abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51308594
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:16 schreef nikky het volgende:

[..]

Misschioen liggen ze de eerste dagen een beetje dubbel ( bij mijn dochter was het maar een paar uur ) en dan een aantal dagen voetjes recht naar voren. Maar ze hebben wel weer een mooi rond koppie en niet zo'n verfrommelde als met een vaginale bevalling
Dat vooral maar de mijne had een blauwe kont, da's ook een rare gewaarwording
Die is trouwens vaginaal geboren, eerste kind. Met de inzichten van 16 jaar - 1 maand geleden allemaal heel goed gegaan. En ik ben er nog steeds blij om en trots op dat we het zelf hebben kunnen doen. Mijn kanjer en ik
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  Milf maandag 9 juli 2007 @ 23:08:51 #277
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51308631
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:07 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Dat vooral maar de mijne had een blauwe kont, da's ook een rare gewaarwording
Die zit toch in ene luier !

Nee de mijne was puntgaaf
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51308672
Ik editte
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:26:51 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51311232
marlieske , als jij niet wilt proebren, neit doen.
Zoald ik z&g zei hier wel draaipoging geprobeerd met 40.5 week ( ja toen nog ) niet gelukt helaas, ze vouwde zich idd ietsjes dubbel, maar idd gaaf rond mooi snoetje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:33:33 #280
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51314682
Marlieske, ik zou inderdaad gewoon duidelijk zijn in wat je wel en niet ziet zitten. Hoogstwaarschijnlijk plannen ze dan een ks.

Het is wel slim om dan een beetje te lezen in het ks-topic, dan denk je misschien aan dingen die je wel wil weten of regelen, waar je zelf zo niet aan denkt. Hier is het: Keizersnee-ervaringen deel 2
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:17:26 #281
393 phileine
espańola
pi_51314926
Is het niet zo dat je zelf mag kiezen of je een ks wil of een stuitbevalling? Of in inmiddels het beleid eindelijk veranderd en krijg je gewoon standaard een ks?
mooi he, alles
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:24:33 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51314978
Nee, je mag zelf aangeven wat je wilt, sommige ziekenhuizen zijn wel wat sneller geneigd een ks te doen. Maar ik zei het, omdat marlieske zelf aangaf een stuitbevalling niet te zien zitten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:14:35 #283
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_51316852
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:43 schreef marlieske het volgende:
hmmmz even ruw weg doorgelezen maar kan het niet vinden.... weet iemand of een gyn uberhaupt een kindje uit de stuit kan/wil draaien als de placenta totaal over de buikwand heen ligt?
Het kindje ligt trouwens in een onvolkomen stuit (beentjes en hoofdje dus omhoog, billen onderin).

Heb vrijdag een afspraak met de gyn.
Daar was toen bij mij ook twijfel over. De ene gyneacoloog zei dat dat niet uitmaakte, maar de volgende (die uiteindelijk de versie zou gaan uitvoeren, maar wij inmiddels al van besloten hadden het niet te doen) zei er absoluut niet aan te beginnen. Kans dat de placenta los zou raken.
Dat heeft mijn alleen maar gesterkt in ons besluit om het niet te doen.

Ik weet het is heel lastig om bij dit soort dingen een beslissing te nemen, maar je moet wel echt vertrouwen hebben in degene die zo'n versie uitvoert. En daarnaast, laat je ook eens leiden in je gevoel. Vaak sterkt je dit.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:12:44 #284
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51318404
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:14 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik weet het is heel lastig om bij dit soort dingen een beslissing te nemen, maar je moet wel echt vertrouwen hebben in degene die zo'n versie uitvoert. En daarnaast, laat je ook eens leiden in je gevoel. Vaak sterkt je dit.
Nou mijn keuze heb ik zo duidelijk, maar iedereen is tegenwoordig zo voor het draaien enzo.
Dat ik me straks bijna bezwaard voel als ik aangeef geen versie te willen/durven.
Daarbij heb ik enkele jaren terug een dubbele bekkenbreuk gehad en daar heb ik nu behoorlijk wat last van.... en om dan een hoop gepor en geduw te hebben bij mijn schaambeen... tja kweet niet of dat een strak plan is.
Maar ik zal de vrijdag horen wat de gyn er van denkt, hij moet goed kunnen babbelen wil hij me overtuigen.
Mama van Isa en Ties
pi_58610671
Inmiddels ben ik vandaag 34 weken en 4 dagen zwanger en kleintje ligt ook hier in een stuit
Met 28 weken (echo) lag die nog goed, controle erna bleek dat kleintje gedraaid is
Ik vind het vooral lastig dat je verschillende berichten overal hoort, bijvoorbeeld dat baby's in principe tot 36 weken kunnen draaien, maar soms hoor je weer andere termijnen

Zelf zijn we er al wel over uit dat als 't kleintje staks nog in stuit ligt we niet voor een stuitbevalling gaan, maar voor een keizersnede.
Over anderhalve week moet ik weer op controle, maar tot nu toe is de houding nog niet veranderd (goed te voelen). Als kleine dan nog in stuit ligt worden we doorgestuurd voor een echo en daarna naar de gyn

Ik zie wel op tegen een keizersnede (ga het topic wel even doorlezen nog), maar stuitbevalling zien we gewoon ook echt niet zitten.
Hopelijk wordt er nog gedraaid door de baby..
  maandag 12 mei 2008 @ 00:20:42 #286
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_58619724
Hoi Mrien, zoals je al hebt gelezen zat ik vorig jaar met dezelfde vragen en dingen als jij.
Uiteindelijk is onze kleine meid nog een klein beetje van ligging veranderd van een onvolkomen stuit naar een voetligging (voeten dus naar beneden hoofdje boven bij je ribben) er werd uiteindelijk niet gedraaid en het werd een geplande (naja... ) keizersnede die werd gepland voor 3 augustus, uiteindelijk heeft Isa spontaan besloten dat ze de 22ste juli geboren wilde worden dus werd het een spoedje.
Ik heb de ks niet als vervelend ervaren en zou er niet eens echt problemen mee hebben als een volgend kindje ook zo geboren zou worden. Het herstel ging namelijk voorspoedig en na 1,5 week liep ik achter de kinderwagen.

Bij mij was vooral de gedachte aan mogelijk zuurstof tekort bij een vaginale bevalling een reden om voor de ks te kiezen gelukkig was de gyn het voor 200% met me eens.
Als de kont als eerste was gekomen was Isa vaginaal geboren omdat ik met 10 cm ontsluiting naar de ok werd gebracht en dan voor de snelste weg gekozen zou worden, en aangezien een kont bijna net zo groot is als een hoofdje zou het risico stukken minder zijn geweest en dat had ik dan ook prima gevonden, het ging namelijk allemaal keurig volgens het boekje en zelfs nog wat sneller.

Kies voor het geen waar jij en je partner achterstaan en vergeet je fototoestel niet als je voor een ks mocht kiezen(anders ook niet vergeten hoor ), het is namelijk erg mooi om op foto vast te leggen.
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')