quote:
Op donderdag 16 september 2004 06:19 schreef BaajGuardian het volgende:
losersport
wat is er nu voor eer in een vuurwapen
wat is er uberhaupt SPORT aan , je krijgt geen spieren , je hebt er ook geen spieren voor nodig
iedereen kan zo leren schieten , het licht alleen aan je houding , en zichtscherpte.
dikke BS dus.
koop een elastiek en trek een vorktak van een boom , en bouw een katapult als je zonodig moet schieten.
sport me kont.
Eerst zelf proberen, dan pas blaten. Ik wil jou nog wel eens een serie van 60 schoten achter elkaar zien maken. Als je dan zonder zweet en zichtbare inspanning van de baan stapt heb je gelijk.
Pluk jij maar een tak van de boom en ga met een elastiek op blikjes schieten.
Zoals bij veel dingen ligt het er maar net aan wie het in handen krijgt. Een sportschutter die in de loop van de tijd psychische problemen krijgt en een keer door het lint gaat, daar doe je weinig tegen.
Een voetbalsupporter die uit pure club- en sportleifde supporter wordt, maar later een hersenloze hooligan wordt, gebeurd toch ook? Moet je daarom dan maar voetbal verbieden? Lijkt me niet.
Als je de controle behoudt kom je al een heel end, en blijft het echt wel veilig, Niet voor honderd procent, maar dat lukt met niets. Als je je eigen wapens in een gekwalificeerde kluis bewaard die aan de muur van je huis is verankerd en de sleutel opbergt op een plaats die alleen jij weet (en dus niet je man/vrouw/kinderen) is dat ook echt wel veilig.
Ik ken diverse mensen uit mijn omgeving die aan schietsport doen, en stuk voor stuk zijn ze allemaal verantwoordelijk met hun spullen. Zoals al eerder werd gezegd, guns don't kill people, guns do.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald