Vind jij het fijn dat deze nieuwe methode er misschien komt? Of vind je het onnodig?quote:Wetenschappers van twee Amerikaanse universiteiten hebben een alternatief gevonden voor injecties. In plaats van de naald door de huid te steken, veroorzaakt een injectie voortaan hoogstens nog een tintelend gevoel op de plaats waar een vaccin wordt ingebracht.
Het einde van de pijnlijke prik is een idee van wetenschappers van de Harvard universiteit en het Massachusetts Institute of Technology. In plaats van een naald om vaccins te zetten of bloed te trekken, experimenteren de Amerikanen met een systeem waarbij een bepaalde hoeveelheid gas wordt gebruikt. Daarmee worden kleine kristallen van aluminiumoxide afgeschoten. Zij verwijderen de bovenste huidlaag verwijderen en maken kleine gaatjes in de laag daaronder. In die gaatjes, die zo klein zijn dat ze niet met het blote oog zichtbaar zijn, worden dan geneesmiddelen ingebracht.
De nieuwe methode is volkomen pijnloos. Bij de experimenten die ermee zijn uitgevoerd, stelden de proefkonijnen hoogstens een tintelend gevoel vast, 'alsof er een zacht briesje door de huid glijdt' http://www.hln.be/hln/alg(...)m=1&p_artid=8216
Wat dacht je dan voor kinderen. Die zijn altijd als de dood voor spuiten en als dit het alternatief is zullen ze ook minder snel bang zijn/worden voor de doktoren.quote:Op zondag 18 april 2004 15:56 schreef okkie-man het volgende:
Ik heb vrijdag in het ziekenhuis m'n verstandskiezen eruit laten halen en toen kreeg ik ook 6 prikken in m'n mond, maar daar merk je dus echt niks van.
Van mij hoeft het niet, maar ik kan me voorstellen dat dit wel fijn is voor mensen die het er niet zo op hebben.
Ik zei al dat het voor sommige mensen wel goed zou kunnen zijn en kinderen zijn daar inderdaad een goed voorbeeld vanquote:Op zondag 18 april 2004 15:59 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Wat dacht je dan voor kinderen. Die zijn altijd als de dood voor spuiten en als dit het alternatief is zullen ze ook minder snel bang zijn/worden voor de doktoren.
Dat komt omdat die verdoving die daarinzit rétesnel werkt...quote:Op zondag 18 april 2004 15:56 schreef okkie-man het volgende:
Ik heb vrijdag in het ziekenhuis m'n verstandskiezen eruit laten halen en toen kreeg ik ook 6 prikken in m'n mond, maar daar merk je dus echt niks van.
Van mij hoeft het niet, maar ik kan me voorstellen dat dit wel fijn is voor mensen die het er niet zo op hebben.
Wat wil je daarmee zeggen? Het ging om het prikken zelf, niet hoe snel de verdoving begint te werkenquote:Op zondag 18 april 2004 16:03 schreef Reintje het volgende:
[..]
Dat komt omdat die verdoving die daarinzit rétesnel werkt...
Voor venapuncties zie ik ze niet zo snel een dergelijk alternatief vindenquote:Op zondag 18 april 2004 16:01 schreef Isabeau het volgende:
En hoe gaan we dat dan doen met venapuncties (bloed prikken), infusen inbrengen, verdoven?
Het hangt er ook wel behoorlijk vanaf wáár je een injectie krijgt, kan ik je vertellen...quote:Op zondag 18 april 2004 15:56 schreef okkie-man het volgende:
Op het moment dat ze de naald op je tandvlees zetten, is dat stukje al verdoofd waardoor je niet voelt dat ie naar binnen gaat. Als ze het zouden doen met een andere vloeistof dan zou je wel redelijk jodelen, je tandvlees en kraakbeen daaronder zijn redelijk gevoelig...quote:Op zondag 18 april 2004 16:05 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Het ging om het prikken zelf, niet hoe snel de verdoving begint te werken
Die lossen gewoon op in je bloedbaan, neem ik aan.quote:en hoe worden die kristallen dan weer verwijderd
er staat: die kristallen maken gaten en dan doen ze er de medicijnen inquote:Op zondag 18 april 2004 16:01 schreef Isabeau het volgende:
En hoe gaan we dat dan doen met venapuncties (bloed prikken), infusen inbrengen, verdoven?
quote:Op zondag 18 april 2004 16:52 schreef Double-U het volgende:
In Star Trek doen ze het al jáááren op die manier .....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |