Net geleerd:
Primo: als de griptape van je deck naar achteren wijst.
Remo: als de griptape van je deck naar voren wijst.
Voor de newbies:
Naar remo gaan is een eitje, gewoon je voeten over de trucks met je tenen iets over de rand, een klein sprongetje maken, je board tegelijk omduwen met je tenen en direkt je tenen weer optrekken. Kom je bijna magisch automatisch op je wieltjes te staan
![]()
. Als je je tenen niet optrekt, dan klapt het board weer terug op de wieltjes. Vrij low-risk trick dus. Behalve als je iets te ver doorduwt, dan klapt je board door en sta je met je hielen op de wieltjes en is het maar afwachten hoe je terecht komt
![]()
.
Naar primo is iets moeilijker. Achterste voet boven de truck, tenen over de rand. Voorste voet boven de truck, met alleen de tenen op het board (je kunt ook je voet een beetje zijwaarts zetten zoals bij een kickflip). Dan sprongetje maken en met de tenen van je voorste voet het board omklappen. Je moet ietsje achteruit springen. Je achterste voet staat automatisch boven het wieltje, hoef je dus niet op te letten. Je voorste voet moet je bijtrekken. Hoe sneller je het board op zijn zijkant flipt, hoe makkelijker de trick wordt.
Zelf heb ik nog wel wat problemen met in primo gaan. Het lukt wel, maar ik forceer hem ofzo. Als ik in primo ga, dan schuift mijn board altijd een stukje naar achter wanneer ik mijn voorste voet bij trek. Dan hoor je het board even over de grond schrapen en dan hoort iedereen dat je de trick forceert
![]()
.
Naar Casper gaan is het zelfde als naar Primo gaan, alleen moet je je achterste voet achter je truck zetten, zodat als je board omgedraaid is, je op de onderkant van de tail staat. Je voorste voet moet je natuurlijk onder het deck houden. Het is makkelijker als je je voorste voet zo veel mogelijk bij de nose houdt.
Een leuke trick: rijdt achteruit, flip je board naar Casper, draai een klein stukje (45 tot 90 graden), flip je board dan in dezelfde beweging terug op de wieltjes en land erop. Als je snel genoeg gaat en de ondergrond glad genoeg is, dan kun je een stukje sliden en hoef je niet dat stukje te draaien.
Vooruit rijdend kan ook, net zo makkelijk om in Casper te gaan. Maar het is een stuk moeilijker om er weer uit te komen. Het makkelijkst is volgens mij om dan een shovit met een halve flip te doen om er weer uit te komen. Ben ik ook aan het oefenen, maar is erg lastig omdat het board niet flipt als je niet een extra tikje met je tenen geeft.
[ Bericht 11% gewijzigd door RetepV op 10-06-2004 13:16:46 ]