abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18459180
Bij mij is kort geleden een ernstig tekort aan vitamine b12 geconstateerd.
Waarde is 89, terwijl deze tussen de 130-700 moet liggen.
Nav meerdere klachten aan met name beide armen en handen ( bijna constant verzuurd gevoel in armen, zeurende kramp, tintelingen, gevoel dat spieren uitmekaar trekken, krachtsverlies in beide handen, soms steken bij bewegen en bepaalde handelingen niet kunnen uitvoeren zonder kramp te krijgen, afwijkende reflexen)
Ik moet nu om de 3 dagen een injectie met vitamine b12 ( 2 ampullen) en dat 10 keer.
Verbeteren de klachten niet binnen 10 dagen, dan word ik verder onderzocht.
Zowiezo is er een opnamestoornis van de vitamine, daar ik meer dan voldoende dierlijke producten eet en daar het vitamine in zit.
De klachten duren nu een maand, maar het kan zijn dat meerdere vorige klachten er ook van afgeleid zijn.
Bij jonge mensen komt het tekort niet echt vaak voor ( ben 26), maar ik ben erg benieuwd of meer jonge mensen soortgelijke problemen bij een vitamine b12 tekort hebben( gehad), wat de behandeling was, wat voor klachten had jij, zijn de klachten verdwenen etc?
Hoor het wel
Wat info.. voor mensen die denken waar the f** heeft ze het over : http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/

[ Bericht 4% gewijzigd door Brennie op 20-05-2004 13:02:35 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 16 april 2004 @ 02:20:09 #2
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18459289
Ik hier, iedere 3 weken inmiddels prik halen.
Zo'n lekker prik met zo'n dikke lange naald

Tja, je hebt Crohn en dan moest op een gegeven moment met spoed de overgang van de dunne naar dikke darm eruit (spoed = 3 uur 's nachts), omdat hij geperforeerd was.
Maarja, dan mis je letterlijk het stuk darm dat voor de opname van b12 zorgt...

Terwijl dat een gegeven feit is, duurt het toch een kleine 2 jaar voor de doktoren bovenstaande klachten op miraculeuze wijze verklaarden > B12

En nu, anderhalf jaar later, kan ik niet zeggen dat alle destijds ontstaande klachten, ook verdwenen zijn, maja
It's alive
pi_18459297
Vitamine B zit toch in bier?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18459319
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 02:20 schreef systemlord het volgende:
Ik hier, iedere 3 weken inmiddels prik halen.
Zo'n lekker prik met zo'n dikke lange naald

Tja, je hebt Crohn en dan moest op een gegeven moment met spoed de overgang van de dunne naar dikke darm eruit (spoed = 3 uur 's nachts), omdat hij geperforeerd was.
Maarja, dan mis je letterlijk het stuk darm dat voor de opname van b12 zorgt...

Terwijl dat een gegeven feit is, duurt het toch een kleine 2 jaar voor de doktoren bovenstaande klachten op miraculeuze wijze verklaarden > B12

En nu, anderhalf jaar later, kan ik niet zeggen dat alle destijds ontstaande klachten, ook verdwenen zijn, maja
Dat is niet mis wat je hebt en hebt moeten doorstaan.
Lang heeft het geduurd zeg voor ze wat aan die tekort deden!
Gelukkig was mijn nieuwe huisarts zo snugger om direct daar aan te denken
Nu moet ik maar afwachten verder.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18459324
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 02:21 schreef El_Nino het volgende:
Vitamine B zit toch in bier?
Misschien wel in bepaalde ( je hebt aardig wat b vitamines waaronder: b6, b11)
pi_18459338
Systemlord, waar laat jij het prikken?
( bil of been?)
En is het alleen de 1e keer een klotegevoel ( de vloeistof) of maakt dat niet uit?
  vrijdag 16 april 2004 @ 02:25:28 #7
86067 giulio
giulio is cool as cartman said
pi_18459342
Er zit heel veel vitamine b in red bull.
En bij de aldi heet dat golden power!!!
pi_18459351
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 02:25 schreef giulio het volgende:
Er zit heel veel vitamine b in red bull.
En bij de aldi heet dat golden power!!!
Ow? wist ik niet
Desalniettemin maakt het voor mij niets uit.. mijn lichaam neemt het niet op in de dunne darm.
  vrijdag 16 april 2004 @ 02:50:44 #9
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18459741
Ik laat mij altijd in mijn echter bovenbeen prikken, raakt de ass. per ongeluk daar mijn bot...
Ehhhhm, lijkt het mij minder erg, dan dat ik dalijk niet zitten kan
Opzich mag je wel wat voelen, maar niet elke keer ruwe pijn,
je kan ook switchen tussen het prikvolk en dan kies je op het slaatst gewoon de beste prikker

En wat het doorstaan betreft, tis chronisch, en de darmpies enzo 'zijn gewoon kapoet'.
Maar: Lang leve de prednison, sinds vandaag weer gekregen (feliciteer systemlord in onzin

Quick specs: p/d 2gr pentasa, 30Mg pretnison, tramal 100, 2 questran, 2 pantozol, 9Mg entocort en tussendoor nog is actonel, imodium, ibuprofen enz enz enz en de b12 prik natuurlijk
(bedank systemlord in klaagbank voor de ziektekostenpremiesverhogingen)

Jammergenoeg zitten deze dingen van binnen, en neemt de helft je nieteens serieus
It's alive
pi_18459827
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 02:50 schreef systemlord het volgende:
Ik laat mij altijd in mijn echter bovenbeen prikken, raakt de ass. per ongeluk daar mijn bot...
Ehhhhm, lijkt het mij minder erg, dan dat ik dalijk niet zitten kan
Opzich mag je wel wat voelen, maar niet elke keer ruwe pijn,
je kan ook switchen tussen het prikvolk en dan kies je op het slaatst gewoon de beste prikker

En wat het doorstaan betreft, tis chronisch, en de darmpies enzo 'zijn gewoon kapoet'.
Maar: Lang leve de prednison, sinds vandaag weer gekregen (feliciteer systemlord in onzin

Quick specs: p/d 2gr pentasa, 30Mg pretnison, tramal 100, 2 questran, 2 pantozol, 9Mg entocort en tussendoor nog is actonel, imodium, ibuprofen enz enz enz en de b12 prik natuurlijk
(bedank systemlord in klaagbank voor de ziektekostenpremiesverhogingen)

Jammergenoeg zitten deze dingen van binnen, en neemt de helft je nieteens serieus
Een chronische rotziekte.. maar je kunt ermee leven ( tja je moet wel)
Hoop medicatie moet je innemen.
Wat betreft het serieus nemen.. das vaak zo, alles wat men niet ziet wordt niet begrepen
Zou willen dat mensen zich wat meer inleven en inlezen in bepaalde ziektebeelden.
Hoop dat de 2e prik minder pijnlijk is.
Kan het in principe zelf prikken in mijn been ( ben verpleegkundige), maar doe dat liever niet.
Werden jou klachten direct na de 1e injectie erger of juist minder?
  vrijdag 16 april 2004 @ 03:01:27 #11
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18459878
De 2e prik is altijd minder pijnlijk in mijn ervaring, maar er zitten zeker gemene tussen!
De klachten werden wel minder, hoewel ik wel een keer compleet de weg kwijt was op de terugweg naar huis. (in een ader geprikt?, kweenie) morgen mag ik weer
It's alive
pi_18459907
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 03:01 schreef systemlord het volgende:
De 2e prik is altijd minder pijnlijk in mijn ervaring, maar er zitten zeker gemene tussen!
De klachten werden wel minder, hoewel ik wel een keer compleet de weg kwijt was op de terugweg naar huis. (in een ader geprikt?, kweenie) morgen mag ik weer
Damn.. jakkes
Tja.. prik altijd mensen.. maar als het jezelf betreft, is het toch andere koek
Ik heb gisteren voor het eerst een injectie gehad.. maar de klachten zijn tot op heden niet minder, erger juist
Nou succes weer morgen!
Lees morgen de reacties verder, ga nu slapen.
Truste systemlord
  vrijdag 16 april 2004 @ 03:04:47 #13
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18459927
Truste Brennie!
Je mag me best prikken hoor
It's alive
pi_18460011
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 02:25 schreef Brennie het volgende:
Systemlord, waar laat jij het prikken?
( bil of been?)
En is het alleen de 1e keer een klotegevoel ( de vloeistof) of maakt dat niet uit?
Dat klotegevoel blijft wel iedere keer denk ik. Al had ik minder last van de prik zelf dan van het gevoel dat erna bleef hangen.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 16 april 2004 @ 03:16:17 #15
21420 systemlord
[ text here ]
pi_18460069
Tja, een prik krijgen is een wereld van verschil.
Ik ga bijv. altijd op vrijdag, die ass is lief, althans kan goed prikken.
En dan ga je 1 keer naar een ander, die duwt dan weer de naald veeeeeel te langzaam naar binnen en das ook govverdorie pijn! ja....
En dan moet die dikke drap er nog ingespoten worden :!

Nou, dan maar de assistent van vrijdag
It's alive
  vrijdag 16 april 2004 @ 06:59:29 #16
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18460930
Ik heb ook een behoorlijk te kort gehad aan B12, ik neem aan dat het nu weer op peil is aangezien ik ook elke maand een injectie moet halen. Als ik het topic zo lees zijn er best veel jongeren met die klachten.

BIj mij zijn ze er achter gekomen omdat ik al een hele tijd rondloop met ernstige vermoeidheidsklachten. Mijn ijzergehalte was ook veel te laag. Dit is allemaal weer bijgevuld. Maar mijn vermoeidheidsklachten zijn nog niet over.
That's the way the cookie crumbles
  vrijdag 16 april 2004 @ 07:18:36 #17
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_18460988
Oja.. ik laat hem in mijn bil spuiten, maar heb er niet veel last van. De prik is even vervelend, en als de vloeistof zelf ingespoten is voelt het wat branderig. Maar dat is maar heel kort.

Bij mij is ook het probleem dat het in de dunne darm niet opgenomen wordt. Maar waarom is helemaal niet duideljik. Ik heb wel een dunne darm onderzoek gehad, maar alles was oke.

Op zich zijn de klachten die jij noemt vrij logisch voor mensen met een vit B12 tekort omdat een tekort het isolatielaagje van de zenuwen aantast (is mij verteld).
That's the way the cookie crumbles
  vrijdag 16 april 2004 @ 07:34:33 #18
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_18461040
Hoi, ik heb ook een chronisch B12 tekort. Alle onderzoeken twee keer gehad, maar ze komen er niet achter waarom. Nu moet ik 1 x in de maand me laten prikken, laat het altijd in mijn bil doen.
Ik merk voortaan ( heb het nu een paar jaar) precies wanneer ik het nodig heb, fietsen gaat moeilijk omdat mijn benen loodzwaar voelen, mijn handen gaan trillen, ik kom niet goed meer uit mijn woorden , etc.
Wat ik trouwens echt idioot vind, is dat ik op het moment behalve B12 ook B1 en B6 moet laten spuiten (zit allemaal in 1 ampul), en dat die ampullen niet vergoed worden, terwijl bij alleen B12 dat wel het geval is.
*snucks*
  vrijdag 16 april 2004 @ 07:46:29 #19
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_18461081
Hey ik zag laatst op een flesje B52 (soort red bull) dat daar 2000% van de ADH B12 in zit...
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
  vrijdag 16 april 2004 @ 07:46:55 #20
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_18461086
Ik neem het niet op, dus drinken heeft weinig zin
*snucks*
  vrijdag 16 april 2004 @ 07:58:00 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_18461117
Voor de mensen die advies geven in de trand van 'in dit of dat zit veel B12, probeer dat eens': dat helpt niet. Meestal zijn er problemen met het opnemen van B12, dus al zou je een karrevracht B12 naar binnen werken, het helpt niet. Het wordt simpelweg niet door het lichaam opgenomen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 16 april 2004 @ 07:58:02 #22
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_18461118
oeps...slecht gelezen...t is nog vroeg he
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_18461173
en bij bijvoorbeeld voedselvergiftinging zegt de arts "veel cola drinken"
bij vitaminentekort zegt ie "pikkie halen", en niet "veel dit of dat drinken"
hij kiest ervoor om een metalen staaf in je reet te laten rammen omdat het de beste oplossing is, en niet omdat het zo'n sadist is.
pi_18461516
Jah,dat heeft mijn moeder heel erg
Nah jah,heb er geen last van,ze slaapt zowat de heel dag
pi_18465576
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 03:10 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Dat klotegevoel blijft wel iedere keer denk ik. Al had ik minder last van de prik zelf dan van het gevoel dat erna bleef hangen.
Hmmm das minder, en idd de prik zelf stelt weinig voor, tis de vloeistof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')