abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18519921
Wie heeft hier nog meer een afwijking of ziekte? Welke? Wat houd het in? Is het een groot probleem in je leven?

Ik stotter vanaf m'n 3e. Vroeger was het heel erg, zo erg dat ik elk woord moest spellen en doodmoe werd als ik meer dan een paar zinnen moest zeggen. Het was echt een hel. Toen ben in medicijnen gaan slikken (voor een andere rede) en het stotteren is meer dan 95% minder geworden. Ik stotter heel weinig nu!!! Echt geniaal, pillen!!

Verder heb ik Gilles de la Tourette syndroom, dwangmatige stoornis, ADHD (maar ben niet echt extreem hyper ofzo), en een lichtere (hoewel vervelende) vorm van bipolaire stoornis (manische depressie). Erg vervelend allemaal, moet een hoop pillen slikken, maar heb verder een erg leuk leventje en heb er (als ik m'n pillen in neem) in het algemeen weinig last van. Alleen die pillen zijn vervelend. 4 keer per dag moet ik er aan denken, dan moet ik ze ook nog eens met eten nemen (en ik heb niet altijd honger of eten bij me). Vaak vergeet ik ze als ik ergens heen moet, etc. Ik wordt er ook heel moe van af en toe als ik ze te vroeg in neem, moet heel goed plannen!!

En een week geleden ben ik erachter gekomen dat ik een HEEL zeldzame stoornis heb dat "benign paroxysmal tonic upgaze of childhood" heet. Dat hebben maar iets van 50 kinderen op de hele wereld!! Erg fijn dus, want niemand, geen enkele arts, kent het en er staat ook nergens wat over in boeken of internet. Kon er maar 4 artikeltjes over vinden op internet. Het komt vooral voor bij kleine kinderen. Het probleem is als volgt: af en toe ga ik vanzelf omhoog kijken. Dan kan ik niet meer recht uit of naar beneden kijken, hoe hard ik het ook probeer. Het lijkt wel of er een switch in m'n ogen zit die m'n ogen omhoog draaien. Soms duurt het uren en kan ik dus haast niks doen, alleen maar me er enorm aan zitten ergeren!!

Nou, dat was mijn verhaal zo'n beetje. Vervelend, maar verder heb ik een best wel fijn leventje hoor!! (ik ben nu 18) Genoeg vriendjes gehad en die vonden het allemaal prima!!

Wie heeft er nog meer een afwijking/stoornis/chronische ziekte?? Ben wel benieuwd!!
pi_18519957
ik heb er wel wat, maar daar pimp ik niet graag mee.
zeker omdat ze al een tijd sluimeren, dus het wel redelijk goed met me gaat
en op mijn werk weten ze het niet, en zolang het goed gaat wil ik dat graag zo houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_18520005
dat van die ogen had een meisje laatst ook in de bioscoop hier.
pi_18520035
Nevermind eigenlijk..

[ Bericht 86% gewijzigd door Angeles op 18-04-2004 19:34:46 ]
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 18 april 2004 @ 19:19:31 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_18520082
Ik ben slechthorend. Ik heb er altijd wel veel last van gehad, moeilijk accepteren enzo, maar nu ik op de universiteit zit, merk ik er weinig meer van. Ik word geaccepteerd, hoor er gewoon bij, soms vergeet ik m'n handicap gewoon en stort ik me op dingen die ik beter niet had kunnen doen
Niet meer actief op Fok!
pi_18520193
Ben Hemofilie patient, mijn bloed stolt dus niet goed. Dit is lastig want je kunt niet springen enzovoort wantr je komt onder de blauwe plekken te zitten.
Door deze ziekte zijn mijn enkels al helemaal versleten.

Ten gevolge daarvan heb ik in de jaren 80 hepatitus C opgelopen.

Zit me tot op het heden nog niet in de weg maar dat gaat kan nog wel gaan gebeuren.
Ben namelijk door de incubatietijd heen en het zou elk moment kunnen uitbreken. Dit hoeft niet!
zou ook gerust 100 kunnen worden!

liefs

lauwrence

[ Bericht 32% gewijzigd door cyberbull op 18-04-2004 19:27:10 (ff uitgebreider neergezet) ]
pi_18520309
Ik heb een lui oog, als ik moe ben laat ik mijn rechteroog steeds naar beneden zakken
pi_18520380
informatie over hepatitus C vind je onder andere hier:

http://www.hepatitis-c.com/inleiding.htm
  zondag 18 april 2004 @ 19:35:25 #9
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_18520400
Haha, je klinkt bijna als mijn ideale vriendin.
Heb schijnbaar de eigenschap dat ik op vrouwen val die iets eigenaardigs hebben of zo.
Ik vind ze in ieder geval een stuk interessanter dan iemand die helemaal perfect is.
Dat is misschien wel een afwijking bij mij dan.

Maar ikzelf heb alleen een hele lichte vorm van autisme, als ik ergens erg geconcentreerd mee bezig ben heb ik alleen nog maar daar oog voor, dan hoor of zie ik niks meer wat er in mijn omgeving gebeurt.
Best lastig als iemand een heel verhaal zit te vertellen tegen je als je een boek aan het lezen bent.
.
..
...
....
  zondag 18 april 2004 @ 19:37:56 #10
26467 raphidae
...antichrist...
pi_18520461
Ik heb een leuke combinatie van dingen; ik heb borderline, en een hersenafwijking die ervoor zorgt dat ik veel meer serotonine heb dan normaal. Effectief betekent dat dat ik vrijwel altijd een goed humeur heb, en als geluk bij een ongeluk zorgt het dat mijn depressies maar 15-30 minuten duren in plaats van maanden. Ik kan dus prima leven met mijn borderline. Ik heb verder wel de stereotype borderline dingen als impulsief zijn, in uitersten denken, etc.

Naast dat heb ik een paranoide en een antisociale persoonlijkheidsstoornis (gewetenloos) en is mijn korte termijn geheugen stuk (heeft iets te maken met die serotonine). En om het af te maken ADHD.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  zondag 18 april 2004 @ 19:55:11 #11
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_18520876
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:37 schreef raphidae het volgende:
Ik heb een leuke combinatie van dingen; ik heb borderline, en een hersenafwijking die ervoor zorgt dat ik veel meer serotonine heb dan normaal. Effectief betekent dat dat ik vrijwel altijd een goed humeur heb, en als geluk bij een ongeluk zorgt het dat mijn depressies maar 15-30 minuten duren in plaats van maanden. Ik kan dus prima leven met mijn borderline. Ik heb verder wel de stereotype borderline dingen als impulsief zijn, in uitersten denken, etc.

Naast dat heb ik een paranoide en een antisociale persoonlijkheidsstoornis (gewetenloos) en is mijn korte termijn geheugen stuk (heeft iets te maken met die serotonine). En om het af te maken ADHD.
Lijdt je sociale leven er niet onder?
.
..
...
....
  zondag 18 april 2004 @ 20:07:44 #12
17138 ironx
Whatever...
pi_18521174
Ik heb Vitiligo-plekken over mn hele body...
Heb zelfs 1 totaal witte (eigenlijk dus kleurloos) wenkbrauw. Altijd leuk.
"Hey, heb je wenkbrauw geverfd?", en altijd maar vragen: hoe dat komt...
Ik geef altijd maar als antwoord "de natuur", maarja, bijna niemand die het serieus neemt, en liggen maar in een deuk

Ook in mn haar heb ik dus witte plekken, maar dat los ik mooi op door altijd maar blonde plukken d'r in te gooien, valt het niet zo op. M'n wenkbrauw verf ik al tijden niet meer, heb d'r gewoon geen zin meer an. Vind 't wel best zo
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
  zondag 18 april 2004 @ 20:17:42 #13
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_18521394
De post van raphidae komt voor een groot deel overeen met wat ik heb.

Mijn humeuren zijn vaak redelijk extreem (al heb ik geleerd ze in te perken), en slaan ook snel om. Ik beleef en voel ook alles zeer, zeer intens en ik denk in extremen. Ik heb ADHD, al zul je er van de buitenkant nog weinig meer aan ontdekken. Maar concentratie problemen, faalangst, het geloven dat je niks waard bent en de chaos in m'n hoofd heb ik nog steeds. Waar ik ook last van heb, en naar wat ik vermoed een verband heeft met mijn ADHD, is dat ik vaak heel erg lichtjes tril, maar gelukkig over het algemeen alleen in m'n handen. Het is klein genoeg om niet op te vallen wanneer je er niet specifiek naar kijkt gelukkig. Ik heb laatst ontdekt dat ik er NIET tegen kan als ik bij iemand anders in de auto zit. Deels door het 'opgeslotene' gevoel (raampje open helpt) en deels doordat ik het niet zelf onder controle heb wat er gebeurd. Ik ben dus heel erg controle-gefixeerd.
There is consciousness in all things.
  zondag 18 april 2004 @ 20:29:54 #14
26467 raphidae
...antichrist...
pi_18521739
quote:
Op zondag 18 april 2004 19:55 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Lijdt je sociale leven er niet onder?
Vroeger wel, maar ik heb zelf dingen aardig op een rijtje kunnen krijgen de laatste tijd.

Heel veel dingen zijn met bruut verstand onder controle te krijgen. Bijvoorbeeld door de antisociale stoornis heb ik zelf een remming moeten 'ontwikkelen' om niet te gaan stelen van vrienden enzo, omdat het natuurlijke schuldgevoel voor dat soort acties bij mij ontbreekt.

En wat betreft vrienden, ik ben heel erg zwart/wit daarin. Ik mag je wel of niet, en als ik iemand niet mag dan heb ik geen intentie om net te doen alsof. Ik zeg de betreffende persoon dan dat ik 'em niet mag en dat ie op moet rotten oid. Maar gelukkig kom ik ook wel eens mensen tegen die ik wel mag
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_18521755
Ik heb alleen maar diabetes, dus dat durf ik eigenlijk bijna niet te zeggen.
Oja, ook nog hooikoorts en een nikkelallergie (Pfjieuw, toch nog wat )
  zondag 18 april 2004 @ 20:35:44 #16
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_18521891
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:29 schreef raphidae het volgende:

[..]

Vroeger wel, maar ik heb zelf dingen aardig op een rijtje kunnen krijgen de laatste tijd.

Heel veel dingen zijn met bruut verstand onder controle te krijgen. Bijvoorbeeld door de antisociale stoornis heb ik zelf een remming moeten 'ontwikkelen' om niet te gaan stelen van vrienden enzo, omdat het natuurlijke schuldgevoel voor dat soort acties bij mij ontbreekt.

En wat betreft vrienden, ik ben heel erg zwart/wit daarin. Ik mag je wel of niet, en als ik iemand niet mag dan heb ik geen intentie om net te doen alsof. Ik zeg de betreffende persoon dan dat ik 'em niet mag en dat ie op moet rotten oid. Maar gelukkig kom ik ook wel eens mensen tegen die ik wel mag
Op zich klink je wel ok ja.
Maar heb je dan zeg maar geen aanleg om crimineel gedrag te gaan vertonen?
.
..
...
....
  zondag 18 april 2004 @ 20:42:01 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_18522037
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:30 schreef Gutnre het volgende:
Ik heb alleen maar diabetes, dus dat durf ik eigenlijk bijna niet te zeggen.
Waarom niet Het is best wel 'ns lastig lijkt me
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_18522143
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:43 schreef DuchessX het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/110930
Beperkingen door ziekte of aandoening?
gezocht: fok!kers met chronische ziektes

I know..
Ts heeft veel moeite gedaan voor openingspost + er zijn veel uitgebreide reacties inmiddels..
Ik laat hem open
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 18 april 2004 @ 20:48:31 #20
78780 deedeetee
pi_18522198
open
  zondag 18 april 2004 @ 20:50:29 #21
64387 ioor
be cool!
pi_18522235
ik heb migraine en de laatste tijd best veel aanvallen. is best lastig, maar valt mee te leven. alleen vervelend als je iets leuks wilt gaan doen en je een aanval krijgt en het daardoor niet door kan gaan.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_18522306
Wow... jij hebt veel afwijkingen Heb je soms ook nog een wijnvlek en ben je homo? Wat doe je je ouders aan!!!!!! ...

Ik heb Adhd...
Delivered without an information leaflet
pi_18522666
Heb wel last van constitutioneel eczeem. Zo af en toe steekt het de kop op en dan na wat weekjes/maandjes met allerlei smeerseltjes is het weer rustig. Gellukkig nooit echt heel ernstig. Maar momenteel wat last van mijn oogleden, hele droge huid en schilfert een beetje. Binnenkort weer zomer dan wordt het meestal wat rustiger

Verder nogal gevoelig voor suiker en kleur/smaakstoffen. Ik moet regelmatig eten anders ga ik me flauw en moe voelen. Eet ik teveel wordt ik een beetje overactief (na een zakje haribo ben ik heeeel vermoeiend voor anderen).

Nog een iets nieuws de laatste tijd. Zware migraine achtige hoofdpijnen. De huisarts wil het eerst nog even aankijken. Of ik er mischien een directe oorzaak voor kan vinden (moet nog van mijn verstandskiezen af en naar de tandarts voor wat plamuurwerk).
pi_18522780
Ik heb Posttraumatische Dystrofie waardoor ik ben afgekeurd kort en bondig houd het in, altijd pijn in m'n enkel/been en dat is op goeie dagen
meer info over PD http://pdver.atcomputing.nl/
  zondag 18 april 2004 @ 21:15:21 #25
78780 deedeetee
pi_18522822
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:08 schreef Fixers het volgende:
Heb wel last van constitutioneel eczeem. Zo af en toe steekt het de kop op en dan na wat weekjes/maandjes met allerlei smeerseltjes is het weer rustig. Gellukkig nooit echt heel ernstig. Maar momenteel wat last van mijn oogleden, hele droge huid en schilfert een beetje. Binnenkort weer zomer dan wordt het meestal wat rustiger

Verder nogal gevoelig voor suiker en kleur/smaakstoffen. Ik moet regelmatig eten anders ga ik me flauw en moe voelen. Eet ik teveel wordt ik een beetje overactief (na een zakje haribo ben ik heeeel vermoeiend voor anderen).

Nog een iets nieuws de laatste tijd. Zware migraine achtige hoofdpijnen. De huisarts wil het eerst nog even aankijken. Of ik er mischien een directe oorzaak voor kan vinden (moet nog van mijn verstandskiezen af en naar de tandarts voor wat plamuurwerk).
Jij kon wel 'ns last van hypoglykemie hebben , een verlengde GTT test zou dat kunnen uitwijzen
( ik weet het ik ben bemoeiziek maar ik vind 't òòk sneu om nix te zeggen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')