abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18759412
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:17 schreef SCH het volgende:
Het gaat om alle shit rond het voetbal waardoor vaders met hun kinderen niet meer naar het stadion durven
Oh, please.
quote:
Daar moet toch wat tegen gebeuren?
Ontken ik dat? Ik ben het alleen niet met de door jouw voorgestelde maatregel eens, omdat dat de verkeerde groep straft.

Hoe kan een voetbalclub in hemelsnaam voorkomen dat haar supporters Hamas Hamas Joden Aan Het Gas zingt? Iedereen z'n mond dichtnaaien voor hij of zij het stadion binnentreedt? Ik denk dat zelfs jij dat onzinnig vindt. Hoe kan je die club dan vervolgens wel de dupe laten zijn van die debiel(en) die het zingen?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 28 april 2004 @ 23:30:14 #177
82560 Ruud_Gullit
Feijenoord Rotterdam 4 life!
pi_18759625
Maar Keeper, ik bedoel dus dat geen enkele groep hard wordt aangepakt in NL als een klein deel daarvan zit te kloten, maar zodra het voetbal-supporters zijn mogen ze allemaal keihard worden aangepakt want dat is toch allemaal tuig. .
pi_18759957
Ik snap je punt wel, maar je vergelijking is gewoon een beetje ongepast.

Verder vind ik het leuk dat mijn nick steeds meer met een Hoofdletter wordt geschreven. " "
pi_18760618
Petje af voor het schitterende werk van de knvb. Nu zullen die belhamels zich wel 2x bedenken voor ze spelers het ziekenhuis inslaan...
pi_18763996
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:20 schreef keeper het volgende:

[..]

Oh, please.
Wat nou. Is dat niet zo? Is het niet belangrijk ofzo?
quote:
Ontken ik dat? Ik ben het alleen niet met de door jouw voorgestelde maatregel eens, omdat dat de verkeerde groep straft.
Nee hoor - je probeert er iets tegen te doen - dat staat voorop. Er zijn zoveel dingen waar jij de dupe van wordt zonder dat je ze veroorzaakt heb of er schuldig voor was. Het gaat er uiteindelijk om dat het helpt. Jij praat voortdurend vanuit de defensieve strategie en niet vanuit een oplossingsgerichte strategie. En zo gaat het al jaren in het voetbal - bij iedere voorgestelde maatregel komen er bezwaren op tafel omdat ze mensen zouden treffen die er niks aan kunnen doen. Wat dus betekent dat er vervolgens weinig tot niks gebeurt. Bij het voetbal ben ik voor harde maatregelen - lik-op-stuk.
quote:
Hoe kan een voetbalclub in hemelsnaam voorkomen dat haar supporters Hamas Hamas Joden Aan Het Gas zingt? Iedereen z'n mond dichtnaaien voor hij of zij het stadion binnentreedt? Ik denk dat zelfs jij dat onzinnig vindt. Hoe kan je die club dan vervolgens wel de dupe laten zijn van die debiel(en) die het zingen?
Dat is wat ik bedoel. Jij accepteert het dus blijkbaar? Ik niet. Ik heb de illusie dat er nog iets van fatsoen mogelijk is. We durven het gewoon niet aan te pakken - de club laat die mensen binnen, die heeft er gewoon voor te zorgen dat het fatsoenlijk verloopt.
pi_18764191
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:10 schreef Cart_man het volgende:
Een lachertje deze schikking.

Enige juiste was om jong-ajax uit de competitie te halen.
Elke willekeurige amateurclub was minimaal voor een jaar geschorst oid.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_18764585
Beetje krom zou ik het vinden als Ajax 1, voor de onzin bij Ajax 2 gestraft word. Dat zijn volgens mij alleen uitspraken van mensen die denken dat daardoor hun cluppie nog kampioen kan worden. De relschoppers moeten gewoon een stadionverbod hebben en ook niet bij de toekomst mogen komen. Hen moet je straffen, niet de spelers en zeker niet de spelers van het eerste!
Like a flower, waiting to bloom
Like a lightbulb, in a dark room
Im just sitting here waiting for you...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 10:30:23 #183
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18765444
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dan moet je de club helemaal maar uit de competitie nemen. Het houdt ergens op. NIemand wil eigenlijk echt een oplossing, geloof ik. Boetes werken niet, die kunnen ze toch niet betalen. Je moet die mensen tot paria's maken - ze zijn nu nog steeds helden.

ik weet niet of puntaftrek een oplossing is maar het valt me wel op dat iedere oplossing steeds snel wordt verworpen. Ook bij staken rond spreekkoren en zo. En dus gebeurt er niks.
[..]

Daar raak je de supporters het meest mee, ze worden verketterd door de anderen. Wie wil dat nou op zijn geweten hebben?
Die gasten worden al verketterd hoor en ze worden ook nietals helden gezien. Of Ajax nou punten vermindering krijgt of niet. En zolang de namen van die gasten niet openbaar gemaakt worden worden die individuen ook niet verketterd. Kortom: je hele doelstellimg dat die gasten "geraakt" worden slaat de plank mis. Boetes zijn wat dat betreft effectiever...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_18765487
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:14 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Elke willekeurige amateurclub was minimaal voor een jaar geschorst oid.
Dat is dan ook weer waar. (spreekt uit ervaring).
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 10:33:21 #185
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18765506
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het gaat niet alleen om dit incident. Het gaat om alle shit rond het voetbal waardoor vaders met hun kinderen niet meer naar het stadion durven
Ik zou geen enkele angst daarvoor hebben...

Er zijn ook geeen bejaarden die door "de buitenlanders" de deur niet meer uit durven ...

Veel angsten zijn niet gegrond.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 10:36:34 #186
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18765572
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:32 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer waar. (spreekt uit ervaring).
Alle teams van de hele club bedoel je?

Is het gebruikelijk dat als bij de supporters van het team X het teamY van die club ook punten mindering krijgt?
pi_18765625
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:36 schreef Doc het volgende:

[..]

Alle teams van de hele club bedoel je?
Alleen het desbetreffende elftal werd uit de competitie genomen en het jaar daarop mocht het een klasse lager voetballen. Niet van onze club overigens.
quote:
Is het gebruikelijk dat als bij de supporters van het team X het teamY van die club ook punten mindering krijgt?
Ik niet snap.

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 10:43:14 #188
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18765731
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:38 schreef zjroentje het volgende:

Ik niet snap.

Als supporters van het tweede team van de club kloten, krijgt het eerste team dan bij de amateurs ook straf?
pi_18765752
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Als supporters van het tweede team van de club kloten, krijgt het eerste team dan bij de amateurs ook straf?
Geloof het niet. Lijkt me ook onlogisch.
  donderdag 29 april 2004 @ 10:46:52 #190
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_18765846
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Als het dezelfde mensen op hetzelfde complex zijn, dan zou dat nog wel eens kunnen, geen idee
Maar het elftal wordt wel uit de competitie gehaald.
pi_18765880
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:46 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Als het dezelfde mensen op hetzelfde complex zijn, dan zou dat nog wel eens kunnen, geen idee
Maar het elftal wordt wel uit de competitie gehaald.
Als onze trouwe supporters van 2 (die 3 honden en een halve paardekop) het veld opkomen en mot zouden maken dan denk ik niet dat ons eerste uit de competitie wordt genomen of uberhaupt een straf krijgt.
  donderdag 29 april 2004 @ 10:52:44 #192
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_18765994
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:48 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Als onze trouwe supporters van 2 (die 3 honden en een halve paardekop) het veld opkomen en mot zouden maken dan denk ik niet dat ons eerste uit de competitie wordt genomen of uberhaupt een straf krijgt.
Dat weet ik niet precies. Zal wel niet.
Maar het elftal zlelf (2 dus) wordt wel uit de competitie genomen als het zo massaal is.
Het is een beetje moeilijk om het te vergelijken omdat het bij amateurvoetbal vaak de spelers zelf zijn die door het lint gaan.
pi_18766038
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:52 schreef Frenkie het volgende:

Maar het elftal zlelf (2 dus) wordt wel uit de competitie genomen als het zo massaal is.
Als het zo aan de KNVB gemeld wordt wel.

Bij een vriend van me brak zondag ook de hel uit met een massale vechtpartij. 1 aangifte en 2 man in het ziekenhuis.
pi_18768960
Sterker nog,

FC Den Haag speelde op 18 December 1921 thuis tegen VUC, alwaar na afloop de scheidsrechter werd gemolesteerd door fans die het niet eens waren met z'n beslissingen.

De sanctie toendertijd, ruim 80 jaar geleden:

- De aanvoerder van FC Den Haag werd geschorst tot 1 september 1922 (dus 9 maanden).
Niet dat ie er wat aan kon doen, maar de club moest voelen dat zoioets niet kon
- FC Den Haag moest AL haar resterende wedstrijden (dus meer dan een halve competitie) elders spelen dan in het eigen stadion.

Als ze het dan tegenwoordig over 'strenger straffen/optreden' hebben en je dan 15.000 Euro en een paar punten aftrek krijgt, dan vraag je je toch af waar het nu over gaat en waarom die sanctie zo ronduit belachelijk laag is.

Ik zou gewoon zeggen: 10 punten aftrek, resterende wedstrijden elders spelen, giga geldboete (tonnen), volgende competitie beginnen met -10 punten en de 1e helft van volgend seizoen ook nooit thuis mogen spelen.

Klachten? Dan speel je het komende seizoen maar helemaal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 13:04:37 #195
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18769150
quote:
Op donderdag 29 april 2004 12:55 schreef DIGGER het volgende:
Sterker nog,

FC Den Haag speelde op 18 December 1921 thuis tegen VUC, alwaar na afloop de scheidsrechter werd gemolesteerd door fans die het niet eens waren met z'n beslissingen.

De sanctie toendertijd, ruim 80 jaar geleden:

- De aanvoerder van FC Den Haag werd geschorst tot 1 september 1922 (dus 9 maanden).
Niet dat ie er wat aan kon doen, maar de club moest voelen dat zoioets niet kon
- FC Den Haag moest AL haar resterende wedstrijden (dus meer dan een halve competitie) elders spelen dan in het eigen stadion.

Als ze het dan tegenwoordig over 'strenger straffen/optreden' hebben en je dan 15.000 Euro en een paar punten aftrek krijgt, dan vraag je je toch af waar het nu over gaat en waarom die sanctie zo ronduit belachelijk laag is.

Ik zou gewoon zeggen: 10 punten aftrek, resterende wedstrijden elders spelen, giga geldboete (tonnen), volgende competitie beginnen met -10 punten en de 1e helft van volgend seizoen ook nooit thuis mogen spelen.

Klachten? Dan speel je het komende seizoen maar helemaal niet.
Hoe gaat het eigenlijk in Italië in dat soort gevallen?
pi_18769269
Zo zie je maar weer, supportersgeweld is niet iets van de laatste jaren. .
pi_18769417
quote:
Op donderdag 29 april 2004 08:59 schreef SCH het volgende:
Dat is wat ik bedoel. Jij accepteert het dus blijkbaar?
Eh, nee . Ik zeg alleen dat het verdomd moeilijk is mensen verbieden iets te laten zeggen.
quote:
We durven het gewoon niet aan te pakken - de club laat die mensen binnen, die heeft er gewoon voor te zorgen dat het fatsoenlijk verloopt.
Ja dat roep je nou wel de hele tijd, dat men het niet dúrft aan te pakken, maar hķe moet het dan worden aangepakt, ga daar eens op in. De club moet die mensen niet meer binnen laten, okay, maar hoe? Hoe wijs jij in een vak van 1000 man aan wie er Hamas Hamas Joden Aan Het Gas zingt? Of moeten ze maar lekker grof te weer gaan en het hele vak dat het zingt een SV geven? Sta je dan met je zoontje fatsoenlijk te wezen...
pi_18769559
quote:
Op donderdag 29 april 2004 13:04 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk in Italië in dat soort gevallen?
Ergste rellen dit seizoen waren rondom Lazio - ROma in de Serie A: Lazio kreeg een boete van ik meen 50.000 Euro, Roma kreeg een boete van 10.000 Euro en 2 thuiswedstrijden op neutraal terrein (Palermo).

Ik vond de straffen mild, waarbij wel aangetekend moet worden dat de ellende 95% buiten het stadion was.

Ergste rellen in de Serie B waren bij de derby Avellino - Napoli wat resulteerde in 1 dode (Napoli fan werd vanaf de 1e ring naar benee gegooid waarop de rellen begonnen - de fan overleed in het ziekenhuis).
Rellen waren dusdanig ernstig dat de politie de boel niet kon handhaven (12.000 meegereisde Napoli fans aanwezig) en na uren van rellen op en om het veld waarbij veel agenten gewond raakten werd de wedstrijd pas om 22.00 uur, 2 uur na het geplande aanvangstijdstip, gestaakt (dat bekend maken ging lastig, de omroepinstallatie was al naar de filistijnen geslagen).

Wedstrijd is nooit gespeeld, Napoli kreeg een reguliere 3-0 nederlaag en werd voor 5 wedstrijden uit het eigen San Paulo verbannen.

N.a.v. de rellen in Roma was Napoli dus woedend (terecht in mijn ogen) dat de straffen daar zo mild waren ivgl. met de sanctie voor Napoli, waar de rellen notabene begonnen nadat een Napoli fan door een Avellino fan van de tribune was gesmeten.

Kortom: Supportersrellen in Italie zijn erger, frequenter en doorgaans zijn de straffen strenger (al meerdere clubs hebben wedstrijden op neutraal terrein moeten spelen), maar de straffen staan niet altijd onderling in verhouding met elkaar (lees, de Zuiderlijke en/of kleine clubs voelen zich benadeeld t.o.v. de Noorderlijk / grote clubs).
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 13:22:08 #199
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_18769581
quote:
Op donderdag 29 april 2004 13:15 schreef keeper het volgende:

[..]

Eh, nee . Ik zeg alleen dat het verdomd moeilijk is mensen verbieden iets te laten zeggen.
[..]

Ja dat roep je nou wel de hele tijd, dat men het niet dúrft aan te pakken, maar hķe moet het dan worden aangepakt, ga daar eens op in. De club moet die mensen niet meer binnen laten, okay, maar hoe? Hoe wijs jij in een vak van 1000 man aan wie er Hamas Hamas Joden Aan Het Gas zingt? Of moeten ze maar lekker grof te weer gaan en het hele vak dat het zingt een SV geven? Sta je dan met je zoontje fatsoenlijk te wezen...
men leert hetdan snel af en de spreekkoren zullen langzamerhand uit het stadion verdwijnen (omdat iedereen een stadion verbodheeft..)
pi_18769617
quote:
Op donderdag 29 april 2004 13:15 schreef keeper het volgende:

En als je ze aan wilt pakken zoals Deetman dat ook soms uit dat ie dat van plan is, een heel vak ontruimen door de ME, dan krijg je taferelen zoals 1 Maart 1987.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')