abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18562137
Ik ben op dieet en moet nu veel salades/raukorst eten.
Iemand een lekker recept in de aanbieding..
Thnx
Op het pad der vriendschap bloeien de mooiste bloemen. Ze heten verdraagzaamheid, eerlijkheid, hulpvaardigheid en vertrouwen.
pi_18562216
Zakje uit de supermarkt met gemengde sla.
Dot slasaus er door, gesnipperd uitje, augurkje, peper en zout en een beetje suiker. Voila. (i.v.m. dieet kan je natuurlijk een zoetmaker gebruiken en van die speciale slasaus)
pi_18563727
Ik weet niet of je van geitenkaas houdt en of het in je dieet past,maar ik maak het zelf altijd erg graag.

Benodigdheden:
- (gemengde) ijsberg sla
- pijnboompitten
- walnoten
- geitenkaas (een zachte zodat hij een beetje smelt in de oven)
- een honingdressing (er is een appel-honingderessing van dacht knorr die erg lekker is)

Je zet de oven aan op 180 C (heteluchtoven), Dan maak je op een bord een bedje van de sla. De pijnboompitten rooster je een beetje in een pan (zonder olie of boter) totdat ze een beetje goud bruin zijn (pasop! dit gaat redelijk snel) En laat ze eerst een beetje afkoelen. Onder tussen is de over warm, doen de geitenkaas in een ovenbestendige schaal en zet deze in de over. De kaas zal er ongeveer 10 min in de oven moeten (kan ook langer zijn, maar de hele kaas moet een beetje gesmolte zijn) Breek de walnoten in kleine stukjes en doe ze samen met de pijnboompitten over de sla. Zodra de geitenkaas klaar is leg je het op de sla. Als laaste doe je dan de dressing er over. En klaar is het. Het lijkt misschien veel werk maar dat valt echt heel erg mee.

pi_18564153
Een sladade met kipfilet is ook er lekker (al zegt ik het zelf`)

Benodigdheden:
- (gemengde) ijsberg sla
- kipfilet
- aardbeien
- brie
- cashewnoten
- frambozedressing

Snij de kipfilet in wat kleinere lange stukjes. Kruid ze met kippenkruiden of alleen met peper en zout .Bak de kipfilet (op de verpakking staat hoelang). Maak weer een bedje van sla op een bord. Snij ook de aardbeien en de brie een stukjes, leg ze daar naar op de sla. Voeg ook de cashewnoten toe aan de sla. Voordat je de kipfilet er ook bij doet is het handig eerst de dressing er over heen te doen en daarna pas de kipfilet. En je heb weer een heerlijke salade.
pi_18566771
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:00 schreef Mimi_Rei het volgende:

[...]
Klinkt heel erg lekker... Moeten we maar eens gaan proberen...
Op het pad der vriendschap bloeien de mooiste bloemen. Ze heten verdraagzaamheid, eerlijkheid, hulpvaardigheid en vertrouwen.
pi_18569591
Van heel simpel:

• Geraspte winterwortel, appel, sinaasappel, rozijnen

• Witlof, appel, sinaasappel

• Tomaat, komkommer, olijven, feta

• Gegrilde paprika, mozzarella, olijfolie+citoensap

• Sla, rucola, (geblancheerde) peultjes/sugar snaps, walnoten, olijfolie+citoensap

• Tauge, groene paprika, rucola, komkommer, (chinese) kool, sugar snaps
    verse kruiden als munt, basilicum en coriander
    dressing van olie, citroensap, gember, knoflook en lichte sojasaus.

tot wat ingewikkelder. Maar echt fout kan 't volgens mij niet gaan. Een beetje experimenteren met dressings. Gewoon een scheutje vruchtensap kan ook.
  • Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
      dinsdag 20 april 2004 @ 20:50:16 #7
    33232 Againzender
    Vriend van de show
    pi_18569929
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 15:44 schreef Dirkh het volgende:
    Zakje uit de supermarkt met gemengde sla.
    Dot slasaus er door, gesnipperd uitje, augurkje, peper en zout en een beetje suiker. Voila. (i.v.m. dieet kan je natuurlijk een zoetmaker gebruiken en van die speciale slasaus)
    Waarom moet men (is dit typisch Nederlands soms?) in hemelsnaam altijd suiker door zijn salade gooien
    Dat verpest voor mij nou echt dat lekkere frisse idee.
    [b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
    GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
    :P
      dinsdag 20 april 2004 @ 20:59:24 #8
    15069 Phoenixx
    Handle with care
    pi_18570216
    Een klassieker: Waldorfsalade
    quote:
    Voor 6 personen

• 3 middelgrote rode appels
  • 2 middelgrote groene appels
  • 2 stengels bleekselderij
  • 1/4 kopje halve walnoten
  • 0,6 dl mayonaise
  • 2 el vinaigrette
  • 1 el zure room

De appels in vieren snijden, klokhuis verwijderen en appel in blokjes van 2 cm snijden.
    In een grote kom doen en bleekselderij en noten toevoegen.
    De mayonaise in een kommetje mengen met de vinaigrette en zure room. Goed kloppen. Door de salade mengen. Direct serveren.
  • Om het geheel iets "slanker" aan te kleden, kan je de mayonaise (voor een groot gedeelte) vervangen door yoghurt, kwark of fritessaus of zo.

Eet smakelijk!
    The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
    pi_18579096
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 20:59 schreef Phoenixx het volgende:
    [..]

[..]

Eet smakelijk!
    Dank je... Ik ga het meteen proberen...
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 15:10:23 #10
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_18586642
    Een rijpe avocado in blokjes snijden.
    Blikje mandarijntjes uit laten lekken (sap nog even bewaren).
    Banaan in plakjes snijden.
    Fruit door elkaar mengen in schaal.

Sausje mixen van eetlepel mayonaise, beetje ketchup, beetje mandarijnensap, knoflook en paprikapoeder.
    Alles goed door elkaar mengen en een poosje in laten trekken in de koelkast.
    Koud serveren.

Erg lekker met frietjes en (gemarineerde) kipfilet.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_18586726
    hmja.. ik weet niet psies hoe het met de cal. erin zitten maar tis om je vingers bij af te likken..althans...dat is mijn mening.. en die van mijn vrienden en kenissen die speciaal verzoeken om dit te maken als ik ze uitnodig.

1 zakje ijsbergsla
    1 blikje crispy mais
    1 stukje gerookte kipfilet
    oregano
    1 a 2 teentjes knoflook
    melk
    beetje olijf olie

ff kipputjuh in stukkies snijden.. ik haal zelf altijd het velletje eraf omdat ik dat wat taai vind,
    ff dressing maken van olie en melk..gewoon lekker scheutje melk..je sla moet er niet in zwemmen je gooit je sla en dressing door elkaar.. mais erdoor.. geperst teentje knoflook..ff roeren..en dan rijk bestrooien met oregano.. is vooral lekker bij pasta met wat gegrild vlees ofzo
    pi_18588383
    Wel jammer dat bijv. feta en brie erg vet zijn en dus niet zo goed zijn als je met een dieet bezig bent. Dat is juist het lekkerste van de salade.
    pi_18589266
    Is het niet zo dat er in feta gemaakt van koeienmelk minder vet etc. zit dan in geitenkaas feta???
    pi_18589272
    quote:
    Op dinsdag 20 april 2004 20:59 schreef Phoenixx het volgende:
    [..]
    Wat ook erg lekker is om daarbij nog annanas en kip te doen.
    pi_18589594
    Jaaaaaaaa er schiet me weer een receptje te binnen,

Je hebt nodig voor ongeveer 2 sla junks:

1 komkommer
    provencaalse kruiden
    zongedroogde tomaten op olie ( anders word het helemaal zo'n droge hap)
    klein stukje feta ( dus ff voor de smaak he)
    2 pommedinges tomaten ( godddddddddelijk lekker)
    1 zakje gemende sla ( lollo rosso, lollo biondo en nog wat van dat soort)

je snijd de komkommer in 2e ( lengte)wel ff schillen, en dan in lekkere grove stukkies,
    dan snij je ongeveer 4 a 5 zongedroogde tomaatjes in stukkies.. door de olie heb je meteen een beetje dressing voor in je sla, feta in stukkies..gewone tomaat in stukjes..alles ff lekker door elkaar husselen...... owja..ik vergeet nog een uitje in fijne stukjes gesneden..en dan je ff lekker uitleven met de provencaalse kruiden..... mjummieeeeeeeee .. enne..gewoon lekker bruin afbak broodje erbij..en je hebt een super lekkere maaltijd

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleanah op 21-04-2004 17:30:03 ]
      † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 17:14:20 #16
    43556 miss_dynastie
    pi_18589792
    Ow heerlijk
    Geen eigen bijdrage van mij, mijn simpele en favo salade is gewoon wat tomaat, zout en ui
    pi_18617649
    Nog eentje

- mozarella
    - komkommer
    - tomaten
    - basilicum blaadjes
    - olijf olie, balsamico en wat kruiden naar eige keuze voor de dressing

Snij de mozarella, komkommer en tomaten in schijfjes/plakjes. Leg ze om en om op een bord of in een schaal. Leg er lekker veel basilicum blaadjes op en daarna de dressing. Heerlijk!! Als je niet van de dressing houdt kan je er ook gewoon wat peper en zout over doen.
      donderdag 22 april 2004 @ 22:20:50 #18
    81260 La_Guiri
    Qué quieres???
    pi_18620543
    Linzensalade

Linzen, tomaten, blokjes kaas, in knoflook gebakken champignons met peper, zout, olijfolie en een beetje citroensap.
    De Madrid al cielo
    'La luna, la culpable, la viajera,
    la luna de una muerta primavera'.
      vrijdag 23 april 2004 @ 09:39:03 #19
    72463 Whiskers
    Kinky Kitten
    pi_18627028
    magere dressing voor een willleurig kant en klaar pakje sla of rauwkost: neem wat citroensap (liefst vers, anders uit z'n geel flesje) en mix dat met suikervervanger in poedervorm. Lekker Fris
    Cat hair is a fashion statement
    I'm really a cat you see and it's not my last life at all
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')