Dus hoef je in Nederland maar niks te doen?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
In Italie en Engeland gaat het er nog steeds harder aan toe dan in Nederland hoor..
Waar zeg ik dat???quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus hoef je in Nederland maar niks te doen?
Ja ok. Ik focuste me misschien te veel op het effect op de supporters. Ik denk dat je wat betreft de bestuurders (organisatoren van wedstrijden) wel gelijk heb.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Vergeten door die hersenloze sukkels ja, maar daar geet het niet om.
Het gaat erom dat de mensen die staan voor de organisatie er de volgende keer niet weer zo laks mee om zullen springen, en die schud je niet wakker met 15.000, wel met 250.000 Euro boete (bijvoorbeeld), dus een flinke boete en puntenaftrek hebben wel degelijk effect: De bestuurders en mensen bedeeld met de organisatie van een wedstrijd, gaan hun taken eens wat serieuzer nemen en zullen niet meer zo snel zo naief en vrijblijvend handelen als nu gebeurd is, omdat er dan serieuze sancties volgen.
Waarom zou je als club het uiterste proberen om hooligansime tegen te gaan, als de sanctie op totaal falen niet meer dan een relatieve armetierige fooi is?
Kortom, zo'n straf heeft wel degelijk effect en zin.
In Italie zeker, zit hem daar in de aard van de Italiaan en de macht van de Tifosi daar, dus de vergelijking is wel vrij krom, maar de straffen zijn daar ook al flink opgeschroefd en de Italiaanse ME is echt keihard.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:16 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
In Italie en Engeland gaat het er nog steeds harder aan toe dan in Nederland hoor..
In engeland gebeurt bijna (quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:21 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat???
Maar volgens jouw zou de aanpak in het buitenland beter zijn, dit is dus niet waar. De enige juiste aanpak is de daders zelf pakken.
Nee, als je goed had gelezen, dan had je gelezen dat het in andere landen met strenge maatregelen tegen o.a. clubs heel erg is afgenomen. Het werkt dus wel degelijk. Natuurlijk moeten ook de daders worden aangepakt, maar dat doe je door ook de club te straffen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:21 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat???
Maar volgens jouw zou de aanpak in het buitenland beter zijn, dit is dus niet waar. De enige juiste aanpak is de daders zelf pakken.
Weet dat nog wel met dat "wancker-gebaar"quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:26 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En in Engeland gebeurt uiteraard ook nog het 1 en ander, maar in Engeland is het betreden van het veld bij wet vastgelegd als een misdrijf, met een gevangenisstraf van 3-6 maanden erop (minimaal) en een stadionverbod voor minimaal 10 jaar, vaak voor het leven.
En dan maakt het dus niet uit of je het veld op komt om een doelpunt te vieren of omdat je de scheids een doodschop wil verkopen, het is altijd een misdrijf en je krijgt altijd een fikse straf.
Weet niet niet of je je Birmingham - Villa kan herinneren van vorig jaar, die speler van Villa die teruggooit op z'n doelman, de doelman die blundert en de bal onder z'n voet de goal in laat rollen, toen kwam er dus een fan van Brimingham het veld op om de keeper 5 cm voor z'n neus te jennen.
En maar jammeren bij de overheid om een voetbalwet.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:26 schreef DIGGER het volgende:
Keihard straffen is het enige dat helpt, alleen de KNVB straft als een stel mietjes.
Maar dit pleit juist voor het persoonlijk aanpakken van de daders. Ik zie hiet niets over het straffen van de desbetreffende club? Hoe zit het daarmee in Engeland?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:26 schreef DIGGER het volgende:
[..]
In Italie zeker, zit hem daar in de aard van de Italiaan en de macht van de Tifosi daar, dus de vergelijking is wel vrij krom, maar de straffen zijn daar ook al flink opgeschroefd en de Italiaanse ME is echt keihard.
En in Engeland gebeurt uiteraard ook nog het 1 en ander, maar in Engeland is het betreden van het veld bij wet vastgelegd als een misdrijf, met een gevangenisstraf van 3-6 maanden erop (minimaal) en een stadionverbod voor minimaal 10 jaar, vaak voor het leven.
En dan maakt het dus niet uit of je het veld op komt om een doelpunt te vieren of omdat je de scheids een doodschop wil verkopen, het is altijd een misdrijf en je krijgt altijd een fikse straf.
Weet niet niet of je je Birmingham - Villa kan herinneren van vorig jaar, die speler van Villa die teruggooit op z'n doelman, de doelman die blundert en de bal onder z'n voet de goal in laat rollen, toen kwam er dus een fan van Brimingham het veld op om de keeper 5 cm voor z'n neus te jennen.
Gevangenisstraf van een jaar en stadionverbod voor het leven, zo pakken ze dat daar dus aan.
Keihard straffen is het enige dat helpt, alleen de KNVB straft als een stel mietjes.
Idd.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:48 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gaat mij niet om Ajax. Ik zou elke club zwaar willen bestraffen voor dezelfde feiten.
Doel is het stoppen van dat klote geweld wat het voetbal verkankert.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:46 schreef Luni het volgende:
Relschoppers naar huldiging van Ajax
--> gekleurd
quote:6/5/2004 - "Politie nog druk op zoek naar relschoppers"
Een woordvoerder van de politie noemde in De Telegraaf de aantijgingen dat de politie niet goed genoeg zou zoeken naar de relschoppers bij Jong Ajax - Jong Feyenoord onzin. "We kennen de gezichten van de relschoppers en zullen ze hoe dan ook pakken. Alle beelden die er waren, hebben we gezien en de Arrestatie Eenheid van ons korps weet dan ook wie er verantwoordelijk waren voor de rellen op De Toekomst." De woordvoerder gaf aan dat de politie alle relevante evenementen gebruikt om de betrokken personen op te sporen.
NIet iedereen heeft een uitkaart...quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:01 schreef PLAE@ het volgende:
.
Ze hadden toch allang de seizoenskaarthouders van bepaalde vakken door kunnen nemen als ze gezichten hadden.
Dan had je de helft nu achter slot en grendel
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn er genoeg fans ook via justitie berecht (+ de straf van de bond).quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:37 schreef Luni het volgende:
Straf
[ Rotterdams Dagblad | Hans Maas ]
Voetbal is een staat binnen de staat met een eigen rechtspraak. In de gewone wereld brengt een officier van Justitie mensen die openlijk geweld plegen of een poging tot doodslag doen voor de rechter. De voetbalwereld kent zijn eigen tucht. Obscure mannetjes die we nooit te zien krijgen delen af en toe schorsingen en boetes uit. Achter de tralies is nog nooit iemand gekomen, wel zijn er wel eens elftallen uit een competitie gehaald, maar dan hebben het over clubs als HBOK (Het Begon Op Klompen) uit de derde onderklasse van West 2, waarvan spelers tijdens een seizoen meer dan eens een scheidsrechter hadden gemolesteerd.
Als het om supportersgeweld gaat, zegt de KNVB dat dit geen voetbalprobleem is maar een maatschappelijk probleem. Als dit maatschappelijk probleem zich tot op de velden uitbreidt is dat zorgelijk, maar een officier van Justitie mag er niet aan te pas te komen. Wel mogen de pelotons ME rond de stadions nog worden uitgebreid.
Maar zoals je al zegt worden hier de daders keihard gepakt, in Nederland laten ze je zo lopen en mag je alles doen wat je wil.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:26 schreef DIGGER het volgende:
[..]
DIgger's verhaal
Zeg je zoiets ook als je zelf daar de dupe ooi van bent geworden?quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:17 schreef Ajaxno1 het volgende:
Zoeits zouden ze in Nederland ook een keer moeten doen.
Nee, maar op deze manier pak je wel degene die erachter zaten. Maar soms kan niet alles naar je zin gaan. En je kan natuurlijk gewoon weglopen als het "los" gaat.quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:22 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zeg je zoiets ook als je zelf daar de dupe ooi van bent geworden?
En wie moest dat veld dan afsluiten? die 8 stewards en die 3 agenten....quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:17 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Maar zoals je al zegt worden hier de daders keihard gepakt, in Nederland laten ze je zo lopen en mag je alles doen wat je wil.
Daarnaast hadden ze de daders allang kunnen hebben, door gewoon na die rellen het veld aftesluiten zodat er niemand meer afkan (op spelers en technische staf na) en gewoon GELIJK die gasten pakken.
Gebeurt in Nederland net zo goed. Een groep Feijenoordsupporters opgepakt die onderweg ter hoogte van Grijpskerk (onderweg naar Groningen). Iedereen zonder kaart werd opgepakt een kreeg een SV, alleen hield die niet langer dan 3 wedstrijden stand, omdat ze op geen enkele grond die gasten konden weren uit de stadions.quote:Bij SBS6 was een docu waar een hele rits Engelse/Duitse fans werden opgepakt, of je nou wat gedaan of niet. Ze werden gepakt omdat ze daar waren, kijken wie wat gedaan heeft komt later wel. Was trouwens de Belgische politie. Zoeits zouden ze in Nederland ook een keer moeten doen.
Ze hadden assistentie kunnen oproepen, en als dat was gedaan dan was en waarschijnlijk ook niks gebeurd, maar goed.quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:25 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
En wie moest dat veld dan afsluiten? die 8 stewards en die 3 agenten....
[..]
Gebeurt in Nederland net zo goed. Een groep Feijenoordsupporters opgepakt die onderweg ter hoogte van Grijpskerk (onderweg naar Groningen). Iedereen zonder kaart werd opgepakt een kreeg een SV, alleen hield die niet langer dan 3 wedstrijden stand, omdat ze op geen enkele grond die gasten konden weren uit de stadions.
Overigerns wil ik jou ook wel eens horen als je preventief wordt opgepakt zonder dat je er maar iets mee te maken hebben, of voordat er iets is gebeurd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |