abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2004 @ 11:41:23 #101
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_18689860
quote:
Blablabla-knip--knip--
(zie die eikel uit Den Haag).
knip
Ik voel me niet zo snel aangesproken, maar ik vraag me toch af waar jij het vandaan haalt om mij een eikel te noemen. Alleen omdat ik weet waar ik binnen een half uur een illegaal wapen vandaan haal ? Voor een ex politieagent is het niet zo moeilijk hoor. Als je lang genoeg op straat loop, ga je een bepaald slag mensen herkennen. Je hoort mij niet beweren dat ik wapens op straat koop. Ik geef alleen aan dat het voor sommige mensen makkelijker is om een wapen op straat te kopen dan op de legale manier. En dat ze beter dat aan kunnen pakken dan de schietsport.

Anyway,
Niet echt een reden om te flamen dacht ik.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_18773104
Voorlopig zijn de maatregelen gelukkig beperkt gebleven. Eergisteren is besloten om vanaf 2005 toekomstige leden van schietverenigingen door justitie te laten screenen. En de verenigingen moeten de verkoop van munitie gaan bijhouden.

Allebei positieve ontwikkelingen, vind ik. Alhoewel ik betwijfel of het in werkelijkheid veel zal veranderen en of het gebeurtenissen zoals in Tiel en Sittard zal voorkomen.

Het idee om wapens verplicht op de vereniging te houden is hiermee dus (voorlopig) van de baan, gelukkig.

Laten we alleen hopen dat dit niet het begin is van een hele reeks nieuwe regeltjes...

Zie ook artikel in de Volkskrant van vandaag.
  maandag 9 augustus 2004 @ 03:49:07 #103
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21147199
quote:
bron : Nu.nl
Tientallen wapens gestolen uit clubhuis

Uitgegeven: 8 augustus 2004 23:06

MILSBEEK - Bij een inbraak in het clubgebouw van een schietsportvereniging in het Limburgse Milsbeek zijn vrijdag ruim twintig wapens gestolen. Dat heeft een woordvoerder van de politie zondag bekendgemaakt.

Het gaat om kruisbogen, luchtgeweren en luchtpistolen. Verder is de drankvoorraad geplunderd en zijn er tientallen doosjes met patronen meegenomen. Bij de inbraak is een deur opengebroken. Volgens de politie is de waarde van de buit ruim 10.000 euro.
Stel dat het vuurwapens waren geweest ?!?
Dit is dus de reden waarom de opslag bij een vereniging niet zal werken...!!!
Overigens als ik goed lees zie ik wel dat er munitie is buitgemaakt.
pi_21147805
Maar het is dus niet helemaal duidelijk of het om luchtbuks kogeltjes gaat. Laten we hopen van wel.
pi_21889305
tsja, ik schoot bij verschillende verenigigen, opslag bij de vereniging was voor mij geen optie omdat ik dan niet op de openingstijden over mijn wapen kon beschikken.

Nederland heeft geen wapen cultuur, teken een pistool en je kunt er al bijna een overval mee doen, zeg ik weleens gekscherend.

Ik zelf schoot met een RugerP85 9x19 , vooral militair-parcours vond ik leuk, pepper-poppers ook en heb vele wedstrijden geschoten.

Daarnaast schoot ik met een Walther P38 .22 , lekker goedkoop oefenen om groepjes te krijgen

Voor de sloop had ik nog een Supermatic High Tournament .22 liggen, het wapen welke berucht werd toen een Amerikaans spionagevliegtuig uit de lucht werdt geschoten.
Wat een rampenbak was dat zeg, wat een hangers...pffff

Mijn wens was een Sig-Sauer, dan wel een echte, maar die zijn (mede door hun preciesie en vakwerk) onbetaalbaar.

Dankzij mijn neefje heb ik de schietsport aan de wilgen moeten hangen, fijne vent (klote mongool dus).
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_21898404
Probleem met antecedenten-onderzoek dus? Dat is erg frustrerend en vervelend ja. Je zou in beroep kunnen gaan.

Zelf schiet ik dus met een Sig Sauer p226 9mm, met lpa vizier en rubberen hogue grip, geweldig ding. Was inderdaad niet goedkoop maar zijn prijs wel waard.

Nu ben ik aan het sparen voor een S&W 686, en misschien neem ik er ook een Walther p22 bij om goedkoop te trainen.
  zondag 12 september 2004 @ 23:37:38 #107
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_21914520
quote:
Op zondag 18 april 2004 13:22 schreef nonzz het volgende:
Dat is niet helemaal zo.
labiel persoon + vuurwapen = aardige kans op schietincident
labiel persoon + alleen zijn eigen vuisten, en geen vuurwapen = aardige kans op een blauwoog
labiel persoon + auto = verkeersdoden
labiel persoon + mes = kans op steekwonden
labiel persoon + honkbalknuppel = "insert moraalridder quote here"

Mja... zo kan je wel doorgaan..
4
regels
zijn
te kort
  donderdag 16 september 2004 @ 00:25:11 #108
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21984874
Argenta: Je kan ze ook 2ehands kopen hoor. SIG-Sauers.
heb er zelf 1 die kwa prijs meeviel en was 3e hands.
Schiet prima al schiet ik er nu BAGGER mee omdat uk gewend ben aan me .22 lr geweertje dat ik gekregen heb van vorige vereniging.
jammer dat je moest stoppen. kan je niet opnieuw beginnen?
  donderdag 16 september 2004 @ 00:53:57 #109
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_21985357
Doe een beetje aan schietsport :p

Me meisje en ik hebben bijde zo een ding en zijn aardig bedreven.

donderdag 16 september 2004 @ 00:56:15 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 16 september 2004 @ 01:00:00 #111
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_21985438
quote:
Op donderdag 16 september 2004 00:56 schreef Drugshond het volgende:
hahahahhahhahhahaahha.... ik heb vroeger ook zo'n ding gehad...
Ken je lachen, maar schiet je kop eraf hoor
  donderdag 16 september 2004 @ 01:17:05 #112
21157 sioux_
lost in space
pi_21985652
quote:
Op donderdag 16 september 2004 01:00 schreef Duracell het volgende:

[..]

Ken je lachen, maar schiet je kop eraf hoor
wat is dat dan voor vage katapult?
  donderdag 16 september 2004 @ 01:30:12 #113
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_21985772
quote:
Op donderdag 16 september 2004 01:17 schreef sioux_ het volgende:

[..]

wat is dat dan voor vage katapult?
Wat is er vaag aan
  donderdag 16 september 2004 @ 06:19:59 #114
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21986485
losersport

wat is er nu voor eer in een vuurwapen
wat is er uberhaupt SPORT aan , je krijgt geen spieren , je hebt er ook geen spieren voor nodig
iedereen kan zo leren schieten , het licht alleen aan je houding , en zichtscherpte.

dikke BS dus.

koop een elastiek en trek een vorktak van een boom , en bouw een katapult als je zonodig moet schieten.

sport me kont.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_21987158
quote:
Op donderdag 16 september 2004 06:19 schreef BaajGuardian het volgende:
losersport

wat is er uberhaupt SPORT aan , je krijgt geen spieren , je hebt er ook geen spieren voor nodig
iedereen kan zo leren schieten , het licht alleen aan je houding , en zichtscherpte.

dikke BS dus.

koop een elastiek en trek een vorktak van een boom , en bouw een katapult als je zonodig moet schieten.

sport me kont.
Olympische spelen gezien toevallig laatste tijd? Uberhaupt zelf al eens geprobeerd?
  donderdag 16 september 2004 @ 11:01:57 #116
21157 sioux_
lost in space
pi_21988944
quote:
Op donderdag 16 september 2004 01:30 schreef Duracell het volgende:

[..]

Wat is er vaag aan
ziet er gewoon vaag uit. er zit zo'n extra ding aan. ofzo. weet ik veel.
pi_21989051
quote:
losersport

dikke BS dus.

sport me kont.
Eerst zelf proberen, dan pas blaten. Ik wil jou nog wel eens een serie van 60 schoten achter elkaar zien maken. Als je dan zonder zweet en zichtbare inspanning van de baan stapt heb je gelijk.
Pluk jij maar een tak van de boom en ga met een elastiek op blikjes schieten.

Zoals bij veel dingen ligt het er maar net aan wie het in handen krijgt. Een sportschutter die in de loop van de tijd psychische problemen krijgt en een keer door het lint gaat, daar doe je weinig tegen.
Een voetbalsupporter die uit pure club- en sportleifde supporter wordt, maar later een hersenloze hooligan wordt, gebeurd toch ook? Moet je daarom dan maar voetbal verbieden? Lijkt me niet.

Als je de controle behoudt kom je al een heel end, en blijft het echt wel veilig, Niet voor honderd procent, maar dat lukt met niets. Als je je eigen wapens in een gekwalificeerde kluis bewaard die aan de muur van je huis is verankerd en de sleutel opbergt op een plaats die alleen jij weet (en dus niet je man/vrouw/kinderen) is dat ook echt wel veilig.

Ik ken diverse mensen uit mijn omgeving die aan schietsport doen, en stuk voor stuk zijn ze allemaal verantwoordelijk met hun spullen. Zoals al eerder werd gezegd, guns don't kill people, guns do.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  donderdag 16 september 2004 @ 12:55:37 #118
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_21991284
BaaiGaurdian mag wel eens met mijn 22lr geweertke een doosje wegschieten en dan niet zeiken dat het geweer zo zwaar is.
Niet blaten dus, ga maar een proefles aanvragen ofzo.,
  donderdag 16 september 2004 @ 20:59:40 #119
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22002921
quote:

Doe dat maar... en bel dan meteen de politie, want een katapult is een verboden wapen die mag je sowieso nooit hebben, net als volautomatische geweren en explosieven (als burger dan)

Ik schiet ongeveer 1 keer per maand diemaco C7, meestal in oirschot, ook wel in vught Vroeger met de FAL, dat vond ik veel leuker. Heb geen eigen wapen, maar als ik er zelf nog eens een koop dan denk ik een M14 of een G3, .308 vind ik veel fijner, wat zwaardere stabielere geweren dan met .223 en meer bereik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')