abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 15:49:18 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18562332
Ik slik wel tabletten, omdat het bij mij nog wel opgenomen wordt, tenminste als ik een grote dosis slik. Uit mijn voeding alleen haal ik kennelijk te weinig B12.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 april 2004 @ 17:37:53 #52
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18565092
Die electrische ladingen heb ik ook, maar ik weet niet of dat bij het injecteren van B12 hoort. Ik zal eens opletten. Nu heb ik het nl niet en eigenlijk moet ik al weer voor een injectie.
Maar mieren... nee..
That's the way the cookie crumbles
pi_18565378
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:49 schreef Rewimo het volgende:
Ik slik wel tabletten, omdat het bij mij nog wel opgenomen wordt, tenminste als ik een grote dosis slik. Uit mijn voeding alleen haal ik kennelijk te weinig B12.
Welke dosis slik jij die? Gewone uit de drogisterij of hoge dosis met doktersvoorschrift?

*benieuwd*
pi_18565476
Brennie, ik krijg mijn mail terug als ik naar jouw fok adres mail. Het forward adres van planet wordt niet herkend oid.

Zou je me een dezer dagen even willen mailen aangaande B12 enzo (of heb je een ander adres?)
pi_18566461
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:37 schreef IJzercookie het volgende:
Die electrische ladingen heb ik ook, maar ik weet niet of dat bij het injecteren van B12 hoort. Ik zal eens opletten. Nu heb ik het nl niet en eigenlijk moet ik al weer voor een injectie.
Maar mieren... nee..
Aha, wel misschien hoort het erbij, ik moet vrijdag naar de huisarts.. zal het wel ff vragen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18566488
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:54 schreef Roönaän het volgende:
Brennie, ik krijg mijn mail terug als ik naar jouw fok adres mail. Het forward adres van planet wordt niet herkend oid.

Zou je me een dezer dagen even willen mailen aangaande B12 enzo (of heb je een ander adres?)
Kan kloppen, heb een nieuw mailadres..
Had gemaild naar een crewlid, maar die doet de forwarder waarschijnlijk niet meer.
Ik mail wel ff naar forum@fok.nl
Binnenkort kun je dan wel mailen.
Een ander adres heb ik nml niet
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18566620
Hmm, een vriendin van mij heeft dat ook!
Moet ook altijd prikken halen enzo..

Ze zei overigens tegen mij dat ik het ook misschien kon hebben, omdat ik altijd zo moe ben,
nu vroeg ik me af: kan dat??
Of zijn er meer klachten nodig dan alleen moe zijn?
(overigens heb ik geen pffiefer, daar ben ik al op getest)
pi_18566649
Doe het wel ff hier. <spam>

Tegenwoordig is er als alternatief voor injecties namelijk ook hoge dosis b12 tabletten. Op www.b12.nl vind je meer informatie. Mogelijk kan je hier met je huisarts over hebben, want je lek laten prikken als het zo kan is ook zo jammer. De dosis die in 1 tablet zit is 10.000 maal de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Voor de bijsluiter geldt het volgende voor jou het meest denk ik
quote:
Hoe te gebruiken en in welke hoeveelheid
-knip-
bij vitamine B12 gebrek, uitsluitend in het zenuwstelsel, 1 per dag tot een maximum van een maand, daarna minimaal een week stoppen en eventueel een maand doorgaan met een halve tablet en daarna stoppen en hervatten na overleg met arts. Bij voorkeur combineren met B-complex en multivitamine.

-knip-

Eventuele schadelijke bijwerkingen op andere organen ten gevolge van zeer hoge dosis vitamine B12 zijn tot op heden niet bekend. In diverse landen worden al vele jaren dagelijkse doseringen van 5000-10.0000 mcg B12 per injectie gedurende gebruikt. De hoogste bekende dosis (toegepast bij cyanidevergiftiging) is 200.000 per infuus per dag. Hierbij worden geen bijwerkingen gezien. De langst beschreven toegediende hoge dosis is dagelijks 60.000 mcg per injectie gedurende 6 maanden, zonder dat bijwerkingen gemeld zijn.
tot zover
</spam>

pi_18566705
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:49 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Hmm, een vriendin van mij heeft dat ook!
Moet ook altijd prikken halen enzo..

Ze zei overigens tegen mij dat ik het ook misschien kon hebben, omdat ik altijd zo moe ben,
nu vroeg ik me af: kan dat??
Of zijn er meer klachten nodig dan alleen moe zijn?
(overigens heb ik geen pffiefer, daar ben ik al op getest)
Dat kan goed, maar vermoeidheid kan bij duizend en 1 ziektes horen, of gewoon een gevolg zijn van je leefwijze.
Je kan het met de huisarts overleggen, of het zinvol is om de waarde in het bloed te laten testen.
pi_18566759
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:51 schreef Roönaän het volgende:
Doe het wel ff hier. <spam>

Tegenwoordig is er als alternatief voor injecties namelijk ook hoge dosis b12 tabletten. Op www.b12.nl vind je meer informatie. Mogelijk kan je hier met je huisarts over hebben, want je lek laten prikken als het zo kan is ook zo jammer. De dosis die in 1 tablet zit is 10.000 maal de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Voor de bijsluiter geldt het volgende voor jou het meest denk ik
[..]

tot zover
</spam>

Bedankt voor de info
Tabletten innemen is echter alleen zinvol wanneer het gebrek aan b12 gekomen is door een onvoldoende inname van dierlijke producten ( vlees en in mindere mate kaas,eieren etc)
Voor zover ik weet is het innemen van tabletten daarom niet geschikt, daar ik gewoon voldoende en zelfs veel dierlijke producten nuttig
De site kon ik volgens mij nog niet, ga even kijken

Over een klein half uur ga ik mezelf in de spier injecteren met de b12.. brrrrr ( wish me luck )
pi_18566806
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:57 schreef Brennie het volgende:

[..]

Bedankt voor de info
Tabletten innemen is echter alleen zinvol wanneer het gebrek aan b12 gekomen is door een onvoldoende inname van dierlijke producten ( vlees en in mindere mate kaas,eieren etc)
Voor zover ik weet is het innemen van tabletten daarom niet geschikt, daar ik gewoon voldoende en zelfs veel dierlijke producten nuttig
De site kon ik volgens mij nog niet, ga even kijken

Over een klein half uur ga ik mezelf in de spier injecteren met de b12.. brrrrr ( wish me luck )
Deze pil heeft een iets hogere dosis en betere werking dan een kruitvat-b12 hoor

**rilt bij injecties *

have fun of succes?
pi_18566872
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:58 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Deze pil heeft een iets hogere dosis en betere werking dan een kruitvat-b12 hoor

**rilt bij injecties *

have fun of succes?
Zal het eens aan de huisarts voorleggen
Doe maar succes, het is de 1e keer dat ik mezelf injecteer
Prik bijna dagelijks patienten, dus weet wel wat ik doe.. maar tis wel freaking eng
pi_18566953
In je been ofzo?

Ja ik ben een watje
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 19:08:01 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18567044
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:50 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Welke dosis slik jij die? Gewone uit de drogisterij of hoge dosis met doktersvoorschrift?

*benieuwd*
Ik slik vitamine B-complex Forte. Ik haal het in de apotheek, maar wel zonder recept. Overigens wel op aangeven van de huisarts.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:09:33 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_18567082
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:51 schreef Roönaän het volgende:
De dosis die in 1 tablet zit is 10.000 maal de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Die heb ik. Zijn echt reteduur!
Maar wél lekker!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_18567109
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Die heb ik. Zijn echt reteduur!
Maar wél lekker!
Dan kende jij de site wel

Erg lekker inderdaad. ook makkelijk bij winter depressies

Edit: vorige week is er een nieuw vlakje op de site gekomen, misschien heb jij er wat aan:
quote:
12BWell 10 mg tablet vergoed?
of via uw ziektekostenverzekering als medicijn of anders:
informeer bij uw belastingconsulent onder welke voorwaarden u deze tabletten als bijzondere dieetvoorziening van uw inkomstenbelasting af kunt trekken.
(tot ¤ 750,- per jaar)
U kunt via een emailconsult een verklaring van dr. wijlhuizen krijgen.
pi_18567782
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:04 schreef Roönaän het volgende:
In je been ofzo?

Ja ik ben een watje
Yep, done.. en ik ben nu retetrots op mezelf
Niet denken, gewoon doen
Stuk minder pijnlijk dan wanneer ik het door een collega laat doen
pi_18567843
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:38 schreef Brennie het volgende:

[..]

Yep, done.. en ik ben nu retetrots op mezelf
Niet denken, gewoon doen
Stuk minder pijnlijk dan wanneer ik het door een collega laat doen
kben helemaal opgelucht nu

hoevaak moet dat nou? elke dag 2 maal ofzo?

yuk
pi_18568434
sorry dat ik een beetje offtopic ga...
die site van www.b12.nl heeft een testje. Die heb ik dus gedaan, en er kwam uit: U leeft erg ongezond

Lekkere test hoor!

(ik leef trouwen wel gezond, maar ben de laatste paar maanden erg moe en kan me niet concentreren enzo)
pi_18568493
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:40 schreef Roönaän het volgende:

[..]

kben helemaal opgelucht nu

hoevaak moet dat nou? elke dag 2 maal ofzo?

yuk
Om de 3 dagen 1 injectie ( 2 ampullen)
Tis niet fijn.. maargoed, nu hoef ik niet iedere keer de deur uit voor de stomme prik
pi_18569233
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:00 schreef octopussy het volgende:
sorry dat ik een beetje offtopic ga...
die site van www.b12.nl heeft een testje. Die heb ik dus gedaan, en er kwam uit: U leeft erg ongezond

Lekkere test hoor!

(ik leef trouwen wel gezond, maar ben de laatste paar maanden erg moe en kan me niet concentreren enzo)
ontkenningsfase
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:09:08 #72
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18574166
ow wow, je doet die injecties zelf! Dat lijkt me heel erg tegen natuurlijk!

Ik ga er voor naar de huisarts... maar heb dan ook helemaal geen ervaring met injecties
pi_18574434
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:09 schreef IJzercookie het volgende:
ow wow, je doet die injecties zelf! Dat lijkt me heel erg tegen natuurlijk!

Ik ga er voor naar de huisarts... maar heb dan ook helemaal geen ervaring met injecties
Vandaag voor het eerst gedaan.. tis idd erg vreemd, je moet echt over een drempel heen.
Tis dat ik precies weet wat ik doe.. want anders zou ik het never nooit niet doen!
  woensdag 21 april 2004 @ 07:33:36 #74
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18578417
gelukkig maar!
pi_18601312
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:01 schreef Brennie het volgende:
Om de 3 dagen 1 injectie ( 2 ampullen)
Vreemd: Ik neem de B12 niet meer op, maar mag/moet 1x per 3 á 4 weken, 1 ampul laten prikken.
Hoewel ik ontzettend afwezig ben en chaotisch als de pest enzo.
Toch weer een babbeltje met de internist dan maar?

(nu even minder afwezig, maar das meer door de prednison en tramal combie )
(en nog veel meer, magoe, zolang het helpt )
It's alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')