abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 21:03:38 #151
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_21105831
Kun je niet iemand meenemen naar een volgende afspraak? Met z'n tweeën sta je sterker. Een vriend(in) die je verhaal en geschiedenis kent kan een hele steun zijn naast je...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_21107602
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:48 schreef IJzercookie het volgende:
Brennie, klinkt als het verhaal dat ik zou kunnen schrijven
Ja, jij, ik en velen anderen, helaas..
Je kan nog altijd beter je been breken..
Is vervelend, maar tis overduidelijk wat het is en wat je te wachten staat.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21107684
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 21:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kun je niet iemand meenemen naar een volgende afspraak? Met z'n tweeën sta je sterker. Een vriend(in) die je verhaal en geschiedenis kent kan een hele steun zijn naast je...
Mijn vriend gaat mee..
Deze steunt me enorm..
Ik weet echter beter dan hem wat mijn klachten zijn. ( althans kan beter verwoorden wat ik voel)
Het enige wat hij ziet is hoe ik loop..
Dat heeft hij bevestigd..
Maar ook dat maakt weinig uit, helaas.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21118651
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:11 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Jaja. we hebben al medelijden hoor. sjonge jonge.

/zal de hitte zijn. sorry.
Wat ben jij achterlijk
Het gaat er niet om dat het zielig is, het gaat er om dat deze dingen eens een keer moeten veranderen....
En je bent een eikel maar daar waren we al achter...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_21118707
En dat geldt btw ook niet voor mij...
pi_21118796
Alsof er meer gedaan wordt als je er telkens op wijst hoeveel medelijden er wel niet moet zijn. Lekker constructief ook. Je mag blij zijn dát er artsen zijn die het proberen op te lossen.
CVS/ ME is een nog grijs gebied waar niet voldoende onderzoek is gepleegd. En door te zuchten en te steunen komt daar echt geen verandering in. Alsof mogelijke donateurs nog enig idee hebben waar ze hun geld moeten doneren als er tig verschillende stichtingen zijn die plegen iets te doen met ME, maar er nauwelijks iets gebeurd.
En ik vind niet dat je het de artsen erg kan kwalijk nemen. Niet alsof jullie massaal genegeerd worden.
pi_21118864
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 13:56 schreef Roönaän het volgende:
Alsof er meer gedaan wordt als je er telkens op wijst hoeveel medelijden er wel niet moet zijn. Lekker constructief ook. Je mag blij zijn dát er artsen zijn die het proberen op te lossen.
CVS/ ME is een nog grijs gebied waar niet voldoende onderzoek is gepleegd. En door te zuchten en te steunen komt daar echt geen verandering in. Alsof mogelijke donateurs nog enig idee hebben waar ze hun geld moeten doneren als er tig verschillende stichtingen zijn die plegen iets te doen met ME, maar er nauwelijks iets gebeurd.
En ik vind niet dat je het de artsen erg kan kwalijk nemen. Niet alsof jullie massaal genegeerd worden.
Telkens op wijst

En weet je wel dat heel veel artsen ME patienten met opzet van het kastje naar de muur sturen in de hoop dat ze hun "waan" ideeen kwijt raken.
En dat is geen excuus dat je niet normaal kunt reageren op mijn post, je bent toch geen pubertje meer
pi_21118897
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 13:59 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Telkens op wijst

En weet je wel dat heel veel artsen ME patienten met opzet van het kastje naar de muur sturen in de hoop dat ze hun "waan" ideeen kwijt raken.
En dat is geen excuus dat je niet normaal kunt reageren op mijn post, je bent toch geen pubertje meer
Moet je een andere arts zoeken. Jullie zijn toch niet labiel ofzo. Ga je op je strepen zijn. Er zijn voldoende artsen die vermoeidheidspatienten wel serieus oppakken; maar die laten we maar even buiten beschouwing, dan is het makkelijker om je zo veroordeeld te voelen.
pi_21118948
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:01 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Moet je een andere arts zoeken. Jullie zijn toch niet labiel ofzo. Ga je op je strepen zijn. Er zijn voldoende artsen die vermoeidheidspatienten wel serieus oppakken; maar die laten we maar even buiten beschouwing, dan is het makkelijker om je zo veroordeeld te voelen.
Hoeveel tijd denk jij dat er al verloren is voordat mensen hier achter zijn?
Tuurlijk moet je op je strepen staan, maar je bent zelf geen arts, dus voordat jij erachter bent dat sommige zaken volledig fout gegaan zijn ben je al een hele tijd verder.
En ik voel me totaal niet veroordeeld hoor
En ik denk de meeste ME patienten ook niet, dus waarom noem je dat nou de hele tijd.
Je miste het hele punt van de discussie
pi_21118963
En ik heb btw geen ME, volgens mij denk je dat, maar dat is niet zo.
pi_21118980
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:04 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Hoeveel tijd denk jij dat er al verloren is voordat mensen hier achter zijn?
Tuurlijk moet je op je strepen staan, maar je bent zelf geen arts, dus voordat jij erachter bent dat sommige zaken volledig fout gegaan zijn ben je al een hele tijd verder.
En ik voel me totaal niet veroordeeld hoor
En ik denk de meeste ME patienten ook niet, dus waarom noem je dat nou de hele tijd.
Je miste het hele punt van de discussie :')
Het ging hier om B12, wat helpt bij vermoeidheidsklachten. Waarom jij er dan steeds cvs/ me bij moet halen weet ik ook niet.
pi_21119013
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 14:06 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Het ging hier om B12, wat helpt bij vermoeidheidsklachten. Waarom jij er dan steeds cvs/ me bij moet halen weet ik ook niet.
Steeds
Wat lul jij ongelovelijk dingen bij elkaar
Ik noemde het 1 keer als reactie op een post...
Je mag het offtopic noemen, en dan begin jij te ouwehoeren.
Als jij normaal had gedaan was het niet weer genoemd
pi_21119073
Sorry, mijn fout inderdaad. Je naam deed mij dingen herinneren uit het Fibro/ ME topic. irritante dingen.
pi_21119460
We zijn nu wel genoeg offtopic gegaan....
pi_21128706
Wat een vage discussie..
Maargoed..
Ik he btw ook geen ME/CVS
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:32:44 #166
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_21178777
Vandaag heb ik de uitslag terug van een bloedtest, even voor de zekerheid. Nu blijkt dat ondanks mijn maandelijkse injecties het vitamine B12 gehalte nog steeds aan de lage kant is. Wat de waarde precies was ben ik natuurlijk weer vergeten te vragen.
Nu moet ik om de twee weken een injectie gaan halen.

Ik vind dat wel raar hoor. Ik krijg elke maand 1000 ug Hydrocobamine, en heb de laatste vier weken multivitamine geslikt omdat ik geen voeding binnen kon houden. Daar zat 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid in. Dat geeft maar weer aan dat het met een pilletje echt niet werkt!
That's the way the cookie crumbles
pi_21178925
Maar wat is dan precies de reden dat jou b12 waarde zo laag is?
Misschien malabsorptie? Want dan kun je slikken wat je wilt maar word het toch niet opgenomen....
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:41:19 #168
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_21179004
de reden is nooit gevonden bij de internist. Voeding was oke, dat is uitgezocht bij de dietiste, Intrinsic factor was ook goed volgens de internist.... en daarmee was het afgelopen.
Internist vond 1 injectie per 2 maanden oke als onderhoudsdosis, eerst drie injecties vlak achter elkaar gehad. Huisarts wilde over gaan naar 1 keer per maand, wat nu dus weer aangepast gaat worden naar 1x per twee weken.
pi_21179200
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:41 schreef IJzercookie het volgende:
de reden is nooit gevonden bij de internist. Voeding was oke, dat is uitgezocht bij de dietiste, Intrinsic factor was ook goed volgens de internist.... en daarmee was het afgelopen.
Internist vond 1 injectie per 2 maanden oke als onderhoudsdosis, eerst drie injecties vlak achter elkaar gehad. Huisarts wilde over gaan naar 1 keer per maand, wat nu dus weer aangepast gaat worden naar 1x per twee weken.
Weet je ongeveer hoe "laag" je waarde is dan?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:52:33 #170
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_21179275
dat ben ik dus vergeten te vragen. Het ging telefonisch. Ik was nogal verbaasd over de uitslag en voor je het weet is het telefoongesprek afgerond.
pi_21179305
Je mag van dat soort dingen gewoon een kopietje vragen he?
Want dan kun je zelf een beetje de waardes in de gaten houden....
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:58:27 #172
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_21179442
ik weet niet of dat kan, ik zal het eens vragen als ik weer op het spreekuur ben.
pi_21179473
Tuurlijk kan dat, je hebt recht op inzage van alles....
De assistente van mijn dokter geeft me altijd een kopietje mee van dit soort dingen.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:03:50 #174
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_21179587
dat is handig!
Ga ik de volgende keer ook doen!
pi_21186354
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 13:32 schreef IJzercookie het volgende:
Vandaag heb ik de uitslag terug van een bloedtest, even voor de zekerheid. Nu blijkt dat ondanks mijn maandelijkse injecties het vitamine B12 gehalte nog steeds aan de lage kant is. Wat de waarde precies was ben ik natuurlijk weer vergeten te vragen.
Nu moet ik om de twee weken een injectie gaan halen.

Ik vind dat wel raar hoor. Ik krijg elke maand 1000 ug Hydrocobamine, en heb de laatste vier weken multivitamine geslikt omdat ik geen voeding binnen kon houden. Daar zat 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid in. Dat geeft maar weer aan dat het met een pilletje echt niet werkt!
Heb je wel een stootkuur gehad?
Dus om de 3 dagen ( maand lang) 1000 ug?
Een injectie per maand of 2 maanden doet niet zo snel wat.
Dat is meer voor een onderhoudsdosering nml.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')