abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2004 @ 15:53:07 #1
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18515589

**Geen pijnlijke injecties meer**
quote:
Wetenschappers van twee Amerikaanse universiteiten hebben een alternatief gevonden voor injecties. In plaats van de naald door de huid te steken, veroorzaakt een injectie voortaan hoogstens nog een tintelend gevoel op de plaats waar een vaccin wordt ingebracht.

Het einde van de pijnlijke prik is een idee van wetenschappers van de Harvard universiteit en het Massachusetts Institute of Technology. In plaats van een naald om vaccins te zetten of bloed te trekken, experimenteren de Amerikanen met een systeem waarbij een bepaalde hoeveelheid gas wordt gebruikt. Daarmee worden kleine kristallen van aluminiumoxide afgeschoten. Zij verwijderen de bovenste huidlaag verwijderen en maken kleine gaatjes in de laag daaronder. In die gaatjes, die zo klein zijn dat ze niet met het blote oog zichtbaar zijn, worden dan geneesmiddelen ingebracht.

De nieuwe methode is volkomen pijnloos. Bij de experimenten die ermee zijn uitgevoerd, stelden de proefkonijnen hoogstens een tintelend gevoel vast, 'alsof er een zacht briesje door de huid glijdt' http://www.hln.be/hln/alg(...)m=1&p_artid=8216
Vind jij het fijn dat deze nieuwe methode er misschien komt? Of vind je het onnodig?
pi_18515670
je hebt ook een soort pleister met 1000 kleine naaldjes
zodat je helemaal niet t idee hebt dat je huid doorboort wordt..
pi_18515691
Ik heb vrijdag in het ziekenhuis m'n verstandskiezen eruit laten halen en toen kreeg ik ook 6 prikken in m'n mond, maar daar merk je dus echt niks van.
Van mij hoeft het niet, maar ik kan me voorstellen dat dit wel fijn is voor mensen die het er niet zo op hebben.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_18515744
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:56 schreef okkie-man het volgende:
Ik heb vrijdag in het ziekenhuis m'n verstandskiezen eruit laten halen en toen kreeg ik ook 6 prikken in m'n mond, maar daar merk je dus echt niks van.
Van mij hoeft het niet, maar ik kan me voorstellen dat dit wel fijn is voor mensen die het er niet zo op hebben.
Wat dacht je dan voor kinderen. Die zijn altijd als de dood voor spuiten en als dit het alternatief is zullen ze ook minder snel bang zijn/worden voor de doktoren.
pi_18515804
En hoe gaan we dat dan doen met venapuncties (bloed prikken), infusen inbrengen, verdoven?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_18515823
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:59 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Wat dacht je dan voor kinderen. Die zijn altijd als de dood voor spuiten en als dit het alternatief is zullen ze ook minder snel bang zijn/worden voor de doktoren.
Ik zei al dat het voor sommige mensen wel goed zou kunnen zijn en kinderen zijn daar inderdaad een goed voorbeeld van .
  zondag 18 april 2004 @ 16:02:51 #7
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_18515830
Dit expiriment bestaat al redelijk lang, volgens mij zijn ze daar 5 jaar geleden al mee begonnen te testen op diabetici.
Het doel van een injectie is het binnenkrijgen van een middel. Als dit een betere manier is dan de ouderwetse prik, vind ik het een goed alternatief ja!
Action is the enemy of thoughts
  zondag 18 april 2004 @ 16:03:37 #8
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_18515845
quote:
Dat komt omdat die verdoving die daarinzit rétesnel werkt...
pi_18515883
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:03 schreef Reintje het volgende:

[..]

Dat komt omdat die verdoving die daarinzit rétesnel werkt...
Wat wil je daarmee zeggen? Het ging om het prikken zelf, niet hoe snel de verdoving begint te werken
pi_18516022
Ik ben ook als de dood voor injecties; sterker nog, dat is het enige waarvoor ik echt bang ben..
Dit mogen ze dus van mij vandaag nog wel gaan invoeren!

(en wat te denken over de sterke vermindering van de besmettingskansen? hiermee kun je iemand niet meer infecteren, omdat er geen lichaamsvocht aan het apparaat achterblijft!)

En nu nog makkelijker om iemand te vermoorden met een dodelijke injectie; en niet te bewijzen omdat er geen naaldwondje is. Enigzins verontrustende gedachte.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  FOK!fossiel zondag 18 april 2004 @ 16:11:51 #11
1455 Keroppi
kool kikker
pi_18516026
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:01 schreef Isabeau het volgende:
En hoe gaan we dat dan doen met venapuncties (bloed prikken), infusen inbrengen, verdoven?
Voor venapuncties zie ik ze niet zo snel een dergelijk alternatief vinden voor vaccineren is dit systeem vast reuze handig, maar waarschijnlijk is het vaak veel te duur en niet in een wegwerp (ivm steriel) of autoclaaf bestendige versie te maken. Als dat wel kan is het natuurlijk een wereldidee!

(Maar ik zit me nu af te vragen, werkt deze methode alleen bij subcutane toediening? Of zou het ook bij I.M. kunnen?)
Chick on a mission
pi_18516395
Ik denk niet dat dit mogelijk is voor IM; lijkt me dat de kracht van de afgeschoten kristallen dan wel tamelijk groot moet zijn (om zo diep door te dringen). En veroorzaak je dan geen beschadigingen aan het spierweefsel?
-
-
pi_18516465
en hoe worden die kristallen dan weer verwijderd
  zondag 18 april 2004 @ 16:32:00 #14
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_18516487
quote:
Het hangt er ook wel behoorlijk vanaf wáár je een injectie krijgt, kan ik je vertellen...

Er zijn injecties waar je amper wat van voelt, maar ik heb ook wel eens een hele pijnlijke gehad (wat me ook wel van tevoren was verteld, dat dat een erg gemene prik was...)
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 18 april 2004 @ 16:32:58 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_18516503
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:05 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Het ging om het prikken zelf, niet hoe snel de verdoving begint te werken
Op het moment dat ze de naald op je tandvlees zetten, is dat stukje al verdoofd waardoor je niet voelt dat ie naar binnen gaat. Als ze het zouden doen met een andere vloeistof dan zou je wel redelijk jodelen, je tandvlees en kraakbeen daaronder zijn redelijk gevoelig...
pi_18516807
quote:
en hoe worden die kristallen dan weer verwijderd
Die lossen gewoon op in je bloedbaan, neem ik aan.
-
-
  zondag 18 april 2004 @ 16:52:04 #17
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_18516886
In Star Trek doen ze het al jáááren op die manier .....
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
  zondag 18 april 2004 @ 16:54:21 #18
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18516933
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:01 schreef Isabeau het volgende:
er staat: die kristallen maken gaten en dan doen ze er de medicijnen in
  zondag 18 april 2004 @ 18:48:15 #19
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18519372
wat maakt prikken uit. voel je toch niets van.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zondag 18 april 2004 @ 18:49:17 #20
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_18519395
quote:
Op zondag 18 april 2004 16:52 schreef Double-U het volgende:
In Star Trek doen ze het al jáááren op die manier .....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_18520944
Tja, tis vaak de vloeistof die ingebracht wordt wat de meeste pijn/irritatie geeft.
Voor mensen die extreem bang zijn voor naalden kan het een oplossing zijn.
Voor het inbrengen van een venflon ( voor infuus),bloedprikken, en centrale lijnen ( in lies of thoraxgebied) is dit ( lijkt) mij niet mogelijk.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')