Messen ZIJN verboden. je mag NIET met een mes over straat. En ik vind een mes (broodmes bijvoorbeeld) wel even wat anders dan een schietwapen. Een mes is bedoeld voor snijden vanm dingen. En pistool is alleen maar bedoeld om mee te schieten.quote:Op zondag 18 april 2004 09:50 schreef GewoonPim het volgende:
Nou nou, beetje overdreven. Verbied dan gelijk messen etc.
Ja, maar ze liggen wel in 99% van de keukenla's. En er wordt meer vermoord met messen.quote:Op zondag 18 april 2004 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Messen ZIJN verboden. je mag NIET met een mes over straat. En ik vind een mes (broodmes bijvoorbeeld) wel even wat anders dan een schietwapen. Een mes is bedoeld voor snijden vanm dingen. En pistool is alleen maar bedoeld om mee te schieten.
Kun je die bekrachtigen?quote:Op zondag 18 april 2004 09:52 schreef Megumi het volgende:
Mijn mening is dat de schietsport verboden moet worden.
En als een aantal verstandige burgers er mee om kan gaan?quote:Op zondag 18 april 2004 09:56 schreef Megumi het volgende:
Ja hoor. Wat moet een gewone burger met een pistool. Een pistool is een wapen dat gemaakt is om een ander te doden. En hoort dus in geen enkele vorm in handen te komen van een gewone burger.
In dit geval ben ik voorstander van 'De goeden moeten onder de kwaden lijden'.quote:Op zondag 18 april 2004 09:59 schreef GewoonPim het volgende:
[..]
En als een aantal verstandige burgers er mee om kan gaan?
Ik dus ook.quote:Op zondag 18 april 2004 10:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In dit geval ben ik voorstander van 'De goeden moeten onder de kwaden lijden'.
Doe niet zo naief joh. In principe worden alle wapens in dikke kluizen op 'de club' bewaard, daarnaast is het slechts maar een klein gedeelte van de schietsporters die met serieuze wapens schieten.quote:Op zondag 18 april 2004 09:56 schreef Megumi het volgende:
Ja hoor. Wat moet een gewone burger met een pistool. Een pistool is een wapen dat gemaakt is om een ander te doden. En hoort dus in geen enkele vorm in handen te komen van een gewone burger.
Opslag bij de politie : Enig idee hoeveel overhead dit meebrengt ?!, en die 1x per week slaat ook nergens op want in verenigingsverband ben je met handen en voeten gebonden aan de opernings en sluitingstijden.quote:Zeker na wat in Tiel is gebeurd: Wapens blijven bewaard in het clubhuis. Niks 'mee naar huis nemen'. Nog beter: Wapens worden 1x per week vrijgegeven uit het politiebureau en er is constant een agent bij aanwezig.
Amenquote:Op zondag 18 april 2004 10:24 schreef Drugshond het volgende:
De schietsport is een zuivere olympische sport, waarbij concentratie, ademhaling en beheersing van het wapen belangrijk zijn.
Wapens doden niet, Idioten die geen zelfbeheersing hebben wel.
Omdat wapens van de vereniging niet op jezelf afgesteld staan?quote:Op zondag 18 april 2004 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou je een wapen *willen* hebben?! Behalve om "stoer" te doen? Dan is dat meteen een reden om het niet te mogen...
En voor bijvoorbeeld onderhoud dan? Daarvoor heb je speciale apperatuur nodig die meestal niet op een club aanwezig is....quote:Op zondag 18 april 2004 10:32 schreef LowJoe het volgende:
Waarom zou je niet het poetsen bij de schietvereniging doen??Is toch ook een onderdeel van het beheersen van het wapen??Bovendien kan je dan mischien de benodigheden groot inkopen?Verder is het altijd beter om 1 opslag goed te bewaken/beveiligen dan 20 kleinere....
Overigens dat eeuwige antwoord van :"pistolen schieten niet zelf,alleen de mens schiet" is natuurlijk flut!
Want uit onderzoeken in de states is gebleken dat 80 % van mensen die door een pistool dood geschoten worden dit gebeurd met hun eigen wapen!
Een oud en goed gezegde is nog altijd:wie het zwaard hanteert wordt door het zwaard gedood!
Dat poetsen wordt soms ook wel eens gedaan op de schietbaan dus daar kan ik je geen ongelijk geven. Maar een beetje vereniging telt al gauw +150 actieve leden, en dan heb je dus ook 150 individuele kluisjes nodig. Ik ben dan bang dat geen 1 verening deze accomedatie kan bieden (wegens ruimtegebrek).quote:Op zondag 18 april 2004 10:32 schreef LowJoe het volgende:
Waarom zou je niet het poetsen bij de schietvereniging doen??Is toch ook een onderdeel van het beheersen van het wapen??Bovendien kan je dan mischien de benodigheden groot inkopen?Verder is het altijd beter om 1 opslag goed te bewaken/beveiligen dan 20 kleinere....
Noem je ook een vergelijking op... States (grink).. waar veelal het wapen met magazijn doorgeladen in de sokkenla ligt. In Nederland mag het wapen en de munitie niet in dezelfde ruimte opgeborgen worden. Dus die vergelijkinig gaat mank. Ken overigens niet veel verhalen (bestaan ze uberhaupt ?!) in Nederland waarbij er iemand gewond is geraakt door zijn eigen verenigingswapen.quote:Overigens dat eeuwige antwoord van :"pistolen schieten niet zelf,alleen de mens schiet" is natuurlijk flut!
Want uit onderzoeken in de states is gebleken dat 80 % van mensen die door een pistool dood geschoten worden dit gebeurd met hun eigen wapen!
Een oud en goed gezegde is nog altijd:wie het zwaard hanteert wordt door het zwaard gedood!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |