keizersnee? Volgens mij heb je het in het zwanger-topic al verteld, maar ja zwangerschapsdementie hč.
  maandag 12 juli 2004 @ 20:24:45 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20581715
Hmmm, dat kaboutertje van Dutchie is uirteindelijk niet meer gedraaid.
Hoe zou het met mijn apie gaan? Hopelijk draait ie nog!

Ik ben nu 34 wkn en 5 dagen zwanger en hij ligt volgens mij al weken verkeerd. Vorige week zeker nog, zo constateerde de vlos. Morgen heb ik een echo, zodat gecheckt wordt of apie nog verkeerd ligt. En om te zien of er een reden is, waar placenta ligt en of navelstreng om koppie zit. En eventueel volgende week maandag draaien.
Ik vind het spannend!

Ik zei nu vooral op tegen die eventuele keizersnee! Ik wil zo graag gewoon bevallen! Moet nog helemaal niet die 10 stappen vooruit denken, maar dat vind ik moeilijk. Ik ben bang dat het toch uitdraait op een ks en dat lijkt me echt heel, heel, heel jammer en naar.

Livelink, zei jij niet in het begin van mijn zwangerschap dat ik jouw zwangerschap van Katja wel leek te kopieren?

Ik hoop echt dat apie draait. Morgen meer...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 12 juli 2004 @ 20:26:52 #58
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20581781
Spannend voor je Sugar. Maar ook al ligt je kleintje in stuit kun je ook gewoon bevallen he. Het is niet gelijk een keizersnee als je dat niet wilt.
Ik duim voor je dat de kleine niet eigenwijs is en lekker "normaal" ligt.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:13:33 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20584489
Sjoeg, je mag ook gewoon bevallen hoor. Het is aan jezelf waar je voor kiest.
Wat ik je wel zeer sterk aanbeveel is als je kiest voor een stuitbevalling, je van tevoren via een echo laat kijken hoe de navelstreng zit.
Bij mij was het dus zo dat Léon niet kon draaien omdat de navelstreng om zijn nek zat. Daarom was ik o zo blij dat ik toch voor een keizersnee gekozen had.
Dus als je voor een stuitbevalling gaat, neem geen risico.

En meissie, komt allemaal wel goed hoor. Een keizersnee is beslist geen ramp, ik was er erg blij mee dat deze optie er was. Je moet het zo bekijken, dat hoe je ook bevalt het blijft een wereldprestatie.
pi_20590480
Een stuitbevalling is heel goed mogelijk. Ik heb het zelf gedaan en ik vond het een eitje.
Misschien ook omdat het mijn tweede bevalling was, maar ik heb met persen minder pijn gehad met de stuitbevalling dan met mijn gewone bevalling.
Dat kwam ( denk ik) omdat je bij een normalen bevalling eerst het grootste deel, het hoofd, moet uitpersen en daarna glibbert dat lichaampje naar buiten en ik had nu eerst het lichaampje en met het hoofd werd ik geholpen. Die kleine man van mij werd eik gewoon gelanceerd door de gyn, omdat hij tijdens een perswee met zijn volle gewicht op me buik ging hangen en zo die kleine er samen met mij uitdrukte dat was wel even gevoelig maar omdat ik al een knip had gehad ben ik niet uitgescheurd.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:47:05 #61
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20594087
Nog steeds in een stuit dus, een onvolkomen stuit. Vanmiddag bespreken we met vlos of er gedraaid gaat worden en dat wordt dan naar alle waarschijnlijkheid maandag aanstaande. Spannend!

Echo gaf verder aan dat alles goed was. Apie heeft een behoorlijk groot hoofd ( ), zou dat een reden van stuitligging kunnen zijn? En ik heb "normaal" vruchtwater qua hoeveelheid. Da's jammer, want met veel vruchtwater is je kindje makkelijker te draaien. We'll see.

Angel, ben wel blij met verhalen als die van jou! Maar we wegen straks alles gewoon heel goed af met de deskundigen. Ik ga natuurlijk niet iets doen dat door hen als risicovol wordt gezien. Maar hoop nog op "gewoon bevallen", liefst zelfs een gewone ligging!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juli 2004 @ 13:33:28 #62
43556 miss_dynastie
pi_20595130
Sugar, als apie nou niet meer wil draaien en de omstandigheden gunstig zijn, kies je dan voor een stuitbevalling of heb je er nog niet heeeeel diep over nagedacht? Het lijkt me een moeilijke beslissing!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juli 2004 @ 13:37:08 #63
43556 miss_dynastie
pi_20595222
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 09:58 schreef Angel22 het volgende:
Een stuitbevalling is heel goed mogelijk. Ik heb het zelf gedaan en ik vond het een eitje.
Ik hoor de laatste tijd dat stuitbevallingen hier in het ziekenhuis nogal omstreden zijn
Als je per se wil kan het wel, maar bij voorkeur doen ze een keizersnede, zo heb ik van mijn overbuuf begrepen.
pi_20598288
Sugar wat betekent precies dat 'onvolkomen'? ik hoop dat het draaien gaat lukken!

ik heb trouwens begrepen dat een stuitbevalling prima mogelijk is, maar dan is het wel veiliger om in het ziekenhuis te zijn. een keizersnede is echt niet altijd te prefereren boven een stuitbevalling, dus raar dat sommige ziekenhuizen daar blijkbaar inmiddels toch vrij snel voor kiezen. het lijkt me wel een lastige beslissing. maar in overleg met de arts is er vast uit te komen, zeker als je zoals Dutchie zegt nog een echo laat maken om te kijken of er geen technische bezwaren zijn. Dutchie had je dat ook al op een echo gezien, die navelstreng?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 juli 2004 @ 15:33:06 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20598329
Ik wilde gaan citeren, maar het is nogal lang, vandaar een linkje over stuitliggingen: http://www.babyinfo.nl/perioden/bevalling/art_stuitligging.asp
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:41:45 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20598572
Miss_d, ik wil het liefst (zoals ik er nu over denk) een stuitbevalling doen... Maar ook ik heb gehoord dat veel gyns je toch wel zullen laten kiezen voor een ks. Vanmiddag (om 17.00 u.) gaan we naar de vlos en misschien kan ik dit soort info bij haar checken.
Ook dingen als:
* kan apie nog makkelijk draaien?
* wat zou in mijn geval de reden van stuit kunnen zijn?
* navelstreng om nekkie, is dat te zien op echo?
* als het toch een spoed-ks wordt, moet ik dan onder gehele narcose of niet (in deze regio)?
* hoe schat men het in, in mijn specifieke geval?

Hoop dingen om duidelijk te hebben, voordat we echt kunnen beslissen. Gelukkig hoeft het ook nog niet nu besloten te worden!

Bixis, onvolkomen stuit betekent: stuitje onderin en beentjes gestrekt opgeklapt naar boven. Lenig apie dus. Bij een volkomen stuitligging ligt het kontje ook onderin, maar heeft de baby de beentjes gebogen gekruist voor het buikje (net als in de goede houding) en zitten de voetjes dus juist weer bij de uitgang! Vaak komen de voetjes dan ook eerst en da's lastig, want dat is nou net het smalste deel! De moeilijkste stukken moeten dan nog komen en dat kan een probleem zijn i.v.m. te lang "binnen blijven".

Nu ga ik die link van Rewimo lezen!
pi_20598878
Sugar,

Heb nog even op internet zitten zoeken voor je en kwam via babybrabbel deze site tegen :
http://net.clubs.nl/stuitekindjes

Misschien dat je hier ook nog iets aan hebt.

Sterkte !
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:44:41 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20600255
Bixis, daar is bij ons nooit naar gekeken vooraf. Vond ik best vreemd. Daarom was ik o zo blij dat ik voor een keizersnee ben gegaan.

En een onvolkomen stuit betekent dat de beentjes onder de billen opgetrokken liggen. Volkomen stuit liggen de beentjes naast het hoofd. Of was het nou precies andersom?
pi_20601191
precies andersom, zie de link van rewimo + sugars uitleg.

maar raar dat ze daar bij jullie niet naar gekeken hebben!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:24:27 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20603717
Over de navelstreng: heb het de vlos gevraagd en het gevaar dat een "navelstreng om nekje" oplevert, is bij een stuitbevalling precies zo groot (of niet groot) als bij een normale ligging. Zegt ze. Dus daar hoeft ook niet specifiek extra alert naar gekeken te worden...

Verder vond mijn vlos het heel jammer voor ons dat we, net nu ik ben geswitchd van praktijk, alweer door moeten naar een gyn! maandag a.s. waarschijnlijk proberen te draaien dus! Als dat lukt en apie ligt de dag erna nog goed, mag ik terug naar de vlos. Anders blijf ik uiteraard onder de gyn's verantwoording vallen... Jammer! Want dit is echt een leuke praktijk!

Qua vruchtwater zit ik dus op "normaal" en dat is lastiger bij het draaien, maar zorgt er weer wel voor dat apie zich ook lastiger terug zal draaien als het gelukt is! En apie is nog niet ingedaald; ook gunstig! Blijf benieuwd!

Dutch, hadden ze bij jou ook proberen te draaien?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:51:13 #71
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20605908
Sjoeg, mijn gynaecoloog vond het te vroeg om voor 36 weken te draaien. De kans dat de kleine terugdraait is dan groter. Is ook afhankelijk van hoe groot je kleintje nu is volgens mij. Maar uiteindelijk is er toch niet gedraaid, ik wilde het zelf ook niet meer. Het voelde gewoon niet goed. Achteraf bleek het dus intuďtie te zijn, want mijn zijn strengetje om zijn nek was het toch niet goed gegaan. Daarnaast zat de placenta ook aan de voorkant wat het draaien bemoeilijkte. Het kon wel, maar de gyn was er geen voorstander van.
Ben benieuwd of het gaat lukken, succes!!
pi_20616131
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik hoor de laatste tijd dat stuitbevallingen hier in het ziekenhuis nogal omstreden zijn
Als je per se wil kan het wel, maar bij voorkeur doen ze een keizersnede, zo heb ik van mijn overbuuf begrepen.
Mijn eerste reactie was dat ik hoorde dat duncan in een stuit lag " IK WIL EEN KS" en de gyn heeft me gewoon heel goed voorgelicht en was er zelf behoorlijk van overtuigd dat ik het ook gewoon kon doen.
In ons ziekenhuis ( tis een kloteziekenhuis maar bevallingen kunnen ze wel ) snijden ze liever niet als het niet echt nodig is.
Nadat ik de voordelen en nadelen tegen elkaar had afgewogen, vond ik zelf dat er meer voordelen voor zowel mij als die kleine aan de gewone bevalling zaten. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk.
Ik hoop alleen dat mijn positieve verhaal wat angst wegneemt.

Sugar Your welcome
  woensdag 14 juli 2004 @ 12:23:25 #73
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20616723
Zucht. Ik hoop echt dat het draaien lukt. Moet zeggen dat het me toch wel behoorlijk dwars zit. Tranen zitten sowieso hoog de laatste dagen.
Zit nu maar te wachten op telefoontje van vlos-secretaresse, die gaat me vertellen hoe laat er maandag gedraaid gaat worden.

En anders? Anders hoop ik dat een stuitbevalling kan en ook niet wordt afgeraden. Vind het wel erg jammer dat ik naar het ziekenhuis moet dan...
  woensdag 14 juli 2004 @ 12:45:33 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20617138
Sjoeg, is heel normaal hoor hoe je je voelt. Had ik ook. Je zit continu te twijfelen. Denk maar zo, uiteindelijk neem je altijd de juiste beslissing. En je moet ook vertrouwen op de expertise van het medisch team.
Komt allemaal goed.

Trouwens, hou er rekening mee dat een stuitbevalling ook inhoudt dat je in het ziekenhuis bevalt. Dat doen ze niet thuis, niet als het van tevoren bekend is en alles volgens schema gaat. Ze nemen geen enkel risico. Maar je mag wel weer direct naar huis als alles goed is gegaan.
pi_20618714
heheheeh ja zelfs snachts in mijn geval....

ik ben om ff over 12 ur 's nacht bevallen en mocht van de gyn naar huis toe als ik dat wilde... alleen de verpleging was het daar geloof ik niet mee eens.... En daar had deze dame dus ronduit schijt aan want ik ben vreselijk tekeer gegaan daar tegen die nachtzuster.
Ik had niet te veel bloed verloren en ik zat nog steeds met dat infuus, die moest er dus uit anders kon ik niet douchen... nou de verpleging kwam maar niet.... en na een uur wachten had ik zoiets van als ze nu niet snel komt haal ik em er zelf uit!!! 5 minuten daarna was ze aanwezig maar volgens haar moest dat infuus blijven zitten ( waren naween remmers), ik zo Ja dat moest ook maar twee uur na de bevalling mocht dat ding eruit en dat is nu dus al bijna 3 uur!!!! Dus of jij haalt em eruit of ik doe hetzelf... nou toen is ze toch maar dat ding er gaan uithalen....
Ik meteen hup in de benen om te gaan douchen en manlief heeft even mijn ouders gebeld om ons naar huis te brengen Dat mens ( zuster) was echt niet gelukkig met me, maar ik voelde me goed en Duncan was ook ok, dus dan ga ik niet onnodig een bed bezet houden.
Ik had toestemming van zowel de gyn als de ass gyn alleen die nachtzuster lag dwars. Nou ja pech gehad dan, wat zij kan kan ik beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')