en dat _zonder_ douche... wat zal dat lekker ruiken daar...quote:Op maandag 19 april 2004 13:12 schreef Dutchman77 het volgende:
Nou komt volgens mij het moeilijkste: twee dagen in dat superkleine hokje doorbrengen. Het werd op tv al omschreven als "2 dagen met z'n drieen rondkruipen in een Renault 4".
Als iedereen zijn ruimtepak maar dichthoudt dan ruikt het ruimtescheepje gewoon fris, alleen zal het in zo'n pak niet te harden zijn (misschien maar beter geen bruine bonen eten in de ruimte).quote:Op maandag 19 april 2004 13:19 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
en dat _zonder_ douche... wat zal dat lekker ruiken daar...![]()
Waarom moet dat in vredesnaam 2 dagen durenquote:Op maandag 19 april 2004 13:12 schreef Dutchman77 het volgende:
Nou komt volgens mij het moeilijkste: twee dagen in dat superkleine hokje doorbrengen. Het werd op tv al omschreven als "2 dagen met z'n drieen rondkruipen in een Renault 4".
Je moet nogal exact manoeuvreren, en de afstanden zijn groot.quote:Op maandag 19 april 2004 13:39 schreef Frasier het volgende:
[..]
Waarom moet dat in vredesnaam 2 dagen duren
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1082350576796.htmlquote:Proeven misschien verpest
TON DAMEN
BAJKONOER - De ruimtevlucht met André Kuipers heeft nog voor zijn vertrek geleid tot een rel bij de wetenschappers die zijn experimenten verzorgen. Nederlandse onderzoekers moesten op de lanceerbasis in Bajkonoer werken onder slechte omstandigheden.
De kasten waarmee het onderzoeksmateriaal de ruimte in moest, waren niet steriel. Bovendien zetten de Russen het onderzoeksmateriaal, waaronder bloedcellen, één uur en vijftig minuten zonder elektronische temperatuurregeling naast de raket op de lanceerbasis. Het gevoelige materiaal is bedoeld voor onderzoek naar het menselijk afweersysteem.
Het wetenschappelijk onderzoek kan daardoor zijn mislukt. De Nederlandse overheid rechtvaardigt de reis van Kuipers, die achttien miljoen euro kost, vooral met het belang van onderzoek.
De gedupeerden zijn universiteiten en onderzoeksinstituten, waaronder het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. Een van de laboranten in Bajkonoer klaagde over de kastjes die bij het vullen van het testmateriaal belletjes vertoonden. ''Onze spullen moeten vacuüm blijven. Als er belletjes zijn, betekent het dat er misschien verkeerde stoffen bijgekomen zijn.''
Professor Maikel Peppelenbosch (36), biotechnoloog bij het AMC, was gisteren onthutst. ''Ons werk is serieus in gevaar,'' zei hij.
© Het Parool, 19-4-2004
Wow.. dat is niet best als dit allemaal waar is.quote:Op maandag 19 april 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.parool.nl/arti(...)l
Om aan de ISS te kunnen koppelen heeft de capsule precies dezelfde snelheid (ok niet precies anders komt hij er niet, maar op 28000 km/hr is het niet significant) en richting nodig. Het koppelen zelf is dus een nogal precieze aangelegenheid waarvoor ze (letterlijk) de tijd gaan nemen.quote:Op maandag 19 april 2004 13:39 schreef Frasier het volgende:
Waarom moet dat in vredesnaam 2 dagen duren
Dat eerste klopt, dat tweede maakt niks uit. Je gaat volgens mij in minder dan een uur de hele aarde rond dus als je wil kun je er veel sneller zijn.quote:Je moet nogal exact manoeuvreren, en de afstanden zijn groot.
Maar je wil het snelheidsverschil ook niet te groot laten zijn.quote:Op maandag 19 april 2004 15:48 schreef Dutchman77 het volgende:
Je gaat volgens mij in minder dan een uur de hele aarde rond dus als je wil kun je er veel sneller zijn.
Zijn daar eigenlijk filmpjes van? Dus vanaf het moment dat de raket opstijgt tot op het moment dat hij in de ruimte is en dat je het zeg maar door een raampje kunt zien.quote:Op maandag 19 april 2004 20:10 schreef MHS het volgende:
Iedereen zegt iets anders, ik lees vaak 100 km, wat ik persoonlijk wel een mooie hoogte vind.
Dat is niet zo interessant hoor. De astronauten zitten een beetje 'onderin' hun vaartuig terwijl de raampjes relatief 'hoog' gemonteerd zijn. De astronatuten zien daardoor alleen maar lucht die langzaam verandert van blauw (of bewolkt) naar zwart.quote:Op maandag 19 april 2004 20:49 schreef Frasier het volgende:
Lijkt me wel interessant om te zien wat die astronauten allemaal zien tijdens het opstijgen.
hmmm hier heb je alvast een linkje... Delta raket lancering-filmpjesquote:Op maandag 19 april 2004 21:11 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dat is niet zo interessant hoor. De astronauten zitten een beetje 'onderin' hun vaartuig terwijl de raampjes relatief 'hoog' gemonteerd zijn. De astronatuten zien daardoor alleen maar lucht die langzaam verandert van blauw (of bewolkt) naar zwart.
Er zijn wel filmpjes van camera's die aan de zijkant van een raket gemonteerd zijn en die omlaag kijken. Dat is wel stoer. Ik denk dat je die wel kunt vinden als je goed zoekt met Google.
Edge of Spacequote:Op maandag 19 april 2004 19:46 schreef Frasier het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Op welke hoogte begint officieel de ruimte?
Dat zou me toch zonde zijn, zeg.quote:Op maandag 19 april 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/arti(...)l
Waar is het te zien dan?quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
om 0700 live kijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op NASA TV onderandere...quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waar is het te zien dan?
ik zal ook eens ff gaan kijkenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |