abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2004 @ 12:51:53 #1
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_18558108
Ik heb besloten dat tot nu toe mijn absolute favoriet op het gebied van film, A Company of Wolves is.
De sfeer in die film is zo meeslepend dat je de wat mindere special effects niet eens opmerkt. (hij is nog uit '84) De acteerprestaties van (de toen pas 12 jarige) Sarah patterson zijn buitengewoon. De beelden van het bos en de dorpjes, geweldig. het thema, maar vooral de uitwerking ervan subliem.
Het verhaal is doorweven met symboliek, zowel in dialoog als in beeld.
Een intrigerende film, Sarah Patterson heeft bij mijn weten na deze film niet meer geacteerd.
De film is al een aantal malen op TV geweest. (vooral op de BBC) maar toch blijkt dat niet veel mensen hem kennen. Ik heb pas de DVD weten te bemachtigen (spaanse import)
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die mijn mening over deze film, geheel of gedeeltelijk, delen.
Rescuer of the distressed damsel
  dinsdag 20 april 2004 @ 12:53:20 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18558135
Ah, van Neil Jordan toch?
Afgaande op de plaatjes leek ie me destijds in 1984 te eng en daarna heb ik 'm nooit meer gezien.
  dinsdag 20 april 2004 @ 12:56:05 #3
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_18558192
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:53 schreef Frollo het volgende:
Ah, van Neil Jordan toch?
Afgaande op de plaatjes leek ie me destijds in 1984 te eng en daarna heb ik 'm nooit meer gezien.
Inderdaad, Neil Jordan. Hmmm... de film is nog steeds in staat om een bepaalde spanning op te bouwen, ondanks de eerder genoemde wat mindere special effects.
Misschien moet je m alsnog maar eens kijken, t is de moeite waard.
  dinsdag 20 april 2004 @ 17:03:16 #4
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_18564228
Forumschorem's Fok! verantwoord antwoord:

En helemaal in de studio opgenomen! Maar toch vond ik 'Wolfen' met Albert Finney beter...
weg
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:48:14 #5
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_18575128
Leuke en sfeervolle film, zo vol met semi-religieuze en Freudiaanse verwijzingen dat het weer erg grappig wordt. Maar eng of diepgaand of meeslepend wordt het nergens echt. Desondanks een heel okay pseudo-horrorfilmpje. Stuk beter dan het meeste uit het horror-genre dat ik heb mogen aanschouwen. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_18614124
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:48 schreef Sai het volgende:
Leuke en sfeervolle film, zo vol met semi-religieuze en Freudiaanse verwijzingen dat het weer erg grappig wordt. Maar eng of diepgaand of meeslepend wordt het nergens echt. Desondanks een heel okay pseudo-horrorfilmpje. Stuk beter dan het meeste uit het horror-genre dat ik heb mogen aanschouwen. .
Ligt eraan hoe je de film bekijkt en natuurlijk wat je er denkt uit te moeten halen. Maar dat is subjectief. Als je het boek leest waarop de film is gebaseerd, denk ik dat je de diepgang er wel uit kan halen en zul je merken dat er nog wat aan toegevoegd is door de regiseur zelf. Ieder zijn mening, maar een pseudo-horrorfilmpje zou ik het zeker niet willen noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')