abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18512805
Meerderheid voelt zich bedreigd door fundamentalisten

AMSTERDAM - Zestig procent van de Nederlanders voelt zich bedreigd door het bestaan van fundamentalistische moslimgroepen in Nederland. Dat blijkt uit een door Interview/NSS gehouden onderzoek onder 566 landgenoten, waarover De Telegraaf zondag bericht. Twaalf procent voelt zich zeer bedreigd, 48 procent enigszins bedreigd en 38 procent niet bedreigd.

Van de ondervraagden steunt 87 procent de hardere maatregelen die kabinet en parlement voorstaan om de kans op terroristische aanslagen in eigen land te beperken. Acht procent is het daar niet mee eens en de rest weet het niet.

Van de ondervraagden vindt 61 procent dat de politiek de afgelopen jaren onvoldoende maatregelen heeft genomen om de kans op aanslagen te beperken. Slechts 17 procent heeft vertrouwen in de aanpak van minister Donner van Justitie, aldus De Telegraaf. Door de aanslagen op 11 maart in Madrid is volgens 74 procent van de ondervraagden de kans toegenomen dat ons land ook door een terroristische aanslag wordt getroffen. Negentien procent vindt van niet en 7 procent weet het niet.

Het is volgens 51 procent onverstandig als de Amerikanen en hun bondgenoten de troepen uit Irak terugtrekken. Eenderde van de ondervraagden (34 procent) is voorstander van terugtrekking van troepen en 15 procent weet het niet.

http://nu.nl/news.jsp?n=309449

--

Het is na 11 september en 11 maart wel duidelijk dat de fundamentalistische islam gevaarlijk is. In Denemarken was er een moslimpartij die 10.000 euro uitloofde voor degene die een jood zou doden en zei "Dood joden waar je ze tegenkomt".

Aanpakken die fundamentalistische gestoorden.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18512834
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Meerderheid voelt zich bedreigd door fundamentalisten

AMSTERDAM - Zestig procent van de Nederlanders voelt zich bedreigd door het bestaan van fundamentalistische moslimgroepen in Nederland. Dat blijkt uit een door Interview/NSS gehouden onderzoek onder 566 landgenoten, waarover De Telegraaf zondag bericht. Twaalf procent voelt zich zeer bedreigd, 48 procent enigszins bedreigd en 38 procent niet bedreigd.

Van de ondervraagden steunt 87 procent de hardere maatregelen die kabinet en parlement voorstaan om de kans op terroristische aanslagen in eigen land te beperken. Acht procent is het daar niet mee eens en de rest weet het niet.

Van de ondervraagden vindt 61 procent dat de politiek de afgelopen jaren onvoldoende maatregelen heeft genomen om de kans op aanslagen te beperken. Slechts 17 procent heeft vertrouwen in de aanpak van minister Donner van Justitie, aldus De Telegraaf. Door de aanslagen op 11 maart in Madrid is volgens 74 procent van de ondervraagden de kans toegenomen dat ons land ook door een terroristische aanslag wordt getroffen. Negentien procent vindt van niet en 7 procent weet het niet.

Het is volgens 51 procent onverstandig als de Amerikanen en hun bondgenoten de troepen uit Irak terugtrekken. Eenderde van de ondervraagden (34 procent) is voorstander van terugtrekking van troepen en 15 procent weet het niet.

http://nu.nl/news.jsp?n=309449

--

Het is na 11 september en 11 maart wel duidelijk dat de fundamentalistische islam gevaarlijk is. In Denemarken was er een moslimpartij die 10.000 euro uitloofde voor degene die een jood zou doden en zei "Dood joden waar je ze tegenkomt".

ikke niet, als hier een aanslag komt, dan ga ik op baardapen jacht en het 1 en ander in de brand steken en velen met mij ook, moet jij maar is opletten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_18512870
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ikke niet, als hier een aanslag komt, dan ga ik op baardapen jacht en velen met mij ook, moet jij maar is opletten.
Dus je voelt je bedreigt?
pi_18512885
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus je voelt je bedreigt?
helemaal niet, als je het zo gaat bekijken, dan kan je stellen dat ik zit te wachten op die aanslag om eindelijk legaal te kunnen vergelden, ik heb er verdomd veel zin aan weet je.

Laat ze lekker allemaal maar kommen joh, ik zal die varkentjes wel wassen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 18 april 2004 @ 13:58:31 #5
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18512981
Ik denk dat politieke funda's van verschillende signatuur bedreigender zijn. Ze ondermijnen de vrije meningsuiting en zo het ontstaan+handhaven van gezonde politieke partijen en publieke debatten.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_18513260
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:58 schreef digitaLL het volgende:
Ik denk dat politieke funda's van verschillende signatuur bedreigender zijn. Ze ondermijnen de vrije meningsuiting en zo het ontstaan+handhaven van gezonde politieke partijen en publieke debatten.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je ook mag aanzetten tot haat.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18513326
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ikke niet, als hier een aanslag komt, dan ga ik op baardapen jacht en het 1 en ander in de brand steken en velen met mij ook, moet jij maar is opletten.
En dat gaat helpen natuurlijk...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18513420
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

helemaal niet, als je het zo gaat bekijken, dan kan je stellen dat ik zit te wachten op die aanslag om eindelijk legaal te kunnen vergelden, ik heb er verdomd veel zin aan weet je.

Maar in dat geval heb je al een soort van haat tegenover deze zoals jij noemt 'baardapen'.
pi_18513459
En hoeveel voelen zich bedreigt in hun vrijheid door fundamentalistische gristenen? Door extreem links of rechts? Etc. De extreemste groeperingen aan alle kanten moeten worden aangepakt, maar degenen die in hun broek schijten bij alleen al de gedachte aan zo'n groep zijn meestal degenen die het verschil tussen de gemiddelde PvdA stemmer en Stalin niet kunnen en/of willen zien.
pi_18513461
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
quote:
Waar ligt precies de grens?
pi_18513468
ik haat fundamentalisten en extreme moslims ( dus diegene die willen dat je ook moslim word en anders gaan moorden )
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_18513551
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik denk dat jij alleen maar bang wordt van een aanslag en geenszins op 'moslim-jacht' gaat..
pi_18514135
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:18 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar in dat geval heb je al een soort van haat tegenover deze zoals jij noemt 'baardapen'.
zij hebben een hekel aan mij, dus ik heb een hekel aan hun.
pi_18514154
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:22 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik denk dat jij alleen maar bang wordt van een aanslag en geenszins op 'moslim-jacht' gaat..
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Ik ben anders dan jij nozem.

Baardaapjacht, is trouwens heel wat anders dan moslimjacht, we gaan alleen achter fundamentalisten aan en terroriseren hun bij het leven. Dus ook niet meteen me woorden verdraaien nozem.
pi_18514229
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

zij hebben een hekel aan mij, dus ik heb een hekel aan hun.
Maar die hekel hebben ze nog niet laten zien, maar je laat jouw hekel nu toch al zien? Opmerkelijk.
  zondag 18 april 2004 @ 14:56:18 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18514344
"Van de ondervraagden vindt 61 procent dat de politiek de afgelopen jaren onvoldoende maatregelen heeft genomen om de kans op aanslagen te beperken."

Er zijn er ook al zoveel geweest hier

Ik vraag me af hoe de vraagstelling was in deze enquette
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_18514357
JohnDope, als jij eenmaal een aantal fundi's gepakt hebt dan praten we verder en ben je wat mij betreft de man hoor.
pi_18514383
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar die hekel hebben ze nog niet laten zien, maar je laat jouw hekel nu toch al zien? Opmerkelijk.
Jawel, ik geloof niet in de islam, dus ik verdien geen leven volgens hun, we moeten wel eerlijk zijn.

En ik doe hun helemaal niks, maar als die fundamentalisten, mijn broeders en zusters met bommen gaan bestoken, dan ga ik die fundamentalisten ook met terror bestoken.
Kortom ik ga in de verdediging, maar ik word een beetje geirriteerd, dat er steeds een bom hier kan vallen in holland, maar hij valt maar niet, dus dan vind ik dat als hij toch een keer valt, dat die bom beter snel kan vallen, want dan zitten we niet meer in onzekerheid en kunnen we actie gaan ondernemen, ik weet zeker dat wanneer er een bom in mijn stad ontploft, ik zo een mannetje of 40 kan optrommelen, dit is een bescheidenschatting, want als er hier een bom af gaat zijn alle jongeren zoals ik helemaal LOS!!!
pi_18514395
fundamentalisme is gewoon gevaarlijk, maar of je er bang voor moet zijn
is een 2de. Misschien is het beter om er iets tegen te doen.
En dan lijkt het mij aan de "gewone" moslims (want die gekken gebruiken de gematigde moslims als cover) om de juiste instanties er over in te lichten.
En dan zijn we zo van het probleem af. Maar zolang de gematigde moslims zoiets hebben van: "ik ben het er eigenlijk wel mee eens". Kunnen we wachten op de 1ste aanslagen in Nederland

[ Bericht 1% gewijzigd door Wilsky op 18-04-2004 15:12:50 ]
  zondag 18 april 2004 @ 14:58:42 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18514396
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom zet jij dan in ieder topic aan tot haat van moslims ? Een beetje corrupt als je het mij vraagt

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 18 april 2004 @ 15:01:00 #21
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18514443
quote:

Jij hebt talent
pi_18514449
En dan lijkt het mij aan de "gewone" moslims (want die gekken gebruiken de gematigde moslims als cover) om de juiste instanties er over in te lichten.
En dan zijn we zo van het probleem af. Maar zolang de gematigde moslims zoiets hebben van: "ik ben het er eigenlijk wel mee eens". Kunnen we wachten op de 1ste aanslagen in Nederland
pi_18514474
Het Moslimgeloof en de Westerse manier van leven zijn gewoon twee zaken die erg moeilijk te combineren zijn, ik denk dat zelfs de allergrootste Groen Linkshippie dat wel in zal zien.. Het zorgt hoe dan ook voor spanningen, die voor een deel ook de schuld zijn van onze regering, we hadden veel meer moeten hameren op inburgeringscursussen en integratie in het verleden. De effecten van de 'leven en laten leven' houding worden nu helaas zichtbaar..
pi_18514477
quote:
Op zondag 18 april 2004 15:01 schreef Wilsky het volgende:
angst is het beste wapen op aarde.
  zondag 18 april 2004 @ 15:03:51 #25
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18514511
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zet jij dan in ieder topic aan tot haat van moslims ? Een beetje corrupt als je het mij vraagt

Ahumm, er is vlgs mij geen poster die meer aanzet tot haat jegens moslims dan jijzelf. Ik vraag mij al telkenmale af je geen troll bent die ophist jegens de moslims vanwege je extreme uitlatingen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')