abonnement Unibet Coolblue
pi_18465683
Zondag, live op Ned.2 om 21:50.
quote:
André Kuipers in de ruimte
Live uitzending aan de vooravond van de lancering, vanuit Estec in Noordwijk, het onderzoeks- en technologiecentrum van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA. Te gast is Wubbo Ockels. Er wordt rechtstreeks geschakeld met NOS-verslaggever Peter d'Hamecourt in Baikonoer in Kazachstan. Verder is er een interview met André Kuipers, is er aandacht voor zijn laatste voorbereidingen op zijn reis en zijn er reportages over de experimenten die hij gaat uitvoeren. Ook zien we hoe André Kuipers Rob Trip een virtuele rondleiding gaf door het ruimteschip.
Ik ga zeker kijken.
Weet iemand toevallig of er ook nog contact komt met Kuipers als ie eenmaal in de ruimte is?
-
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:40:52 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18465716
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zondag, live op Ned.2 om 21:50.
[..]

Ik ga zeker kijken.
Weet iemand toevallig of er ook nog contact komt met Kuipers als ie eenmaal in de ruimte is?
De 23e geloof ik.
pi_18466206
Ik heb ergens gelezen dat vanuit nederland er alleen contact met hem zal zijn via estec en de TU/eindhoven.
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:00:00 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18466227
quote:
NOS-tv volgt Kuipers de ruimte in

Gepubliceerd op woensdag 14 april 2004

HILVERSUM (ANP) - NOS Actueel besteedt uitgebreid aandacht aan de ruimtevlucht die de Nederlandse astronaut André Kuipers van 19 tot en met 30 april gaat maken. Zo zal de NOS de lancering van de Sojoez rechtstreeks op tv verslaan en achtergronden geven over de ruimtevlucht.

De eerste speciale uitzending op Nederland 2 is zondagavond, de avond voor de lancering. Die komt live uit de ruimtevaartinstelling Estec in Noordwijk (21.50-22.40 uur). Maandagmorgen vroeg is de lancering rechtstreeks te zien (5.00-5.30 uur).

Vrijdag 23 april spreekt presentator Rob Trip met Kuipers, die dan in het ruimstestation zit (10.00-10.20 uur). Een week later, op 30 april, volgt de landing van de capsule in Kazachstan (19.27-19.52 uur
En die lancering wordt een aantal keer herhaald later in de ochtend. .
pi_18469244
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zondag, live op Ned.2 om 21:50.
[..]

Ik ga zeker kijken.
Weet iemand toevallig of er ook nog contact komt met Kuipers als ie eenmaal in de ruimte is?
Ik hoop dat je ook weer elke passage ISS (om de 90 min.) [livestream beelden]
te zien zijn.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_18472389
Op mijn faculteit (luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, tu delft) zijn elke dag lezingen en wordt de lancering/docking/landing een aantal keer herhaald. Ockels is hier ook voltijd professor, dus die geeft ook een aantal lezingen. Ook leuk is de discussie tussen Ockels en Govert Schilling (journalist van de volkskrant, vaak op tv) over bemande ruimtevaart. Ik kan niet wachten .
pi_18478242
Ik ga zeker kijken.
pi_18478290
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 21:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik ga zeker kijken.
ik ook, ben wel redelijk benieuwd hoe de 2e nederlander ooit de ruimte in gaat

-edit-

inkoppertje: met een raket :p
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_18478478
lezen Schatje.
pi_18478531
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:07 schreef schatje het volgende:
De 3e toch?
Ockels was de eerste.
X
X
X
pi_18478701
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:09 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ockels was de eerste.
Mij god, daar hebben we meneertje bijdehand weer.

Je zal wel gelijk hebben verder.
pi_18478718
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:16 schreef schatje het volgende:

[..]

Mij god, daar hebben we meneertje bijdehand weer.

Je zal wel gelijk hebben verder.
Nou nou zeg doe is lief tegen mij.
X
X
X
  vrijdag 16 april 2004 @ 22:40:31 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18481882
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 22:09 schreef Frasier het volgende:

[..]

Ockels was de eerste.
Tis maar hoe je het wilt bekijken....
Voor Ockie was er al een "Nederlander" met een shuttle mee...
Maar omdat ie in Amerika woont en een Amerikaans paspoort heeft telt het
niet echt mee als Nederlander.
Of hij moet ook nog een Nederlands paspoort hebben.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_18496628
Zo, zo. Het is eindelijk zover. Spannend, hoor.

Er was hier recentelijk een topic waarin werd gediscusseerd of de Fok!kers nog een beetje trots op Nederland waren. Ik moest toen constateren dat alle trots mij dankzij de huidige regering was vergaan.

Maar onze André heeft er de laatste maanden toch weer voor gezorgd dat er weer een reden is om trots te zijn op ons landje.

Go, Kuipie!
Ars longa, vita brevis
pi_18506564
Wat is dit eigenlijk onwijs gaaf, ik hoop dat alles goed verloopt

'Dubbel gevoel' op het lanceerplatform

BAJKONOER - Alsof ze een gewone toerist is, een fotocamera om de nek, kijkt Helen Conijn zaterdagochtend ontspannen toe hoe op een lanceerplatform in de Kazachstaanse steppe de Sojoez-raket van haar vriend André Kuipers wordt opgericht. Toch ervaart ze het wel degelijk als "heel bijzonder". " Dit is exceptioneel. Ik laat het maar over me heen komen."

Het rondkijken in Bajkonoer en de naderende lancering van haar vriend geven de 37-jarige Nederlandse "een dubbel gevoel". "Het is fantastisch om hier te zijn, maar aan de andere kant heb ik ook een beetje de zenuwen voor overmorgen". Maandagochtend om 5.19 uur (Nederlandse tijd) zal Kuipers vanaf dit platform vertrekken voor een ruimtereis van elf dagen naar het internationale ruimtestation ISS.

Jarenlang leek de vlucht heel ver weg, maar naarmate de lancering naderde, werd ze de afgelopen weken steeds nerveuzer. "Maar nu ik in Rusland ben, zwakken de zenuwen af", vertelt Conijn, reisjournalist van beroep. Daarbij hielpen gesprekken die ze de afgelopen dagen voerde met André en andere astronauten. "Die zijn allemaal heelhuids teruggekeerd. André legde ons nog eens uit hoe het reddingssysteem werkt. Dat stelde me gerust."

Vrijdagmiddag kon de familie nog wat spaarzame tijd doorbrengen met Kuipers. Om te voorkomen dat de astronaut op het laatste moment ziektekiemen oploopt, moesten zij vooraf langs een dokter. Die nam onder meer hun temperatuur op. " Ik mocht hem niet aanraken", vertelt Colijn. "Maar heel stiekem heb ik dat natuurlijk nog wel even gedaan."

Het waren emotionele momenten, waarbij ook "wat tranen" vloeiden. " Ik kan wel zeggen dat we nuchtere mensen zijn", zegt Kuipers vader Bram, ook aanwezig op het ijzig koude platform. "Maar dit is toch wel heel spannend."

Kuipers dochters Robin en Megan, 12 en 11 jaar oud, staan het leunend tegen een hek allemaal te bekijken. Geďmponeerd door de drukte op platform nr. 1, waar in minder dan een uur de groen-witte Sojoez rechtop wordt gezet, ogen de tieners wat verlegen, maar ze zeggen "supertrots" te zijn op hun vader. Conijn: "Ze zijn waarschijnlijk iets zenuwachtiger dan ze willen laten zien."

Kuipers zelf is er ondertussen "erg ontspannen" onder. "Hij heeft veel rust gehad. Dat straalt hij ook uit." Dat was de maanden daarvoor volgens Conijn wel anders. "Hij had veel stress. Dat eiste af en toe zijn tol, maar nu is hij fit."

De familie hoopt Kuipers zondag nog een laatste maal te ontmoeten. Daarna ziet Conijn haar vriend pas weer in Moskou, waar hij op 30 april terugkeert. "Daar kijk ik nu al heel erg naar uit". ( http://www.telegraaf.nl/binnenland/article9744031.ece )
pi_18517962
http://www.nu.nl/news.jsp?n=309431&c=10

Kuipers is "er helemaal klaar voor"

fokschaap
pi_18521796
Door het slechte weer zal er waarschijnlijk weinig te zien zijn van de lancering
Misschien wordt alles wel uitgesteld door de voorspelde sneeuwval
Hier nog een paar mooie pics van "onze" André









[ Bericht 2% gewijzigd door ilona-scuderia op 18-04-2004 22:25:03 ]
pi_18522044
Ik ga vanacht zeker even kijken.
pi_18522433
en hier gaat Andre heen !



ISS: International Space Station
fokschaap
pi_18522503
en hij gaat met een Sojoez ! en als m'n search op google klopt dan is dat onderstaande raket !

fokschaap
pi_18523573
De documentaire op Nederland 2 is begonnen!

Go, Kuipie!
Ars longa, vita brevis
  zondag 18 april 2004 @ 22:11:42 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_18524039
geweldig blijft het!!

een jongens doom ik ben nu aant kijken!! erg spannend!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 18 april 2004 @ 22:14:33 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_18524102
kijken niet meer mensen?? het is zo uniek!! dit moet je zien!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 18 april 2004 @ 22:21:28 #25
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_18524253
ik zit te kijken, vind het erg interessant
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')