abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18466901
ik heb binnekort een schoolgala...maar nou zit ik nog beetje met wat voor pak ik aan ga doen...ik hou niet van te netjes...beetje sportief...zelf zat ik te denke aan een krijtstreep-pak met een wit shirt eronder...iemand anders advies?
pi_18466916
Wat is de Dress code?
pi_18467002
ga je verkleed als minister, gewoon in je spijkerbroek...

黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18467023
er is niet egt een dress-code...het enigste wat ik erover weet is gewoon schoolgala
pi_18467038
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:29 schreef rb-project het volgende:
zelf zat ik te denke aan een krijtstreep-pak met een wit shirt eronder...iemand anders advies?
Doe dan op zijn minst een wit overhemd. Netjes, maar niet al te chique. Trouwens, ik denk dat menig meisje het wel cute zal vinden als je helemaal in stijl komt!
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:35:54 #6
57843 S03P
semi-bikkel
pi_18467071
Mag je introducés meenemen?

Ik heb wel zin in een schoolgala
pi_18467077
Hier wat info over Dresscodes, de bovenste drie lijken me geschikt

De dresscodes en hun betekenis:

White tie - rok of gala-uniform voor heren. Officieel bestaat het rokkostuum uit: rokjas met billentikkers, een zwarte pantalon, een wit overhemd met een gesteven wit vest en een witte strik. Voor dames; een lange feestelijke avondjurk, groot décolleté en lange handschoenen.
Black tie - smoking voor heren. Een smoking bestaat officieel uit een tweeledig zwart of gekleurd kostuum met glanzende revers, een geplisseerd overhemd, sokken in de kleur van het overhemd of het jasje. Voor dames; korte of lange avondjurk, eventueel lange rok, klein décolleté en halflange handschoenen.
Avondkleding - de keus tussen rok of smoking voor heren; lange of korte avondjurk voor dames
Cocktailkleding - korte galakleding

Tenue de Ville - betekent letterlijk stadskleding, d.w.z. nette kleding voor overdag (geen avondkleding). Voor heren een net pak, al dan niet driedelig, donkerblauw of grijs (niet bruin), met overhemd en das, zwarte (gepoetste) schoenen en donkere sokken. Voor dames: een mantelpakje of een geklede jurk, met of zonder hoed.
Donker pak - zelfde als tenue de ville; dames geen hoed.
Informeel - pak of combinatie met das; jurk of pakje of broekpak.
Casual - alles mag.
pi_18467082
Yep, het is juist de sport om je even helemaal op te dossen...
Het voelt ook wel leeker hoor, zo'n rokkostuum of jaquet, voor een avondje dan.
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18467123
Ben niet echt een pakkenman vindt ze ook niet fijn zitte...als ik dan in pak ga...wil ik wel iets hebbe dat niet iedereen draagt
pi_18467124
Op een gewoon schoolgala zullen de meesten trouwens in pak gaan...
Dames gaan trouwens wel altijd helemaal in stijl, dus dat verwachten ze van jou ook!

Als je in pak gaat, huur dan gewoon even een rokkostuum... Desnoods bij de plaatselijke toneelvereniging (stukken goedkoper).
Of een wit pooierpak, succes gegarandeerd!
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18467142
ik wil best in pak en helemaal in stijl...maar beetje anders dan de rest..
pi_18467161
Dan huur/koop je er een hoge hoed bij
pi_18467186
Ik vind het vreselijk als bijna iedereen netjes in pak komt, maar dat een aantal stoere jongens een t-shirt eronder doen, of lelijke sportschoenen. Je moet wel helemaal in stijl komen!
pi_18467231
ja tuurlijk...ik wil er ook helemaal in stijl aankomen...maar een ander soort pak ofzo...zodat het tog een beetje afwijkt...vind het allemaal beetje saai eruit zien...allemaal zo'n zwart pak witte blouse..
pi_18467273

?
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:43:02 #16
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_18467282
Ik heb een smoking gehuurd voor mijn gala vrijdag.
pi_18467295
eej like i said:
Een wit pooierpak!
Ik heb trouwens een keer voor een pooierfeest een roze slangenlerenpak voor 7 euro bij de kringloopwinkel op de kop kunnen tikken...
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18467306
dan ben je net een P.I.M.P moet natuurlijk ook niet...maar verder niemand goede ideen voor een pak dat toch stijlvol is en geschikt voor gala....maar niet zo standaard als iedereen aan heeft
pi_18468253
Gatver "P.I.M.P" ik haat die uitspraak, het is gewoon Pimp, of pooier, jezus "P.I.M.P" hoe fout.
  vrijdag 16 april 2004 @ 14:28:37 #20
40169 salvadio
Fashionvictim
pi_18468309
ik ga a la Beckham: helemaal wit... Neigt een beetje naar pooier zoals mensen hierboven zeggen maar t heeft ook wel stijl...voor een schoolgala dan
Got Stylo?
pi_18468948
Vandaag heb ik ook gala!!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_18469007
wit == ober
pi_18470083
gewoon zwarte broek met een wit hemd, gewoon los eroverheen........heb ik ook eens gedaan..... krijg je leuke reacties zoals stop dat hemd in je broek..............nouja ik zag er teminste niet uit als een mislukte pinguin
pi_18470345
even voor de duidelijkheid.

Als een feest 'black tie' is is het eigenlijk 'not done' om een gewoon pak aan te trekken. Dan moet je een smoking of rokcostuum aan. Maar goed, de meeste mensen houden zich daar toch nie aan.
pi_18471254
Wat je ook doet, ga in ieder geval met een hemd en niet met een wit t-shirt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')