ZWOLLE, woensdag
Het was slechts een berichtje in de krant: "Seksclubhouders opgepakt voor mensenhandel";. Kwade genius in het verhaal is volgens justitie seksbaas Carlos D. (60) uit Assen. Opgelucht door de arrestatie van de Drent, afgelopen week, durft de Roemeense Anna (21) eindelijk te vertellen hoe dit monster haar in zijn tentakels hield.
Achter een glaasje water schuift ze nerveus heen en weer op haar stoel, in een wegrestaurant bij Zwolle. Anna werd als veertienjarig meisje uit Roemenië geroofd, waarna ze met geweld in de prostitutie werd gedwongen in drie illegale bordelen in het land.
Carlos D., eigenaar van seksclub La Gare in Assen en sekshuis Irma La Douce in het dorpje De Kiel, werkte samen met de mensenhandelaar I. Deze Roemeen haalde Anna ooit uit haar ouderlijk huis en reed haar hoogstpersoonlijk naar de clandestiene prostitutiehel in Nederland.
Anna zal die verschrikkelijke dag in 1996 nooit vergeten."Ik werkte als jong meisje in de horeca in Roemenië. Opeens stond I. voor me. Hij beloofde me gouden bergen in de Nederlandse horeca. Twee weken later zat ik in een dikke BMW, op weg naar Nederland. We kwamen aan bij een vrijstaand huis in een grote stad. Eenmaal binnen zag ik meteen dat het fout zat. Er waren vijf Roemeense meisjes, van wie sommigen bont en blauw geslagen"
Anna kreeg meteen een Marokkaanse klant toegewezen. ";Ik weigerde, want ik was nog maagd" De spelregels werden haar meteen uitgelegd met een paar flinke klappen en een paar diepe sneden met een scheermes in haar arm, been en rug. De zeven jaar oude littekens zijn duidelijk zichtbaar. "Ondanks de maandenlange infecties moest ik dag en nacht doorwerken"
Rolluiken
Vluchten kon niet. "Er zaten stalen rolluiken voor de ramen. De deuren waren altijd op slot. Een jaar lang ben ik dat huis niet uit geweest. Er kwamen Turken, Roemenen, Nederlanders en vooral Marokkanen. Spuiten en zakjes coke lagen overal. We moesten het zonder condoom doen. Als er geen klanten waren, kregen we geen eten, drinken, sigaretten of zelfs tampons. Soms kwamen Italianen een meisje kopen. Zij moest dan direct vertrekken"
Een verliefde Nederlandse klant leek haar reddende engel. De toen 15-jarige Anna kreeg van hem een treinkaartje naar Groningen. "Daar belandde ik weer in een sekshuis. Ik mocht naar buiten, want ze wisten dat ik zonder geld en paspoort geen kant op kon" De tentakels van de bende strekten zich namelijk uit tot in Roemenië, waar ouders in de gaten werden gehouden en met de dood bedreigd.
Nadat ze ook daar wegliep, belandde ze in een ongure seksschuur in Nieuwe Pekela. Weer werd ze geschopt en geslagen. "Na twee dagen sprong ik uit het raam. Een Nederlandse ex-klant hielp me, maar ik belandde uiteindelijk als zwerfster op straat"
De climax in haar nachtmerrie kwam vorig jaar, toen ze tijdens de TT-nacht van Assen in La Gare belandde, de sekstent van Carlos D. "Er waren alleen meisjes uit Polen, Roemenië en Bulgarije. De zaak zat mudvol met zo´n zestig motorrijders, vooral Duitsers en Italianen. Carlos riep ons bijeen in de keuken en sommeerde ons om te gaan strippen. Toen een meisje weigerde, schopte hij haar bewusteloos. We waren doodsbang en gingen de zaal in. De hele zaak stond te joelen en te juichen toen we met zwaar geweld werden gedwongen om klanten te pijpen. Na die nacht ben ik gestopt. Niemand kan me nu nog vinden"
Ondanks de arrestatie van Carlos D. heeft ze nog steeds geen aangifte durven doen. "Want dan wordt je naam bekend bij de verdachte. Ik heb een dochtertje van anderhalf. Mijn pooier I., die me indertijd uit Roemenië ontvoerde, rijdt nog steeds rond in zijn dikke BMW om me te zoeken"
Anna woont nu in een huurhuisje, ergens in het land. Onlangs probeerde ze met pillen zelfmoord te plegen.[b] "Op wie ik het kwaadst ben? Op iedereen uit dat wereldje. Ze hebben mij mijn jeugd afgepakt. En op al die Nederlandse politici die dit alles maar gedogen!! "b]
Zijn we in Nederland dan zo diep gezonken dat we (lees: mannen) in grote getale misbruik blijven maken van dit soort meisjes en dat er niemand eens aan de bel trekt zodat dit soort ranzige praktijken/bordelen een halt toe geroepen kunnen worden?