abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:34:37 #1
29354 maikeru
Surf's up Dude!
pi_18492613
Wie heeft er enig idee hoe het zou kunnen komen dat een kat van het ene op het andre moment zijn brokjes met zijn pootje uit zijn voerbak haalt en het op een klein afstandje van zijn bak opeet, en vervolgens weer terug gata naar zijn bak om alles te herhalen. Tot 3 dagen terug at hij gewoon als een normale kat UIT zijn voer bak
pi_18492646
Misschien tijd om t bakje eens af te wassen!
pi_18492693
Die van mij doet soms dr hele bek vol brokjes als een marmot.
Loopt de woonkamer in en spuugt alles uit onder de tafel.
Daar gaat ze het rustig op zitten eten
Gek beest hehe
pi_18492697
Deed die van mij ook altijd. geen idee waarom.
pi_18492729
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:38 schreef realbase het volgende:
Die van mij doet soms dr hele bek vol brokjes als een marmot.
Loopt de woonkamer in en spuugt alles uit onder de tafel.
Daar gaat ze het rustig op zitten eten
Gek beest hehe
Dat doet de hond (nee, dat is geen kat, weet ik) van mijn buren ook, blijkbaar eet het ergens anders toch echt net wat lekkerder. Maar zij heeft dat altijd gedaan geloof ik, dus dan is het wat minder vreemd dat dat je het opeens gaat doen en al helemaal met je poot eerst.
pi_18492762
Een kat van ons deed dat ook... Echt heel wazig, dan deed ie dat met één klein miniscuul brokje, daar ging ie dan vet moeilijk mee doen, en als ie dat op had ging ie weer helemaal terug en ging de volgende

En toch was ie niet mager
pi_18492860
bezigheidstherapie: hoe hou je eten uit een simpele bak spannend?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:47:28 #8
29354 maikeru
Surf's up Dude!
pi_18492889
Oke, daar hadden wij ook al aan zitten denken! Bedankt!
pi_18492905
Bij droge brokjes/pate eten ze netjes uit de bakjes.
Maar als ik ze een worstje geef of plakje ham of een stuk kip ofzo, dan nemen ze het in de bek en zoeken een ander heenkomen, liefst ergens onder, waar ze het vervolgens luid grommend verslinden.
pi_18492952
volgens mij is het andersom. Een normale kat gooit het eten uit zijn bakje.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_18493027
Mijn hond doet het ook. Uit zijn bak halen, en een meter verder op eten. Zodat mijn hele vloer altijd onder de kruimels zit van het hondenvoer.
Gelukkig eet ze smerig voedsel wel meteen uit de bak. Maar dat gaat dan ook in een keer op.
pi_18493059
Mijn katten doen dat ook.
Volgens mij vinden ze het niet fijn om uit het bakje te eten omdat het bakje dan half om hun hoofd zit waardoor ze niet om hun heen kunnen kijken... Volgens mij?
En met dat zachte voedsel doen ze dat meestal niet omdat het niet zo makkelijk gaat?..
  zaterdag 17 april 2004 @ 17:56:59 #13
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_18493090
doet ie van mij ook! en som als ze te snel eet, of daarna effe gek doet en ze moet kotsen, eet ze terstond dr eigen kots ook weer op
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_18494983
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:55 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn katten doen dat ook.
Volgens mij vinden ze het niet fijn om uit het bakje te eten omdat het bakje dan half om hun hoofd zit waardoor ze niet om hun heen kunnen kijken... Volgens mij?
En met dat zachte voedsel doen ze dat meestal niet omdat het niet zo makkelijk gaat?..
Ja, zit wat in. Als het 'echt' eten is (een stuk vlees) dan komen de instincten naar boven, en dan hebben ze het idee dat het hapje verdedigd moet worden tegen andere gegadigden. Daarom moet het naar een plek worden gebracht waarvanaf ze en beter overzicht hebben.
  zaterdag 17 april 2004 @ 20:21:42 #15
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_18496888
zo'n tic had een van de katten van mijn ouders ook, bak vol brokjes, ervoor gaan zitten en dan nageltje in een brokje zetten, pootje krommen en dan het brokje 'uit de poot' opeten, volgende brokje...

is een paar weken zo doorgegaan en daarna deed ie weer normaal.
pi_18496935
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
doet ie van mij ook! en som als ze te snel eet, of daarna effe gek doet en ze moet kotsen, eet ze terstond dr eigen kots ook weer op
Die 2 van mij ook ja... ook de kots van de andere kat
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_18497688
placemat onder de voerbak

werkt hir al jaren
niet dat het eten nu in het bakje blijft.. maar placemat is toch makkelijker afwassen dan de vloer
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_18498158
mijn poes pakt ook een brokje uit t bakje, legt t 5cm verderop en eet t op..
t zal wel horen ofzo, als zoveel dieren t doen..
tis tenslotte niet bepaald natuurlijk voor ze om uit n bakje te eten..

[ Bericht 0% gewijzigd door rocksicle op 18-04-2004 15:44:59 ]
hier moet eigenlijk een slimme quote staan hè? ja, helaas.. niet dus.
www.datisstom.nl
pi_18574202
Volgens mij is dat hamster gedrag, pakken wat je pakken kan en snel wegwezen ermee.
Om het vervolgens op een veilig plekje op te eten.
Mijn kat deed dat eerst ook als ie iets van mijn bord gejat had, nadat ie doorkreeg dat ik het niet van hem af ging pakken heeft ie besloten dan maar direct van mijn bord te eten
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_18576591
Zal me niks verbazen dat hamster gedrag... Mijn katten eten beiden gewoon uit hun eigen bak. Maar als de honden bak gevuld is, dan lopen ze daar om en om heen (heb 2 katten) en pikken een brokje om deze vervolgens een meter van die bak vandaan op te eten. Onze hond kijkt dan toe van.. hé!! krijgen jullie geen eten of zo? Dat eten is van mij! Ja ze krijgen genoegt eten.. Ik heb ze zelf al eens honden brokken gegeven, maar ze vinden het schijnbaar gewoon leuk om het van de hond te jatten!
  woensdag 21 april 2004 @ 01:32:31 #21
24822 Stimodrol
Appelflapjes
pi_18576702
Ga jij je Big Mac voor de balie bij McDonalds op staan eten? Ik loop dr altijd mee naar een tafeltje om het dan rustig op te bikken.

Je kat doet het ook ongeveer zo
pi_18576728
Doet de mijne ook vaak. Denk dat het een soort instinct is om t verderop (waar het veiliger is?) verder op te eten.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_18579604
Vleertje doet dat met de waterbak, ze gaat altijd met haar pootje erin en aan de rand trekken, geen idee waarom ze dat doet, maar het geeft wel vaak een zooitje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_18589073
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 17:56 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Check. Doet de mijne ook.

Hij sleurt ook alle bakken (droogvoer, blikvoer en water) door de hele keuken heen en gaat dan pas eten.
Als de mijne zo af en toe eens een stukje kaas heeft (wat hij echt heel lekker vind) dan moet hij het ook eerst doodmaken.
  woensdag 21 april 2004 @ 19:47:11 #25
66812 Blackraven
to be or not to be
pi_18593243
onze katten doen het wel eens met brokjes, maar vaker met vlees ofzo, als ze dat krijgen.
(-> The Black Winged Mistress <-) bescherm de dieren tegen de beesten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')