Heb nu 7 injecties gehad, waarvan 5 keer mezelf geinjecteerd.quote:Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef dawg het volgende:
Hoevaak heb je nu zelf geprikt? En hoe vind je dat het gaat?
Leuk he biologie?quote:Op maandag 3 mei 2004 19:20 schreef Sven- het volgende:
[..]
Maar je neemt wel iets op toch.. vreemd..
Ik heb eigenlijk niets nuttigs te melden, alleen dit topic me opviel omdat ik toevallig net iets hierover heb zitten leren...donderdag tentamen![]()
Een stofje in je maag 'Intrinsic Factor' is nodig om aan vitamine B12 te binden, zodat het later in de dunne darm geabsorbeerd kan worden.. die intrinsic factor is toevallig de enige maagfunctie die essentieel is voor het leven
Maar dan zou het dus betekenen dat je van die stof te weinig hebt.. daar is geen medicijn voor, enkel om de paar maanden zo'n injectie..
Hai,quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:56 schreef zZaZz het volgende:
Ok, flinke schop
er is een klacht bijgekomen, die is niet erg, edoch irritant
ik was in geen jaren gestoken door muggen, en nu word ik (net als kind zijnde) me toch een partij aangevallen dus die klote beesten!
ik had serieus iets van 10 jaar lang geen een muggebult gehad, en nu heb ik er een stuk of 15, en elke dag komen er weer een paar bij lijkt wel.
kan dat ook te maken hebben ermee?
misschien in de zomermaanden maar geen vitaminen nemen, en op een whisky dieet ofzo![]()
In jouw geval zou je dus niet gestoken moeten worden, maar het heeft bij jou het tegenovergestelde effect.quote:Op zaterdag 17 april 2004 01:26 schreef systemlord het volgende:
Tja, nu ook dus de veroorzaker van de vroegere bloedarmoede gevonden, tnx.
Dat zo'n dok dat niet weet, jemig, heb ik eigenlijk, achteraf, dus voor niets bloedtransfusies gehad( en weet ik veel hoeveel onderzoeken )
Nou ja, nu tenminste 1 voordeel, muggen ruiken die b12 in je bloed, dus die blijven 'weg'.
(is mij verteld en mijn ervaring, althans, ik wordt vrijwel niet meer geprikt in de zomer, mischien incidenteel een keertje, maar dat zal wel een verkoude mug zijn)
Typisch idd..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:19 schreef zZaZz het volgende:
ohja ik lees het nu.
alleen is het hier precies andersomnaja, raar
zijn bij jou de klachten minder geworden trouwens? het is namelijk alweer een tijdje geleden
[edit]ik weet haast zeker dat het gewone muggenbeten zijn.
ik word nu ook ineens 's nachts wakker omdat die beesten om mijn kop heen zoemen. eerst bleven ze gewoon netjes weg. ook overdag moet ik ze ineens van me afslaan
[/edit]
Dank jequote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:42 schreef zZaZz het volgende:
ja dat is het risico van de anonimiteit op een forum helaas
toch maar hopen dat het allemaal snel weer helemaal goed gaat.
sterkte iig!![]()
Geheel offtopic, even een kleine update. Het was dus geen te laag b12 gehalte, maar de ziekte van Crohn.quote:Op maandag 26 april 2004 22:35 schreef Brennie het volgende:
[..]
Het kan heel goed zijn dat je een te laag b12 gehalte hebt.
Van een laag b12 gehalte kun je nml perniceuze anemie krijgen.
Wanneer je vegatarisch eet, krijg je idd minder b12 binnen, omdat de vitamine in dierlijke producten zit.
Voor veel info moet je ff op de link klikken in mijn openingspost.
Dank jequote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Sterkte Brennie, ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand in en welke oplossing daarvoor is...
Leuk is anders
Dat mag, als het ged is doet mij FOKadres hetquote:Op zaterdag 31 juli 2004 10:23 schreef IJzercookie het volgende:
ik heb vorige week weer een injectie gehaald, maar ik word net als altijd lek geprikt door de muggen.
Brennie, kan ik met je gaan mailen? Het klinkt als of je een beetje in dezelfde shit zit als ik en ik weet ook nog niets..
Het valt mee die injecties.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:42 schreef Nokia3310 het volgende:
Mijn vader krijgt ook om de paar dagen vitamine B12 injecties. Ik ben zelf de laatste tijd ook erg moe, misschien moet ik me toch maar eens laten testen... Maar als ik het hier zo hoor is het niet echt fijn die injecties! Ik zal het mijn vader eens vragen, hoor hem er nooit over namelijk (zie alleen altijd dat mijn moeder hem die prik geeft...)
Had ik dat niet gelezen in het 'Crohn' topic..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:36 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Geheel offtopic, even een kleine update. Het was dus geen te laag b12 gehalte, maar de ziekte van Crohn.
Ik heb MS en ik heb gelezen dat een vitamine B12 tekort daar ook vaak bij voorkomt. Ik heb er zelf ook wel last van, maar niet in ernstige mate...quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:57 schreef Brennie het volgende:
Dus als mensen nog wat meer info hebben over een tekort aan b12 en bepaalde aandoeningen/ ziektebeelden die daar tegelijkertijd bij voorkomen? ( al hoop ik dat ik gewoon niets bijzonders heb)
Hopelijk kan ik met dit topic ook nog wat meer mensen met soortgelijke problemen op het juiste spoor brengen.
Klopt heb ik ook gelezen..quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb MS en ik heb gelezen dat een vitamine B12 tekort daar ook vaak bij voorkomt. Ik heb er zelf ook wel last van, maar niet in ernstige mate...
Heeee, ik heb vitiligo, dat is ook een auto-immuunziekte...quote:Op zondag 1 augustus 2004 01:05 schreef Brennie het volgende:
[..]
Klopt heb ik ook gelezen..
De oorzaak hiervan ligt dacht ik ergens in een auto-immuunreactie van het lichaam
Zowel Ms als b12 tekort wordt wel omschreven als een auto-immuunziekte ( onder andere)
Tis erg verrot idd..quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:29 schreef vdo28 het volgende:
Wat naar Brennie dat je al zo'n tijd met klachten loopt (k weet er alles van hoe het is), hoe is je ijzergehalte nou? Zijn ze daar al achter?
Krijg je naast de MRI ook een lumbaalpunctie ofzo? Of vindt de neuro dat niet nodig?quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:07 schreef Brennie het volgende:
Maar ben een wijsneus en ga a.s donderdag even goed met de neuroloog praten.
Ze onderzoeken steeds maar een klein gedeelte, het schiet niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |