abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18772685
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:32 schreef sizzler het volgende:
Ohja, en voor de mensen die de lage straf bagatelliseren met "Jaaaaah, maar met TBS erbij kan het alsnog lang zijn" => waarom dan geen langere straf opleggen? Dan weet je zeker dat zo'n iemand krijgt wat hij verdient. Daarna kan je TBSsen wat je wilt.
Weet je wel waar TBS voor dient dan? Als je iemand eerst 15 jaar in de bak zet, zeker zo'n jong iemand, weet je zeker dat het kansloos is.

Het is trouwens geen lage straf: jij vindt het een lage straf.De straf is hoger dan ik had verwacht, mij kan het niet zo boeien - het is TBS die belangrijk is.
pi_18772690
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:28 schreef SCH het volgende:
Ja maar het gaat niet om wat jij wil, of wat ik wil Sizzler, dat is nou net het issue.
Niet? Heb je geen mening? Praat je alleen de rechter na zonder er een eigen mening over te hebben?
quote:
En waarom kom je zelf met theorettes over de strafmaat om Loedertje vervolgens af te serveren die een heel zinnige nuancering plaatst.
Omdat dit de feiten zijn. Als je daar naar kijkt is het een belachelijk lage straf. De "zinnige nuancering" van Loedertje doet daar niets aan af.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_18772712
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Niet? Heb je geen mening? Praat je alleen de rechter na zonder er een eigen mening over te hebben?
Ik hecht aan de rechtsstaat, meer dan aan persoonlijke wraak en onderbuikgevoelens.
quote:
Omdat dit de feiten zijn. Als je daar naar kijkt is het een belachelijk lage straf.
Nee dat is het niet, dat heb je ook niet kunnen onderbouwen.
pi_18772757
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dood is dood en moord is moord.
Alleen de straffen verschillen bedoel je?
Rijden onder invloed met alle gevolgen van dien is iets HEEL anders dan iemand met voorbedachte rade door z'n kop schieten. Ik hoop dat je dat inziet. Maar goed daar gaat deze hele discussie niet over en dat was dus wat ik bedoelde. De straffen voor het overvallen van een tankstation zijn ook veel te laag, maar dat wil niet zeggen dat het daarom oke is dat MuRAT maar 5 jaar heeft gekregen. Ik ben in principe ook niet voor de doodstraf maar er zijn gevallen waarin ik toch ga twijfelen, zoals dit.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_18772784
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:41 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Rijden onder invloed met alle gevolgen van dien is iets HEEL anders dan iemand met voorbedachte rade door z'n kop schieten.
Nee dat is het niet.
pi_18772798
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je wel waar TBS voor dient dan?
quote:
Als je iemand eerst 15 jaar in de bak zet, zeker zo'n jong iemand, weet je zeker dat het kansloos is.
Ik denk het niet. TBS is niet het enige wat je dat arme schaap kan bieden. Wie zegt dat jongeren tijdens hun straf al geen begeleiding kunnen krijgen? Geef hem een opleiding, leer hem discipline en breng hem wat normen en waarden bij. Dat kan best tijdens de detentie.
quote:
Het is trouwens geen lage straf: jij vindt het een lage straf.
Het is wel een lage straf alleen jij vind het geen lage straf.

Voor iemand die naar de normale volwassen standaard is berecht is een straf van vijf jaar voor moord met voorbedachte raden erg laag. Of ken jij uitspraken waarbij de straf lager was?
pi_18772845
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:44 schreef sizzler het volgende:
Voor iemand die naar de normale volwassen standaard is berecht is een straf van vijf jaar voor moord met voorbedachte raden erg laag. Of ken jij uitspraken waarbij de straf lager was?
Er is hier dan ook geen sprake van een normale volwassen standaard.
pi_18772846
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik hecht aan de rechtsstaat, meer dan aan persoonlijke wraak en onderbuikgevoelens.

Daar merk ik anders niets van als er een discussie is over illegalen het land uit worden gezet.
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 15:46:44 #159
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18772871
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:41 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Rijden onder invloed met alle gevolgen van dien is iets HEEL anders dan iemand met voorbedachte rade door z'n kop schieten. Ik hoop dat je dat inziet. Maar goed daar gaat deze hele discussie niet over en dat was dus wat ik bedoelde.
Ik vraag het mij af American Nightmare..
want wat als deze knul nu eens zijn slachtoffer (onder invloed van die rotzooi waarover de kranten berichten) had aangereden?
  donderdag 29 april 2004 @ 15:47:31 #160
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18772886
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:32 schreef sizzler het volgende:
Ohja, en voor de mensen die de lage straf bagatelliseren met "Jaaaaah, maar met TBS erbij kan het alsnog lang zijn" => waarom dan geen langere straf opleggen? Dan weet je zeker dat zo'n iemand krijgt wat hij verdient. Daarna kan je TBSsen wat je wilt.
Murat was zo gestoord dat het geen enkel nut heeft om hem lang in de gevangenis te houden. Wordt ie alleen maar verbitterder van, want wrok was een belangrijke reden voor hem om Van Wieren te vermoorden. Beter om hem direct te behandelen. Valt er misschien nog wat aan te redden.
pi_18772913
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Daar merk ik anders niets van als er een discussie is over illegalen het land uit worden gezet.
Goh wat grappig
Zout toch op met dat geflame want je praat poep.

Ik hecht zeer aan de rechtsstaat, ook als het om illegalen gaat, juist.
pi_18772958
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.
Misschien moeten we jou ook maar TBS geven dan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_18772970
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:48 schreef SCH het volgende:
Goh wat grappig
Zout toch op met dat geflame want je praat poep.

Ik hecht zeer aan de rechtsstaat, ook als het om illegalen gaat, juist.
Wat een onvolwassen antwoord. Probeer het eens op een politiek-correcte methode.
pi_18772971
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

want wat als deze knul nu eens zijn slachtoffer (onder invloed van die rotzooi waarover de kranten berichten) had aangereden?
Behalve dat hij nog geen rijbewijs had zou het nog steeds moord met voorbedachte raden zijn. Alleen het moordwapen was dan anders geweest. Alleen rijden onder invoed doe je om thuis te komen, niet om een bepaald persoon te vermoorden. Een wereld van verschil lijkt me. De kans dat een persson overlijdt als je een kogel door zijn hersens heenjaagt is ietsiepietsie groter dan wanneer je dronken achter het stuur kruipt.
pi_18773003
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:50 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Misschien moeten we jou ook maar TBS geven dan.
Ik rijd nooit met drank op hoor.
pi_18773060
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:51 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat een onvolwassen antwoord. Probeer het eens op een politiek-correcte methode.
Reageer je ook nog even op deze manier op de post van Sizzler of is je verontwaardiging weer eens selectief?
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 15:54:46 #167
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18773066
quote:

Het is wel een lage straf alleen jij vind het geen lage straf.

Precies, want als hij als 17 jarige was berecht dan had je de kans gehad dat hij na 2 jaar alweer vrij mocht rondhuppelen zoals de daders (15 en 17 ) van de Noordwijkse moord
  donderdag 29 april 2004 @ 15:54:47 #168
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773067
quote:

Voor euthanasie-gevallen zijn mensen schuldig verklaard zonder straf. Er zijn ook wel eens mensen veroordeeld tot alleen tbs.

http://www.advocatie.nl/S(...)art/vadermoord.shtml Drie jaar en tbs
http://www.advocatie.nl/S(...)pindakaasmoord.shtml Zes jaar en tbs
pi_18773071
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:47 schreef freako het volgende:

[..]

Murat was zo gestoord dat het geen enkel nut heeft om hem lang in de gevangenis te houden. Wordt ie alleen maar verbitterder van, want wrok was een belangrijke reden voor hem om Van Wieren te vermoorden. Beter om hem direct te behandelen. Valt er misschien nog wat aan te redden.
Dan zouden we geen enkele psychopaat vast mogen houden.

Ik zie ook niet in waarom zo'n iemand niet meteen behandeld zou kunnen worden, hoe eerder hoe beter, maar niet ten koste van zijn straf. Wat is daar het nut van?
pi_18773096
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Reageer je ook nog even op deze manier op de post van Sizzler of is je verontwaardiging weer eens selectief?
Waar begin ik dan met schelden?

Als er iemand is die discussieert op onderbuikgevoelens dan ben jij het wel. Vind je het gek als ik dan even moet lachen als je je opeens opwerpt als een groot voorstander van de wet?
pi_18773183
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dan was dat niet erger geweest dan bijv een Kluivert die iemand doodrijdt. Het was dus wel erg geweest, maar geen moord met voorbedachte rade.

En SCH; als je zoveel waarde aan de rechtsstaat hecht dan zou je moeten weten dat iemand doodrijden onder invloed hooguit neerkomt op doodslag en niet op moord.

Let op; ik zeg dus niet dat het niet ontzettend stom is om met drank op achter het stuur te kruipen, en ik zeg ook niet dat dat niet zwaar bestraft moet worden, maar het doodschieten van iemand is toch wel even iets heel anders. Ik ken toch wel wat mensen die met iets teveel op achter het stuur zijn gekropen ooit, maar geen daarvan met de gedachte 'zo nu ga ik even iemand doodrijden'. Als je met een geladen pistool op iemand afstapt heb je toch een heel ander doel dan even een gezellig babbeltje maken.
  donderdag 29 april 2004 @ 15:59:43 #172
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18773201
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dan zouden we geen enkele psychopaat vast mogen houden.
Wel vasthouden, maar in een TBS-kliniek. Desnoods in een long-stay-afdeling, als er geen redden meer aan is. Te verknipt om los te laten, maar wel onbehandelbaar.
quote:
Ik zie ook niet in waarom zo'n iemand niet meteen behandeld zou kunnen worden, hoe eerder hoe beter, maar niet ten koste van zijn straf. Wat is daar het nut van?
Het zal wel met gedeeltelijke ontoerekeningsvatbaarheid te maken hebben. Misschien ook met wachtlijsten bij TBS-klinieken. . Of om iemand toch een bepaalde periode minimaal vast te laten zitten.
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 16:01:22 #173
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18773233
quote:
Vind je het gek als ik dan even moet lachen als je je opeens opwerpt als een groot voorstander van de wet?
Sizzler en sch --> [NWS SlowChat #3] Bijna al het nieuws is Politiek getint!
Graag daar verder gaan miepen .
pi_18773365
waarom vertrouw ik het hele TBS systeem in dit geval niet?

Misschiem omdat iederen psychiater weet , dat Murat als het hoog komt 6 maanden gaat worden behandelt

Murat heeft de goede man vermoord ten tijde van zijn 17 leeftijd

als Murat op zijn 20 ste (uiterljk) voor de psychiater in de van mesdag zit , zal deze als eerste in zijn bericht schrijven

"Wat moet ik hier nu mee? . De veroordeelde heeft in een periode van labiliteit , veroorzaakt door post puberale storing en een verward voorbeelden complex , dank de veroordeling van zijn vader, een misdrijf gepleegd.

Echter het is mij volledig onduideljk hoe ik de veroordeelde moet behandelen , want de persoonlijkheid heeft zich al lang verder ontwikkeld , en biedt geen aanknopingspunten meer."

Einde bericht

Murat is vrij , voor hij de-jure volwassen is

WEDDEN??
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 16:08:22 #175
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18773411
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:06 schreef CANARIS het volgende:

Echter het is mij volledig onduideljk hoe ik de veroordeelde moet behandelen
Dat kan dus jaren duren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo