Dat is misschien wel een goed planquote:Op zondag 18 april 2004 21:53 schreef Whatashockr het volgende:
Je kunt er ook gewoon een goedkoop (huis)merk latex als 1e laag tegen aan kwakken, das vaak goedkoper dan voorstrijk en minstens even effectief.
Ik heb gipsplaatschroeven gebruikt jaquote:Op zondag 18 april 2004 22:00 schreef coronaextra het volgende:
hou er rekening me dat wat je geplamuurd hebt nog in kan krimpen en je alsnog kuiltjes kan krijgen (door het indrogen)
maar ik zou ook geen voorstrijk gebruiken, is dacht ik ook alleen nodig op sterk zuigende,pas gestukye ondergronden ofzoiets
maar reken wel dat je misschien 2 of 3 lagen latex nodig hebt
heb je gipsplaatschroeven gebruikt ??
die zwarte bedoel ik, die andere kunnen (zeggen ze, nooit gemerkt)roesten en dan kun je lelijke bruine plekken krijgen......
succes en ik hoop dat je er wat aan hebt
Misschien ga ik dan voor de zekerheid maar voorstrijkenquote:Op zondag 18 april 2004 22:12 schreef Golf het volgende:
Als je die voorstrijk wel gebruikt, dekt de latex in een keer. Dus als je er 2 x latex op moet kwakken ben je ook 8 uur verder.
In de foldertjes van Rigips staat ook dat de platen na montage moeten worden behandeld met een voorstrijkmiddel. Ik heb het alleen op een iets andere manier gedaan, namelijk met goedkope voorstrijk voor muren (waarin zandkorrels verwerkt zijn). Werkt perfect en je krijgt er eveneens een mooie korrelstructuur mee.quote:Op zondag 18 april 2004 22:03 schreef Golf het volgende:
Hier heb ik hetzelfde gedaan en heb me laten vertellen dat je bij gipsplaten altijd een voorstrijkmiddel moet gebruiken.
Je kunt gebruik maken van 'kooflijsten'. Daarmee werk je die randen mooi weg.quote:Op zondag 18 april 2004 22:20 schreef Conflict het volgende:
Die randen zijn dus lelijk en hier moet ik een latje (plint) op maken. Hoe moet ik dat doen?
-Moet ik lange lengtes plint kopen of het juist op maat laten zagen zodat je nergens naden hebt?
-Moet ik de plinten bevestigen en dan gaan latexen, of moet ik de plinten met gewone lak schilderen?
-Je moet niet op maat laten zagen, je kan de overgang opvullen met hout-silicone? (zo uit een tube, en dat wordt zo hard als hout en kies je in de kleur van je plinten)quote:Op zondag 18 april 2004 22:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Misschien ga ik dan voor de zekerheid maar voorstrijken
Nog een vraag:
Die randen zijn dus lelijk en hier moet ik een latje (plint) op maken. Hoe moet ik dat doen?
-Moet ik lange lengtes plint kopen of het juist op maat laten zagen zodat je nergens naden hebt?
-Moet ik de plinten bevestigen en dan gaan latexen, of moet ik de plinten met gewone lak schilderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |