abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:23:50 #276
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19760624
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:18 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

is de fijnste pool waar ik ooit in heb gereden
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_19760678
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:23 schreef Goofup het volgende:

[..]

is de fijnste pool waar ik ooit in heb gereden
Ik kan niet pool

Btw ik zie nu je site van je shop/team. Mijn vriendinnetje heeft binnekort ( euuh binnen nu en 3 maanden ) een kamer in Arnhem, dan kom ik wel es langs ofzo

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2004 18:29:56 ]
pi_19760763
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:08 schreef Goofup het volgende:
Marseille heb ik ook eens een board gebroken. Ik was op vakantie met Saiko en had een nieuwe reserveplank bij me. Iemand had een heel verrotte plank en ik gaf mijn huidige plank aan hem en schroefde de nieuwe eronder. Toen we in Marseille waren brak ik hem met een grind shove-it out op een bloembak Daar een nieuwe plank gehaald (en moest nog apart voor griptape betalen)

Fotootje van midden in de nacht in Marseille (paar jaar daarna):
[afbeelding]
vette pic hoor !!

Helaas is het bij mij flink achteruit gegaan met skateboarden, na 7 jaar voor het eerst al een tijdje zonder board, binnenkort maar eens een nieuwe aanschaffen..
fav trick ? mijn tock wel de kickflip
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_19760780
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:30 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

vette pic hoor !!

Helaas is het bij mij flink achteruit gegaan met skateboarden, na 7 jaar voor het eerst al een tijdje zonder board, binnenkort maar eens een nieuwe aanschaffen..
fav trick ? mijn tock wel de kickflip

Je favo trick die je kon/kunt of in t algemeen?
pi_19760884
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:22 schreef Goofup het volgende:

[..]

die trip was naar Montpellier en al voor 2001 (die foto is uit 2001)
En die foto is te gruwelijk
Maar daar zijn die contest ook ieder jaar.
Zou nog een keer met een aantal mensen die daar moesten blazen meegaan...
pi_19760908
Doe maar beide
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:23:48 #282
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19775305
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:26 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Ik kan niet pool

Btw ik zie nu je site van je shop/team. Mijn vriendinnetje heeft binnekort ( euuh binnen nu en 3 maanden ) een kamer in Arnhem, dan kom ik wel es langs ofzo
Cool. Arnhem is best ok voor skaten. In het centrum liggen een aantal leuke spots vlakbij elkaar. Alleen hebben ze de ene spot een beetje gesaboteerd met paaltjes achter de handrails te plaatsen en daardoor kun je niet meer de handrail nemen, maar ook niet meer de traptreden grinden/sliden. De rest van de spots zijn wel ok, maar het rijdt er toch wel beroerd

Er is ook sindskort een nieuw skateparkje erbij. Grappig parkje wel, maar ben er pas een keer geweest nog, midden in de nacht, toen ik terugkwam van een dag skaten in R'dam. Was al best lam in mijn benen en het was een beetje raar licht met de autolampen erop
pi_19779450
17-06/20-06 Quiksilver Bowlmasters, Marseille (presented by Etnies)

Hmmz:

Van Dinkel 1 - 39, HUIZEN (NL, 1273PP)
Naar Marseille (F, 13001)
Afstand 1227,3 km.
Reisduur 11:08

Beetje ver .

Vliegen kost 129 euro. Daar kun je dus niet voor rijden . Alleen als je dan in Marseille bent, moet je met het openbaar vervoer. Is dat nog wat?

Mijn auto rijdt zeg maar 1:12 ('t is een automaat). Die zou dus zo'n 200 liter benzine verbruiken. Dus aan benzine alleen zou het 200 * 1.28 = 256 euro kosten. Dan is vliegen een stuk goedkoper.

Aan de andere kant, er kunnen 3 a 4 man mee in mijn auto, als we de peut delen zijn we weer goedkoper uit. Ik heb eigenlijk een 2+2 zitter (Nissan 1.6i SGX), als er 4 man meegaan, zijn er 2 die met pijn in hun nek aankomen . Met 3 man kan degene die achterin zit dwars zitten, dat is nog wel te doen.

[ Bericht 22% gewijzigd door RetepV op 10-06-2004 12:54:07 ]
pi_19780108
Net geleerd:

Primo: als de griptape van je deck naar achteren wijst.
Remo: als de griptape van je deck naar voren wijst.

Voor de newbies:

Naar remo gaan is een eitje, gewoon je voeten over de trucks met je tenen iets over de rand, een klein sprongetje maken, je board tegelijk omduwen met je tenen en direkt je tenen weer optrekken. Kom je bijna magisch automatisch op je wieltjes te staan . Als je je tenen niet optrekt, dan klapt het board weer terug op de wieltjes. Vrij low-risk trick dus. Behalve als je iets te ver doorduwt, dan klapt je board door en sta je met je hielen op de wieltjes en is het maar afwachten hoe je terecht komt .

Naar primo is iets moeilijker. Achterste voet boven de truck, tenen over de rand. Voorste voet boven de truck, met alleen de tenen op het board (je kunt ook je voet een beetje zijwaarts zetten zoals bij een kickflip). Dan sprongetje maken en met de tenen van je voorste voet het board omklappen. Je moet ietsje achteruit springen. Je achterste voet staat automatisch boven het wieltje, hoef je dus niet op te letten. Je voorste voet moet je bijtrekken. Hoe sneller je het board op zijn zijkant flipt, hoe makkelijker de trick wordt.

Zelf heb ik nog wel wat problemen met in primo gaan. Het lukt wel, maar ik forceer hem ofzo. Als ik in primo ga, dan schuift mijn board altijd een stukje naar achter wanneer ik mijn voorste voet bij trek. Dan hoor je het board even over de grond schrapen en dan hoort iedereen dat je de trick forceert .

Naar Casper gaan is het zelfde als naar Primo gaan, alleen moet je je achterste voet achter je truck zetten, zodat als je board omgedraaid is, je op de onderkant van de tail staat. Je voorste voet moet je natuurlijk onder het deck houden. Het is makkelijker als je je voorste voet zo veel mogelijk bij de nose houdt.

Een leuke trick: rijdt achteruit, flip je board naar Casper, draai een klein stukje (45 tot 90 graden), flip je board dan in dezelfde beweging terug op de wieltjes en land erop. Als je snel genoeg gaat en de ondergrond glad genoeg is, dan kun je een stukje sliden en hoef je niet dat stukje te draaien.

Vooruit rijdend kan ook, net zo makkelijk om in Casper te gaan. Maar het is een stuk moeilijker om er weer uit te komen. Het makkelijkst is volgens mij om dan een shovit met een halve flip te doen om er weer uit te komen. Ben ik ook aan het oefenen, maar is erg lastig omdat het board niet flipt als je niet een extra tikje met je tenen geeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door RetepV op 10-06-2004 13:16:46 ]
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:52:41 #285
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19780224
lol, ik ben een keer aan een stuk door van Montpellier naar huis teruggereden.
Was allemaal in 1 vakantie:
's Avonds vertrokken vanuit Veghel met een vriend (Ivo). Het regende, dus toen we in België waren, besloten we in een willekeurige parkeergarage te overnachten (alleen geskate dus )
ollie over fietsenrekje in parkeergarage Brussel, smithgrind in diezelfde garage, Brussel
toen het bleef regenen zaten we te bedenken waar een overdekte skatebaan was. Ivo wist er nog wel een.... in Londen
Dus wij naar Calais en met de auto een oversteek gemaakt en richting Playstation skatepark gereden..
backsideflapper in de miniramp te Playstation skatepark, Londen
We mochten gratis naar binnen, maar toen we buiten kwamen zat er een mooie wielklem aan mijn auto en was het toch een duur grapje achteraf "Welcome to London", zei de beveiliging nog
Toen kwam dee zon weer om het hoekje en wist Ivo nog oude vakantievrienden uit Brighton, dus wij daarheen... Was echt super daar. Lekker aan zee en er was ook nog een skateparkje. Ontzettend verbrand en na het uitgaan mijn kop tot bloedends toe gestoten tegen het lage plafond op zolder
shove-it to nosemanual in Brighton
Toen weer de oversteek gemaakt naar het vasteland van Europa... via een korte nachtstop in Parijs naar het zuiden van Frankrijk gereden. Daar in Marseille middernacht in de pool geskate en de volgende dag naar Montpellier naar het park gegaan. Superpark dat . Er kwam nog een hele horde Duitsers skaten daar en eentje vroeg mij of hij deze foto mocht maken backside over the hip-flip
Toen dus aan 1 stuk door terug gereden met een paar korte stops..
pi_19780323
Ja, goed, maar toen was je nog jong en had je nog niet zo veel slaap nodig .

Neuh, ik skate eigenlijk (nog) niet goed genoeg om zo'n trip te doen. Stel je voor, na 12 uur rijden kom ik in Marseille aan. Dan ga ik voor de eerste keer in een bowl skateboarden. Dan kan ik beter eerst in Nederland in een bowl leren skaten, bijvoorbeeld in het Griftpark in Utrecht.

Voor die wedstrijden is het misschien wel leuk om daar te zijn, maar het zal wel superdruk zijn en dan zie je weer geen flikker.
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:17:11 #287
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19780957
Griftpark vind ik niet zo'n fijne pool eigenlijk. Teveel ruimte tussenin, waardoor ik niet lekker snelheid kan houden en hem uiteindelijk gewoon als miniramp gebruik. Marseille was voor mij de eerste bowl die ik reed en kon gelijk een beetje uit de voeten
pi_19788633
Het enige andere alternatief voor mij is Hilversum. Maar jammer genoeg is het geen echte bowl, dwz. je kunt niet rondjes rijden. Het is indroppen, een lijn volgen en dan weer eruit. Aan de andere kant is hij prima voor beginners, maar als je wil leren pushen is een bowl die rond gaat een stuk makkelijker .
  vrijdag 11 juni 2004 @ 12:58:54 #289
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19808331
Zijn daar ergens foto's van (van H'sum) op I-net?

best ok, volgens mij, maar inderdaad niet echt een bowl.

[ Bericht 62% gewijzigd door Goofup op 11-06-2004 13:06:21 ]
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:11:48 #290
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19808671
deze is wat duidelijker
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:14:45 #291
45089 koston
CTRL + W
pi_19818142
Ik vind de bowl in Area 51 wel oké, maar dat hout remt wel verschrikkelijk af. Maar de bowl zelf is goed in elkaar gezet, je kan er goed snelheid maken
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_19862613
Hmm, ik ben van plan om een soort funboxje te maken, iemand ideeen hoe ik dit t best doen kan??
Steve-O - dinsdag 13 juli 2004 @ 16:17
van mij mag je weer een ban krijgen .
pi_19885702
met hout
  maandag 14 juni 2004 @ 17:38:44 #294
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19886043
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:25 schreef SuperFruitig het volgende:
met hout
ughe!...
  maandag 14 juni 2004 @ 18:56:04 #295
45089 koston
CTRL + W
pi_19887798
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:41 schreef Timens het volgende:
Hmm, ik ben van plan om een soort funboxje te maken, iemand ideeen hoe ik dit t best doen kan??
Ga naar de betere skateshop en koop daar Thrashers: How to build skateboard ramps, halfpipes, boxes, bowls and more. Je hebt m op video en in boekvorm. Zit redelijk duidelijk in elkaar, maar het is wel in het Engels. Ik heb er zelf nog niks uit kunnen bouwen omdat hout toch redelijk duur is
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_19892500
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:56 schreef koston het volgende:

[..]

Ga naar de betere skateshop en koop daar Thrashers: How to build skateboard ramps, halfpipes, boxes, bowls and more. Je hebt m op video en in boekvorm. Zit redelijk duidelijk in elkaar, maar het is wel in het Engels. Ik heb er zelf nog niks uit kunnen bouwen omdat hout toch redelijk duur is
Gwoon van de schroot halen =)
pi_19892780
Wat je doet: je pakt 4 lange balken, je pakt 12 kleine balkjes, je monteert die tegen die 4 balken aan met knietjes en schroeft ze goed vast, dan pak je 3 platen triplex/multiplex en die schroef je daar op. dan haal je een 2 lange knie ijzers en die schroef je op de uiteindes, inwaxxen en klaar!
pi_19893041

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2004 21:56:32 ]
pi_19893090
Owned
pi_19893461
ik wil geen curb =( ik wil een vierkante funbox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: