abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18465665
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 07:18 schreef IJzercookie het volgende:
Oja.. ik laat hem in mijn bil spuiten, maar heb er niet veel last van. De prik is even vervelend, en als de vloeistof zelf ingespoten is voelt het wat branderig. Maar dat is maar heel kort.

Bij mij is ook het probleem dat het in de dunne darm niet opgenomen wordt. Maar waarom is helemaal niet duideljik. Ik heb wel een dunne darm onderzoek gehad, maar alles was oke.

Op zich zijn de klachten die jij noemt vrij logisch voor mensen met een vit B12 tekort omdat een tekort het isolatielaagje van de zenuwen aantast (is mij verteld).
Ik denk dat ik het ook maar in mijn bil laat spuiten.
Dat het in mijn lichaam niet opgenomen wordt is duidelijk, want ik eet immers een overdaad aan dierlijke producten, waar het in zit.
Het is inderdaad zo dat het tekort de isolatielaag ( myelineschede) van de zenuwen aantast.
Hoe langer het tekort, hoe ernstiger de neurlogische klachten kunnen zijn.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18465723
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 06:59 schreef IJzercookie het volgende:
Ik heb ook een behoorlijk te kort gehad aan B12, ik neem aan dat het nu weer op peil is aangezien ik ook elke maand een injectie moet halen. Als ik het topic zo lees zijn er best veel jongeren met die klachten.

BIj mij zijn ze er achter gekomen omdat ik al een hele tijd rondloop met ernstige vermoeidheidsklachten. Mijn ijzergehalte was ook veel te laag. Dit is allemaal weer bijgevuld. Maar mijn vermoeidheidsklachten zijn nog niet over.
Das het verrotte van het tekort, het is niet gegarandeerd dat je klachten volledig weg zullen gaan.
Ook al wordt het tekort aangevuld.
Ik zal mijn ijzergehalte ook eens laten testen, al heb ik niet het idee dat ik bloedarmoede heb nu.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18465787
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 07:34 schreef floopzz het volgende:
Hoi, ik heb ook een chronisch B12 tekort. Alle onderzoeken twee keer gehad, maar ze komen er niet achter waarom. Nu moet ik 1 x in de maand me laten prikken, laat het altijd in mijn bil doen.
Ik merk voortaan ( heb het nu een paar jaar) precies wanneer ik het nodig heb, fietsen gaat moeilijk omdat mijn benen loodzwaar voelen, mijn handen gaan trillen, ik kom niet goed meer uit mijn woorden , etc.
Wat ik trouwens echt idioot vind, is dat ik op het moment behalve B12 ook B1 en B6 moet laten spuiten (zit allemaal in 1 ampul), en dat die ampullen niet vergoed worden, terwijl bij alleen B12 dat wel het geval is.
Klote is dat!
Idd echt idioot dat ze b1 en b6 niet vergoeden!
Het schijnt dat de b12 injecties onwijs duur zijn.
pi_18465813
Bedankt voor jullie ervaringen tot dusver
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 april 2004 @ 12:51:06 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18466002
Mijn stiefvader heeft dit ook, die moet elke maand een prik halen.

En ikzelf heb ook een hele lage waarde, zit nog net boven de grens. Ik slik daarom elke dag een vitamine B complex Forte.

Het vervelende is, dat vitamines niet vergoed worden door de ziektekostenverzekering. Nu is dat voor mij nog niet zo'n probleem, want 90 van die pilletjes kosten iets van 3 euro. Maar mijn stiefvader moet zijn B12-ampullen ook zelf betalen, en die zijn niet zo goedkoop
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:58:59 #31
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_18466210
Een hele goede vriend van mij is net naar de dokter geweest en die zei ook dat hij te weinig B12 had.
Ik weet niet of hij daar klachten door heeft eigenlijk. Hij is natuurlijk welles moe (te vaak naar mijn idee, maar is het gewend en vindt het normaal) , maar dat kan overal door komen.

Dus ik weet het niet (hij had trouwens ook te weinig foliumzuur, doet dat nog wat?)
Carpe diem
pi_18466235
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:51 schreef Rewimo het volgende:
Mijn stiefvader heeft dit ook, die moet elke maand een prik halen.

En ikzelf heb ook een hele lage waarde, zit nog net boven de grens. Ik slik daarom elke dag een vitamine B complex Forte.

Het vervelende is, dat vitamines niet vergoed worden door de ziektekostenverzekering. Nu is dat voor mij nog niet zo'n probleem, want 90 van die pilletjes kosten iets van 3 euro. Maar mijn stiefvader moet zijn B12-ampullen ook zelf betalen, en die zijn niet zo goedkoop
Lang leve de ziektekostenverzekeringen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 april 2004 @ 13:02:00 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18466278
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:00 schreef Brennie het volgende:

[..]

Lang leve de ziektekostenverzekeringen
Tja... en zonder die injecties gaat ie dood. Dus wat doe je dan...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18466325
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 12:58 schreef marchien het volgende:
Een hele goede vriend van mij is net naar de dokter geweest en die zei ook dat hij te weinig B12 had.
Ik weet niet of hij daar klachten door heeft eigenlijk. Hij is natuurlijk welles moe (te vaak naar mijn idee, maar is het gewend en vindt het normaal) , maar dat kan overal door komen.

Dus ik weet het niet (hij had trouwens ook te weinig foliumzuur, doet dat nog wat?)
Vermoeidheid kun je idd krijgen door een tekort van zowel foliumzuur als vit. b12.
Beide vitamines spelen een rol bij de bloedvorming ( aanmaak rode bloedcellen)
Er is een kans dat die goede vriend van jou bloedarmoede heeft.
Het is hem aan te raden zijn hb/ijzergehalte te laten testen via bloedonderzoek.

Zie ook: http://members.lycos.nl/c(...)20vitamine%20B12.htm
pi_18466347
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 13:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tja... en zonder die injecties gaat ie dood. Dus wat doe je dan...
Je hebt geen keus idd
En reken maar dat ze dat dondersgoed weten, maar interesseert het hen?
Nope
  vrijdag 16 april 2004 @ 13:16:08 #36
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_18466611
Zijn hele bloed is net onderzocht op echt vanalles, dus zal er wel in mee genomen zijn.
Hij moet nu een gastrocopie.
Carpe diem
  vrijdag 16 april 2004 @ 15:13:45 #37
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18469179
Bij mij kwam het B12 tekort ook vrij laat pas aan het licht. De huisarts had me er niet op getest, pas toen ik aandrong op verder onderzoek kwam de internist er achter. Nou ja.. er achter, alleen maar dat ik een tekort heb aan ijzer en B12, mijn Hb gehalte was wel gewoon goed
That's the way the cookie crumbles
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:52:42 #38
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_18472300
Ik heb naast mijn B12-tekort ook een ijzer- en foliumzuurtekort. Het tekort aan B1 en B6 is redelijk nieuw voor me Nu wordt het nog ingespoten, vanaf volgende week ga ik het slikken (hopelijk neem ik dat wel op).
*snucks*
pi_18472510
Vreemd... Op de site van het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) (http://www.cvzkompassen.nl/) staat oa het Farmacotherapeutisch Kompas. Hierin staan alle (?) medicijnen die in Nederland mogen worden voorgeschreven beschreven, inclusief prijs. En als je zoekt naar hydroxocobalamine, het vit B12-preparaat, staat dat het slechts 39 cent per ampul (1000 mg) kost.
  vrijdag 16 april 2004 @ 18:16:03 #40
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_18472656
en begint t je nou te dagen hoe t werkt hier in Nederland?

Ik heb zelf trouwens geen idee wat het kost, wordt bij mij dus wel vergoed...
*snucks*
  zaterdag 17 april 2004 @ 01:26:46 #41
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18482722
Tja, nu ook dus de veroorzaker van de vroegere bloedarmoede gevonden, tnx.
Dat zo'n dok dat niet weet, jemig, heb ik eigenlijk, achteraf, dus voor niets bloedtransfusies gehad ( en weet ik veel hoeveel onderzoeken )

Nou ja, nu tenminste 1 voordeel, muggen ruiken die b12 in je bloed, dus die blijven 'weg'.
(is mij verteld en mijn ervaring, althans, ik wordt vrijwel niet meer geprikt in de zomer, mischien incidenteel een keertje, maar dat zal wel een verkoude mug zijn )
It's alive
pi_18482946
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 01:26 schreef systemlord het volgende:
Tja, nu ook dus de veroorzaker van de vroegere bloedarmoede gevonden, tnx.
Dat zo'n dok dat niet weet, jemig, heb ik eigenlijk, achteraf, dus voor niets bloedtransfusies gehad ( en weet ik veel hoeveel onderzoeken )

Nou ja, nu tenminste 1 voordeel, muggen ruiken die b12 in je bloed, dus die blijven 'weg'.
(is mij verteld en mijn ervaring, althans, ik wordt vrijwel niet meer geprikt in de zomer, mischien incidenteel een keertje, maar dat zal wel een verkoude mug zijn )
Oh das dan weer een aardige bijkomstigheid
Weet ik dat ook weer, tenminste nog 1 voordeel eraan
  zaterdag 17 april 2004 @ 12:04:51 #43
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_18486812
alle B-vitaminen zorgen toch voor de 'werking' en productie van je bloed zegmaar? daarom zitten er vaak ook zoveel in redbull-achtige drankjes
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_18486867
Klinkt vervelend Brennie.. sterkte ermee hoor .
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:52:54 #45
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_18488669
En is supplementatie geen alternatief tegenover die injecties?

Ik zelf neem 2x per dag een vitamine B 50mg complex (50mcg = 5.000% ADH).
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 17 april 2004 @ 23:05:11 #46
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18501222
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:52 schreef Mr.J het volgende:
En is supplementatie geen alternatief tegenover die injecties?
Nope, omdat het in dit geval medisch vastgesteld is, dat het in 'ons geval ' niet door de (beschikbare) darmen wordt opgenomen.
It's alive
pi_18503187
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 12:08 schreef schatje het volgende:
Klinkt vervelend Brennie.. sterkte ermee hoor .
Dank je
pi_18503246
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 23:05 schreef systemlord het volgende:

[..]

Nope, omdat het in dit geval medisch vastgesteld is, dat het in 'ons geval ' niet door de (beschikbare) darmen wordt opgenomen.
Idd!
We kunnen 5 kilo vlees naar binnen werken, maar b12 wordt gewoon niet opgenomen.
Tabletten innemen heeft daarom ook geen nut, slechts via de spieren wordt een gedeelte opgenomen.
Veganisten kunnen daarentegen wel tabletten innemen, omdat de oorzaak puur het gebrek aan dierlijke producten is.
  zondag 18 april 2004 @ 00:17:33 #49
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18503431
Ik heb ergens gelezen dat een B12 tekort ook veroorzaakt kan worden door kwikvergiftiging door grijze vullingen in je tanden.

En dat was nog maar een klein gedeelte van de klachten die je door dat kwik kunt krijgen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_18562001
Heeft iemand ervaring met de uitwerking van de b12 na het injecteren?
Ik krijg nml elektrische ladingen ( anders kan ik het niet omschrijven) en het gevoel dat er mieren door mijn lichaam lopen.
Niet constant, maar zo nu en dan.
Is dat normaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')