abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18508563
Wie zit hier op schietsport? Wat voor wapen gebruik je? En wat is de mening van de gemiddelde Fokker!?
  zondag 18 april 2004 @ 09:49:13 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18508586
Zeker na wat in Tiel is gebeurd: Wapens blijven bewaard in het clubhuis. Niks 'mee naar huis nemen'. Nog beter: Wapens worden 1x per week vrijgegeven uit het politiebureau en er is constant een agent bij aanwezig.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_18508598
Nou nou, beetje overdreven. Verbied dan gelijk messen etc. En daarom maak ik me ook zo kwaad over die mongolen die zomaar mensen neerschieten
  zondag 18 april 2004 @ 09:51:09 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_18508606
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:50 schreef GewoonPim het volgende:
Nou nou, beetje overdreven. Verbied dan gelijk messen etc.
Messen ZIJN verboden. je mag NIET met een mes over straat. En ik vind een mes (broodmes bijvoorbeeld) wel even wat anders dan een schietwapen. Een mes is bedoeld voor snijden vanm dingen. En pistool is alleen maar bedoeld om mee te schieten.
pi_18508612
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Messen ZIJN verboden. je mag NIET met een mes over straat. En ik vind een mes (broodmes bijvoorbeeld) wel even wat anders dan een schietwapen. Een mes is bedoeld voor snijden vanm dingen. En pistool is alleen maar bedoeld om mee te schieten.
Ja, maar ze liggen wel in 99% van de keukenla's. En er wordt meer vermoord met messen.
  zondag 18 april 2004 @ 09:52:48 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18508621
Mijn mening is dat de schietsport verboden moet worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18508625
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:52 schreef Megumi het volgende:
Mijn mening is dat de schietsport verboden moet worden.
Kun je die bekrachtigen?
  zondag 18 april 2004 @ 09:56:21 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18508665
Ja hoor. Wat moet een gewone burger met een pistool. Een pistool is een wapen dat gemaakt is om een ander te doden. En hoort dus in geen enkele vorm in handen te komen van een gewone burger.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18508712
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:56 schreef Megumi het volgende:
Ja hoor. Wat moet een gewone burger met een pistool. Een pistool is een wapen dat gemaakt is om een ander te doden. En hoort dus in geen enkele vorm in handen te komen van een gewone burger.
En als een aantal verstandige burgers er mee om kan gaan?
  zondag 18 april 2004 @ 10:00:59 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_18508726
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:59 schreef GewoonPim het volgende:

[..]

En als een aantal verstandige burgers er mee om kan gaan?
In dit geval ben ik voorstander van 'De goeden moeten onder de kwaden lijden'.
  zondag 18 april 2004 @ 10:04:08 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18508756
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In dit geval ben ik voorstander van 'De goeden moeten onder de kwaden lijden'.
Ik dus ook.
pi_18508834
Ik dus niet, laat ons onze sport beoefenen. En doe wat aan die gekken die het misbruiken.
  zondag 18 april 2004 @ 10:12:50 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18508842
Ga dan maar in het leger of bij de politie werken.
pi_18508845
Ik ben zelf lid geweest van een schietclub, http://www.vdwschietsport.nl/
Ik vond dit altijd leuk om te doen, maar de laatste jaren is het erg duur geworden en doe ik het ook niet meer. Wel heb ik thuis nog een luchtbuks liggen, deze mag je in Nederland vrij op naam hebben.
Op de club heb ik met revolvers en pistolen geschoten van .22 t/m .44 magnum ( die maakt serieuze klappen op je pols). Als het je leukt lijkt moet je gewoon eens zo'n club binnen lopen.
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
pi_18508895
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:56 schreef Megumi het volgende:
Doe niet zo naief joh. In principe worden alle wapens in dikke kluizen op 'de club' bewaard, daarnaast is het slechts maar een klein gedeelte van de schietsporters die met serieuze wapens schieten.
pi_18508931
Ik doe ook aan schietsport... Als eigen wapen heb ik alleen een luchtgeweer (Feinwerkbau 601).
Verder heb ik een hele hoop andere wapens geprobeerd. klein kaliber geweer (.22) op 50 meter, klein kaliber pistool (.22) op 25 meter. M1 Garand (.308) op 100 meter, Sig (.223) op 200 meter en een Sako TRG-42 (.308) op 300 meter.

Ik mag helaas zelf nog geen wapen hebben omdat ik nog geen 18 ben. Ik ben nu al zo'n 5 jaar lid van een schietclub, en doe ook vaak aan wedstrijdschieten in de categorie luchtgeweer.

Ik ben trouwens lid van de SVT in Tilburg, en we gebruiken de militaire banen in Oirschot als 300 meter baan.

Wat schiet je zelf GewoonPim, en waar?
  zondag 18 april 2004 @ 10:24:17 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18508945
De schietsport is een zuivere olympische sport, waarbij concentratie, ademhaling en beheersing van het wapen belangrijk zijn.
Wapens doden niet, Idioten die geen zelfbeheersing hebben wel.
quote:
Zeker na wat in Tiel is gebeurd: Wapens blijven bewaard in het clubhuis. Niks 'mee naar huis nemen'. Nog beter: Wapens worden 1x per week vrijgegeven uit het politiebureau en er is constant een agent bij aanwezig.
Opslag bij de politie : Enig idee hoeveel overhead dit meebrengt ?!, en die 1x per week slaat ook nergens op want in verenigingsverband ben je met handen en voeten gebonden aan de opernings en sluitingstijden.
Opslag in het clubhuis : Ook niet echt zinvol, omdat je ook hier aan handen en voeten gebonden aan de opernings en sluitingstijden. En gelet op de vele wapens wordt zo'n vereniging een heel aantrekkelijk doelwit voor criminelen (spreiding bij de burger is beter).

Zullen we het nog maar niet hebben over het herladen van munitie of het poetsen van het wapen. Dat wil je zeker niet bij de politie of vereniging gaan doen.

-- Was trouwens 10 jaar lid van de schietsport, nu niet meer --

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 18-04-2004 10:32:27 ]
  zondag 18 april 2004 @ 10:25:16 #18
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_18508956
Ik denk dat je jezelf af moet vragen of die drie mensen nog hadden geleefd, als die man geen vuurwapen gehad zou hebben. Ik persoonlijk denk van niet.
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, worden wapens niet zonder meer aan een burger verstrekt, wanneer hij zich aanmeld bij een schietvereniging.
Het eerste jaar mag je alleen schieten met een verenigingswapen, krijg je een x aantal gesprekken met een ballotagecommisie (8 in mijn geval) en wordt je constant in de gaten gehouden op de baan: hoe gedraag je je, vertel je stoere verhalen in de kantine, schep je overmatig op over je schietprestaties.
Al dat soort dingen wegen mee in de uiteindelijke aanbeveling om je al dan niet een vergunning te verstrekken.
Wel vindt ik dat, wanneer iemand eenmaal een vergunning en een wapen heeft, hij dit wapen nog minimaal het eerste jaar in de kluis op de vereniging moet bewaren.

N.b. Ik heb mijn vergunning inmiddels ingeleverd. Ik kwam door werk in het buitenland niet meer aan mijn verplichte aantal jaarlijkse schietbeurten.
Maar ik schoot .357, Walther P5 en PPK, Colt M46, .38 Special, Taurus.
Daarnaast had ik nog een 1920 replica van een 1845 .32 six-shooter Pepperbox en een orginele 1866 Derringer.

[ Bericht 16% gewijzigd door SONIC op 18-04-2004 10:42:41 ]
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_18508974
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:24 schreef Drugshond het volgende:
De schietsport is een zuivere olympische sport, waarbij concentratie, ademhaling en beheersing van het wapen belangrijk zijn.
Wapens doden niet, Idioten die geen zelfbeheersing hebben wel.
Amen
  zondag 18 april 2004 @ 10:27:46 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_18508990
Waarom zou je een wapen *willen* hebben?! Behalve om "stoer" te doen? Dan is dat meteen een reden om het niet te mogen...
censuur :O
pi_18509003
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou je een wapen *willen* hebben?! Behalve om "stoer" te doen? Dan is dat meteen een reden om het niet te mogen...
Omdat wapens van de vereniging niet op jezelf afgesteld staan?
pi_18509043
Waarom zou je niet het poetsen bij de schietvereniging doen??Is toch ook een onderdeel van het beheersen van het wapen??Bovendien kan je dan mischien de benodigheden groot inkopen?Verder is het altijd beter om 1 opslag goed te bewaken/beveiligen dan 20 kleinere....

Overigens dat eeuwige antwoord van :"pistolen schieten niet zelf,alleen de mens schiet" is natuurlijk flut!
Want uit onderzoeken in de states is gebleken dat 80 % van mensen die door een pistool dood geschoten worden dit gebeurd met hun eigen wapen!
Een oud en goed gezegde is nog altijd:wie het zwaard hanteert wordt door het zwaard gedood!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18509080
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:32 schreef LowJoe het volgende:
Waarom zou je niet het poetsen bij de schietvereniging doen??Is toch ook een onderdeel van het beheersen van het wapen??Bovendien kan je dan mischien de benodigheden groot inkopen?Verder is het altijd beter om 1 opslag goed te bewaken/beveiligen dan 20 kleinere....

Overigens dat eeuwige antwoord van :"pistolen schieten niet zelf,alleen de mens schiet" is natuurlijk flut!
Want uit onderzoeken in de states is gebleken dat 80 % van mensen die door een pistool dood geschoten worden dit gebeurd met hun eigen wapen!
Een oud en goed gezegde is nog altijd:wie het zwaard hanteert wordt door het zwaard gedood!
En voor bijvoorbeeld onderhoud dan? Daarvoor heb je speciale apperatuur nodig die meestal niet op een club aanwezig is....
  zondag 18 april 2004 @ 10:39:59 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18509128
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:32 schreef LowJoe het volgende:
Dat poetsen wordt soms ook wel eens gedaan op de schietbaan dus daar kan ik je geen ongelijk geven. Maar een beetje vereniging telt al gauw +150 actieve leden, en dan heb je dus ook 150 individuele kluisjes nodig. Ik ben dan bang dat geen 1 verening deze accomedatie kan bieden (wegens ruimtegebrek).
quote:
Noem je ook een vergelijking op... States (grink).. waar veelal het wapen met magazijn doorgeladen in de sokkenla ligt. In Nederland mag het wapen en de munitie niet in dezelfde ruimte opgeborgen worden. Dus die vergelijkinig gaat mank. Ken overigens niet veel verhalen (bestaan ze uberhaupt ?!) in Nederland waarbij er iemand gewond is geraakt door zijn eigen verenigingswapen.
  zondag 18 april 2004 @ 10:44:05 #25
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_18509175
Guns dont kill people, people DO!!!

Weet niet meer wie deze uitspraak ooit een keer gedaan heeft maar heeft volgens mij heeft hij wel gelijk.
Denk niet dat vuurwapen verbieden veel zin heeft, je moet er gewoon voor zorgen dat de mensen die een vuurwapen thuis hebben normaal nadenkende mensen zijn.
| UMTC | *lurkert* |
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')