Durf je het al rijdend? Dwz. durf je al een stoepje op te ollien of over een deck te ollien? Ik kan het inmiddels redelijk, maar ik laat me 3/4 van de keren dat ik het probeer nog gek maken door mijn angstquote:Op maandag 26 april 2004 03:00 schreef NgInE het volgende:
ik heb het ollien nu bijna door (denk ik), kan in elk geval al een stuk beter poppen nu. en landen gaat nog wat stroef. en er stonden gewoon mensen naar mij te kijken...waarschijnlijk wachtend totdat ik de 900 zou doen op een I-toys deck![]()

Ja, ik zei ook nog dat we eigenlijk gek zijn met zulk weer binnen te gaan skatenquote:Op maandag 26 april 2004 11:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Whehehe. Ik ben uiteindelijk niet gegaan, sorry. Voordat ik naar Eindhoven zou gaan ging ik nog even skaten en het was super mooi weer en super druk op de skatebaan. Om 12:00 dacht ik: 'ik ga nog een uurtje door, dan maar de kwalificatie missen'
. Om 14:00 dacht ik 'damn, ik zou maar een uurtje doorgaan.'. Om 17:30 dacht ik: 'Hmm, ik begin nu wel honger te krijgen'
.
Deels kwam het omdat een oudtante van mij zaterdagavond is overleden. Nou was ze al 96, maar ik kende haar best goed en ik voelde me toch niet helemaal vrolijk. Tja, het mooie weer en het skaten vrolijkte me me meer op dan wanneer ik in Eindhoven had zitten toekijken.
Dat klopt. Ik heb eind februarie een kijkoperatie aan mijn enkel gehad en ben de laatste weken pas weer voorzichtig aan begonnen met skaten. Ik kan wel skaten, maar het doet nog wel zeer. Hij is ook nog helemaal dikquote:[..]
Ik denk wel dat ik goed gok als ik zeg dat je niet helemaal op die wedstrijd voorbereid was.
wegens tijdgebrek kregen we maar 1 kans van 45 sec.quote:Ik had niet echt een lijn bedacht, maar had wel in gedachten wat ik in mijn run ging doen. Ik had vantevoren een aantal truken geoefend die achter elkaar goed gingen, dus die had ik gepland, maar juist die truken mislukten
[quote]Variatie is wel mogelijk, maar altijd aan het einde van de run. Zorgen dat je aan het einde van de run bij een ramp komt waarop je echt groot kunt gaan. Mocht je eerste heat perfekt verlopen, maar blijkt het dat ze er te weinig punten mee halen, dan kunnen ze aan het einde van de run hun laatste trick vervangen door een moeilijker trick. Als ze die trick laatste vern*ken, dan verliezen ze in ieder geval niet veel punten (omdat ze anders de run met pijn moeten afmaken en dat zuigt). Als de laatste trick beter is dan bij de vorige run, komen ze weer hoger in de punten
Als je bij je eerste run echt te weinig punten hebt, dan kun je de twee laatste tricks vervangen. Je kunt beter niet je lijn aanpassen omdat je dan misschien halverwege je run in de war raakt (de weg kwijt raakt)..
dat komt ook door de zenuwen dat je zo moe wordt.quote:Nadeeltje is wel dat je aan het einde van je run meestal nogal moe bent en dan moet je er nog een vette trick uit slepen. Tja, professionele wedstrijd skaters doen niets voor niets veel aan hun conditie.
ik had wel een aparte run met aparte truukjes in gedachten, maar alleen die shove-it underflip lukte daarvan, maar die werd omgeroepen door de commentator als: "mooie varialflip over de wembley"quote:Probeer gaps te vinden, dat doet het altijd goed bij het publiek. Probeer dingen te doen waar de andere skaters niet aan gedacht hebben. Old school tricks op gekke plekken, whatever, als het maar uniek is.
Area51 is soewieso wel een snel park met goeie linesquote:En dan heb je nog snelheid, zo snel mogelijk van obstakel naar obstakel, dat ziet er gewoon beter uit. Je tricks zijn natuurlijk ook belangrijk, maar die komen echt pas op de 3e plaats ofzo.

Bedoel je mijn post of die van jou?quote:Op maandag 26 april 2004 12:34 schreef Goofup het volgende:
-jezus wat een bijbel-post

ik bedoelde de mijne, maar jij kan er inderdaad ook wat vanquote:Op maandag 26 april 2004 14:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bedoel je mijn post of die van jou?
Ik heb altijd grote moeite om mijn posts kort te houden, ik weet niet wat dat is. Ik ben er iig. wel aan gewend.

hahaha is me nog nooit gebeurd maar kan me zo voorstellen hoe plomp dat eruit ziet:Pquote:Op dinsdag 27 april 2004 08:44 schreef Goofup het volgende:
je moest eens weten hoe vaak mij dat is overkomen
(of dat je je board voor je hebt en er met een aanloopje op wilt springen voor vaart en dat je met je voorste voet onder de tail blijft hangen, zodat je board voor je uitschiet en jij heel lomp onderuit gaat)

Uhm, niet specifiek richting jou hoor, maar kzie veel berichten over lui die alleen maar 'hard' gaan op hun deck..quote:Op maandag 26 april 2004 21:35 schreef NgInE het volgende:
damn, zag daarnet mijn leven aan me voorbij schieten! ik was zo hard mogelijk aan het scheuren op m'n plank (zo hard kan ik nog geen eens fietsen!!!) en toen wou ik erop gaan staan, maar ik stape mis en stond dus met mijn rechterbeen achter de plank, terwijl mijn andere er nog op stond...net op tijd mijn andere been eraf kunnen glijden, anders kon ik nu de split![]()

Het is juist veel belangrijker om eerst een goed evenwicht te hebben, voordat je aan kickflips ofzo begint. Ik kom vaak genoeg kinderen tegen die amper normaal kunnen rijden en dan om advies vragen bij een kickflip of heelflip. Als je evenwicht niet goed is ben je nog nergens.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:36 schreef PhaE het volgende:
[..]
Uhm, niet specifiek richting jou hoor, maar kzie veel berichten over lui die alleen maar 'hard' gaan op hun deck..
Je kunt er ook truukjes mee doen hoor

Ehm, daarom draag ik altijd polsbeschermers... Ik ben programmeur, ik kan het niet maken om mijn polsen te breken.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:36 schreef PhaE het volgende:
Heb beide polsen gebroken gehad, een mooie johnson-fractuur (jubelende dokters in het ziekenhuis terwijl je ligt te verekken van de pijn.:( ), en de boosdoener zijn de voorste kruisbanden in mijn rechterknie. Die zijn er namelijk niet meer.
Nee hoor, je kan toch b.v. nog gaan poolskaten enzo? Je hoeft toch niet altijd zo hard mogelijk te skaten of zo sick mogelijke tricks te doen? Rondrijden op het board is ook leuk.quote:Erg lastig allemaal, vooral omdat skaten voor mij de enige sport is die ik echt leuk vindt.
Het leven sux![]()
![]()

ik was een aantal maanden terug met AaDeeHaaDee in West Blaak en daar vroegen ze aan hem of ik zijn vader was en aan mij of ik vader wasquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar ik laat me niet gek maken door de jochies om me heen (tja, van de meeste had ik de vader kunnen zijn).

Hehehe, als je tricks gaat doen op apparatuur, dan zal dat wel vaker voor gaan komen. Tja, jezelf uit blessuregevaarlijke situaties redden is ook iets wat je moet leren. Dat wordt aangeduid met de term 'bail out' of kort 'bail'. Betekent in feite 'hozen' (water uit een boot hozen), maar in de vliegkunst betekent het uit je vliegtuig springen voordat je neerstort.quote:Op maandag 26 april 2004 21:35 schreef NgInE het volgende:
net op tijd mijn andere been eraf kunnen glijden, anders kon ik nu de split![]()

Hehehe, *LOL*. Ik heb echt geen idee of ik jou ooit heb zien skaten. Ik ben vorig jaar nog wel bij een aantal Volcom/Circa demo's geweest.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:59 schreef Goofup het volgende:
En ik werd door iemand herkend uit een skatevideo. Hij had me verder nooit gezien, alleen in een video en hij herkende mij*trots moment*

Nou, ik heb gezocht op inet, maar wat is nou eigenlijk een johnson-fractuur?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:36 schreef PhaE het volgende:
Heb beide polsen gebroken gehad, een mooie johnson-fractuur (jubelende dokters in het ziekenhuis terwijl je ligt te verekken van de pijn.:( ),

van die demo's (destroy the spot) ben ik alleen in Burnside erbij geweest.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hehehe, *LOL*. Ik heb echt geen idee of ik jou ooit heb zien skaten. Ik ben vorig jaar nog wel bij een aantal Volcom/Circa demo's geweest.
voor zover ik weet alleen op aanvraag.quote:Trouwens een aardig groot team, dat Brainwash. Doen jullie nog demo's uit jezelf, of is het 'alleen op aanvraag'?

Ok, hoe leg je dat uit?quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, ik heb gezocht op inet, maar wat is nou eigenlijk een johnson-fractuur?

Ik rij altijd even naar die ouders toe om hen te vertellen dat dit een skatebaan is en geen kinderspeelplaats. Sommige ouders begrijpen het direkt en halen hun kinderen weer terug. Begrijpen ze het niet, dan ga ik geen moeite doen en gewoon weer skaten.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:48 schreef PhaE het volgende:
Je kent het wel, van die ouders ide hun kinderen dumpen op het beton en de 'speel-apparaten', en zelf op een bankje gaan zitten kletsen.
Hehehe, bij ons blijven ze netjes uit de wegquote:En er hangen ook vaak van die wannabe's rond, meestal gothic-types die blijkbaar zichzelf wel verbonden voelen met dat hele skate-gebeuren.
Enige wat ze doen is in de weg zitten, helaas..

Ah ja, die pees ken ik wel jaquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:57 schreef PhaE het volgende:
Je hebt een pees die van je kuit naar de buitenkant van je voet loopt, en daar vast zit aan een middenvoetsbeentje.
Als je je enkel verzwikt doet dat pijn omdat die pees een beetje inscheurt.
Mietje! Als het een goeie bowl is kun je flink wat wijze tricks maken hoor! Een beetje sprongen van een hip af doen. Hoef je niet bij te ollien, dus minder kans op verzwikte enkel en kniebanden. Natuurlijk kom je wel wat hoger, dus als het mis gaat kom je ook harder neerquote:[EDIT]
Ohja, en die suggestie van poolskaten:
Big fat no-no.
Tja, als je kniebanden toch al kapot zijn maakt het natuurlijk ook niet meer uit. Altijd positief bekijkenquote:Maar het begint alweer enorm te kriebelen, dus denk dat ik binnenkort toch weer ff mijn deck uit de schuur haal...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |