Inmiddels schijnt er 5 man opgepakt te zijn van de 20 die echt wat gedaan hebben (als zij daar tenminste bij horen).quote:Ajax geeft namen vandalen door
HILVERSUM - Ajax heeft de namen van enkele van de ruim vijftig vandalen die donderdag spelers van Jong Feyenoord molesteerden aan de politie doorgegeven. De daders zijn jongens uit vak 410 en geen leden van de 'harde kern', zei Ajax-voorzitter J. Jaakke zondag in het tv-programma Buitenhof. "Als het aan ons ligt, komen zij nooit meer in de ArenA.''
Verder wil Jaakke maandag Feyenoord-voorzitter Van den Herik uitnodigen voor een gesprek om de zaak te deëscaleren. Achteraf gezien had Ajax donderdag de veiligheidssituatie op sportpark De Toekomst anders moeten aanpakken, erkende Jaakke. "Dat ben ik met Van den Herik eens.''
Jaakke zei verder teleurgesteld te zijn door de reactie van loco-burgemeester Van der Horst van Amsterdam, die dit weekeinde een huldiging van Ajax op het Leidseplein zou hebben verboden. Maar hij had daar wel begrip voor.
"De gemeente is Ajax zeer welwillend geweest bij de voorbereiding van een eventueel kampioensfeest'', aldus Jaakke. "Maar sommige jongens die bij dat overleg zaten, stonden donderdagavond op het voetbalveld.'' Jaakke heeft het bestuur van een van de supportersgroepen aangespoord de daders aan te pakken.
Excuses
Ajax heeft zondagmiddag in een verklaring, die trainer Koeman voorlas voorafgaand aan de wedstrijd tegen RBC Roosendaal, excuses aangeboden aan de spelers van Jong Feyenoord.
"Het is een schande voor Ajax en het past hier onze excuses aan te bieden aan de spelers van Jong Feyenoord'', aldus Koeman. "Een voetbalwedstrijd hoort een feest te zijn, maar vandaag heeft Ajax - RBC, door de schandalige gebeurtenissen rond Jong Ajax - Jong Feyenoord, een zwarte rand. U en wij zeggen 'nee' tegen elke vorm van geweld rond het voetbal.''
Ook gaf Koeman aan dat de gebeurtenissen een eventueel kampioenschap van de club voor de spelers en 'de echte supporters' minder glans zal geven. De verklaring kwam Koeman op een langdurend en daverend applaus te staan van de aanwezige Ajax-fans in de ArenA.
quote:Op maandag 19 april 2004 18:02 schreef tong80 het volgende:
Volgens radio-1 journaal zijn de 4 gearresteerden weer vrij wegens gebrek aan bewijz.
bekend hebben en dan toch vrijgelaten worden... vaag allemaalquote:Op maandag 19 april 2004 18:02 schreef tong80 het volgende:
Volgens radio-1 journaal zijn de 4 gearresteerden weer vrij wegens gebrek aan bewijz. Eén heeft bekend te hebben geschopt.
JIJ BENT ECHT TRIEST!quote:Op maandag 19 april 2004 17:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Inmiddels schijnt er 5 man opgepakt te zijn van de 20 die echt wat gedaan hebben (als zij daar tenminste bij horen).
Die jaakke heeft namen van tifosi lui doorgegeven (die niks gedaan hebben). Hij lult maar wat uit z'n nek die vent. En dat terwijl z'n eigen zoon er bij stond
![]()
Dat in deel 2 was trouwens niet bedoeld als directe aanval op jouquote:Op maandag 19 april 2004 18:19 schreef devv05 het volgende:
Het is deel 3 inmiddels.
Het worden er steeds minder he..quote:Op maandag 19 april 2004 17:26 schreef PLAE@ het volgende:
Inmiddels schijnt er 5 man opgepakt te zijn van de 20 die echt wat gedaan hebben (als zij daar tenminste bij horen).
laat me raden, jij zit in vak 410..??quote:Op maandag 19 april 2004 18:43 schreef PLAE@ het volgende:
Tja als iemand mij kan vertellen hoeveel er echt wat gedaan hebben. Ik denk dat hoogstens 10 man een speler geraakt heeft, en een stuk of 20 de intentie hadden.
Jaakke en v Eijden schuiven de zwarte piet juist door naar datgene wat ze het minst kan beschadigen namelijk 410. 410 wordt vooral genoemd door v Eijden omdat de mensen waar besprekingen mee gevoerd werden (over het kampioenschap) ook op het veld stonden en v Eijden daar na het incident ook mee gesproken heeft.
wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 19 april 2004 18:46 schreef Frenkie het volgende:
[..]
laat me raden, jij zit in vak 410..??
niet iedereen uit 410 zal ongetwijfeld schuldig zijn...je kan niet iedereen over 1 kam scheren... de tifo acties worden zeker gewaardeerd in de arena(wel door mij in ieder geval) maar o.a. vuurwerk van de tweede ring in de eerste ring gooien maakte deed de mening over 410 misschien ook wel wat oplaaien.(neemt niet weg dat dit 2 aparte onderwerpen zijn.)quote:Op maandag 19 april 2004 18:53 schreef PLAE@ het volgende:
klopt. Maar daar heb ik nooit een geheim van gemaakt.
Zou jij trouwens niet voor jezelf opkomen als je onterecht wordt aangekeken op bepaalde dingen?!
antwoord lijkt me niet nodig. Heel de goeie naam van 410 is hiermee te grabbel gegooid. Vooral doordat v Eijden, Jaakke en daardoor ook de media onterecht naar ons wijzen.
Heeft Wouter Bos nou weer al het bewijsmateriaal achterover gedrukt.quote:Op maandag 19 april 2004 18:09 schreef Ruud_Gullit het volgende:![]()
![]()
Lang leve de PVDA!
Vuurwerk uit 410 naar de 1e ringquote:Op maandag 19 april 2004 19:04 schreef superjoden het volgende:
[..]
niet iedereen uit 410 zal ongetwijfeld schuldig zijn...je kan niet iedereen over 1 kam scheren... de tifo acties worden zeker gewaardeerd in de arena(wel door mij in ieder geval) maar o.a. vuurwerk van de tweede ring in de eerste ring gooien maakte deed de mening over 410 misschien ook wel wat oplaaien.(neemt niet weg dat dit 2 aparte onderwerpen zijn.)
niet iedereen? Bijna niemand. zo'n 30 man ging achter die spelers aan. Vak 410 is zo'n 700 man. Degenen die herkend zijn, waren alleen een feestje aan het vieren op het veld, maar deden verder niets.quote:Op maandag 19 april 2004 19:04 schreef superjoden het volgende:
[..]
niet iedereen uit 410 zal ongetwijfeld schuldig zijn...je kan niet iedereen over 1 kam scheren
quote:Op maandag 19 april 2004 19:06 schreef keeper het volgende:
[..]
Heeft Wouter Bos nou weer al het bewijsmateriaal achterover gedrukt.
knalvuurwerk. Geen fakkels ofzo (neemt niet weg dat dit ook schadelijk kan zijn)quote:Op maandag 19 april 2004 19:07 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Vuurwerk uit 410 naar de 1e ring![]()
nitraten en dat soort shit... tis tof voor oud en nieuw maar niet als jij lekker op de eerste ring zit en zo'n ding knalt daar ineens.quote:Op maandag 19 april 2004 19:07 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Vuurwerk uit 410 naar de 1e ring![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |