Hoi Mrien, zoals je al hebt gelezen zat ik vorig jaar met dezelfde vragen en dingen als jij.
Uiteindelijk is onze kleine meid nog een klein beetje van ligging veranderd van een onvolkomen stuit naar een voetligging (voeten dus naar beneden hoofdje boven bij je ribben) er werd uiteindelijk niet gedraaid en het werd een geplande (naja... ) keizersnede die werd gepland voor 3 augustus, uiteindelijk heeft Isa spontaan besloten dat ze de 22ste juli geboren wilde worden dus werd het een spoedje.
Ik heb de ks niet als vervelend ervaren en zou er niet eens echt problemen mee hebben als een volgend kindje ook zo geboren zou worden. Het herstel ging namelijk voorspoedig en na 1,5 week liep ik achter de kinderwagen.
Bij mij was vooral de gedachte aan mogelijk zuurstof tekort bij een vaginale bevalling een reden om voor de ks te kiezen gelukkig was de gyn het voor 200% met me eens.
Als de kont als eerste was gekomen was Isa vaginaal geboren omdat ik met 10 cm ontsluiting naar de ok werd gebracht en dan voor de snelste weg gekozen zou worden, en aangezien een kont bijna net zo groot is als een hoofdje zou het risico stukken minder zijn geweest en dat had ik dan ook prima gevonden, het ging namelijk allemaal keurig volgens het boekje en zelfs nog wat sneller.
Kies voor het geen waar jij en je partner achterstaan en vergeet je fototoestel niet als je voor een ks mocht kiezen(anders ook niet vergeten hoor

), het is namelijk erg mooi om op foto vast te leggen.