abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18543665
Hallo allemaal,

Ik heb misschien een vreemd probleem, en ben dan ook benieuwd of er meerderer mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik heb namelijk een hekel aan werken. Het "VERPLICHT BEPAALDE HANDELINGEN MOETEN VERRICHTEN". 's ochtends de deur uit en 's avonds weer thuis. Ik haat het gewoon.

Op mijn 18 moest ik van mijn ouders gaan werken, en ik heb toen ook in enkele maanden tijd constant een ander baantje gehad. Ik werkte gewoon partitime, en een heel enkele keer een weekje fulltime, maar deed dat alleen als het bedrijf aangaf dat dat echt even nodig was.

Werk nu bij nieuwe werkgever fulltime.
Ik haat het om de hele dag te werken 5 dagen in de week.

Daar komt nog bij dat ik op mijn 23e nog steeds niet weet wat ik wil worden.
Ik heb bij diverse bureaus testen gedaan, en daar kwam uit dat ik wel weet wat ik vooral NIET wil doen qua werk, maar wat ik wel leuk vindt kwam daar niet naar voren.

Toen ik parrtime werkte en thuis zat, heb ik mijzelf altijd vermaakt. Ik heb nooit gehad dat ik me verveelde. Nu ik fulltime werk zit ik iedere dag en iedere week af te tellen hoelang ik nog moet, tot het weekend tot de vakantie van de zomer.

Aangezien ik het al mijn hele leven leuk vindt om met computers bezig te zijn, werk ik nu sinds een paar weken in een pc winkel. Echter, iedere dag met die computers bezig zijn, komt je gewoon de strot uit.

Ik ken mensen die werken omdat ze het leuk vinden!!
Zijn er nog meer mensen die gewoon een hekel hebben aan het werken op zich, aan het "verplicht bepaalde handelingen moeten verrichten"

Gabriel
pi_18543720
quote:
Op maandag 19 april 2004 19:51 schreef Gabriel_Knight het volgende:

Toen ik parrtime werkte en thuis zat, heb ik mijzelf altijd vermaakt. Ik heb nooit gehad dat ik me verveelde.
Waar vermaakte je je dan mee? Zit daar geen professie in?
pi_18543774
Haat jij werken of het werk wat je nu doet?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18543911
Thuis zat ik vaak achter mijn pc, beetje te surfen, downloaden.
Maar als ik dat zat was ging ik filmen, (niet dat ik die filmpjes ooit weer terug zag)
De laatste tijd ging ik veel fietsen (samen met een gast)

Mijn grote probleem is dat ik gewoon het werken zelf haat (verklaard ook die testen)
Gewoon 5x per week de hele dag ergens anders verplicht bepaalde handelingen moeten verrichten ipv zelf doen wat ik wil. Ik begrijp echt niet dat sommige mensen dat leuk vinden, werken.
  maandag 19 april 2004 @ 20:02:34 #5
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_18543941
ik haat et 9 tot 5 werken ook, ik loop nu stage op kantoor.. Nou dat doe ik geen 40 jaar. Ik heb dan wel een veel hogere opleiding, maar ik denk dat ik gewoon vrachtwagenchauffeur wordt ofzo...
ik wil vrijheid in mn werk!
ongenuanceerd wezen
  maandag 19 april 2004 @ 20:03:19 #6
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_18543962
Ik haat het ook als ik werk doe wat ik niet leuk vindt. Dan krijg ik echt een ' elke dag opstaan en dom werken en dat is mijn leven en waarom leef ik eigenlijk' gevoel. Maar goed, ik ben dan ook niet de meest zonnige persoon denk ik.

Maar als ik leuk werk heb dan ga ik met plezier naar mijn werk. Helaas zit mijn huidige project er op en heb nog geen uitzicht op vast werk, dus ik ben benieuwd wat mijn volgende project/baan wordt. Maar als het niet leuk is dan weet ik weer precies wat je bedoelt ja.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 19 april 2004 @ 20:04:49 #7
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_18544011
langleve de lol
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  maandag 19 april 2004 @ 20:05:05 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18544020
Komt me bekend voor een goeie vriend van mij had hetzelfde, geen zin meer in doen wat de baas vond dat ie moest doen, wat de engelsen zo mooi de ratcace noemen, uiteindelijk is hij in de zorg terecht gekomen en hij glimt van tevredenheid als ie verteld dat een van de bewoners zo blij met hem is.

Kortom mischien iets anders dan commercie en dan op een positieve manier met mensen omgaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18544058
waarom wordt je geen eigen baas dan? Kan je zelf bepalen wat je doet. Moet je echter wel hard werken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 19 april 2004 @ 20:07:32 #10
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_18544079
je moet werk hebben waar je lol in hebt, en waar je voor leeft... Ik hoop ooit mn eigenbedrijf te beginnen
ongenuanceerd wezen
pi_18544090
Hmm het van 9 tot 5 is niet het probleem bij mij.
This gewoon dat je wat moet doen (vrachtwagenchauffeur lijkt me ook niks, moet ik eerst maar es een rijbewijs halen) om geld te verdienen. Ben ik nu lui soms?

Op school sprak ik altijd met medeklasgenootjes die vertelde wat voor werk ze doen.
Ik werkte pas vanaf mijn 18, omdat het van mijn ouders moest, en kon zodoende meestal niet meepraten over mijn werk (ik werkte niet)
Iedere maand houdt ik gemiddeld 50% van mijn salaris over. Ik ga nooit uit, koop niet veel spullen.
Ik werk omdat ik moet werken, maar zit liever thuis tv te kijken, of ga gewoon doen waar ik op dat moment zin in hebt, maar nie verplicht dat werken.
  maandag 19 april 2004 @ 20:09:49 #12
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_18544133
nee, je bent niet lui.. Je moet gewoon TV tester of film recensent worden ofzo
ongenuanceerd wezen
pi_18544168
Welcome to the real world
  maandag 19 april 2004 @ 20:12:51 #14
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_18544234
* marq meldt

heb maar TI gedaan, omdat ik al jaren programmeerde en het ook nog leuk vondt. echter komt het mij wel de strot uit als ik 7 uur per dag in een hokje moet zitten en dan maar continu naar dat kutbeeld staren waar je gewoon baggerogen van krijgt, en dan ook nog die verrekte (...)muis!!!

1 ding: !!!
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_18544236
TV tester? Film Recensent?
Hmm, tja ik ben dit jaar voor het eerst in 10 jaar weer in een bios geweest (kijk nooit films)
Als ik TV kijk zijn dat meestal spelletjes.

Het blijft gewoon het verplicht moeten werken.
Vindt je een film niet leuk, dan moet je wel de tijd derin steken om der wat over te schrijven.
Het verplicht moeten doen van bepaalde handelingen, DAS het probleem bij mij

Toen ik een paar weken geleden begon met werken zei ik voorraf tegen mijn vrienden. "Nou jongen, de nachtmerrie gaat nu beginnen, fulltime werken"
Het is niet erg, het is verschrikkelijk gewoon. "s ochtends weg en met het eten weer thuis. BAH
  maandag 19 april 2004 @ 20:13:41 #16
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_18544270
wordt beroeps werkeloos ofzo
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_18544271
Begin een eenmanskoeriersbedrijfje? Je verdient geen fuck, maar je zit lekker in je auto en kunt vrijnemen wanneer je wilt. Toch zul je dan ook je bed moeten uitkomen als je honger hebt en geen geld. Of ga drugs dealen vanuit je huis. Word je opgepakt? Nou en, ga je lekker Canal plus kijken in je cel, hoef je in ieder geval niet te werken.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
pi_18544291
Gewoon niet zo zeuren gabriel night...tnx!

:w
pi_18544317
Koop een staatslot, misschien heb je geluk!

Ik hoop er ook iedere keer weer op.
pi_18544349
Tja ik wil ook wel dat er geld op de plank moet komen, maar ik vraag me af hoe mensen dat nu volhouden dat 40 uur werken. Ik wordt gillend gek om altijd maar die bepaalde handelingen te moeten verrichten
pi_18544389
Het is wel echt een probleem van deze tijd. Vroeger (alsof ik het heb meegemaakt...) lag je toekomst vast. Waren je ouders (kans)arm, dan ging je naar de MULO. Nu kan iedereen worden wat hij wil, alle middellen zijn voorhanden. Maar sommigen zien door de bomen het bos niet en slaan juist de andere kant op: lamgeslagen door alle keuzemogelijkheden niks doen. I've been there.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
pi_18545208
Je bent niet lui, maar je bent een vollop kansloos figuur!

Waarschijnlijk ben je wel in staat om je uitkering netjes op te halen.

Kansloos figuur!
pi_18545330
quote:
Op maandag 19 april 2004 20:42 schreef koalaschaap het volgende:
Je bent niet lui, maar je bent een vollop kansloos figuur!

Waarschijnlijk ben je wel in staat om je uitkering netjes op te halen.

Kansloos figuur!
Mee eens!

(misschien moet je gewoon 20 uur per week gaan werken, precies genoeg geld om rond te komen, en niet teveel werken)
Geluk duurt je leven lang.
  maandag 19 april 2004 @ 20:50:50 #24
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_18545497
De verloedering van de samenleving is echt begonnen met al die luie jongeren
  maandag 19 april 2004 @ 20:51:38 #25
84581 _onderhond_
Weer terug in limboland
pi_18545522
http://www.werkschuw.tk/

Kun je je geen werk indenken, waar je zelf een goed gevoel uit haalt. Andere mensen helpen bijvoorbeeld, in de zorg. Of iets medisch.

Of iets ontwikkelen. Kijk niemand vind het leuk om van 9 tot 5 te werken. Maar mensen doen het omdat ze via dat werk een of meerdere doelen willen bereiken in hun leven.

Als jij geen doelen in je leven hebt die hard werken waard zijn dan ben je idd een beetje een rare gast.
Jesus Christ.... Somebody call somebody.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')