abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18523508
Ik heb dus een gipsplafond gemaakt van gipsplaten, deze heb ik vastgeschroefd op een houten regelwerk. Het ziet er echt fantastisch uit.

Om de kosten een beetje laag te houden heb ik besloten het plafond niet te laten stucen maar te schilderen met latex.

Vandaag heb ik alle gaten van de gipsplaatschroeven (750 stuks :') ) twee keer geplamuurd.

Mijn vraag:

Is het nodig het plafond voor te behandelen met een voorstrijkmiddel of kan ik er gewoon overheen latexen
pi_18523564
Je kunt er ook gewoon een goedkoop (huis)merk latex als 1e laag tegen aan kwakken, das vaak goedkoper dan voorstrijk en minstens even effectief.
pi_18523600
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:53 schreef Whatashockr het volgende:
Je kunt er ook gewoon een goedkoop (huis)merk latex als 1e laag tegen aan kwakken, das vaak goedkoper dan voorstrijk en minstens even effectief.
Dat is misschien wel een goed plan
  zondag 18 april 2004 @ 22:00:43 #4
39906 coronaextra
héé ZUNNE !!
pi_18523749
hou er rekening me dat wat je geplamuurd hebt nog in kan krimpen en je alsnog kuiltjes kan krijgen (door het indrogen)
maar ik zou ook geen voorstrijk gebruiken, is dacht ik ook alleen nodig op sterk zuigende,pas gestukye ondergronden ofzoiets
maar reken wel dat je misschien 2 of 3 lagen latex nodig hebt
heb je gipsplaatschroeven gebruikt ??
die zwarte bedoel ik, die andere kunnen (zeggen ze, nooit gemerkt)roesten en dan kun je lelijke bruine plekken krijgen......

succes en ik hoop dat je er wat aan hebt
---------> WWW.ZUNNEBEL.NL <--------
pi_18523809
Hier heb ik hetzelfde gedaan en heb me laten vertellen dat je bij gipsplaten altijd een voorstrijkmiddel moet gebruiken.
pi_18523963
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:00 schreef coronaextra het volgende:
hou er rekening me dat wat je geplamuurd hebt nog in kan krimpen en je alsnog kuiltjes kan krijgen (door het indrogen)
maar ik zou ook geen voorstrijk gebruiken, is dacht ik ook alleen nodig op sterk zuigende,pas gestukye ondergronden ofzoiets
maar reken wel dat je misschien 2 of 3 lagen latex nodig hebt
heb je gipsplaatschroeven gebruikt ??
die zwarte bedoel ik, die andere kunnen (zeggen ze, nooit gemerkt)roesten en dan kun je lelijke bruine plekken krijgen......

succes en ik hoop dat je er wat aan hebt
Ik heb gipsplaatschroeven gebruikt ja

Het plamuren is nu goed, de tweede laag heb ik wat dikker aangebracht, laten drogen en vervolgens heb ik al die gaten geschuurd

Wat een werk was dat zeg!

Maar goed, in principe heb ik voorstrijk staan, dus ik kan het wel gaan gebruiken maar die droogtijd van 8 uur bevalt me niet echt. Ik vraag me af hoe vaak ik moet latexen.

Ik heb extra dekkende latex dus het lijkt me dat twee keer texen voldoende is. Ik heb trouwens plafondplaten gebruikt, niet van die bruine stucplaten, misschien maakt dat uit?
pi_18524051
Als je die voorstrijk wel gebruikt, dekt de latex in een keer. Dus als je er 2 x latex op moet kwakken ben je ook 8 uur verder.
pi_18524237
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:12 schreef Golf het volgende:
Als je die voorstrijk wel gebruikt, dekt de latex in een keer. Dus als je er 2 x latex op moet kwakken ben je ook 8 uur verder.
Misschien ga ik dan voor de zekerheid maar voorstrijken

Nog een vraag:

Die randen zijn dus lelijk en hier moet ik een latje (plint) op maken. Hoe moet ik dat doen?

-Moet ik lange lengtes plint kopen of het juist op maat laten zagen zodat je nergens naden hebt?
-Moet ik de plinten bevestigen en dan gaan latexen, of moet ik de plinten met gewone lak schilderen?
  zondag 18 april 2004 @ 22:22:44 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_18524281
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:03 schreef Golf het volgende:
Hier heb ik hetzelfde gedaan en heb me laten vertellen dat je bij gipsplaten altijd een voorstrijkmiddel moet gebruiken.
In de foldertjes van Rigips staat ook dat de platen na montage moeten worden behandeld met een voorstrijkmiddel. Ik heb het alleen op een iets andere manier gedaan, namelijk met goedkope voorstrijk voor muren (waarin zandkorrels verwerkt zijn). Werkt perfect en je krijgt er eveneens een mooie korrelstructuur mee.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 18 april 2004 @ 22:24:51 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_18524337
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:20 schreef Conflict het volgende:
Die randen zijn dus lelijk en hier moet ik een latje (plint) op maken. Hoe moet ik dat doen?

-Moet ik lange lengtes plint kopen of het juist op maat laten zagen zodat je nergens naden hebt?
-Moet ik de plinten bevestigen en dan gaan latexen, of moet ik de plinten met gewone lak schilderen?
Je kunt gebruik maken van 'kooflijsten'. Daarmee werk je die randen mooi weg.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_18524338
quote:
Op zondag 18 april 2004 22:20 schreef Conflict het volgende:

[..]

Misschien ga ik dan voor de zekerheid maar voorstrijken

Nog een vraag:

-Je moet niet op maat laten zagen, je kan de overgang opvullen met hout-silicone? (zo uit een tube, en dat wordt zo hard als hout en kies je in de kleur van je plinten)
-Hangt van de plinten af die je koopt. Je hebt er die al gelakt zijn en dan kan je de kleur kiezen, je hoeft er dan niets meer aan te doen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_18524396
Ik heb de plinten met lak gedaan en de hoeken afgekit, dan hoef je ook niet in verstek te zagen en het resultaat is een naadloos geheel. Gewoon zelf zagen joh!
Wel met een overschilderbare kit dan natuurlijk.
pi_18525195
Mensen, bedankt voor de tips, deze nico gaat morgen naar de praxis

Foto's volgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')