ik heb het gehoordquote:Op woensdag 21 april 2004 07:03 schreef -CRASH- het volgende:
Koppeling gelukt 07:01![]()
quote:ISS komende dagen vanuit Nederland te zien
Gepubliceerd op maandag 26 april 2004
NOORDWIJK (ANP) - De komende dagen is het International Space Station (ISS), met aan boord ESA-astronaut André Kuipers, te zien vanuit Nederland. Wie het ruimtestation wil bekijken, moet vroeg uit de veren, gemiddeld zo rond vijf uur 's ochtends. Dat meldde de Europese ruimtevaartorganisatie ESA maandag.
Het ruimtestation is volgens ESA ,,met het blote oog te zien als een kleine ster die razendsnel van het westen naar het oosten scheert. Wel even opletten, want dit gebeurt slechts drie tot vijf minuten, nét boven de horizon''.
en bewolktquote:Op maandag 26 april 2004 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
Als ik toevallig wakker ben kijk ik wel. De grootste kans om het ISS te zien is trouwens woensdag rond 5.30, dan begint het namelijk al licht te worden.
Ik zag het op nu.nl. Grappig spelletje, en nog best moeilijk! Het kostte me wel een paar keer voordat het me lukte.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:47 schreef Preset het volgende:
Als je niet alleen wilt kijken is er ook een spelletje waarin je de André Kuipers met de Sojoez in Nederland moet laten landen en onderweg kroppen sla moet plukken!
http://www.playability.nl/games/kuipers/
Is dat Live ?quote:Op donderdag 29 april 2004 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
Over 5 min wordt de Sojoez TMA-3 ontkoppeld, de landing over ongeveer 3 uur
http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/
Kut net afgelopen.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:04 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Is dat Live ?
Ja, het was idd live net, 22.52 NL-tijd is de Sojoez ontkoppeld. Om 6.30PM eastern time (dat is hoe laat hier?) gaan ze weer verder.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:07 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Kut net afgelopen.
Klopt. Volgens de geplande tijd land hij om 2.10 s'nachts Nederlandse tijd.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:21 schreef Fillipe het volgende:
Hij landt vanacht toch al rond 02.00/03.00 (NL tijd?)
Wordt dat nog ergens live uitgezondenquote:Op donderdag 29 april 2004 23:21 schreef Fillipe het volgende:
Hij landt vanacht toch al rond 02.00/03.00 (NL tijd?)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |