Ik denk dat ik het ook maar in mijn bil laat spuiten.quote:Op vrijdag 16 april 2004 07:18 schreef IJzercookie het volgende:
Oja.. ik laat hem in mijn bil spuiten, maar heb er niet veel last van. De prik is even vervelend, en als de vloeistof zelf ingespoten is voelt het wat branderig. Maar dat is maar heel kort.
Bij mij is ook het probleem dat het in de dunne darm niet opgenomen wordt. Maar waarom is helemaal niet duideljik. Ik heb wel een dunne darm onderzoek gehad, maar alles was oke.
Op zich zijn de klachten die jij noemt vrij logisch voor mensen met een vit B12 tekort omdat een tekort het isolatielaagje van de zenuwen aantast (is mij verteld).
Das het verrotte van het tekort, het is niet gegarandeerd dat je klachten volledig weg zullen gaan.quote:Op vrijdag 16 april 2004 06:59 schreef IJzercookie het volgende:
Ik heb ook een behoorlijk te kort gehad aan B12, ik neem aan dat het nu weer op peil is aangezien ik ook elke maand een injectie moet halen. Als ik het topic zo lees zijn er best veel jongeren met die klachten.
BIj mij zijn ze er achter gekomen omdat ik al een hele tijd rondloop met ernstige vermoeidheidsklachten. Mijn ijzergehalte was ook veel te laag. Dit is allemaal weer bijgevuld. Maar mijn vermoeidheidsklachten zijn nog niet over.
Klote is dat!quote:Op vrijdag 16 april 2004 07:34 schreef floopzz het volgende:
Hoi, ik heb ook een chronisch B12 tekort. Alle onderzoeken twee keer gehad, maar ze komen er niet achter waarom. Nu moet ik 1 x in de maand me laten prikken, laat het altijd in mijn bil doen.
Ik merk voortaan ( heb het nu een paar jaar) precies wanneer ik het nodig heb, fietsen gaat moeilijk omdat mijn benen loodzwaar voelen, mijn handen gaan trillen, ik kom niet goed meer uit mijn woorden , etc.
Wat ik trouwens echt idioot vind, is dat ik op het moment behalve B12 ook B1 en B6 moet laten spuiten (zit allemaal in 1 ampul), en dat die ampullen niet vergoed worden, terwijl bij alleen B12 dat wel het geval is.![]()
Lang leve de ziektekostenverzekeringenquote:Op vrijdag 16 april 2004 12:51 schreef Rewimo het volgende:
Mijn stiefvader heeft dit ook, die moet elke maand een prik halen.
En ikzelf heb ook een hele lage waarde, zit nog net boven de grens. Ik slik daarom elke dag een vitamine B complex Forte.
Het vervelende is, dat vitamines niet vergoed worden door de ziektekostenverzekering. Nu is dat voor mij nog niet zo'n probleem, want 90 van die pilletjes kosten iets van 3 euro. Maar mijn stiefvader moet zijn B12-ampullen ook zelf betalen, en die zijn niet zo goedkoop
Tja... en zonder die injecties gaat ie dood. Dus wat doe je dan...quote:Op vrijdag 16 april 2004 13:00 schreef Brennie het volgende:
[..]
Lang leve de ziektekostenverzekeringen
Vermoeidheid kun je idd krijgen door een tekort van zowel foliumzuur als vit. b12.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:58 schreef marchien het volgende:
Een hele goede vriend van mij is net naar de dokter geweest en die zei ook dat hij te weinig B12 had.
Ik weet niet of hij daar klachten door heeft eigenlijk. Hij is natuurlijk welles moe (te vaak naar mijn idee, maar is het gewend en vindt het normaal) , maar dat kan overal door komen.
Dus ik weet het niet (hij had trouwens ook te weinig foliumzuur, doet dat nog wat?)
Je hebt geen keus iddquote:Op vrijdag 16 april 2004 13:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tja... en zonder die injecties gaat ie dood. Dus wat doe je dan...
Oh das dan weer een aardige bijkomstigheidquote:Op zaterdag 17 april 2004 01:26 schreef systemlord het volgende:
Tja, nu ook dus de veroorzaker van de vroegere bloedarmoede gevonden, tnx.
Dat zo'n dok dat niet weet, jemig, heb ik eigenlijk, achteraf, dus voor niets bloedtransfusies gehad( en weet ik veel hoeveel onderzoeken )
Nou ja, nu tenminste 1 voordeel, muggen ruiken die b12 in je bloed, dus die blijven 'weg'.
(is mij verteld en mijn ervaring, althans, ik wordt vrijwel niet meer geprikt in de zomer, mischien incidenteel een keertje, maar dat zal wel een verkoude mug zijn)
Nope, omdat het in dit geval medisch vastgesteld is, dat het in 'ons geval ' niet door de (beschikbare) darmen wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:52 schreef Mr.J het volgende:
En is supplementatie geen alternatief tegenover die injecties?
Dank jequote:Op zaterdag 17 april 2004 12:08 schreef schatje het volgende:
Klinkt vervelend Brennie.. sterkte ermee hoor.
Idd!quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:05 schreef systemlord het volgende:
[..]
Nope, omdat het in dit geval medisch vastgesteld is, dat het in 'ons geval ' niet door de (beschikbare) darmen wordt opgenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |