abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2004 @ 07:04:26 #76
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18602240
ik moet ook 1 ampul per maand, dat is de onderhoudsdosering. Waarschijnlijk is Brennie bezig met de startdosering.
That's the way the cookie crumbles
pi_18701943
Heb me net zelf weer de b12 toegediend via injectie.
Wat was het dit keer naar zeg
Ben helemaal van slag erdoor.
Moest t ff kwijt
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18704273
quote:
Op maandag 26 april 2004 19:53 schreef Brennie het volgende:
Moest t ff kwijt
Iedere keer dat je prikt gaat het makkelijker.
Ik heb zelf 1,5 jaar EPO geprikt, de ene keer ging het makkelijker dan de andere keer (het prikken zelf). Maar de drempel werd iedere keer lager.

Nu prik ik alweer een jaar 4x per week 2 dialysenaalden in mijn arm. En de helft van de tijd raak ik een zenuw, wat g************** pijn doet. Maar neemt niet weg dat de drempel erg laag is. Hoe vaker hoe makkelijker dus (voor mij). Je wordt er ook steeds beter in, je leert steeds betere prikbewegingen te maken. En, jij kent je eigen lichaam het beste. Als je dus zelf prikt zal het ook het minste pijn doen, omdat je zelf voelt hoe je prikt en hoe je dus ook niet moet prikken.

In ieder geval knap dat je het zelf doet. Ik heb al veel mensen gesproken die huiveren alleen al bij de gedachte.
pi_18704848
Ik ben nu al ongeveer 12 weken geleden naar de dokter geweest omdat ik erg vermoeid en snel duizelig was. Verder niet echt klachten. Toen bloed laten prikken en daar kwam lichte bloedarmoede uit. Geen pfeiffer o.i.d. Toen dus 7 weken staalpillen geslikt, maar dat hielp eigenlijk niks, plus dat ik er nog andere darm/maagklachten bij kreeg.

Weer naar de dokter geweest, verhaal gehouden etc. Vond toch wel dat ik naar de internist moest, bovendien toen weer bloed laten prikken. M'n HB-gehalte was notabene gedaald! Ondanks die staalpillen. Vorige week maandag naar de internist geweest en weer bloed laten prikken en een longfoto laten maken. Mag aanstaande donderdag weer terug komen en kijken wat er verder gaat gebeuren.

Maar wat ik me afvroeg, dat zou dus inderdaad ook een vitamine b12-tekort kunnen zijn? Ze konden trouwens sowieso aan de bezinking zien dat er wel een ontsteking zat ergens. Ik eet overigens vaak ook vegetarisch (lees: geen vlees, maar kaassoufflé), dus niet echt goed vervangen. Daar kan je ook tekorten van oplopen?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 26 april 2004 @ 21:23:34 #80
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_18705147
hmmm, anderen prikken kan ik wel, maar dat vind ik enger dan mezelf hoor
Heb mezelf wel eens bloedgeprikt, omdat ze in het ziekenhuis geen ader konden vinden
Maar anderen vind ik echt eng....
Mezelf prikken vind ik trouwens ook niet leuk.
Wel weer lollig: als iemand mij prikt vind ik dat prima, geen enkele moeite mee, maar als iemand een ander prikt, vind ik dat altijd heel zielig om te zien...

... ik ben raar...
Carpe diem
  maandag 26 april 2004 @ 21:53:36 #81
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_18706086
Noooooit van gehoord.

Ik was naar aanleiding van het 'bikkeltopic' toch wel nieuwsgierig geworden. Nu ik hier op fok al zoveel mensen aantref die er mee opgezadeld zitten vraag ik me af hoe vaak het voorkomt en hoe het ontstaat of wat de eerste symptomen zijn.

En die vloeistof; is dat heel dik ofzo dat het zo een pijn doet ?
Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 26 april 2004 @ 21:55:17 #82
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_18706140
quote:
Op maandag 26 april 2004 19:53 schreef Brennie het volgende:
Moest t ff kwijt
op je prikkie.

Over !
Jawohl Herr Kaloin!
pi_18707506
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ben nu al ongeveer 12 weken geleden naar de dokter geweest omdat ik erg vermoeid en snel duizelig was. Verder niet echt klachten. Toen bloed laten prikken en daar kwam lichte bloedarmoede uit. Geen pfeiffer o.i.d. Toen dus 7 weken staalpillen geslikt, maar dat hielp eigenlijk niks, plus dat ik er nog andere darm/maagklachten bij kreeg.

Weer naar de dokter geweest, verhaal gehouden etc. Vond toch wel dat ik naar de internist moest, bovendien toen weer bloed laten prikken. M'n HB-gehalte was notabene gedaald! Ondanks die staalpillen. Vorige week maandag naar de internist geweest en weer bloed laten prikken en een longfoto laten maken. Mag aanstaande donderdag weer terug komen en kijken wat er verder gaat gebeuren.

Maar wat ik me afvroeg, dat zou dus inderdaad ook een vitamine b12-tekort kunnen zijn? Ze konden trouwens sowieso aan de bezinking zien dat er wel een ontsteking zat ergens. Ik eet overigens vaak ook vegetarisch (lees: geen vlees, maar kaassoufflé), dus niet echt goed vervangen. Daar kan je ook tekorten van oplopen?
Het kan heel goed zijn dat je een te laag b12 gehalte hebt.
Van een laag b12 gehalte kun je nml perniceuze anemie krijgen.
Wanneer je vegatarisch eet, krijg je idd minder b12 binnen, omdat de vitamine in dierlijke producten zit.
Voor veel info moet je ff op de link klikken in mijn openingspost.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18707568
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:55 schreef dawg het volgende:

[..]

Iedere keer dat je prikt gaat het makkelijker.
Ik heb zelf 1,5 jaar EPO geprikt, de ene keer ging het makkelijker dan de andere keer (het prikken zelf). Maar de drempel werd iedere keer lager.

Nu prik ik alweer een jaar 4x per week 2 dialysenaalden in mijn arm. En de helft van de tijd raak ik een zenuw, wat g************** pijn doet. Maar neemt niet weg dat de drempel erg laag is. Hoe vaker hoe makkelijker dus (voor mij). Je wordt er ook steeds beter in, je leert steeds betere prikbewegingen te maken. En, jij kent je eigen lichaam het beste. Als je dus zelf prikt zal het ook het minste pijn doen, omdat je zelf voelt hoe je prikt en hoe je dus ook niet moet prikken.

In ieder geval knap dat je het zelf doet. Ik heb al veel mensen gesproken die huiveren alleen al bij de gedachte.
Wow das ook niet niets, eerder knap van jou
Ik prik zelf altijd mensen dus ik ken de technische handeling.
Het wisselt, de ene keer voel ik bijna niets, andere keer is het best pijnlijk. ( de vloeistof)
pi_18707619
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:53 schreef Captain_Chaos het volgende:
Noooooit van gehoord.

Ik was naar aanleiding van het 'bikkeltopic' toch wel nieuwsgierig geworden. Nu ik hier op fok al zoveel mensen aantref die er mee opgezadeld zitten vraag ik me af hoe vaak het voorkomt en hoe het ontstaat of wat de eerste symptomen zijn.

En die vloeistof; is dat heel dik ofzo dat het zo een pijn doet ?
Zie mijn link in de openingspost
Tis een vrij stroperige/plakkerige vloeistof, het gaat in een spier dus dat voel je wel.
pi_18707646
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:55 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

op je prikkie.

Over !
Oh is allang weer over, maar thanks
  maandag 26 april 2004 @ 22:42:10 #87
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_18707713
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:39 schreef Brennie het volgende:

[..]

Zie mijn link in de openingspost
Tis een vrij stroperige/plakkerige vloeistof, het gaat in een spier dus dat voel je wel.
Oké.

Ik heb vanwege de aard van mijn werk ook al heel wat spuiten gehad.
Dat dikke spul spuit je echt een taaie bult mee in een spier.
Ik heb nu wél het veiligste bloed van het westelijk halfrond overigens
Jawohl Herr Kaloin!
pi_18709260
Brennie, ik heb het ff allemaal doorgelezen en dat klinkt echt niet leuk , en vooral het prikken elke keer weer! ik vind het goed dat je jezelf kan prikken lijkt me echt eng!
Veel sterkte!!
  dinsdag 27 april 2004 @ 00:10:45 #89
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_18710073
Sterkte Brennie

ik heb niets toe te voegen, het klinkt allemaal erg ingewikkeld (en niet leuk ), maar ik besef eens dat het zeker geen onbelangrijke zaak is
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_18710117
jeeh die gevoelens komen me bekend voor...
ook prikkels enzo in je gehemelte of is dat nu hooikoorts?
Kom er niet meer uit zo langzamerhand..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_18717979
Dank je Hyper en Bugeye
pi_18718003
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
jeeh die gevoelens komen me bekend voor...
ook prikkels enzo in je gehemelte of is dat nu hooikoorts?
Kom er niet meer uit zo langzamerhand..
Nee dat heb ik niet..
Je kan even navragen aan de doc wat het is.. het zegt me weinig zo.
pi_18719442
Ik zou dat echt niet kunnen, zelf spuiten .

Het zal ook wel meer de schrik reactie zijn van het inbrengen lijkt me.
pi_18720989
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:01 schreef schatje het volgende:
Ik zou dat echt niet kunnen, zelf spuiten .

Het zal ook wel meer de schrik reactie zijn van het inbrengen lijkt me.
Dat is het idd ook, je moet even over een drempel
  zondag 2 mei 2004 @ 03:08:30 #95
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_18826655
Ik heb een licht tekort aan B12 doordat ik zo'n 6 jaar lang zwaar onderbehandeld met een ernstige hypothyreoidie (verminderde schildklierfunctie) heb rondgelopen.
Ook mijn Hb is erg laag enzo, het werkt natuurlijk allemaal met elkaar samen dus op een gegeven moment konden de verschillende stofjes en hormoontjes enzo het niet meer compenseren.
Zit nu dus aan de zwaar gedoseerde B12 (100.000 keer ADH) en daarbij nog selenium, zink, B-complex. ijzerpillen, vitamine C voor de ijzeropname en een hele hand vol schildklierpreparaten.
Het is er rekening mee houden met het innemen van de pillen (5 keer per dag) maar dan heb je ook wat!
Voel me nu duizend keer beter dan een jaar terug and I'm still improving!

Heel veel sterkte he, veel vage klachten is gewoon klote, je kunt beter 1 simpel op te lossen iets hebben, dan is het ook alleen al makkelijker uit te leggen aan mensen, want met al die ingewikkelde verhalen snappen mensen er ook geen reet meer van, haha (en nu ga ik slapen, ik ben echt helemaal op)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 2 mei 2004 @ 03:11:35 #96
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18826679
quote:
Op zondag 2 mei 2004 03:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb een licht tekort aan B12 doordat ik zo'n 6 jaar lang zwaar onderbehandeld met een ernstige hypothyreoidie (verminderde schildklierfunctie) heb rondgelopen.
Ook mijn Hb is erg laag enzo, het werkt natuurlijk allemaal met elkaar samen dus op een gegeven moment konden de verschillende stofjes en hormoontjes enzo het niet meer compenseren.
Zit nu dus aan de zwaar gedoseerde B12 (100.000 keer ADH) en daarbij nog selenium, zink, B-complex. ijzerpillen, vitamine C voor de ijzeropname en een hele hand vol schildklierpreparaten.
Het is er rekening mee houden met het innemen van de pillen (5 keer per dag) maar dan heb je ook wat!
Voel me nu duizend keer beter dan een jaar terug and I'm still improving!

Heel veel sterkte he, veel vage klachten is gewoon klote, je kunt beter 1 simpel op te lossen iets hebben, dan is het ook alleen al makkelijker uit te leggen aan mensen, want met al die ingewikkelde verhalen snappen mensen er ook geen reet meer van, haha (en nu ga ik slapen, ik ben echt helemaal op)
Rot zeg .. en een toestand ook met al die pillen, sterkte ermee.
Bedankt, ook voor je info
Op dit moment krijg ik ook nog een hoge dosering b12.
Klachten zijn op dit moment rustig maar het wisselt.
Volgende week moet ik naar de neurloog.. want het is nu nog onzeker bij mij of het alleen het tekort aan b12 is.
  maandag 3 mei 2004 @ 16:27:44 #97
93590 DHuuf
Mad as can be...
pi_18858784
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 02:25 schreef giulio het volgende:
Er zit heel veel vitamine b in red bull.
En bij de aldi heet dat golden power!!!
Zo veel is dat anders niet:
B3 7,2millig (40%ADH)
B5 2millig (33%ADH)
B6 0,8millig (40%ADH)
B12 0,4microg (40%)
Deze zijn afkomstig van een blikje golden power wat hier naast me staat.
Kadett 2.1 8v GSI met BITURBO, dikke intercooler, waterinjectie en lachgas: 433pk, 386Nm. Volle Gaas Sinterklaas!!
Corvette 5,7V8 supercharged 860pk 930Nm.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:58:45 #98
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18862042
quote:
Op maandag 3 mei 2004 16:27 schreef DHuuf het volgende:

[..]

Zo veel is dat anders niet:
B3 7,2millig (40%ADH)
B5 2millig (33%ADH)
B6 0,8millig (40%ADH)
B12 0,4microg (40%)
Deze zijn afkomstig van een blikje golden power wat hier naast me staat.
Das idd niets..
Ik krijg om de 3 dagen 2000 microg
Ik denk dat je uit vlees meer b12 haalt..
Tja , maar als je het niet opneemt in je lichaam
pi_18862256
Hoevaak heb je nu zelf geprikt? En hoe vind je dat het gaat?
pi_18862613
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:58 schreef Brennie het volgende:

[..]

Das idd niets..
Ik krijg om de 3 dagen 2000 microg
Ik denk dat je uit vlees meer b12 haalt..
Tja , maar als je het niet opneemt in je lichaam
Maar je neemt wel iets op toch.. vreemd..
Ik heb eigenlijk niets nuttigs te melden, alleen dit topic me opviel omdat ik toevallig net iets hierover heb zitten leren...donderdag tentamen

Een stofje in je maag 'Intrinsic Factor' is nodig om aan vitamine B12 te binden, zodat het later in de dunne darm geabsorbeerd kan worden.. die intrinsic factor is toevallig de enige maagfunctie die essentieel is voor het leven

Maar dan zou het dus betekenen dat je van die stof te weinig hebt.. daar is geen medicijn voor, enkel om de paar maanden zo'n injectie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')