abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18457280
Misschien een bekend probleem, maar ik wil toch even weten hoe andere mensen er mee om gaan
ik kan 's ochtends NOOIT in 1x wakker worden. Meestal wekken mijn ouders me. Eerste keer is niet genoeg, 2e keer boos schreeuwend binnen komen geeft mij pas genoeg schrik effect om toch echt wakker te zijn (mits gevolgd door langdurig gezeik, anders werkt het nog niet eens).

Als ik een wekker zet heeft dat 0,0 effect, ik slaap er gewoon dwars doorheen. Mijn radio op vol volume uitzetten terwijl de timer op n uur of 10 staat werkt ook maar zelden. Ik schrik me dood, ren mn bed uit, zet die klere herrie uit, en ga weer rustig in mn bed liggen, waarna ik in 1 seconde slaap.

Zo vaak heb ik me voorgenomen om de volgende ochtend gewoon niet weer in mn bed te gaan liggen, maar ook zo vaak gebeurt het me dat ik de volgende dag na 3 seconden al zo'n heimwee heb naar mn lekkere warme bedje, dat ik dat dus niet voor elkaar krijg.

Nou is het me dus wel op gevallen, dat toen ik 3 maanden in het buitenland was, ik eigenlijk de eerste maand ongeveer hetzelfde probleem had, maar toen ik me er uiteindelijk een beetje op mn gemak voelde, veeeeel makkelijker wakker kon worden...

Misschien is dit meer wat voor R&P, magoe, mijn vraag is dus, weet iemand misschien wat ik kan doen om toch, hoe moe/duf/heimweeerig ik ook ben, toch gewoon mijn nest uit kan komen om 10u ofzo?

M'n ma raakt steeds gefrustreerder, en ik vind het zelf eigenlijk ook wel vrij vervelend...
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:10:31 #2
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18457332
Je wekker aan de andere kant vd kamer zetten en op de weg dr naartoe wat voorwerpen laten slingeren zodat je je teen stoot. Slapen zul je dan niet meer. Geen dank voor deze tip.
pi_18457445
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:10 schreef EMW het volgende:
Je wekker aan de andere kant vd kamer zetten en op de weg dr naartoe wat voorwerpen laten slingeren zodat je je teen stoot. Slapen zul je dan niet meer. Geen dank voor deze tip.
Dat werkt maar een keer, de volgende ochtend loop je gewoon langs alle voorwerpen heen .

Tevens een tvp, ben ook benieuwd daar het antwoord, heb dit zelf ook altijd namelijk
pi_18457458
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Dat werkt maar een keer, de volgende ochtend loop je gewoon langs alle voorwerpen heen .

Tevens een tvp, ben ook benieuwd daar het antwoord, heb dit zelf ook altijd namelijk
een lotgenoot

en het werkt inderdaad vrees ik maar voor 1x ...
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:21:34 #5
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_18457577
Ik heb er ook last van, het is echt erg ja. Zet een stoel tussen je wekker en je bed, op de terugweg van je wekker kun je daarop gaan zitten. De snoozer op je wekker helpt dan fantastisch!

Maarja, na een weekje helpt dit niet meer .
pi_18457607
Ik word automatisch wakker. Door de weeks om 6:30 en in het weekend om 11:00 .
pi_18457615
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:23 schreef schatje het volgende:
Ik word automatisch wakker. Door de weeks om 6:30 en in het weekend om 11:00 .
hoe
HOE
HOE???
pi_18457639
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:23 schreef daReaper het volgende:

[..]

hoe
HOE
HOE???
Gewoon .
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:26:04 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18457663
Is het misschien handig om op tijd naar bed te gaan en niet als een laffe lul om 00:23 op Fok berichtjes te gaan zitten posten dat je niet om 06:00 wakker kunt worden?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_18457689
ik ken het
de enige adequate oplossing zijn die tyfusirritante wekkers van de hema met een rood LCD display die de hele tijd een monotome piep geven, totdat je hem zelf uit zet. Je kan instellen dat je hem 2 of 3 keer moet uitzetten, anders begint ie een minuut later weer. Gegarandeerd dat je wakker blijft alleen krijg je wel een tyfushekel aan het ding
pi_18457697
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:26 schreef JeOma het volgende:
Is het misschien handig om op tijd naar bed te gaan en niet als een laffe lul om 00:23 op Fok berichtjes te gaan zitten posten dat je niet om 06:00 wakker kunt worden?
Er zijn mensen die zelfs dan nog gewoon wakker kunnen worden, onder welke omstandigheden ook
Ik wil dat verdomme ook kunnen
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:28:35 #13
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18457708
Ok, dit helpt serieus:

Voordat je gaat slapen, als je al in je bedje ligt, moet je met overtuiging tegen jezelf zeggen dat je morgen rond een bepaalde tijd wakker wordt en dat je dan goed wakker bent en niet verder wil slapen. Blijf dit een aantal keer herhalen en je onderbewustzijn zal dit opnemen omdat je in de periode tussen waken en slapen (als je dus in je bedje ligt) erg goeie toegang hebt tot je onderbewustzijn.

Dit werkt bij mij uitstekend. Ik gebruik t bijvoorbeeld voor het onthouden van dromen of om te zorgen dat ik snachts niet wakker word. Gewoon een simpel zinnetje kiezen en dit blijven herhalen, met overtuiging, in je hoofd totdat je in slaap valt.
pi_18457713
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:26 schreef JeOma het volgende:
Ja, sommige kunnen dat niet.
pi_18457714
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:27 schreef onanymous het volgende:
ik ken het
de enige adequate oplossing zijn die tyfusirritante wekkers van de hema met een rood LCD display die de hele tijd een monotome piep geven, totdat je hem zelf uit zet. Je kan instellen dat je hem 2 of 3 keer moet uitzetten, anders begint ie een minuut later weer. Gegarandeerd dat je wakker blijft alleen krijg je wel een tyfushekel aan het ding
Werkt bij mij niet
echt niet
Of ik slaap er dwars door heen, of ik zet m vrolijk 3x uit om rustig verder te kunnen slapen
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:30:10 #16
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18457750
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:27 schreef daReaper het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zelfs dan nog gewoon wakker kunnen worden, onder welke omstandigheden ook
Ik wil dat verdomme ook kunnen
Nou ik heb serieus ook 'n beetje jouw probleem, maar als mijn wekker gaat en ik heb maar iets van 5 of 6 uur geslapen (ik heb 8 a 9 uur slaap nodig per etmaal, Einstein had er 10 nodig, dus ik schaam me niet) dan slaap ik ook wel 2x door de wekker heen (tenzij ik iets belangrijks te doen heb, dan gaat er een intern alarm ofzo, dan lukt het wel). Als ik gewoon op tijd ga slapen heb ik geen problemen, dan ben ik meestal tegelijk met m'n wekker wakker.

Maar goed, ik ben morgen vrij, dus ik ga GEEN wekker zetten. DAT is nog beter. AAARGH HEERLIJK!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_18457801
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:07 schreef daReaper het volgende:
Ik schrik me dood, ren mn bed uit, zet die klere herrie uit, en ga weer rustig in mn bed liggen, waarna ik in 1 seconde slaap.
Daar zit het probleem. Je moet niet terug je nest induiken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:33:06 #18
28816 erikvw
17e is binnen, op naar de 18e
pi_18457809
heeft gewoon te maken met een bepaalde instelling..
als je van te voren al weet dat de verleiding bestaat dat je weer terug je bed in wil kruipen, dan weet je ook dat als je wakker wordt (het beste is dan idd je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten) je 'streng' voor je zelf moet zijn.... Ik heb er ook weleens moeite mee, wat ik dan doe is het licht aan (deed mijn vader vroeger al bij mij, werkte goed) en op mijn stoel gaan zitten...

Je moet je er juist niet aan toegeven, het is ff kut omdat je nog moe bent, maar als je meteen aan de slag gaat (douchen, naar de wc e.d) dan is die vermoeidheid zo over, en wen je er vanzelf aan....
Auto: paardenkracht toevertrouwd aan ezels.
pi_18457840
En dus niet de snooze knop gebruiken van je wekker, maar er gewoon uitgaan en gelijk onder de douche gaan staan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:35:09 #20
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18457841
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:32 schreef Lucille het volgende:

[..]

Smartass...
duh...
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:37:25 #21
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_18457884
ik ben ook zo'n wakkerwordt drama...gek van....zelden ben ik voor 0900 op de zaak
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_18457908
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:32 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik kan er nix aan doen
hoeveel wilskracht ik de avond ervoor ook beloof in te zetten om het niet te doen
ik doe het toch!
ik ben 's ochtends als ik wakker ben gewoon niet mezelf

voorbeeldje: vriend van mij belde me laatst op, omdat ik hem een offerte had gestuurd, met de vraag of ie mij ff kon zeggen wat ie er van vond

resultaat (ik werd dus "wakker" gebeld)
ik: hallo
hij: hey Bart, ff over die offerte, bla bla bla bla bla bla bla (heel verhaal over wat ie er van vond)
ik: jaja, ok. Had je mn mail nog gehad?
hij: Ja, van die offerte, dat zeg ik net
ik: jaa, okay, maar vertel dan, wat vind je er van?
hij: eh... dat zit ik je net te vertellen!
ik: jochie, waar heb je het allemaal over, vertel gewoon ff over die offerte!
hij: Dat doe ik net!?!?!
ik: he? maar... damn, ik snap er geen reet van
hij: Bart, dit schiet niet op. Weet je wat, ik mail je wel

En toen viel ik, na op te hangen, meteen weer in slaap, en van het gesprek herinnerde ik me alleen nog maar dat ik enorm slap aan het lullen was, terwijl ik over mn offerte wilde weten

Hij heeft me het echte verhaal moeten vertellen
pi_18457931
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:33 schreef erikvw het volgende:
heeft gewoon te maken met een bepaalde instelling..
als je van te voren al weet dat de verleiding bestaat dat je weer terug je bed in wil kruipen, dan weet je ook dat als je wakker wordt (het beste is dan idd je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten) je 'streng' voor je zelf moet zijn.... Ik heb er ook weleens moeite mee, wat ik dan doe is het licht aan (deed mijn vader vroeger al bij mij, werkte goed) en op mijn stoel gaan zitten...

Je moet je er juist niet aan toegeven, het is ff kut omdat je nog moe bent, maar als je meteen aan de slag gaat (douchen, naar de wc e.d) dan is die vermoeidheid zo over, en wen je er vanzelf aan....
Op de stoel gaan zitten heeft ook geen zin
val ik net zo makkelijk weer in slaap
mn enige kans is om naar de douche te rennen... Maar tegen die tijd lig ik eiglk al lang weer in mn bed
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:40:22 #24
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_18457945
als ik es een dag niet blow, dan wordt ik de volgende dag makkelijker wakker
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_18457962
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:30 schreef JeOma het volgende:

[..]

Nou ik heb serieus ook 'n beetje jouw probleem, maar als mijn wekker gaat en ik heb maar iets van 5 of 6 uur geslapen (ik heb 8 a 9 uur slaap nodig per etmaal, Einstein had er 10 nodig, dus ik schaam me niet) dan slaap ik ook wel 2x door de wekker heen (tenzij ik iets belangrijks te doen heb, dan gaat er een intern alarm ofzo, dan lukt het wel). Als ik gewoon op tijd ga slapen heb ik geen problemen, dan ben ik meestal tegelijk met m'n wekker wakker.
Dat interne alarm is inderdaad geweldig! Toch jammer dat ie alleen werkt bij belangrijke dingen, niet als je gewoon een hele dag voor je wil hebben, ipv een paar uurtjes voor het donker wordt.
quote:
Maar goed, ik ben morgen vrij, dus ik ga GEEN wekker zetten. DAT is nog beter. AAARGH HEERLIJK!
*jaloers*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')