Iedere keer dat je prikt gaat het makkelijker.quote:Op maandag 26 april 2004 19:53 schreef Brennie het volgende:
Heb me net zelf weer de b12 toegediend via injectie.
Wat was het dit keer naar zeg
Ben helemaal van slag erdoor.
Moest t ff kwijt
quote:Op maandag 26 april 2004 19:53 schreef Brennie het volgende:
Heb me net zelf weer de b12 toegediend via injectie.
Wat was het dit keer naar zeg
Ben helemaal van slag erdoor.
Moest t ff kwijt
Het kan heel goed zijn dat je een te laag b12 gehalte hebt.quote:Op maandag 26 april 2004 21:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ik ben nu al ongeveer 12 weken geleden naar de dokter geweest omdat ik erg vermoeid en snel duizelig was. Verder niet echt klachten. Toen bloed laten prikken en daar kwam lichte bloedarmoede uit. Geen pfeiffer o.i.d. Toen dus 7 weken staalpillen geslikt, maar dat hielp eigenlijk niks, plus dat ik er nog andere darm/maagklachten bij kreeg.
Weer naar de dokter geweest, verhaal gehouden etc. Vond toch wel dat ik naar de internist moest, bovendien toen weer bloed laten prikken. M'n HB-gehalte was notabene gedaald! Ondanks die staalpillen. Vorige week maandag naar de internist geweest en weer bloed laten prikken en een longfoto laten maken. Mag aanstaande donderdag weer terug komen en kijken wat er verder gaat gebeuren.
Maar wat ik me afvroeg, dat zou dus inderdaad ook een vitamine b12-tekort kunnen zijn? Ze konden trouwens sowieso aan de bezinking zien dat er wel een ontsteking zat ergens. Ik eet overigens vaak ook vegetarisch (lees: geen vlees, maar kaassoufflé), dus niet echt goed vervangen. Daar kan je ook tekorten van oplopen?
Wow das ook niet niets, eerder knap van jouquote:Op maandag 26 april 2004 20:55 schreef dawg het volgende:
[..]
Iedere keer dat je prikt gaat het makkelijker.
Ik heb zelf 1,5 jaar EPO geprikt, de ene keer ging het makkelijker dan de andere keer (het prikken zelf). Maar de drempel werd iedere keer lager.
Nu prik ik alweer een jaar 4x per week 2 dialysenaalden in mijn arm. En de helft van de tijd raak ik een zenuw, wat g************** pijn doet. Maar neemt niet weg dat de drempel erg laag is. Hoe vaker hoe makkelijker dus (voor mij). Je wordt er ook steeds beter in, je leert steeds betere prikbewegingen te maken. En, jij kent je eigen lichaam het beste. Als je dus zelf prikt zal het ook het minste pijn doen, omdat je zelf voelt hoe je prikt en hoe je dus ook niet moet prikken.
In ieder geval knap dat je het zelf doet. Ik heb al veel mensen gesproken die huiveren alleen al bij de gedachte.
Zie mijn link in de openingspostquote:Op maandag 26 april 2004 21:53 schreef Captain_Chaos het volgende:
Noooooit van gehoord.
Ik was naar aanleiding van het 'bikkeltopic' toch wel nieuwsgierig geworden. Nu ik hier op fok al zoveel mensen aantref die er mee opgezadeld zitten vraag ik me af hoe vaak het voorkomt en hoe het ontstaat of wat de eerste symptomen zijn.
En die vloeistof; is dat heel dik ofzo dat het zo een pijn doet ?
Oh is allang weer over, maar thanksquote:Op maandag 26 april 2004 21:55 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
op je prikkie.
Over !
Oké.quote:Op maandag 26 april 2004 22:39 schreef Brennie het volgende:
[..]
Zie mijn link in de openingspost
Tis een vrij stroperige/plakkerige vloeistof, het gaat in een spier dus dat voel je wel.
Nee dat heb ik niet..quote:Op dinsdag 27 april 2004 00:12 schreef zhe-devilll het volgende:
jeeh die gevoelens komen me bekend voor...
ook prikkels enzo in je gehemelte of is dat nu hooikoorts?
Kom er niet meer uit zo langzamerhand..
Dat is het idd ook, je moet even over een drempelquote:Op dinsdag 27 april 2004 14:01 schreef schatje het volgende:
Ik zou dat echt niet kunnen, zelf spuiten.
Het zal ook wel meer de schrik reactie zijn van het inbrengen lijkt me.
Rot zegquote:Op zondag 2 mei 2004 03:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb een licht tekort aan B12 doordat ik zo'n 6 jaar lang zwaar onderbehandeld met een ernstige hypothyreoidie (verminderde schildklierfunctie) heb rondgelopen.
Ook mijn Hb is erg laag enzo, het werkt natuurlijk allemaal met elkaar samen dus op een gegeven moment konden de verschillende stofjes en hormoontjes enzo het niet meer compenseren.
Zit nu dus aan de zwaar gedoseerde B12 (100.000 keer ADH) en daarbij nog selenium, zink, B-complex. ijzerpillen, vitamine C voor de ijzeropname en een hele hand vol schildklierpreparaten.
Het is er rekening mee houden met het innemen van de pillen (5 keer per dag) maar dan heb je ook wat!
Voel me nu duizend keer beter dan een jaar terug and I'm still improving!
Heel veel sterkte he, veel vage klachten is gewoon klote, je kunt beter 1 simpel op te lossen iets hebben, dan is het ook alleen al makkelijker uit te leggen aan mensen, want met al die ingewikkelde verhalen snappen mensen er ook geen reet meer van, haha (en nu ga ik slapen, ik ben echt helemaal op)
Zo veel is dat anders niet:quote:Op vrijdag 16 april 2004 02:25 schreef giulio het volgende:
Er zit heel veel vitamine b in red bull.
En bij de aldi heet dat golden power!!!
Das idd niets..quote:Op maandag 3 mei 2004 16:27 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Zo veel is dat anders niet:
B3 7,2millig (40%ADH)
B5 2millig (33%ADH)
B6 0,8millig (40%ADH)
B12 0,4microg (40%)
Deze zijn afkomstig van een blikje golden power wat hier naast me staat.
Maar je neemt wel iets op toch.. vreemd..quote:Op maandag 3 mei 2004 18:58 schreef Brennie het volgende:
[..]
Das idd niets..
Ik krijg om de 3 dagen 2000 microg
Ik denk dat je uit vlees meer b12 haalt..
Tja , maar als je het niet opneemt in je lichaam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |