abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:28:46 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_18566231
Okay, ik doe maar weer eens een poging... (tnx schatje en tom_tom )

Er doen inmiddels al diverse theoriën over Idols de ronde, zo zou de winnaar al bekend zijn, de contracten vergeven, er zou een mol in Idols zitten etc etc...

Bovendien is er veel te doen over de vermeende manipulatie van stemmen. Iedereen herinnert zich de filmpjes met een huilende JK omdat hij mamalief al 3 jaar niet gezien had.

Hoe kan het zijn dat ze op tv zeggen dat de lijnen nog open zijn terwijl je al een sms krijgt dat je niet meer kunt stemmen?

Daarnaast plaatste HenkJan een reactie in zijn gastenboek waarin hij aangeeft te vrezen dat Boris niet wint. Dit omdat iedereen toch wel verwacht dat hij gaat winnen en daarom minder vaak op hem gaat stemmen. Gevolg van dit door HJ geschetste scenario is een ware paniekgolf over internet, met her en der oproepjes om toch vooral extra op Boris te stemmen...

En wat wil deze banner op de Idols-site eigenlijk zeggen??

Zijn dit de laatste drie afvallers en wint Maud dus Idols 2004, of hadden ze bij Idols verwacht dat Maud er afgelopen zaterdag uit zou vliegen en staat ze er daarom niet tussen?

Kortom: Is het Fair Play bij Idols of wordt er aan alle kanten gemanipuleerd??

Dit is overigens een fantasie-topic, als je met een "vaststaande" bewering komt gelieve deze te onderbouwen d.m.v. bron of specifieke bewijzen! "Het is nu eenmaal zo" volstaat niet als bewijsvoering.

[ Bericht 3% gewijzigd door flugeltje op 20-04-2004 18:45:47 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_18566300
*terugvindpost*
pi_18566335
ik denk dat het wel fairplay is.... als Idols echt manipalief was hadden ze de moeder van JK wel naar nederland gehaalt... en moesten niet zijn vrienden dat doen...
pi_18566409
of hadden ze bij Idols verwacht

ze verwachten niets
ze weten 100% precies hoe en wat ze doen

over manipulatie zet ik maar niets neer
er is al zoveel over geschreven
(wel eens gedacht dat iemand achter de "knoppen" het geluid bepaald en zeer zeker ook hoe iets klinkt)
zo beinvloed je de kijker en leg je de wil op
jou product MOET en ZAL winnen!
jim was te jong en mocht niet winnen
en die "pipo" die in eigen beheer wilde mocht oprotten omdat dat commercieel niet te plukken was
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:38:58 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_18566416
Okay, dan kan ik nu eindelijk de theorie die ik vanochtend bedacht heb plaatsen...

Stel, ik ben Idols producent....

Ik heb een gedoodverfde favoriet in mijn programma zitten die verre weg de meeste stemmen trekt. Ik merk ook dat er iedere week weer minder gestemd wordt in totaliteit. Hoe ga ik er dan voor zorgen dat er wat meer cash in mijn kassa komt?

Ik ga mensen bang maken dat onze favoriet af gaat vallen. Daarom zet ik hem in de voorlaatste show ongeacht het aantal stemmen naast de afvaller op de kruk. Natuurlijk gaat hij door naar de finale, maar de fans van de favoriet zullen tijdens de finale-uitzending wél als gekken gaan SMSen.

En het leuke van mijn theorie is dat we over een paar dagen al zullen weten of hij enigszins in de richting van de werkelijkheid komt...
pi_18566481
waarom zouden ze manipuleren, als ze een idol zoeken die het meeste geld oplevert en die het publiek dus leuk vind?
pi_18566494
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:38 schreef harrie1 het volgende:
jim was te jong en mocht niet winnen
Dat is ook onzin Jim heeft al kweet niet hoe veel gewerkt... (mars, en gratis festivals enzo)
pi_18566599
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:42 schreef daeri het volgende:

[..]

Dat is ook onzin Jim heeft al kweet niet hoe veel gewerkt... (mars, en gratis festivals enzo)
de eerste weken zijn de grootste inkomsten
daarna de verkoop die direckt begint
zoek ff naar zijn leeftijd tijdens de finale
pi_18566602
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:42 schreef daeri het volgende:

[..]

Sinds hij 16 is ja, toen de finale van idols 2003 zich afspeelde was onze Jim nog maar 15.
// Last.fm
pi_18566985
hehe jim bij de tmf awards met die mooie diamantjes in zijn haar
pi_18572646
Maar goed.. het thema van aanstaande zaterdag leent zich er uitstekend voor ,voor de producent, om de kandidaten keihard onderuit te laten gaan en op deze manier hen eventueel uit de finale te houden
pi_18573009
Zien jullie het al voor je? De finale tussen JK en Boris?

Ik zie het namelijk wel gebeuren.
En dan Irma, mijn favoriet. Zou het niet zo kunnen zijn dat ze Irma ergens anders beter kunnen gebruiken? Ik weet niet of er richtlijnen zijn qua contracten voor de Idols-winnaar, maar ik zie Irma liever een stevig rocknummer neerzetten dan zo een zoetsappig stukje als Jamai vorig jaar. Commonnn
Ik bedoel, Hind is de enige die nog écht over is van de rest.

Als er dan wel richtlijnen zijn in de contracten, die aangeven welk soort muziek er gemaakt gaat worden (of al op de planken ligt) zou dat dan ook gelden voor de eventuele bijkomende reclame-contracten?

Ik gelooof niet meer in Idols. Boris wint en dat dacht ik eigenlijk al sinds de eerste ronden.
pi_18579209
Goed topic!

Als ik producent was dan zou ik inderdaad kijken naar wat het meeste geld oplevert. Dat is dus veel smsjes binnenhalen, maar ook het traject daarna is belangrijk.
Boris gaat het sowieso wel goed doen, daar is iedereen eigenlijk van overtuigd. Hij hoeft dus niet persé te winnen om geld te genereren. Of anders gezegd: als ze Boris laten winnen, is de kans dat de afvallers ook veel geld genereren, kleiner.
Dus: Boris laten afvallen en bijvoorbeeld JK laten winnen zodat die in de maanden erna nog op de hype mee kan varen en daarna in het niet kan verdwijnen.

Ik denk dat het namelijk ook zo met Jim en Jamai gegaan is: Jim is sowieso populair, zeker bij pubermeisjes (de belangrijkste doelgroep - die geven geld uit aan Idols). Jamai is na een paar maanden niet meer interessant als geldmachine, dus daar moet je de eerste maanden je slag mee slaan.

Zoiets.
I just don't know what to do with myself
pi_18579520
quote:
Op woensdag 21 april 2004 09:25 schreef mia_wallace het volgende:

Ik denk dat het namelijk ook zo met Jim en Jamai gegaan is: Jim is sowieso populair, zeker bij pubermeisjes (de belangrijkste doelgroep - die geven geld uit aan Idols). Jamai is na een paar maanden niet meer interessant als geldmachine, dus daar moet je de eerste maanden je slag mee slaan.

Zoiets.
ik denk dat er best zoiets achter kan zitten
pi_18587483
Ik denk dat een finale tussen Maud en Boris sms-technisch interessanter is dan Boris-JK. Waarom? Nou, omdat die twee meer van elkaar verschillen dan Boris en JK. Bij Boris en JK hebben meer mensen: "Maakt mij niks uit wie er wint." dan bij Boris en Maud. En dan stemmen er ook minder mensen.
Maar dat is mijn gevoel.
pi_18587662
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik denk dat een finale tussen Maud en Boris sms-technisch interessanter is dan Boris-JK. Waarom? Nou, omdat die twee meer van elkaar verschillen dan Boris en JK. Bij Boris en JK hebben meer mensen: "Maakt mij niks uit wie er wint." dan bij Boris en Maud. En dan stemmen er ook minder mensen.
Maar dat is mijn gevoel.
Wil je daarmee iets mee impliceren. Wat bedoel je met interessanter?
pi_18587670
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar dat is mijn gevoel.
Ja, ik zie veel om me heen dat jongens en de ik-schop-tegen-de-mainstream-meisjes voor Maud zijn, terwijl de 'mainstream' meisjes voor Boris zijn.

Ching Ching, sms opbrengsten.
// Last.fm
pi_18587734
Het maakt nu sowieso niet meer uit wie er wint. Iedereen is al bekend, iedereen heeft evenveel kans op succes met singles verkopen en zo. Waar het nu om gaat zijn de SMS opbrengsten. Want dat is véééél hoor! Dus het moet wel spannend blijven. Dat bereik je door de verkeerde op de kruk te zetten, te roepen dat het nek-aan-nek is, kandidaten 'zielig' te maken, etc.
pi_18587812
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:53 schreef SCH het volgende:
Wil je daarmee iets mee impliceren. Wat bedoel je met interessanter?
Interessanter als in: meer mensen gaan daardoor stemmen en dus meer inkomsten.
pi_18587907
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:00 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Interessanter als in: meer mensen gaan daardoor stemmen en dus meer inkomsten.
Dus zorgen ze ervoor dat die finale er komt?
pi_18587939
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:03 schreef SCH het volgende:
Dus zorgen ze ervoor dat die finale er komt?
Dat zou kunnen.

Bovendien hoop ik gewoon dat JK eruit gaat. .
pi_18588001
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:04 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dat zou kunnen.

Bovendien hoop ik gewoon dat JK eruit gaat. .
Griezel, moeten we dan nog langer naar dat slissende hockeytrutje kijken? Ik vind sowieso dat de slechtsen zijn overgebleven maar dan maar JK - die heeft tenminste nog iets van zichzelf.

Verder constateer ik dat de meesten ineens mijn beweringen onderschrijven en vermoeden dat het doorgestoken kaart is
pi_18588189
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:07 schreef SCH het volgende:
Verder constateer ik dat de meesten ineens mijn beweringen onderschrijven en vermoeden dat het doorgestoken kaart is
Ik vermoed het niet. Maar het zou wel zomaar kunnen, wat ik net zei.
  woensdag 21 april 2004 @ 16:51:01 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_18589135
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

We onderschrijven niets SCH, we beweren niets...
We fantaseren, dénken en speculeren alleen maar....
Daar is dit topic namelijk voor opgezet... (zie mijn openingspost )
pi_18589394
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:51 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We onderschrijven niets SCH, we beweren niets...
We fantaseren, dénken en speculeren alleen maar....
Daar is dit topic namelijk voor opgezet... (zie mijn openingspost )
Inderdaad, en met die gedachten en speculaties onderschrijf je mijn beweringen.
Maar ik begrijp best dat je het graag anders noemt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')