abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18754034
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal boud geformuleerd. Het gaat om alle voetbalfans bij elkaar - ze zullen er met elkaar voor moeten zorgen dat het geweld wordt uitgebannen. Als hun wangedrag de club rechtstreeks raakt dan zullen ze wel drie keer nadenken. Het loopt nu altijd maar weer met een sisser af - en dus gaat het vrolijk verder. Je moet ze raken waar het het meeste pijn doet.
En dat is bij die gasten dus niet Ajax, Heerveen of elke andere club.
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_18754048
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:26 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Ja en dat is hun eigen portomonee.
Denk je dat nou echt? Dat is absoluut niet waar. Als er serieus mee om wordt gegaan gaat de KNVB over tot schorsing of puntaftrek op een manier die alle supporters raakt. Ik ben daar een groot voorstander van.
pi_18754108
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:28 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

NEEJ AJAX STRAFFEN
Tuurlijk jongen, droom door.

Dus jij betaald liever 15000 euro met een paar mensen en Ajax geen puntenmindering ipv andersom?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_18754173
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:32 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, droom door.

Dus jij betaald liever 15000 euro met een paar mensen en Ajax geen puntenmindering ipv andersom?
ik snap je stelling niet maja

ik zeg als je ajax straft dan raak je de supporters het meest !!!!!!!
met un 10 punten vermindering
pi_18754190
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:30 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

En dat is bij die gasten dus niet Ajax, Heerveen of elke andere club.
Het gaat niet alleen om die gasten, het gaat om iedereen. Het geweld moet stoppen en daar zijn harde maatregelen voor nodig. NIet van dit gepoezel.
pi_18754242
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om die gasten, het gaat om iedereen. Het geweld moet stoppen en daar zijn harde maatregelen voor nodig. NIet van dit gepoezel.
Tjah, maar als die gasten door dit uit de gratie bij Ajax raken, dan gaan ze het bij Feyenoord doen. Ik ben voor een persoonlijke aanpak voor die gasten, maar justitie zal het wel weer te druk hebben met bonnen uitschrijven voor wildplassen en fout pakeren....
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_18754243
quote:

[..]

Waarom moet ik gvd benadeelt worden, als een paar gasten lopen te kloten?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_18756690
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:30 schreef SCH het volgende:
Denk je dat nou echt? Dat is absoluut niet waar. Als er serieus mee om wordt gegaan gaat de KNVB over tot schorsing of puntaftrek op een manier die alle supporters raakt. Ik ben daar een groot voorstander van.
Dat kan je beter omdraaien. Denk jij nou echt dat puntaftrek bij die gasten het in de kop door laten dringen dat wat ze deden echt fout is? Dat ontketent eerder een supportersoorlog onder de Ajax-supporters denk ik.

Die gasten financieel pakken werkt m.i. veel beter. Die jongen die ooit de staaf gooide tegen Austria Wien betaalt geloof ik nog steeds maandelijks zijn boete af. Ik denk dat die voortaan wel 10x nadenkt voor hij nog een keer zoiets doet. En dat komt echt niet omdat Ajax door zijn staaf uit het toernooi gehaald werd en de volgende 3 wedstrijden in Düsseldorf moest spelen....

Overigens zeg ik niet dat je de club (Ajax dan nu) helemaal niet moet straffen. Zij hebben dit kennelijk niet kunnen voorkomen en aangezien zij zelf zo'n wedstrijd organiseren zijn ze daar verantwoordelijk voor. Alleen moet je dan de club op clubniveau straffen en niet op elftalniveau en al helemaal niet straffen door iets arbitrairs als puntenaftrek.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_18758285
quote:

[..]

Complete onzin als je het mij vraagt. De club moet gestraft worden omdat zij nalatig is geweest. Die supporters die verantwoordelijk zijn, moet je individueel aanpakken.

Illusie om te denken dat door een collectieve straf het allemaal wel zal ophouden..

Buitendat vind ik deze straf werkelijk een lachtertje.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_18758368
quote:
Op woensdag 28 april 2004 20:36 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Waarom moet ik gvd benadeelt worden, als een paar gasten lopen te kloten?
Niemand heeft gezegd dat het leven rechtvaardig is. Het moet gewoon stoppen, moet ook jij voor boeten.
  woensdag 28 april 2004 @ 22:49:02 #161
82560 Ruud_Gullit
Feijenoord Rotterdam 4 life!
pi_18758533
quote:
Op woensdag 28 april 2004 22:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat het leven rechtvaardig is. Het moet gewoon stoppen, moet ook jij voor boeten.
Maar waarom mag er dan geen enkele moslim boeten voor de aanslagen die een piepklein groepje namens hun pleegt?
pi_18758567
quote:
Op woensdag 28 april 2004 22:44 schreef SCH het volgende:
Bij JC in de leer geweest?

En dat is dit keer niet Johan Cruijf.
pi_18758577
Nogal een dooddoener die laatste...

Doelend op SCH, maar gezien de trage verbinding zaten er een paar posts tussen, quote voortaan de bende wel...
pi_18758588
quote:
Op woensdag 28 april 2004 22:49 schreef Ruud_Gullit het volgende:
Maar waarom mag er dan geen enkele moslim boeten voor de aanslagen die een piepklein groepje namens hun pleegt?
Oe, goede vergelijking.

.
  woensdag 28 april 2004 @ 22:56:23 #165
82560 Ruud_Gullit
pi_18758778
quote:
Op woensdag 28 april 2004 22:51 schreef keeper het volgende:

[..]

Oe, goede vergelijking.

.
Dat is het wel. Het gaat erom dat je wel een groep voetbalsupporters hard mag aanpakken als er een paar zitten te kloten, maar als het Marokkanen of terroristen of whatever zijn, is het opeens "Het is maar een klein groepje, daar mag de rest geen nadeel van hebben.".
pi_18758871
Ja maar je kan de groep "voetbalsupporters" niet vergelijken met de groep "Marokkanen", dus is je vergelijking krom.
pi_18758941
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:57 schreef keeper het volgende:

[..]

Dat kan je beter omdraaien. Denk jij nou echt dat puntaftrek bij die gasten het in de kop door laten dringen dat wat ze deden echt fout is? Dat ontketent eerder een supportersoorlog onder de Ajax-supporters denk ik.
Ja, dan moet je de club helemaal maar uit de competitie nemen. Het houdt ergens op. NIemand wil eigenlijk echt een oplossing, geloof ik. Boetes werken niet, die kunnen ze toch niet betalen. Je moet die mensen tot paria's maken - ze zijn nu nog steeds helden.

ik weet niet of puntaftrek een oplossing is maar het valt me wel op dat iedere oplossing steeds snel wordt verworpen. Ook bij staken rond spreekkoren en zo. En dus gebeurt er niks.
quote:
Alleen moet je dan de club op clubniveau straffen en niet op elftalniveau en al helemaal niet straffen door iets arbitrairs als puntenaftrek.
Daar raak je de supporters het meest mee, ze worden verketterd door de anderen. Wie wil dat nou op zijn geweten hebben?
  woensdag 28 april 2004 @ 23:07:08 #168
82560 Ruud_Gullit
pi_18759064
quote:
Op woensdag 28 april 2004 22:59 schreef keeper het volgende:
Ja maar je kan de groep "voetbalsupporters" niet vergelijken met de groep "Marokkanen", dus is je vergelijking krom.
Waarom niet? Voor sommige supporters betekend hun club net zoveel als voor iemand anders z'n geloof. En het blijven beide groepen met mensen die 1 ding gemeen hebben, maar verder heel erg (kunnen) verschillen van elkaar. .
pi_18759072
Krijgen we nu weer deze discussie..

AJAX puntenvermindering geven is geen gepaste straf OMDAT je die debielen daar niet mee pakt, het kan ze namelijk NIETS schelen. Het gaat ze namelijk om het rellen, niet om het voetbal. Misschien zijn het wel geen eens (fanatieke) AJAX supporters. Volgens mij staat nog steeds niet vast wie het nou waren.

Kom daar maar eerst eens achter. Geef ze vervolgens een flinke boete (echt flink) en laat hun namen uitlekken, dan komt het vanzelf wel goed

AJAX1 punten vermindering geven slaat al helemaal nergens op, die hebben er NOG minder mee te maken. Als je dat al rechtvaardig vind ben je gewoon dom of komt je gebrek aan intelligentie door AJAX haat. Uitsluiting uit de competitie is veeeeel te zwaar voor zo'n incidentje.
pi_18759179
SCH mensen willen best wel een oplossing, alleen denk niet dat veel mensen halve lijfstraffen willen zien voor voetbalsupporters, waar het 'normaal' niet meer als een standje oplevert van oom agent.

Heb deze discussie al vaker gevoerd, en we zullen het wel nooit eens worden.

Dat die gasten gestraft moeten worden staan buiten kijf. Alleen moeten we niet weer een incident aanpakken om met z'n alle weer eens te laten horen hoe vreselijk wreed en gevaarlijk het is rondom de velden.

Op straat worden mensen verkracht, vermoord, beroofd, maar we durven niet meer met de kinderen naar het voetbal...
Wie volgt het nog?
pi_18759241
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:02 schreef SCH het volgende:
Boetes werken niet, die kunnen ze toch niet betalen.
Wie zegt dat die boete in een keer betaald moet worden? Kort die persoon maar op z'n inkomen. Als ie een uitkering trekt, laat hem lekker die 5000 euro boete in 200 maandelijkse termijnen van 25 euro betalen. Is hij in 2022 uitbetaald, vanuitgaand dat er geen rente wordt geheft.
quote:
Daar raak je de supporters het meest mee, ze worden verketterd door de anderen. Wie wil dat nou op zijn geweten hebben?
Ja, in jouw La-la-land misschien. In de echte wereld echter niet. Misschien heeft die jongen die naast me zit in het stadion Been met een mes bedreigd. Hoe moet ik dat weten? Hoe kan ik hem dan verketteren? En hoe helpt dat anders dan hem financieel het te laten voelen? Die jongens zijn echt niet rijk hoor...
pi_18759255
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:07 schreef devv05 het volgende:
AJAX1 punten vermindering geven slaat al helemaal nergens op, die hebben er NOG minder mee te maken. Als je dat al rechtvaardig vind ben je gewoon dom of komt je gebrek aan intelligentie door AJAX haat. Uitsluiting uit de competitie is veeeeel te zwaar voor zo'n incidentje.
Wat een onzin. Ik zou het voor iedere club willen laten gelden.

Maar dat jij het "zo'n incidentje" noemt, vind ik veelzeggend genoeg. Dat is dus de dood voor het voetbal. Feitelijk interesseert het de meeste mensen niet zoveel - het raakt ze toch niet echt. Dat moet dan maar eens veranderen. Kan mij niet schelen hoe je het doet - maar er moet gewoon wat gebeuren. Bij de eerste Hamas spreekkoren van de tegenstander, hoppa - wedstrijd stilleggen en 3 punten weg. Zal jij eens zien, hoe snel het over is met die onzin.
pi_18759317
Ik bedoel, waarom Ajax 1 punten afpakken? Waarom niet álle elftallen van Ajax puntenaftrek geven? Van het eerste tot de F1 tot de zaterdag-afdeling? Wat maakt Ajax 1 bijzonder dat ze gestraft moeten worden?
pi_18759322
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:14 schreef keeper het volgende:
Ja, in jouw La-la-land misschien. In de echte wereld echter niet. Misschien heeft die jongen die naast me zit in het stadion Been met een mes bedreigd. Hoe moet ik dat weten? Hoe kan ik hem dan verketteren? En hoe helpt dat anders dan hem financieel het te laten voelen? Die jongens zijn echt niet rijk hoor...
Maar het gaat niet alleen om dit incident. Het gaat om alle shit rond het voetbal waardoor vaders met hun kinderen niet meer naar het stadion durven en waardoor je je de ogen uit je kopt schaamt soms. Alles bij elkaar moet er wat gebeuren. En dat gebeurt dus niet. Het gaat iedere keer over een incident, daar wordt over gemits en gemaard. Het ligt altijd aan die anderen, een paar eikels en we gaan weer over tot de orde van de dag.

Daar moet toch wat tegen gebeuren?
pi_18759375
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:17 schreef keeper het volgende:
Ik bedoel, waarom Ajax 1 punten afpakken? Waarom niet álle elftallen van Ajax puntenaftrek geven? Van het eerste tot de F1 tot de zaterdag-afdeling? Wat maakt Ajax 1 bijzonder dat ze gestraft moeten worden?
Als het maar helpt. Als het maar een preventieve werking heeft. Ik zei toch meteen dat puntaftrek misschien helemaal niet zo goed is, maar ik ben wel voor veel hardere santies. Als jij een betere oplossing hebt, hoor ik die graag. Een boete voor die jongens alleen en een peanuts boete voor Ajax, is dat volgens mij niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')