abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 19:32:32 #101
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18862937
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef dawg het volgende:
Hoevaak heb je nu zelf geprikt? En hoe vind je dat het gaat?
Heb nu 7 injecties gehad, waarvan 5 keer mezelf geinjecteerd.
Moet nog 3 keer ( in ieder geval)
Het blijft een beetje eng om te prikken, maar ik weet gelukkig wat ik doe
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 3 mei 2004 @ 19:36:21 #102
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18863030
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:20 schreef Sven- het volgende:

[..]

Maar je neemt wel iets op toch.. vreemd..
Ik heb eigenlijk niets nuttigs te melden, alleen dit topic me opviel omdat ik toevallig net iets hierover heb zitten leren...donderdag tentamen

Een stofje in je maag 'Intrinsic Factor' is nodig om aan vitamine B12 te binden, zodat het later in de dunne darm geabsorbeerd kan worden.. die intrinsic factor is toevallig de enige maagfunctie die essentieel is voor het leven

Maar dan zou het dus betekenen dat je van die stof te weinig hebt.. daar is geen medicijn voor, enkel om de paar maanden zo'n injectie..
Leuk he biologie?
Of ik de intristic factor heb of niet is niet onderzocht.. maar er is een kans dat ik hem dus niet heb.
Ik eet meer dan genoeg vlees ( waar het in zit), dus dat is niet de oorzaak.
Ik heb nu een hoge dosering in mijn lichaam..
Op den duur, wanneer ik niet meer injecteer zal de voorraad weer opraken met als grote gevolg dat de klachten in alle hevigheid weer terugkomen.
Grote kans dat ik de rest van mijn leven eraan vastzit.. ( injecties)
Maar daar is wel mee te leven
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19262759
Brennie, heel erg bedankt voor dit topic trouwens.
Ik had de laatste 2 jaar erg last van probleempjes die steeds erger werden.
Het lijkt er nu op dat het door vitaminen tekort kwam
Het begon met oedeem, en ik vond het vaag maar dacht dat het wel over zou gaan vanzelf.
Was dus niet zo, en werd erger en erger. toen werd ik zomaar halfdoof aan een oor, en werd ik trillerig.
dat was het moment dat ik eigenlijk van plan was naar de dokter te gaan, maar had er niet echt zin in en liep door omdat ik dacht dat het wel over zou gaan omdat het al 4 maanden bezig was.
nou op het moment dat je dat tegen jezelf zegt gaat het natuurlijk al mis, en het werd alles behalve beter.
ik voelde mezelf steeds zwakker en zwakker worden. zelfs staan (vooral in de ochtend) was erg zwaar. ik zakte bijna door mijn benen heen en een arm optillen om iets op te pakken kostte gigantisch veel energie.
deed alleen nog steeds zo alsof er niets aan de hand was om vervolgens helemaal kapot te zijn van alle inspanning.
toen kwamen er symptonen die niet meer echt te verbergen waren zoals samentrekken van spieren en dergelijke.
mijn hand kon zomaar verkrampen (minimaal eens per uur) en dat valt nogal op. mijn voeten deden dat ook maar dat zie je niet zo.
verder ging mijn hele huid tintelen, en vooral in mijn gezicht, en dat kon je ook zien.
mijn oogleden begonnen hevig te trillen, en het gedeelte onder mijn ogen ook. ik was er inmiddels eigenlijk zelf wel erg bang voor dat ik niet meer echt lang te leven had omdat ik geen idee had wat er mis was en mijn klachten toch wel erg werden. ook had ik nog pijn bij het inademen en een enorme druk op mijn borstkas.
het is natuurlijk stom om niet naar een dokter te gaan, en het zelf uit te willen vogelen, maar ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan, of dat ik de oorzaak zou vinden.
op het moment dat ik redelijk wanhopig werd omdat ik zelfs moeite kreeg met mijn evenwicht zag ik dit topic.
ik had er natuurlijk als veganist zijnde wel van gehoord, maar dacht dat de klachten nooit erg zouden kunnen zijn. meer iets van dat je sneller een griepje oploopt of iets dergelijks.
anyway.. ik ging maar een paar potjes doodnormale vitaminepillen halen (een gewone en B), en begon die te slikken.
binnen 2 dagen gewoon alle klachten zo goed als over!
dus bedankt daarvoor
  donderdag 20 mei 2004 @ 12:57:11 #104
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19267108
Hoi ZzaZz,

Hartstikke fijn dat al je klachten inmiddels zo goed als verdwenen zijn, en ben blij dat ik heb kunnen meedragen aan het oplossen van je ellende.
Zo zie je maar, dat het openen van topics door users echt mensen kan helpen.. op wat voor manier dan ook.
Veel ' vage' klachten maar ook ernstige klachten kunnen voortkomen uit een tekort aan een bepaalde vitamine. ( maar ook een tekort aan mineralen)
Voor artsen is het vaak ook moeilijk dit te herkennen en zo kun je jaren doorlopen met lichamelijke kwalen.
Ikzelf was me daar ook niet echt bewust van. ( dat de klachten zo ernstig kunnen zijn)
Totdat bleek dat ik een ernstig tekort had aan b12 en daar meer over ging lezen.
Ik ken het wel, je krijgt allerlei klachten en gaat piekeren en peinzen.. " ach het is vast niets,ik ben gewoon wat vermoeid, gaat wel over" en een dokterbezoek stel je dan uit.
Misschien stom, maar daarin ben je echt niet de enige.
Je wilt je geen aansteller/ zeikerd voelen door voor elke klacht bij de dokter aan te kloppen.
Zo zit ik ook inmekaar hoor
Helaas zijn bij mij de klachten nog niet verminderd, zo nu en dan wel rustiger maar ze beheersen mijn leven en het vermoeden bestaat dat er meer aan de hand is.
( ook omdat ik zeer afwijkende peesreflexen heb)
Ik heb inmiddels 20 ampullen b12 gehad, zonder succes.
Ook word ik met de dag vermoeider en lijken mijn spieren in de benen ook achteruit te gaan.
Ik moet binnenkort voor een MRI van de hersenen en heb bloed laten prikken.
Dus als mensen nog wat meer info hebben over een tekort aan b12 en bepaalde aandoeningen/ ziektebeelden die daar tegelijkertijd bij voorkomen? ( al hoop ik dat ik gewoon niets bijzonders heb )
Hopelijk kan ik met dit topic ook nog wat meer mensen met soortgelijke problemen op het juiste spoor brengen.
pi_20966356
Ok, flinke schop
er is een klacht bijgekomen, die is niet erg, edoch irritant
ik was in geen jaren gestoken door muggen, en nu word ik (net als kind zijnde) me toch een partij aangevallen dus die klote beesten!
ik had serieus iets van 10 jaar lang geen een muggebult gehad, en nu heb ik er een stuk of 15, en elke dag komen er weer een paar bij lijkt wel.
kan dat ook te maken hebben ermee?
misschien in de zomermaanden maar geen vitaminen nemen, en op een whisky dieet ofzo
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:14:31 #106
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20966794
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:56 schreef zZaZz het volgende:
Ok, flinke schop
er is een klacht bijgekomen, die is niet erg, edoch irritant
ik was in geen jaren gestoken door muggen, en nu word ik (net als kind zijnde) me toch een partij aangevallen dus die klote beesten!
ik had serieus iets van 10 jaar lang geen een muggebult gehad, en nu heb ik er een stuk of 15, en elke dag komen er weer een paar bij lijkt wel.
kan dat ook te maken hebben ermee?
misschien in de zomermaanden maar geen vitaminen nemen, en op een whisky dieet ofzo
Hai,

Ik heb zelf een enorme dosis gehad en afgelopen zondag weer een injectie.
Ik ben welgeteld o keer gestoken.
Het kan in jouw geval toeval zijn..
Er staat me iets van bij dat je bij een tekort of teveel niet meer aantrekkelijk bent voor die beeste.
Volgens mij stond het in dit topic.
Zal even kijken.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:17:55 #107
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20966867
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 01:26 schreef systemlord het volgende:
Tja, nu ook dus de veroorzaker van de vroegere bloedarmoede gevonden, tnx.
Dat zo'n dok dat niet weet, jemig, heb ik eigenlijk, achteraf, dus voor niets bloedtransfusies gehad ( en weet ik veel hoeveel onderzoeken )

Nou ja, nu tenminste 1 voordeel, muggen ruiken die b12 in je bloed, dus die blijven 'weg'.
(is mij verteld en mijn ervaring, althans, ik wordt vrijwel niet meer geprikt in de zomer, mischien incidenteel een keertje, maar dat zal wel een verkoude mug zijn )
In jouw geval zou je dus niet gestoken moeten worden, maar het heeft bij jou het tegenovergestelde effect.
b12 kan wat bijwerkingen geven, waaronder huidklachten. ( zie link in openingspost)
Misschien is dat het wel ipv muggenbulten?
pi_20966906
ohja ik lees het nu.
alleen is het hier precies andersom naja, raar
zijn bij jou de klachten minder geworden trouwens? het is namelijk alweer een tijdje geleden
[edit]ik weet haast zeker dat het gewone muggenbeten zijn.
ik word nu ook ineens 's nachts wakker omdat die beesten om mijn kop heen zoemen. eerst bleven ze gewoon netjes weg. ook overdag moet ik ze ineens van me afslaan
[/edit]
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:33:20 #109
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20967167
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:19 schreef zZaZz het volgende:
ohja ik lees het nu.
alleen is het hier precies andersom naja, raar
zijn bij jou de klachten minder geworden trouwens? het is namelijk alweer een tijdje geleden
[edit]ik weet haast zeker dat het gewone muggenbeten zijn.
ik word nu ook ineens 's nachts wakker omdat die beesten om mijn kop heen zoemen. eerst bleven ze gewoon netjes weg. ook overdag moet ik ze ineens van me afslaan
[/edit]
Typisch idd..
Er zal vast een verklaring zijn..
Niet iedereen is hetzelfde
Ik heb in een maand tijd 20 ampullen gekregen en 2 maanden later weer 1 ampul.
Het is een heel lang verhaal, maar het gaat niet zo goed met me.
Buiten het tekort spelen er ( mogelijk) andere problemen.
Klachten die ik had ( toen ik begon met de injecties) zijn er nog..
Sommigen klachten die ik had zijn verdwenen of minder heftig aanwezig, er zijn klachten bijgekomen en er zijn klachten hetzelfde gebleven.
Zit in de medische molen, al een tijd dus
Maar wat de oorzaak is, is nog niet bekend.
Meer zeg ik er niet over, mijn laatste ervaring met jezelf bloot geven was.. dat er direct grappen over worden gemaakt ( op fok)
Niet dat ik denk dat jij dat doet, integendeel
pi_20967331
ja dat is het risico van de anonimiteit op een forum helaas
toch maar hopen dat het allemaal snel weer helemaal goed gaat.
sterkte iig!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 00:51:09 #111
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20967488
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef zZaZz het volgende:
ja dat is het risico van de anonimiteit op een forum helaas
toch maar hopen dat het allemaal snel weer helemaal goed gaat.
sterkte iig!
Dank je
  zaterdag 31 juli 2004 @ 02:00:45 #112
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20968606
Sterkte Brennie, ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand in en welke oplossing daarvoor is...
Leuk is anders
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 10:23:05 #113
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_20970886
ik heb vorige week weer een injectie gehaald, maar ik word net als altijd lek geprikt door de muggen.

Brennie, kan ik met je gaan mailen? Het klinkt als of je een beetje in dezelfde shit zit als ik en ik weet ook nog niets..
That's the way the cookie crumbles
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:42:35 #114
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_20976496
Mijn vader krijgt ook om de paar dagen vitamine B12 injecties. Ik ben zelf de laatste tijd ook erg moe, misschien moet ik me toch maar eens laten testen... Maar als ik het hier zo hoor is het niet echt fijn die injecties! Ik zal het mijn vader eens vragen, hoor hem er nooit over namelijk (zie alleen altijd dat mijn moeder hem die prik geeft...)
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_20981576
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:35 schreef Brennie het volgende:

[..]

Het kan heel goed zijn dat je een te laag b12 gehalte hebt.
Van een laag b12 gehalte kun je nml perniceuze anemie krijgen.
Wanneer je vegatarisch eet, krijg je idd minder b12 binnen, omdat de vitamine in dierlijke producten zit.
Voor veel info moet je ff op de link klikken in mijn openingspost.
Geheel offtopic, even een kleine update. Het was dus geen te laag b12 gehalte, maar de ziekte van Crohn.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_20984153
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 02:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Sterkte Brennie, ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand in en welke oplossing daarvoor is...
Leuk is anders
Dank je
pi_20984168
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 10:23 schreef IJzercookie het volgende:
ik heb vorige week weer een injectie gehaald, maar ik word net als altijd lek geprikt door de muggen.

Brennie, kan ik met je gaan mailen? Het klinkt als of je een beetje in dezelfde shit zit als ik en ik weet ook nog niets..
Dat mag, als het ged is doet mij FOKadres het
pi_20984195
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Mijn vader krijgt ook om de paar dagen vitamine B12 injecties. Ik ben zelf de laatste tijd ook erg moe, misschien moet ik me toch maar eens laten testen... Maar als ik het hier zo hoor is het niet echt fijn die injecties! Ik zal het mijn vader eens vragen, hoor hem er nooit over namelijk (zie alleen altijd dat mijn moeder hem die prik geeft...)
Het valt mee die injecties.
Leuk is anders, maar je wordt niet gillend gek van de pijn.
Mere even een vervelend gevoel ( en ook niet altijd)
Misschien idd verstandig het te prikken.
pi_20984208
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:36 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Geheel offtopic, even een kleine update. Het was dus geen te laag b12 gehalte, maar de ziekte van Crohn.
Had ik dat niet gelezen in het 'Crohn' topic..
Klote zeg
Sterkte!
ps: b12 tekort komt wel vaak voor bij Crohn.
  zondag 1 augustus 2004 @ 00:44:20 #120
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_20984512
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:57 schreef Brennie het volgende:
Dus als mensen nog wat meer info hebben over een tekort aan b12 en bepaalde aandoeningen/ ziektebeelden die daar tegelijkertijd bij voorkomen? ( al hoop ik dat ik gewoon niets bijzonders heb )
Hopelijk kan ik met dit topic ook nog wat meer mensen met soortgelijke problemen op het juiste spoor brengen.
Ik heb MS en ik heb gelezen dat een vitamine B12 tekort daar ook vaak bij voorkomt. Ik heb er zelf ook wel last van, maar niet in ernstige mate...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_20984791
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik heb MS en ik heb gelezen dat een vitamine B12 tekort daar ook vaak bij voorkomt. Ik heb er zelf ook wel last van, maar niet in ernstige mate...
Klopt heb ik ook gelezen..
De oorzaak hiervan ligt dacht ik ergens in een auto-immuunreactie van het lichaam
Zowel Ms als b12 tekort wordt wel omschreven als een auto-immuunziekte ( onder andere)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 augustus 2004 @ 09:14:04 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20986574
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:05 schreef Brennie het volgende:

[..]

Klopt heb ik ook gelezen..
De oorzaak hiervan ligt dacht ik ergens in een auto-immuunreactie van het lichaam
Zowel Ms als b12 tekort wordt wel omschreven als een auto-immuunziekte ( onder andere)
Heeee, ik heb vitiligo, dat is ook een auto-immuunziekte...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_20986938
Wat naar Brennie dat je al zo'n tijd met klachten loopt (k weet er alles van hoe het is), hoe is je ijzergehalte nou? Zijn ze daar al achter?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_20996135
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 10:29 schreef vdo28 het volgende:
Wat naar Brennie dat je al zo'n tijd met klachten loopt (k weet er alles van hoe het is), hoe is je ijzergehalte nou? Zijn ze daar al achter?
Tis erg verrot idd..
Ze hebben het volgende bekeken: -BSE,-CK,-TSH,-foliumzuur, - 2 x het b12 gehalte en de stoffen die wijzen op ziekte van Lyme en coeliakie.
Alleen het b12 gehalte was erg afwijkend.
Ijzer hebben ze niet onderzocht.. ( nog niet)
Maar ben een wijsneus en ga a.s donderdag even goed met de neuroloog praten.
Ze onderzoeken steeds maar een klein gedeelte, het schiet niet op.
Weet jij al meer? ( je werd toch onderzocht op coeliakie?)
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:28:22 #125
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_20996485
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:07 schreef Brennie het volgende:
Maar ben een wijsneus en ga a.s donderdag even goed met de neuroloog praten.
Ze onderzoeken steeds maar een klein gedeelte, het schiet niet op.
Krijg je naast de MRI ook een lumbaalpunctie ofzo? Of vindt de neuro dat niet nodig?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')