quote:
Op vrijdag 16 april 2004 20:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik hou er gewoon niet van, lang wachten op je troep, half verbrande/half koude burgers naarbinnen werken, en ik ben vegetarier, dus veel wordt er niet aan mij gedacht.
Je bent blijkbaar slachtoffer geworden van het principe 'zwart is goed en warm is gaar'...
Veel mensen hebben te weinig geduld voor bbq en stoken het ding veel te heet. Ik ben in het gelukkige bezit van een Weber bbq, niet zo heet stoken, lekkere lap vlees er in, deksel er op en geduld!!!
[edit]
Een paar weken geleden had ik een lezing over het onderwerp 'brandwonden'. De dame vertelde dat bij het eerste mooie weekeinde van het jaar extra mensen in de brandwondencentra worden ingedeeld omdat er dan steeds weer mensen in slagen om behalve hun bbq ook zichzelf aan te steken.
Daarom gebruik ik een Weber hourskoolaansteker, heeft wel iets weg van een miniatuur-hoogoven (laat ik daar nou toevallig werken...). Met 20 minuten kan je er niet meer met goed fatsoen bij staan, zo heet wordt het ding! Daarna wel even temperen, anders verbrand het vlees voor je er erg in hebt...
[/edit]
[edit2]
Ooit heb ik eens een gas-bbq aangestoken, maar het gas had al te lang open gestaan zodat het ding met vrij veel geweld aanging. Ik had dus geen haren meer op mijn handen en geschroeide wenkbrauwen, maar volgens mijn broer die er naast stond was mijn enige reactie ' mwuahaha
![]()
'. DIt verhaal achtervolgt me nog steeds...
[/edit2]
[ Bericht 44% gewijzigd door NT-T.BartMan op 01-05-2004 21:03:51 (Brandwondenverhaal toegevoegd) ]